eli ongelmana on että -90 luupää hyytyy näillä ilmoilla eli n.5-10 asteen pakkasessa oli piuhassa tai ei...
käyntiin lähtee aina nätisti ja liikkeelle pääsee hyvin, mutta nykii ja jossain 1-2km jälkeen kone alkaa käydä tosi huonosti ja sammuu jos ei huudata kierroksia yli 3000. kone lämpiää normaalilämpöön n.15minuutin päästä jolloin alkaa käydä normaalisti.. tulpat on vaihdettu ja ilmanputsari, tulpan johdot ehkä vuos sitten... mistäköhän vikaa lähtis ettimään?
oisko ryypyssä jotain ku on automaattinen, tai seoksissa tai jossain... alkaa kohta olla kytkin loppu kun valoissa ja risteyksissä pitää pysähtyy käsijarrulla ja vauhtia säätää kytkimellä... merkkihuoltoon ei olis rahaa viedä... ideoista ja niiden perusteluista olisin erittäin kiitollinen...
LUUPÄÄ HYYTYY
6
775
Vastaukset
- jessica
niin ja jos pääsee sammumaan niin lähtee käyntiin vain kaasu aivan pohjassa...
pyörijä tarkastettiin että on ihan ok näköinen, virranjakajan kannesta en tiedä...
vai pitäiskö suosiolla laittaa taas talveksi seisomaan... Melkoisella varmuudella ryyppy ei toimi kunnolla.Vaikuttaisi siltä että se ei ole tarpeeksi kauan päällä.
- vika!
Automaatti ryypyssä tod.näk vika...vaikuttaisi ettei lähde pois päältä...jolloin kone tukehtuu ja kastelee tulpat...jonka jälkeen käynnistyy vain kaasu pohjassa ja kauan starttaamalla...fordissa ainakin ryyppy toimi bi-metalli spiraalilla joka iän myötä väsähti...eikä avannut ilma läppää enää oikeassa lämpötilasssa..oireet olivat täysin samat kuin sinulla...
Nykyisessä nissanissa en ole onneksi joutunut vielä kyseisen ongelman eteen...
Irroita ilmanputsari ja käynnistä auto,anna käydä lämpimäksi ja seuraa aukeaako ilmaläppä!ryypyn pitäisi mennä pois myös kaasua voimakkaasti polkaisemalla...jonka tekniseen toimintaan en ole vielä perehtynyt!veikkaisin sen toimivan kalvoventtiilillä,jonka puhkeaminen voisi myös aiheutta kyseiset ongelmat!
No ei tästä varmaan apua paljon ollut,mutta kunhan jorisin!Ei luupää oo mikään foortti!
Kuristin läppä toimii jousien ja vipujen avulla,ei siä mitään kalvoa ole.
Ryyppy ei ole tarpeeksi kauan päällä koska auto lähtee hyvin käymään kylmänä mutta sammuilee hetken päästä, koska moottori ei vielä jaksa käydä kylmänä.
Tarkistus ehdotus.
Kylmä moottori,ei käynnissä.
Ota ilmanputsarin kansi irti.
Polkaise kaasua.
Katso onko kuristimen läppä sulkeutunut.
Jos on niin onko siinä jonkinverran vastusta sormella painaessa.
Jos on niin auto käymään.
Anna käydä viitisen minuuttia ja polkaise kaasua
jolloin kierrosten pitäisi laskea jos moottori kä'y ennenmmin kovilla kierroksilla niin polkaise aiemmin.
Onko läppä vielä kiinni vai raollaan vaiko kokonaan auki.
Jos läpässä ei ole kylmänä juuri ollenkaan vastusta ja käytön jälkeen lähes auki niin sitä pitää säätää tiukemmalle.
Bimetallijousen kotelossa on merkkiviiva ja kaasarin rungossa on kolme tai viisi merkkiä.
Kotelossa on kolme kiinnitysruuvia joita löysättyä
voi koteloa pyörittää,niin että merkkiviiva on keskimmäisen merkin kohdalla.
Kylmällä moottorilla,ei käynnissä ja kaasun polkaisun jälkeen pitäisi läpän liikkua samaan suuntaan kuin jousikotelonkin.
Kokeilepa tämmöistä.- hep hep...
vanha-erkki kirjoitti:
Ei luupää oo mikään foortti!
Kuristin läppä toimii jousien ja vipujen avulla,ei siä mitään kalvoa ole.
Ryyppy ei ole tarpeeksi kauan päällä koska auto lähtee hyvin käymään kylmänä mutta sammuilee hetken päästä, koska moottori ei vielä jaksa käydä kylmänä.
Tarkistus ehdotus.
Kylmä moottori,ei käynnissä.
Ota ilmanputsarin kansi irti.
Polkaise kaasua.
Katso onko kuristimen läppä sulkeutunut.
Jos on niin onko siinä jonkinverran vastusta sormella painaessa.
Jos on niin auto käymään.
Anna käydä viitisen minuuttia ja polkaise kaasua
jolloin kierrosten pitäisi laskea jos moottori kä'y ennenmmin kovilla kierroksilla niin polkaise aiemmin.
Onko läppä vielä kiinni vai raollaan vaiko kokonaan auki.
Jos läpässä ei ole kylmänä juuri ollenkaan vastusta ja käytön jälkeen lähes auki niin sitä pitää säätää tiukemmalle.
Bimetallijousen kotelossa on merkkiviiva ja kaasarin rungossa on kolme tai viisi merkkiä.
Kotelossa on kolme kiinnitysruuvia joita löysättyä
voi koteloa pyörittää,niin että merkkiviiva on keskimmäisen merkin kohdalla.
Kylmällä moottorilla,ei käynnissä ja kaasun polkaisun jälkeen pitäisi läpän liikkua samaan suuntaan kuin jousikotelonkin.
Kokeilepa tämmöistä.tai sit vois olla kyseessä kaasarin jäätyminen... eli kannattaa katsoo että ilmanputsarin putkessa oleva läppä on kääntynyt niin että ottaa ilman sieltä "pakosarjasta"... eli kaasari saisi lämmintä ilmaa... jos läppä jumi niin se ottaa kylmää ilmaa ja kaasari jäätyy aika helposti...
aika sekavaa mutta jos älysit ni hyvä!!! hep hep... kirjoitti:
tai sit vois olla kyseessä kaasarin jäätyminen... eli kannattaa katsoo että ilmanputsarin putkessa oleva läppä on kääntynyt niin että ottaa ilman sieltä "pakosarjasta"... eli kaasari saisi lämmintä ilmaa... jos läppä jumi niin se ottaa kylmää ilmaa ja kaasari jäätyy aika helposti...
aika sekavaa mutta jos älysit ni hyvä!!!Jos kerran kone käy lämpimänä normaalisti niin kaasarin kurkku ei voi olla jääsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294