Katsoitteko ohjelman 26.12? Miten jotkut kehtaavat perustaa uusia perheitä moisen tapahtuman jälkeen? Ei välitetä enää omista rakkaista lapsistaan ja aviopuolisoistaan, perustetaan heti kun mahdollista uusi perhe menetetyn tilalle? Mielestäni tuo on sadistisen ja tunteettoman ihmisen itsekeskeistä ajattelua ja toimintaa. Miten kukaa voi unohtaa lapsensa noin julmasti?
Tsunamin jälkeinen elämä.....
38
165
Vastaukset
- kyllästyttää jo
Älä jaksa jauhaa taas tätä samaa provopaskaa, anna ihmisten jatkaa elämäänsä.
- En vaan tajua
jaa, no älkää sitten poistako keskustelua täältä! ja jatkan aina kun keskustelu poistetaan!
- punami
En vaan tajua kirjoitti:
jaa, no älkää sitten poistako keskustelua täältä! ja jatkan aina kun keskustelu poistetaan!
Mistä sinä kenenkään unohtamisia tiedät? Mitä niiden ihmisten sitten pitäisi tehdä?
- En vaan tajua
punami kirjoitti:
Mistä sinä kenenkään unohtamisia tiedät? Mitä niiden ihmisten sitten pitäisi tehdä?
Näkeehän sen kuka kaipaa ja kuka ei!
- älytön ei tajuu
En vaan tajua kirjoitti:
Joo, kun on tarpeeks tyhmä niin ei tajua. Pysy siellä 6kymppisissä provoomassa, täällä et saa kannatusta.
- hytinä
No entäs ne lapset ja nuoret jotka menettivät vanhempansa ja sisaruksensa, Hullujenhuoneellehan ne olisi joutaneet eikä rakastavaisiin sijaiskoteihin.
Mitä oikeutta sinulla on arvostella ketään eloonjäänyttä millään tavalla.- Hävetkää
Just tuollaisia nää meidän naiset sitte on, heti unohdetaan ja naidaan toinen vaikka ei kunnolla laskettu multiin....on varmaan jo katteltu ajoissa toinen....
- Vihainen miekkamies
Aloittajan on syytä hävetä tuomionpasuunana esiintymistään. Olet kirjoittanut halveksittavimman tekstin mutä ikinä olen tällä palstalla nähnyt. Muistutan että sinulle ei ole annettu mitään oikeutta tuomita muita omien käsitystesi mukaisesti. Mielipide tuo aloituksesi ei ole vaan tuomio. Häpeä Saatanan kätyri! Herramme ei hyväksy muita tuomareita kuin itsensä!
- En vaan tajua
Äläs sinä tekopyhä miekkamies kuumene liikaa! Sanon asiat niin kuin ne on, en kiemurtele tosiasioiden edessä! Tämä nykyinen maailma on täynnä minä minä ihmisiä ja vain omaa etuaan ajatellaan jokaisessa asiassa, enää ei osata rakastaa! halutaan vain valtaa ja materiaalia ympärille, silloin koetaan olevan voimakkaita ja onnistuneita ihmisiä!
- Alter ego
En vaan tajua kirjoitti:
Äläs sinä tekopyhä miekkamies kuumene liikaa! Sanon asiat niin kuin ne on, en kiemurtele tosiasioiden edessä! Tämä nykyinen maailma on täynnä minä minä ihmisiä ja vain omaa etuaan ajatellaan jokaisessa asiassa, enää ei osata rakastaa! halutaan vain valtaa ja materiaalia ympärille, silloin koetaan olevan voimakkaita ja onnistuneita ihmisiä!
Lopeta jo.
- vastaa rehellisesti
En vaan tajua kirjoitti:
Olen menettänyt kaksi lasta heidän ensimmäisenä elinkuukautanaan, enkö olisi saanut saada kolmatta lastani?
- En vaan tajua
vastaa rehellisesti kirjoitti:
Olen menettänyt kaksi lasta heidän ensimmäisenä elinkuukautanaan, enkö olisi saanut saada kolmatta lastani?
Vastaan rehellisesti! Eli tuo mitä kysyt on ihan eri asia mistä minä täällä vaahtoan? Jos olet nämä menetykset kokenut samassa suhteessa niin asia on ok ja sinulla on oikeus saada lapsi/lapsia. Tämä nainen joka tsunamissa oli menettänyt puolisonsa ja kaksi lastaan EI! ole ansainnut uutta elämään uudessa suhteessa ja uuden syntyneen lapsen kanssa NÄIN PIAN! joku raja sentään surussa on oltava? Nykyään ihmiset on niin kovin itsekkäitä ja tunteettomia ja mitään arvoja tai muistoja ei enää vaalita, se jos mikä on ikävää ja särkee ainakin minun sydäntä kovasti :(........
