Haluaisin muuttaa ensimmäiseen asuntooni. Tuleeko työttömyys olemaan ongelma asunnon etsimisessä? Saan tällä hetkellä liitolta ansiosidonnaista päivärahaa n. 1000e/kk nettona ja rahaa minulla on käytettävissä n. 4000e.
Mitään isoja menoja minulla ei tule olemaan lähiaikoina, uuden tietokoneen hankintaa lukuunottamatta (olen juuri ostanut auton ja maksanut verot vuodeksi eteenpäin).
Paikkakunnallani vuokrat pyörii keskimäärin 500 euron yläpuolella
ja takuuksi pyydetään 1-2 kuukautta.
Vuokrataanko työttömälle asunto helposti?
3
157
Vastaukset
- mielipide....
Jo vuokran jälkeen sinulle jäisi vähemmän käteen kun sossun asiakkaalla. Lisäksi sinulla auto. Tuo 4,000 euron säästö on äkkiä syöty pois. Hanki nyt ensin työ ja sitten haet asunnon.
- Liikaa riskejä
"Tuleeko työttömyys olemaan ongelma asunnon etsimisessä?"
Suuri ongelma. Koska vuokralaisehdokkaita on jonoksi asti, niin kukaan järkevä vuokranantaja ei työttömälle vuokraa.
Vaikka nyt oletkin ansiosidonnaisella, niin sekin loppuu aikanaan, jos et töitä löydä.
Ja taloudenpidosta kertoo paljon se, että olet ostanut auton, ja vielä uudesta tietokoneesta haaveilet. Jos olisit järkevä, niin auto myyntiin, ja tietokone sitten, kun muut asiat (työ) on järjestyksessä.
Lisäksi kirjoituksesi perusteella olet nuori, joten riskit senkun kasvaa. - Ei onnaa
Itse en ole koskaan vuokrannut yksityiselle, oli töissä tai ei. Ainoastaa firmalle, nimetyn työntekijän asunnoksi. Jos työntekijä saa kenkää niin vuokranmaksu ei heti katkea.
Vaikka työtön saisi sossun maksamaan se ei tilannetta muuta. Ongelma on ettei rahat tule suoraan vuokranantajalle. Vaan kiertää vuokralaisen kautta. Jos kiertää. Kummasti kuulema tahtovat hävitä välille.
Joku sanoo että vuokranantajat on kiskureita eivät ymmärrä vuokralaisia. Vuokraaminen on yritystoimintaa ei mitään hyväntekeväisyyttä. Vuokralaiset ovat ihan itse saaneet tilanteen aikaiseksi. Jätetään maksamatta ja kämppä harjoitetaan. Turha kuvitella saavansa mitään myötätuntoa ja ymmärrystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865