Mopolla Italiaan

Amico di Maxmoto

Mikä on paras reitti mennä mopolla Italiaan?

15

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaMuutenkiMitäV*ttua

      Maata pitkin. Eipä tässä kovin montaa reittiä ole. Ellet halua maailmanympärysmatkaa tehdä. Siinä tapauksessa lähde suoraan itään kunnes saavut Alaskaan, ja sitten tulet Etelä-Amerikasta laivalla Etelä-Afrikkaan ja ajat sieltä välimerenkierrolla Italiaan.

    • Missä järkevsi?

      Kirjoituksesi töytyy olla vitsi tai provo mutta siitä syystä että joku sen kuitenkin ottaa todesta niin annan neuvon. Lähde ensin kotoasi ajamaan vaikka 200km lenkki ja mieti sitten haluatko lähteä edes viidensadan kilometr7n reisssulle italianmatkasta puhumattakaan. Ja jos oikein realistisen kuvan haluat saada mopolla reissaamisesta tee tuo ensimmä8sen ehdotuksen 200km:n lenkki vesisateessa. Mopo nyt vaan on tehty lyhyttä siirtymistä varten. Ei euroopanreissuille. Ei kukaan lehmälläkäön lähde huviratsastukselle. Hevonen siih3n tarvitaan vaikka lehmäkin on nelijalkainen.

      • Amico di Maxmoto

        Tässä tuli väärinkäsitys. On mulla ihan oikea moottoripyörä. Haluaisin tietoa mikä reitti oli edullisin ja mahdollisesti nopein italiaan. Olen yksin lähdössä ja enkä halua mennä baltian kautta. Kuinkahan onnistuisi yöpyminen teltassa sellaisella reissulla. Tavoite päästä italiaan on se etten osaa muita kieliä, kun suomea ja italiaa.


      • Motskarisetä
        Amico di Maxmoto kirjoitti:

        Tässä tuli väärinkäsitys. On mulla ihan oikea moottoripyörä. Haluaisin tietoa mikä reitti oli edullisin ja mahdollisesti nopein italiaan. Olen yksin lähdössä ja enkä halua mennä baltian kautta. Kuinkahan onnistuisi yöpyminen teltassa sellaisella reissulla. Tavoite päästä italiaan on se etten osaa muita kieliä, kun suomea ja italiaa.

        Miksi ihmeessä ei Baltian kautta? Siellä on aivan yhtä turvallista, kuin muuallakin Euroopassa, hyvät tiet ja leirintäalueitakin melkoisen tiheässä. Myös hotellimajoitus on halpaa. Baltian kautta on se lyhin reitti. Sieltä sitten Puolaan, Tsekkiin ja Itävaltaan. Sen jälkeen ollaankin jo Italiassa. Olen ajanut noitten maitten teillä, ja hyvin on mennyt.


      • Mopolla ulkomaille

        Nyt sitten kaikille epäilijöille, että mopo mopo on, siis ihan oikea mopo on oivallinen väline pidempäänkin matkailuun ja oikeastaan vielä parempikin, kuin jotkut nopeammat välineet. Tämä kokemuksella!
        Nimittäin poikamme saadessa mopokortin ja sen myötä tietysti uuden mopon, tulin heittäneeksi siinä sitä hänen mopoaan koeajettuani, että; "eiköhän lähdetä mopoilla Jäämerelle, minä hommaan tälläisen samanlaisen".
        Hieman tuli siinä läppää heitettyä tuon moporeissun tiimoilta se talvi, mutta keväällä vaimoni ilmoitti, että lupaus on sitten lunastettava, poika odottaa yhteistä moporeissua Jäämerelle. Ostin aivan samanlaisen mopon, mitä pojalla ja varusteita siinä hieman hiottiin ja satulalaukkuja asennettiin. Lidlistä halpa teltta kaiken varalle ja putkirullaan työkaluja, makuupussia selän taakse tueksi jne.
        Matkaan päästiin heinäkuun viimeisellä viikolla ja matkaan varattua aikaa pienensi lähisukulaisen äkillinen kuolema, joten matkaan lähdettiin tietyin varauksin ja oltiin varauduttu tynkäreissuunkin.
        Hienossa säässä ajettiin, muutamat vesitipat saatiin ennen Jyväskylää Toivakan tienoilla, Oulun lähellä istuimen epämukavuus paljastui ja jouduttiin tekemään ylimääräinen pysähdys, istuimet korjattiin ylimääräisellä vaahtomuovilla ja matka alkoi maistumaan. Tiukan aikataulun vuoksi, pojalla oli kouluun lähtö heti elokuun alussa, päädyttiin tynkäreissuun ja kierrettiin Kainuuta ja Pohjois-Karjalaa, kuitenkin matkamittariin kertyi n. 1200km. Yksi yö jouduttiin nukkumaan teltassa, muuten oltiin sisätiloissa tuttujen luonna yöpymässä. Nilsiässä sattui pieni haverikin, kun tietyömaalla ollut varoituskeila osui pojan mopon vaihdepolkimeen sillä seurauksella, että se irtosi hitsauksestaan, saimme siihen kuitenkin ystävällisiltä vanhoilta herroilta apua mig-hitsauslaitteen muodossa, kun itse hitsasin osat kuntoon.
        Hieno reissu kaiken kaikkiaan ja saimme paljon kiinnostuneita juttukavereita matkan varrella. Matkasta piti tehdä juttukin erääseen alan lehteen, mutta se sitten jäi muiden juttujen varjoon, en ehtinyt sitä kirjoittamaan, kun noiden mopojen maahantuonti loppui ja se ei ollut enään ajankohtainen siinä mielessä.
        Yritin löytää linkin, jossa kiinalaisella Sky Team Monkey mopolla pari heppua meni Suomesta Italiaan, mutta en nyt sitä tähän löytänyt.
        Suosittelen reittiä Baltian kautta, siinä näkee monenlaista, mutta ap:n suunnitelmiin se ei näytä sopivan, joten lautalla Ruotsiin ja siitä sitten etelää kohti!


