Mitä tapahtuu jos ei maksa

Lapatossu-59

Jos omistaa television eikä maksa tv-maksua ja tarkastaja tulee käymään, niin mitä sitten tapahtuu? Meneekö asia oikeuteen jossa määrätään esim. sakkorangaistus joka muunnetaan vankeusrangaistukseksi jos ei maksa? Entä onko tarkastajalla oikeus viedä vastaanotin mukanaan?

10

1411

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töllö Peloton

Tarkastajalla ei ole minkään laisia oikeuksia tulla sisään. Eli kannattaa paiskata ovi kiinni nenän edessä.
      Oikeuteen asia ei mene. Jos sattuu käry käymään, mikä on omaa hölmöyttä, tulee aikanaan lasku, jossa on tarkastusmaksu ja tv-maksu kaksinkertaisena takautuvasti enintään vuoden ajalta. Tästä voi valittaa hallinto-oikeuteen. Tv-vataanotinta ei nykyisen lain mukaan voi viedä missään tapauksessa.
      Helpoimmalla pääsee kun toivottaa tarkastajalle hyvää joulua:))

• sipe

Näin on! Ollaan kateltu telkkua luvatta jo vuosikausia ja suosittelen sitä ehdottomasti. Nukkuu yönsäkin paremmin kun euroja säästyy. Muutaman kerran on käyny tarkastaja ovella, mutta olen käskenyt häipymään ja siirtymään tekemään viisaampia hommia. Eukon olen opettanut tekemään samalla tavoin ja hyvin on oppi mennyt perille.

• Elchevive
        sipe kirjoitti:

Näin on! Ollaan kateltu telkkua luvatta jo vuosikausia ja suosittelen sitä ehdottomasti. Nukkuu yönsäkin paremmin kun euroja säästyy. Muutaman kerran on käyny tarkastaja ovella, mutta olen käskenyt häipymään ja siirtymään tekemään viisaampia hommia. Eukon olen opettanut tekemään samalla tavoin ja hyvin on oppi mennyt perille.

Minä idiootti eilen mokasin ja päästin pyhässä vihassani tarkastajan kyselemään. Minä oikein paatoksella hänelle kaikki näkemykseni ja asiani puhisin ja kerroin totuuden päin naamaa. Voi -tanan -tana, että pitikin mun olla niin hölmö!

No miten sen valituksen hallinto-oikeudessa käy? Tuplaantuuko sakkosumma vielä entisestään ja jos on köyhä ja vähävarainen pitkäaikaistyötön, eikä ole varaa mitään maksaa niin menee ulosottoon ja jos ei ole ulosmitattavaa niin jää ikuinen velka, eikä tv-lupaa myönnetä enää ikinä vaikka sitä vielä, hehheh, joskus muka haluaisikin?

Tuloksena siis täydellinen ja elinikäinen tv´n katselukielto, eikä muuta? Niinkö?

• Meitsi ainaskaan ei rupea mitään lupa-maksuja maksamaan, koska tavallisesta töllöstä tulee vaan jotain ihme reality-ohjelmia sun muuta potaskaa. Ei köyhänä oo muutenkaan varaa ja kun ne ei köyhältä voi ees viedä rahaa ulosotonkaan kautta niin tuskinpa mitään seuraamuksia tulee ja lisäksi nukun yleensä päiväsaikaan niin eipä noi tarkastajat mua ees ikinä voi kiinni saada. Eli good luck vaan tarkastajille lol

• khbkjb

• Hihi

Mistä planeetalta sä oot?? Kaivoit sitte tämmösen ikivanhan ketjun, että voit vakuuttaa, että Marsissa ei tarvi maksaa tv-lupamaksuja..

• prk...le

Varmaan kivaa nostaa vanhoja juttuja esiin kun tarkastajia ei enää mediaveron jälkeen ole...

• Kauppias40kmPäässäPoliis

Nykyään televisiota saa katsoa ilman lupaa, koska meillä on tv-vero, mutta yrityksissä lähetystä ei saa näyttää asiakkaille. Jos siis asiakkaat näkevät televisiolähetyksen esim ravintolassa tai kaupassa, pitää maksaa Teostomaksut ja niitä valvoo poliisi. Et saa heittää poliisia pellolle liikkeen aukioloaikana! Hänellä on siis oikeus ostaa! Tarkastajia on siis mediaveron aikana!

• höhh

ei valvo poliisi

• Maksapois

Voiko maksaa pettuleivällä vai käykö vaan oravan nahka. Joko on kuulemma päässyt pyöveliä tapaamaan kun ei maksanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      109
      1340
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      911
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      736
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      131
      696
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      597
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      555
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      485
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      480
    11. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      467
    12. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      458
    13. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    14. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      453
    15. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      92
      451
    16. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      448
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49