- olisi kiva tietää
En vaan tajua kirjoitti:
Vastaan rehellisesti! Eli tuo mitä kysyt on ihan eri asia mistä minä täällä vaahtoan? Jos olet nämä menetykset kokenut samassa suhteessa niin asia on ok ja sinulla on oikeus saada lapsi/lapsia. Tämä nainen joka tsunamissa oli menettänyt puolisonsa ja kaksi lastaan EI! ole ansainnut uutta elämään uudessa suhteessa ja uuden syntyneen lapsen kanssa NÄIN PIAN! joku raja sentään surussa on oltava? Nykyään ihmiset on niin kovin itsekkäitä ja tunteettomia ja mitään arvoja tai muistoja ei enää vaalita, se jos mikä on ikävää ja särkee ainakin minun sydäntä kovasti :(........
Kerro mikä on se raja
- Vai toiset 10 lisää?
olisi kiva tietää kirjoitti:
Kerro mikä on se raja
Tsunamistakin on jo kymmenen vuotta. Yli. Eikö se riitä suruajaksi?
- reppuriika
Pitäiskö sitä jäädä iäksi suremaan. Kun se puoliso tai lapsi on kuollut, niin ei se enää tänne palaa. Sitä minä enemmän ihmettelen kun muka rakastutaan, tehdään lapsia: sitten se rakkaus lopahtaa, ja toinen asuu ruotuun. Lapset siitä kärsivät ja tulee niitä puolisukulaisia, isä- ja äitipuolia, sisarpuolia, sinun ja minun lapsia ja yhteisiä lapsia.
On ihan hyvä että elämä on jälleen voittanut noilla tsunamista pelastuneilla. Jos avioituu ja perustaa uuden perheen. niin ei se tarkoita sitä edesmenneitä rakkaita ei muistaisi. - Riittää jo
Aloittaja voisi tehdä kuten Matti Puoskarin opettaja, ole hyvä.
http://youtu.be/Kw4PL8IlENg - jollekkin näin
Muistu mieleen toi tsunami, sisko varas matkan tonne mutta joutui perumaan koska hänen miehensä sairastui, soitti mulle tahtuman aikaan ja kiitti onneaan ja miehen sairastumista.
- mitäkä mies
Ikävä kyllä,en minäkään ymmärrä mikä pointti tässä on??Miksi piräisi uhrata loppuelämä surun vallassa.Ei kuolleet ainakaan kärsi vaikka jatkaa yhtä ja ainoaa elämäänsä.Täällä ollaan vain hetken käymässä ja ihmisen pitää saada elää..En tunne yksityiskohtia,mitä tarkoitat mut yleisesti ajatellen,en ymmärrä kantaasi.Jos menemme yksilöihin niin tapahtuu maailmassa paljon pahempaakin kyin oman elämänsä ja uuden alun aloittaminen.
- Alter ego
Aloittaja tuntuu olevan marttyyriyttä arvostava, kovin sanoin toisia tuomitseva, kenties kova valittamaan muistakin asioista jotka pienessä mielessään kokee epäkohdiksi. Erittäin negatiivinen persoona mitä ilmeisimmin. Mitä lie kokenut kun on tuommoiseksi tullut, hylkäämisen tunteita todennäköisesti. Sellaisestahan tuommoinen yleensä tulee. Samalla tempolla hylätyt myös eronneet tuomitsevat ja pieni mieli näkee vain näkökannan ilman kokonaisuutta. Voisi lopettaa jo.
- En itsekään tajua
Olipas ikävää luettavaa nimimerkin En vaan tajua kirjoitus. Täysin ala-arvoista ja absurdia, joten enpä kommentoi muutoin kuin toteamalla, että mielipiteitä saa olla, mutta toisten kanssaihmisten syyttely jonkin TV-ohjelman perusteella on pikemminkin tätä nimimerkin väittämää julman ja tunteettoman ihmisen toimintaa.
- Elämä jatkuu
Aloittajan kommentti kuulostaa juuri sellaisen ihmisen ajatukselta, jolla ei ole omaa elämää laisinkaan tai ainakin se on ahdasta, kapea-alaista, näköalatonta, mielikuvituksetonta ja henkisesti köyhää. Sellainen katselee muiden elämää juuri niin kuin aloittaja, koska kaikkien pitäisi olla samalla tasolla, yhtä ahtaita.
