Mitä tapahtuu jos ei maksa

Lapatossu-59

Jos omistaa television eikä maksa tv-maksua ja tarkastaja tulee käymään, niin mitä sitten tapahtuu? Meneekö asia oikeuteen jossa määrätään esim. sakkorangaistus joka muunnetaan vankeusrangaistukseksi jos ei maksa? Entä onko tarkastajalla oikeus viedä vastaanotin mukanaan?

10

1219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töllö Peloton

      Tarkastajalla ei ole minkään laisia oikeuksia tulla sisään. Eli kannattaa paiskata ovi kiinni nenän edessä.
      Oikeuteen asia ei mene. Jos sattuu käry käymään, mikä on omaa hölmöyttä, tulee aikanaan lasku, jossa on tarkastusmaksu ja tv-maksu kaksinkertaisena takautuvasti enintään vuoden ajalta. Tästä voi valittaa hallinto-oikeuteen. Tv-vataanotinta ei nykyisen lain mukaan voi viedä missään tapauksessa.
      Helpoimmalla pääsee kun toivottaa tarkastajalle hyvää joulua:))

      • sipe

        Näin on! Ollaan kateltu telkkua luvatta jo vuosikausia ja suosittelen sitä ehdottomasti. Nukkuu yönsäkin paremmin kun euroja säästyy. Muutaman kerran on käyny tarkastaja ovella, mutta olen käskenyt häipymään ja siirtymään tekemään viisaampia hommia. Eukon olen opettanut tekemään samalla tavoin ja hyvin on oppi mennyt perille.


      • Elchevive
        sipe kirjoitti:

        Näin on! Ollaan kateltu telkkua luvatta jo vuosikausia ja suosittelen sitä ehdottomasti. Nukkuu yönsäkin paremmin kun euroja säästyy. Muutaman kerran on käyny tarkastaja ovella, mutta olen käskenyt häipymään ja siirtymään tekemään viisaampia hommia. Eukon olen opettanut tekemään samalla tavoin ja hyvin on oppi mennyt perille.

        Minä idiootti eilen mokasin ja päästin pyhässä vihassani tarkastajan kyselemään. Minä oikein paatoksella hänelle kaikki näkemykseni ja asiani puhisin ja kerroin totuuden päin naamaa. Voi -tanan -tana, että pitikin mun olla niin hölmö!

        No miten sen valituksen hallinto-oikeudessa käy? Tuplaantuuko sakkosumma vielä entisestään ja jos on köyhä ja vähävarainen pitkäaikaistyötön, eikä ole varaa mitään maksaa niin menee ulosottoon ja jos ei ole ulosmitattavaa niin jää ikuinen velka, eikä tv-lupaa myönnetä enää ikinä vaikka sitä vielä, hehheh, joskus muka haluaisikin?

        Tuloksena siis täydellinen ja elinikäinen tv´n katselukielto, eikä muuta? Niinkö?


    • Meitsi ainaskaan ei rupea mitään lupa-maksuja maksamaan, koska tavallisesta töllöstä tulee vaan jotain ihme reality-ohjelmia sun muuta potaskaa. Ei köyhänä oo muutenkaan varaa ja kun ne ei köyhältä voi ees viedä rahaa ulosotonkaan kautta niin tuskinpa mitään seuraamuksia tulee ja lisäksi nukun yleensä päiväsaikaan niin eipä noi tarkastajat mua ees ikinä voi kiinni saada. Eli good luck vaan tarkastajille lol

      • khbkjb

      • Hihi

        Mistä planeetalta sä oot?? Kaivoit sitte tämmösen ikivanhan ketjun, että voit vakuuttaa, että Marsissa ei tarvi maksaa tv-lupamaksuja..


    • prk...le

      Varmaan kivaa nostaa vanhoja juttuja esiin kun tarkastajia ei enää mediaveron jälkeen ole...

    • Kauppias40kmPäässäPoliis

      Nykyään televisiota saa katsoa ilman lupaa, koska meillä on tv-vero, mutta yrityksissä lähetystä ei saa näyttää asiakkaille. Jos siis asiakkaat näkevät televisiolähetyksen esim ravintolassa tai kaupassa, pitää maksaa Teostomaksut ja niitä valvoo poliisi. Et saa heittää poliisia pellolle liikkeen aukioloaikana! Hänellä on siis oikeus ostaa! Tarkastajia on siis mediaveron aikana!

      • höhh

        ei valvo poliisi


    • Maksapois

      Voiko maksaa pettuleivällä vai käykö vaan oravan nahka. Joko on kuulemma päässyt pyöveliä tapaamaan kun ei maksanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1615
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      99
      1181
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      200
      1066
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      985
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      861
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      774
    8. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      48
      760
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe