Siedättyykös...?

Fanta -00

Elikkäs, mitä jos haluaisimme kissan, mutta isäpuolellani on todettu kissa-allergia kauan aikaa sitten. Nyt kuitenkin epäilemme, ettei allergiaa olisi enään kovin paljoa tai jos olisi hän siedättyisi kissalle sen asuessa kanssamme. Miten siis kannattaisi toimia, kun kaikki perheessä kuitenkin haluavat kissaa kovasti, mutta ei ole järkevää ottaa kissaa _mahdollisen_ allergian takia luopumisen vuoksi. Se ei olisi kissaa kohtaan reilua.

Olemme miettineet tilapäiskodiksi ryhtymistä jolloin kissa ei koskaan olisikaan meidän vaan sille etsittäisiin uusi koti. Ja jos tällöin allergia puhkeaisi, ottaisiko yhdistys kissan takaisin... tai antaisiko yhdistys yleensäkään kissaa tälläiseen perheeseen? Niin ja voisimme myös ottaa jonkun kissan hoitoon, jotta selviäisi onko kissan pito perheessämme siis yleensäkään mahdollista, mutta tutuillamme ei juuri kenelläkään ole kissaa...

En kaipaa mitään ***kamyrskyä niskaani perheemme idioottimaisuudesta, sillä olen kysymässä neuvoja!

6

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika näyttää

Ottakaa vaan oma kissanpentu. Allergia voi alkaa oireilla, mutta joillain se siedättyy. Itselläni parin viikon jälkeen siedättyi.
      Kaikilla ei kuitenkaan niin onnellisesti käy. Kissanpennun saa annettua eteenpäin jos ei voi pitää ja pentu kyllä sopeutuu nopeasti uuteen kotiin.

• p0oiklöä

Ottakaa ensin hoitokissa jostain.vaikka eläinsuojasta, koeajalle, että näette miten allergiareagoi yms.

• Luonnonsiedätys

Antihistamiinia päivittäin ja kissa taloon. Pennut allergisoivat enemmän kuin aikuiset-karvanvaihto yms vaikuttavat. Hankkikaa kunnon ilmanpuhdistin -saa esim Gigantissa about 200 eurolla. Poistaa eläinpölyä huoneilmasta.

• KssKss!!

Mun ystävällä ainakin siedättyi aikanaan hyvin.
      Hänellä oli aika kovakin kissa-allergia, mutta hän vain itse väkisin piti kissoja sylissä ym, todella eläinrakas ihminen kun on.
      Sanoi kyllä, että oli kauheeta, kun silmät aluksi rähmi ja oli niin tukossa, et tuntu jo että henki menee, mutta pikkuhiljaa tuo allergia tosiaan väistyi pois. Ja nykyään ei ole mitään ongelmia ollut todella pitkiin aikoihin. Että esimerkiksi mun luona käydessä ei reagoi millään tavoin allergisesti mun kissaan, vaikka mun kissa tulee karvanlähtöaikanakin halittelemaan häntä ja näin.
      Pitää hän kyllä vieläkin varuksi lääkkeitä mukana, mutta ei tosiaan tarvitse niitä.

• Puoli vuotta on aika jonka jälkeen voi sanoa onko siedättynyt: tuttavapiirissäni useammat ovat kokeilleet, on sitten enemmän ja vähemmän lievempää koira- tai kissa-allergia, niin muutamassa kuukaudessa voi siedättyä omalle lemmikille.

Aluksi kannattaa kyllä pitää hiukan väliä, asim. ei koske samalla kädellä vaikki silmiinsä/ kasvoihinsa, millä on juuri silittänyt eläintä.

Vaikeissa allergioissa tämä ei välttämättä toteudu.

• SiberianCat-Fan

Siperiankissat ei allergisoi äitiäni vaikka hän on allerginen kissoille :) Ei Siperiankissa hypoallerginen rotu ole, mutta eivät allergisoi kaikkia. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10871
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      11
      3479
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      238
      2416
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2288
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1650
    6. 194
      1225
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1204
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1039
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      989
    Aihe