- Vanha kakara
Synnyin iäkkäitten vanhempien lapsena ja isäni kuoli ennenkuin menin kouluun. Asuin sitten äidin kanssa kahdestaan pitkään aikuisenakin. Aineellisesti se ehkä oli viisasta, muttei henkisesti. Olin ainakin viimeisinä vuosina likasanko, johon osuivat kaikki yksinäisen, katkeran ihmisen purkaukset.
Jotain olisi ehkä mennyt toisin, jos äidillä olisi ollut joku läheinen, jonka kanssa elää ja jakaa elämänsä ilot ja surut. Jos ei puolisoa, ystävä kuitenkin. Itsellä on tuo ystävien hankinta ja pitäminen vaikeaa. Niin taitaa olla aloittajallakin...
En ole uskovainen, mutta kansakoulusta kai jäi mieleen: "Älkää tuomitko, ettei Teitä tuomittaisi."- Kiitos tästä
Hyvä kirjoitus.
- Totuuden torvelo
Etkö sinä "vanha kakara" koskaan pistänyt stoppia äidillesi? Ts. pistänyt häntä huomaamaan omat tapansa ja sanansa ja niiden tuhoisat seuraukset. Miksi sinä suostuit "likasangoksi"?
Asioista rehellisesti ja suoraan puhuminen ja sanominen ei ole tuomitsemista. Ja jos lähimmät ihmiset elämässä eivät pysty rehellisyyteen ja suoruuteen omissa yhteisissä asioissaan, niin mitä hemmetin virkaa yhtään millään tässä maailmassa on.- Vanha kakara
Kasvoin äidin kanssa enkä oikein ymmärtänytkään, että asiat voisivat olla toisin. Ymmärsin vasta aikuisena olleeni likasanko. Yritin joskus keskustella ja joskus jotain taisi mennä perillekin. Keskustelu meni helposti riitelyksi ja äiti otti itseensä sellaisiakin asioita, joita ei ollut tarkoitettu häntä vastaan. Hän ei kunnioittanut toista tasavertaisena keskustelukumppanina; aluksi tietysti olinkin lapsi ja myöhemmin hän oli masentunut ja ahdistunut sairauteensa(kin) liittyen.
Toivon, että aloittaja saa apua tuohon katkeruuteensa joko ammattilaisilta tai ystäviltä. Ehkä tuo asioiden ja tuntemattomien tuomitseminen näillä palstoilla auttaa häntä jotenkin, tiedä häntä. Helpottaa läheisten kuormaa, ehkä. Näiltä sivuilta on hyvä häipyä tosielämään, jos jonkun viestit painavat liikaa omaa mieltä. - Mitä on aikuisuus ?
Vanha kakara kirjoitti:
Kasvoin äidin kanssa enkä oikein ymmärtänytkään, että asiat voisivat olla toisin. Ymmärsin vasta aikuisena olleeni likasanko. Yritin joskus keskustella ja joskus jotain taisi mennä perillekin. Keskustelu meni helposti riitelyksi ja äiti otti itseensä sellaisiakin asioita, joita ei ollut tarkoitettu häntä vastaan. Hän ei kunnioittanut toista tasavertaisena keskustelukumppanina; aluksi tietysti olinkin lapsi ja myöhemmin hän oli masentunut ja ahdistunut sairauteensa(kin) liittyen.
Toivon, että aloittaja saa apua tuohon katkeruuteensa joko ammattilaisilta tai ystäviltä. Ehkä tuo asioiden ja tuntemattomien tuomitseminen näillä palstoilla auttaa häntä jotenkin, tiedä häntä. Helpottaa läheisten kuormaa, ehkä. Näiltä sivuilta on hyvä häipyä tosielämään, jos jonkun viestit painavat liikaa omaa mieltä.Nii-in; linkittämällä tämä kertomus aloittajan purkaukseen, voi helposti todeta ja huomata sellaisen perusjutun, että elämää kannattaa jatkaa siitä huolimatta että parisuhde loppuu. Sillä ei ole väliä, loppuuko se toisen poismenoon millä tavalla tahansa, jääkö hän elämään vai muuttuuko maallinen muotonsa henkiseksi.
Sen sijaan jos vielä maan päällä olevan ihmisen elämä päättyy papin määräämään aameneen, niin ihminen katkeroituu ja rupeaa syyttelemään ja tuomitsemaan täysin syyttömiä ja ulkopuolisia ihmisiä, esim. omia lapsia. Läheisten kuormia tällaiset tapaukset eivät jaksa kantaa millään tavalla, mutta omaa kuormaansa he ehkä käyvät helpottamassa näillä sivustoilla.
