Koira nostaa jalkaa kylässä!

Raffles

Mikä vialla, kun koirani vajaa vuoden ikäinen uroscotton käyttäytyy kylässä huonosti, on kuulemma huonosti kasvatettu. Olimme koiran kanssa kylässä ja siellä oli myös kaksi muuta uroskoiraa, oli hälinää ja vilskettä. Koiramme kerkesi suhauttaa joulukuusen juurelle, pesuhuoneeseen ja olkkarin pöydän juureen. Itse en tilanteita huomannut, havahduin vain huutoon, kun tapahtui. Olemme kerran aikaisemmin olleet kyseisessä paikassa ja silloin suhautteli myös pari kertaa. Kotona ei tee tätä. Tämä on ainoa kyläpaikkamme jossa on koiria, ja sielläkin käyty vaan kaksi kertaa. Itse olen ajatellut, että koira on jotenkin ymmällään ja ihmeissään tilanteesta ja siksi tekee tuollaista ja on vielä pieni. Onko kellään kokemuksia samanlaisesta ongelmasta? Ja mikä avuksi? Vähään aikaan ei vierailut oikein innosta.

5

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentua tulee raahata erilaisisa paikoissa, niin kauan ettei se hermostu tai innostu liikaa uusissakaan paikoissa eli sosiaalistetaan. Sisäsiisteyttä tulee vielä vahvistaa, tuo on vain hyvä esimerkki miten pentua tulee usissa paikoissa vahtia, ja varmistaa että se toimii halitulla tavalla.

    • nolostelija

      On sattunut meilläkin. Pentu ei vielä hallitse uusia tilanteita ja vahinkoja sattuu. Valvo tilanteita, pidä kontrolli kylässäkin. Kyllä se siitä yli kasvaa.

      • 3445245

        Jos koira esim. sisäsiisteytyy 4-5 kuukauden ikään mennessä ja lopullisesti 8 kuukauteen mennessä (joka on aika tyypillinen kehityskaari), menee vieraissa paikoissa samaan lopputulokseen noin tuplaten aikaa. Kuten edellä sanottiin ei huolta. Pennun ajatus ja rutiinit hajoavat kodin ulkopuolella.


    • pentu meilläkin

      älä päästä koheltamaan irrallaan, vaan pidä hihnassa ja käske tuolisi alle istumaan. Kyllä se siellä pysyy, kun on remmi tiukalla. Muutman koulutuskerran jölkeen alkaa uskoa, että kylässä ei vouhkata.
      Ensin tietenkin käydään kyläreissuilla vartin pätkissä, tai sitten käyhdään ulkona purkamassa paineita, kunnes pentu väsyy ja rauhoittuu.
      Myös ennen vieraaseen taloon menoa kannattaa juoksettaa pentu väsuksiin, niin malttaa paremmin nukkua. Kokeiltu on, ja nyt mitteli on kylässä tunninkin ihan rauhassa tuolin sivulla

    • Tuttua touhua

      Tyypillinen herrakoira. Merkkaa reviiriään. Omat urokseni merkkaavat aina kylässä ja samoin tekevät vieraat urokset meillä.
      Ei maailma tohon kaadu. Normaalia toimintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe