Siedättyykös...?

Fanta -00

Elikkäs, mitä jos haluaisimme kissan, mutta isäpuolellani on todettu kissa-allergia kauan aikaa sitten. Nyt kuitenkin epäilemme, ettei allergiaa olisi enään kovin paljoa tai jos olisi hän siedättyisi kissalle sen asuessa kanssamme. Miten siis kannattaisi toimia, kun kaikki perheessä kuitenkin haluavat kissaa kovasti, mutta ei ole järkevää ottaa kissaa _mahdollisen_ allergian takia luopumisen vuoksi. Se ei olisi kissaa kohtaan reilua.

Olemme miettineet tilapäiskodiksi ryhtymistä jolloin kissa ei koskaan olisikaan meidän vaan sille etsittäisiin uusi koti. Ja jos tällöin allergia puhkeaisi, ottaisiko yhdistys kissan takaisin... tai antaisiko yhdistys yleensäkään kissaa tälläiseen perheeseen? Niin ja voisimme myös ottaa jonkun kissan hoitoon, jotta selviäisi onko kissan pito perheessämme siis yleensäkään mahdollista, mutta tutuillamme ei juuri kenelläkään ole kissaa...

En kaipaa mitään ***kamyrskyä niskaani perheemme idioottimaisuudesta, sillä olen kysymässä neuvoja!

6

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika näyttää

Ottakaa vaan oma kissanpentu. Allergia voi alkaa oireilla, mutta joillain se siedättyy. Itselläni parin viikon jälkeen siedättyi.
      Kaikilla ei kuitenkaan niin onnellisesti käy. Kissanpennun saa annettua eteenpäin jos ei voi pitää ja pentu kyllä sopeutuu nopeasti uuteen kotiin.

• p0oiklöä

Ottakaa ensin hoitokissa jostain.vaikka eläinsuojasta, koeajalle, että näette miten allergiareagoi yms.

• Luonnonsiedätys

Antihistamiinia päivittäin ja kissa taloon. Pennut allergisoivat enemmän kuin aikuiset-karvanvaihto yms vaikuttavat. Hankkikaa kunnon ilmanpuhdistin -saa esim Gigantissa about 200 eurolla. Poistaa eläinpölyä huoneilmasta.

• KssKss!!

Mun ystävällä ainakin siedättyi aikanaan hyvin.
      Hänellä oli aika kovakin kissa-allergia, mutta hän vain itse väkisin piti kissoja sylissä ym, todella eläinrakas ihminen kun on.
      Sanoi kyllä, että oli kauheeta, kun silmät aluksi rähmi ja oli niin tukossa, et tuntu jo että henki menee, mutta pikkuhiljaa tuo allergia tosiaan väistyi pois. Ja nykyään ei ole mitään ongelmia ollut todella pitkiin aikoihin. Että esimerkiksi mun luona käydessä ei reagoi millään tavoin allergisesti mun kissaan, vaikka mun kissa tulee karvanlähtöaikanakin halittelemaan häntä ja näin.
      Pitää hän kyllä vieläkin varuksi lääkkeitä mukana, mutta ei tosiaan tarvitse niitä.

• Puoli vuotta on aika jonka jälkeen voi sanoa onko siedättynyt: tuttavapiirissäni useammat ovat kokeilleet, on sitten enemmän ja vähemmän lievempää koira- tai kissa-allergia, niin muutamassa kuukaudessa voi siedättyä omalle lemmikille.

Aluksi kannattaa kyllä pitää hiukan väliä, asim. ei koske samalla kädellä vaikki silmiinsä/ kasvoihinsa, millä on juuri silittänyt eläintä.

Vaikeissa allergioissa tämä ei välttämättä toteudu.

• SiberianCat-Fan

Siperiankissat ei allergisoi äitiäni vaikka hän on allerginen kissoille :) Ei Siperiankissa hypoallerginen rotu ole, mutta eivät allergisoi kaikkia. Suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe