Mikä on letkupuisto

M uka puistoko

Usavuton oululainen kysyy mikä on letkupuisto ja mitä se tarkoittaa Oulussa, onko se virallinen nimi? Jos se on se puisto Sarkan edessä niin eihän se mikään puisto ole vaan muutama puu ja grillihän siinä on ojan varressa.

16

5772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuuJAkäsiKaasu

      Miesten taapaamispaikka kuten oritkari.

      • krhm

        Koska olet taas menossa oritkariin?


      • KariKarrii
        krhm kirjoitti:

        Koska olet taas menossa oritkariin?

        Minä olen tänään klo 22 Oritkarissa. Kavereita?


    • eggegr

      Letkunpuisto. Tulenee siitä, kun wpk oli ennen nykyisen omppuhotellin paikalla.

      • ekalaakistaaut..

        Letkupuisto oli paikka, jossa lapin miehet naputteli Oululaisia lättähattuja nakkijonoissa köniin, 60-luvulla.
        Minäkin tiputin muutaman. Vieläkin makustelen, kun "kovat jätkät" tippuivat.


      • fakta.

        No eipä ollu.


      • fakta fakta
        fakta. kirjoitti:

        No eipä ollu.

        Kyllä muuten oli, vpk:n talo. Kävin pikkupoikana pelaamassa lappubingoa isukin kanssa sen juhlasalissa. Joskus 60-luvulla. Kaupungin oma palokunta oli Uudenkadun varrella.


      • weepeekoo
        fakta fakta kirjoitti:

        Kyllä muuten oli, vpk:n talo. Kävin pikkupoikana pelaamassa lappubingoa isukin kanssa sen juhlasalissa. Joskus 60-luvulla. Kaupungin oma palokunta oli Uudenkadun varrella.

        Olet oikeassa, WPK:n talo oli letkunpuistossa, siitä se on nimensäkin saanut.

        Muutama viikko sitten oli samasta aiheesta vääntöä tällä samalla palstalla, jos aloittaja olis kehannu katella, niin olisi löytynyt varsin nopeasti. Minä en kehtaa...


    • Letkuletkeä

      PALOKUNNAN PUISTO

    • kyllä

      siis se ei ole letkupuisto vaan letkunpuisto

      • vesiletkuja

        Jep. Palokunta kuivatteli letkujaan siinä puistossa. Siitä letku.


    • Nimi vpksta

      VPK:n talossa oli suosittu tanssipaikka Letkun vintti. Kävin 60-luvulla, sotilaita kovasti ja tuipakansavua kämppä sinisenä.

    • Alli 1

      VPK:n talossa oli myös elokuvateatteri Kino Aula, tuli usein käytyä.

    • Anonyymi

      Puisto keskellä oulu a. Nykyään ja ennen se on letkun puisto

    • Anonyymi

      Siellä tapas olla sellainen velttomies joka oli kun vesiletku Siitä nimi Letkunpuisto

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1133
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      117
      995
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      832
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      96
      774
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      637
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      222
      610
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe