Jos omistaa television eikä maksa tv-maksua ja tarkastaja tulee käymään, niin mitä sitten tapahtuu? Meneekö asia oikeuteen jossa määrätään esim. sakkorangaistus joka muunnetaan vankeusrangaistukseksi jos ei maksa? Entä onko tarkastajalla oikeus viedä vastaanotin mukanaan?
Mitä tapahtuu jos ei maksa
10
1246
Vastaukset
- Töllö Peloton
Tarkastajalla ei ole minkään laisia oikeuksia tulla sisään. Eli kannattaa paiskata ovi kiinni nenän edessä.
Oikeuteen asia ei mene. Jos sattuu käry käymään, mikä on omaa hölmöyttä, tulee aikanaan lasku, jossa on tarkastusmaksu ja tv-maksu kaksinkertaisena takautuvasti enintään vuoden ajalta. Tästä voi valittaa hallinto-oikeuteen. Tv-vataanotinta ei nykyisen lain mukaan voi viedä missään tapauksessa.
Helpoimmalla pääsee kun toivottaa tarkastajalle hyvää joulua:))- sipe
Näin on! Ollaan kateltu telkkua luvatta jo vuosikausia ja suosittelen sitä ehdottomasti. Nukkuu yönsäkin paremmin kun euroja säästyy. Muutaman kerran on käyny tarkastaja ovella, mutta olen käskenyt häipymään ja siirtymään tekemään viisaampia hommia. Eukon olen opettanut tekemään samalla tavoin ja hyvin on oppi mennyt perille.
- Elchevive
sipe kirjoitti:
Näin on! Ollaan kateltu telkkua luvatta jo vuosikausia ja suosittelen sitä ehdottomasti. Nukkuu yönsäkin paremmin kun euroja säästyy. Muutaman kerran on käyny tarkastaja ovella, mutta olen käskenyt häipymään ja siirtymään tekemään viisaampia hommia. Eukon olen opettanut tekemään samalla tavoin ja hyvin on oppi mennyt perille.
Minä idiootti eilen mokasin ja päästin pyhässä vihassani tarkastajan kyselemään. Minä oikein paatoksella hänelle kaikki näkemykseni ja asiani puhisin ja kerroin totuuden päin naamaa. Voi -tanan -tana, että pitikin mun olla niin hölmö!
No miten sen valituksen hallinto-oikeudessa käy? Tuplaantuuko sakkosumma vielä entisestään ja jos on köyhä ja vähävarainen pitkäaikaistyötön, eikä ole varaa mitään maksaa niin menee ulosottoon ja jos ei ole ulosmitattavaa niin jää ikuinen velka, eikä tv-lupaa myönnetä enää ikinä vaikka sitä vielä, hehheh, joskus muka haluaisikin?
Tuloksena siis täydellinen ja elinikäinen tv´n katselukielto, eikä muuta? Niinkö?
Meitsi ainaskaan ei rupea mitään lupa-maksuja maksamaan, koska tavallisesta töllöstä tulee vaan jotain ihme reality-ohjelmia sun muuta potaskaa. Ei köyhänä oo muutenkaan varaa ja kun ne ei köyhältä voi ees viedä rahaa ulosotonkaan kautta niin tuskinpa mitään seuraamuksia tulee ja lisäksi nukun yleensä päiväsaikaan niin eipä noi tarkastajat mua ees ikinä voi kiinni saada. Eli good luck vaan tarkastajille lol
- khbkjb
Tarkastajia ei ole tarvinnut kuumotella enää vuosiin. Tv-maksun maksaminen loppui jo vuonna 2013, Tilalle tuli Yle-vero.
https://www.viestintavirasto.fi/tvradio/yleisradiovero.html - Hihi
Mistä planeetalta sä oot?? Kaivoit sitte tämmösen ikivanhan ketjun, että voit vakuuttaa, että Marsissa ei tarvi maksaa tv-lupamaksuja..
- prk...le
Varmaan kivaa nostaa vanhoja juttuja esiin kun tarkastajia ei enää mediaveron jälkeen ole...
- Kauppias40kmPäässäPoliis
Nykyään televisiota saa katsoa ilman lupaa, koska meillä on tv-vero, mutta yrityksissä lähetystä ei saa näyttää asiakkaille. Jos siis asiakkaat näkevät televisiolähetyksen esim ravintolassa tai kaupassa, pitää maksaa Teostomaksut ja niitä valvoo poliisi. Et saa heittää poliisia pellolle liikkeen aukioloaikana! Hänellä on siis oikeus ostaa! Tarkastajia on siis mediaveron aikana!
- höhh
ei valvo poliisi
- Maksapois
Voiko maksaa pettuleivällä vai käykö vaan oravan nahka. Joko on kuulemma päässyt pyöveliä tapaamaan kun ei maksanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218271Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391601- 3771329
- 61275
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2711244- 661197
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331030Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241026Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36958