      • tönölä
        Motskarisetä kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ei Baltian kautta? Siellä on aivan yhtä turvallista, kuin muuallakin Euroopassa, hyvät tiet ja leirintäalueitakin melkoisen tiheässä. Myös hotellimajoitus on halpaa. Baltian kautta on se lyhin reitti. Sieltä sitten Puolaan, Tsekkiin ja Itävaltaan. Sen jälkeen ollaankin jo Italiassa. Olen ajanut noitten maitten teillä, ja hyvin on mennyt.

        https://www.youtube.com/watch?v=P3YjnFLhpWU


    • Mopolla kuuhun

      Kysy ORGista.
      Siellä se tieto on.

      • Amico di Maxmoto

        Kiitos vinkistä.


    • Vespalla Marsiin

      Laivalla Vuosaaresta Saksaan, siitä suorinta tietä määränpäähän. Mikä tässä on niin vaikeata?

    • Amigo on amisviiksi

      Amigo di Maxmoto on juuri niitä "mopo" tai "kotilo" termejä viljelevä torvi.
      Olisit heti kirjoittanut että aiot mennä moottoripyörällä. Jos et, torvi, tajua eroa mopon ja moottoripyörän välillä niin tunge se perseesees. Paskapää.

    • Pylly nalle

      Mopolla Italiaan? Huhhuh, on pojalla taas mielikuvitusta kerrassaa, ihankun pillua haaveksisit. Luuletko että mopolla pääsee Italiaan? Vaikka pääsis niin pitää kiertää Venäjän kautta koska virossa ja puolassa on paljon homo seksuuleita jotka raiskaa ihmisiä että ajoneuvoja, ne oikeesti tulee housut lahkees nylkyttää mopos putkee siäl. Ja vaik oisit italias nii siält tulis niit härkii vai mitä ne on nii ja tulis sun päälle talloen sun kivekset, kantsii varoo ettei kivekset laskeudu matkal muute voi tulla mälli.

    • Mulla ei mopoa
    • Amico di Maxmoto

      Moro!
      Tuli nyt vahingossa kirjoitettua mopo, kun usein puhuessa tulee sitä sanaa käytettyä.
      Olen kyllä lukenut paljon matkakertomuksia, joissa on moottoripyörällä ajettu Italiaan asti. Niitä lukiessa on tullut jotenkin sellainen tunne, että tuollaiselle matkalle olisi syytä tehdä hyvä matkasuunnitelma. Jotenkin vain haluaisin lähteä matkaan ilman tarkkaan suunnitelmaa ja aikataulua. Huhtikuun lopulla olen aikonut matkaan lähteä.

      • Mopolla ulkomaille

        Italiaan on menty niin monella lailla, että ei mopolla Italiaan matkaamisessa ole mitään hävettävää. Ajoihan eräs italialainen isäntä Suolahdesta ostamansa uuden traktorinkin kotiin Italiaan http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010070812009997_uu.shtml hänen käyttämänsä reitti sopii varmasti mopollakin ajettavaksi, miehen fb-sivut löytyvät pienellä vaivalla ja kuviakin reissusta löytyy.
        Mitä tulee noihin matkasuunnitelmiin, niitä on tietysti hyvä tehdä ja varusteita katsella, mutta eipä se niin tarkkaa ole. Passi ja rahat eri muodoissaan ovat tärkeimmät, sekä matkavakuutukset, matkustamiseen liittyviä asiakirjoja kannattaa skannata sähköpostiin valmiiksi. Siinäpä niitä tärkeimpiä.
        Olen ajellut moottoripyörällä hyvinkin eksoottisissa paikoissa maailmalla, eipä siinä niin ihmeitä ole, majoitusta ja korjaamoja löytyy ulkomailta, apua saa yleensä varsin helposti.


    • Kokemuksesta

      Pyörä rekalla Tampereelta Milanoon ja ukko Ryanairilla perässä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      307
      2786
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2178
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      187
      1508
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1328
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1225
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe