Ajattelin ostaa NSP-A40 kaiutinpaketin. Kannattaako se ostaa? Onko kellään kokemusta?
kannattaako ostaa
miettijä
3303
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 3
Vanhimmat
Yamaha ei ole varsinaisesti kaiutinvalmistaja vaan enemmänkin elektroniikan. No, tekeehän sekin monenlaisia kaiuttimia mut se ei liene sen päätyö. Ts. itse hankkisin kaiuttimeni tunnetun valmistajan valikoimista.
Toiseksi, tuossa sarjassa KAIKKI kaiuttimet näyttävät olevan erikokoisia ja -muotoisia. 5.1 ja 7.1 -asetelmassa on ideana että kaikki olisivat samaa sarjaa ja samanlaiset = yhtenäinen äänikenttä eli mikään yksittäinen kaiutin ei ole hallitseva. Esim. tuo keskikajari on esteettisesti paras tuollain poikittain mutta akustisesti se poikkeaa taatusti noista pääkaiuttimista. Eli rautalangasta, siinä on erilainen ääni kuin noissa muissa. Ja taas surround-purkit ovat erilaiset kuin muut.
Toki noista kaikista ääni kuuluu mutta usko pois, parempaan tulokseen päädyt sijoittamalla pikkuisen lisää ja ostat kaikki kajarit samanlaisena.
Joo, myönnän, itse en ole noita kuullut.
Jatkan vielä, satuin vilkaisemaan noita "teknisiä tietoja". Noiden pömpeleiden laatu ja kotelointi ei voi olla kaksinen, ainoastaan jos vilkaisee niiden painoa. Jos painavinkin painaa 3,6 kg ja muut ovat 0,6 - 0,7 kg välillä ja toi lisäpasso 8 kg (!!). On meinaan aika hepposesta materiaalista... Itsellä ei myöskään ole kaksinen setti mut pärjään kyllä: http://www.whathifi.com/tannoy/mercury-f2/review * 7 kpl subi http://www.hdfever.fr/wp-content/uploads/2012/07/IMG_4392-597x894.jpg jonka paino lähentelee 50 kg.
Tee vertailukierros. Jos on mahdollisuus käydä jossain pesukonekaupassa (gigantti tms.) kuuntelemassa tai sitten jossain alan liikkeessä niin itse toteat eron.
Yamaha on kyllä ihan hyvä, mutta on nuo kovin pikkuruisia. Itse olen katunut jälkikäteen surround kokeilujani. Viimeksi tullut hankittua tällainen: http://www.pl.onkyo.com/en/products/ht-s9405thx-43416.html Täytyy vaan todeta ettei johtoviidakkoa ja isoa määrää pönttöjä keräämässä pölyä oikein pysty arvostamaan. Ja ympäröivä 5.1 äänimaailma ei lopultakaan ole niin hyvä kuin miltä se mainospuheissa kuulostaa. Nyt hankkisin yhden riittävän kokoisen pömpelin kuten tällaisen tarjousvehkeen http://www.f-musiikki.fi/pa-studio/pa-kaiuttimet/fender-expo-system-6948206900 On helppo sijoittaa ja johdottaa eikä lopu potku kesken kun on ammattiesiintyjien juttuihin tarkoitettu.
Käy tosiaan koekuuntelemassa useampia erilaisia kokoonpanoja kuten nimimerkki "Mietihän vielä..." ehdotti. Ota kuitenkin omat äänitiedostot mukaan vertailukelpoisuuden parantamiseksi.