- En vaan tajua
Te olette kaikki niin pinnallisia ja läpinäkyviä, teille on vain menestyminen taloudellisesti tärkeintä ja hinnalla millä hyvänsä tätä ohjesääntöä pyrite kylmästi noudattamaan....teille aito rakkaus ja muut eivät merkitse mitään, vain se miltä ulkopuolisille elämänne ja perheenne näyttää...kilpailette ystävien ja naapurien kanssa lähes kaikista asioista mistä voitte, tätä on tietysti vaikea myöntää ja usein sitä ei itse edes huomaa mitä on tekemässä.
- minä huomaan
Sinä olet niiiiiin läpinäkyvä provooja, sinua on hauska viihdyttää
- Alter ego
@ En vaan tajua
Lopeta jo. Menet nyt liian pitkälle muiden tuomitsemisessa. Muistutan myös ystävällisesti, ettei tällä palstalla ole pakko olla lueskelemassa meidän ihan tavallisten ihmisten viestejä jos ne noin sinun oikeustajuasi loukkaavat. - 50 vuotias
Alter ego kirjoitti:
@ En vaan tajua
Lopeta jo. Menet nyt liian pitkälle muiden tuomitsemisessa. Muistutan myös ystävällisesti, ettei tällä palstalla ole pakko olla lueskelemassa meidän ihan tavallisten ihmisten viestejä jos ne noin sinun oikeustajuasi loukkaavat.Miksi hänen pitää lopettaa? eikö porukka täällä siedä totuutta?
- Alter ego
50 vuotias kirjoitti:
Miksi hänen pitää lopettaa? eikö porukka täällä siedä totuutta?
Luulisi sinun ikäisesi jo ymmärtäneen, ettei ole olemassa yhtä totuutta mistään. Tämän enempää en viitsi vängätä, keskusteluksi tästä ei ole enää.
- Speksis
50 vuotias kirjoitti:
Miksi hänen pitää lopettaa? eikö porukka täällä siedä totuutta?
Täällä vaikuttaa ainakin pari kärttyisää narttua, jotka kuvittelevat hallitsevan koko keskustelualueen. Jos ei ole heidän kanssa samaa mieltä, käsketään olla hiljaa. Keskustelussa kukin saa tuoda esiin oman mielipiteensä, mutta aina oikeassa olevat naaraat eivät sitä ole tajunneet.
Onneksi elämässä on niin että vaikka sinä et tajua niin kenenkään ei tarvitse kuitenkaan elää siten kuin sinä ilmeisesti elät?
Paljon on yleistämisiä tässä ketjussa, ilmeisesti sinulta, ainakin samalta nikiltä.
Mie oon elänyt yksin jo vuosia eikä ole hakua päällä vieläkään mutta en vaatisi ketään muuta elämään näin.
Ihmisen suru on usein niin näkymätön toisille että en sitä lahtisi arvioimaan edes tutun saatikka sitten tuntemattoman kohdalla.
Ja onkohan se unohtamista jos haluaakin jakaa rakkauden jota vielä tuntee eläville ihmisille.
Ei ne rakkaat unohdu vaikka jatkaa elämistä edelleen.- Aito eikä pinnalline
Miksi vaivata itseään ja pientä aivokapasiteettiaan asioilla, jotka eivät omaan elämään, ympäristöön ja ympyrään kuulu millään lailla? Kun ei tajua niin ei tajua ja silloin on hyvä keskittyä niihin asioihin, joita (ehkä) tajuaa.
- Vihainen miekkamies
Ehkäpä hänen olisi pitänyt elää omaakin elämää puolison vielä eläessä, ei olisi nyt tuommonen muita haukkuva paskiainen. Olisi käynyt ystävien luona, harrastanut jotain jossa puoliso ei mukana jne. Kertakaikkiaan älytön akka, täällä nyt mesoo.
- Sanan säilällä
Mistä kohdasta käy ilmi, että aloittaja on "akka"? Ihan yhtä hyvin se voi olla "älytön" ukko. Muuten olen "miekkamiehen" kanssa samoilla linjoilla vaikka mulla on terävä vain kieli - ehkä sitten mielikin.
- Vihainen miekkamies
Mies ei kirjoita tuolla tavalla kuin aloittaja. Akan tunnistaa aina, fiksummat naiset ovat ovat jo vaikeammin tunnistettavissa, jolleivät itse sukupuoltaan mainitse. Pitkään luulin hmpfiäkin mieheksi.
- Et kai ole tosissasi
Ihanko sinä tosissasi "miekkamies" esität, että sellaisia miehiä ei ole olemassa, jotka ovat fiksun vastakohtia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 811674
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee71548- 871476
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen911231Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole3996- 64866
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol146835- 75832
- 52807
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi122775