Koko palsta on niin apaattista, niin apaattista, kuin ikinä voi olla,
menikö kaikki rahat joulun viettoon, minulla meni täysin tyhjänpäiväseen noin viisistaa euroa,
vielä pitäisi viikko selvitä melkein tyhjällä pankkitilillä,
neuvokaa kuinka se tehdään, siis euron venyttäminen,,
Joulu on vieny mehut palstalisista !
60
259
Vastaukset
- rahaaetteipashalleta
Synkistymisen paikka, koko palsta.
Opettele rahan käyttö vihdoin, minä olen aina osannut.- ent. siivoojaparka
Aina minäkin olen rahan käytön osannut. Sen tienaaminen minulle on aina on ollut työläämpää.
- reppuriika
Isäni läksy on mennyt itselle kaaliin: raha on helppo kuluttaa, mutta työläs tienata.
Minä olen kokenut myös siunauksen lain. Laitan melkoisen osan tuloistani kehitysapu- ja lähetystyöhön ja rahat riittävät.
Ja jos on tullut mässäiltyä juhlapyhinä, paastokaan ei liene pahaksi. Ja tuskin on kaapit niin tyhjät, ettei sieltä edes ryynejä löydy. - risukorva1
Hih, hih, kaikkea muuta löytyy, vain lämpö ja läheisyys puuttuu. Yksinäisyys vaivaa, mutta lienee tuleva vuosi lopettaa sitten sen, näin olen ajatellut?
- reppuriika
Monilla joulun jälkeen on haikea olo: ne lapset on tulleet ja lähteneet. Saa odotella ainakin puoli vuotta kun tulevat lomille. Taas köpötellään puolison kanssa kahdestaan tai jo yksin. Moni odottaa joululta ja sukutapaamiselta jotain, mutta tunnelma läsähtää ja käteen ei jää oikeastaan muuta kuin kinkun rippeet, lisälastia vyötärölle. Joulukoristeetkin on aika kasailla ja laittaa hyllylle.
Itse kun en valmistele kovin paljon joulua ja elämää eteenpäin, niin en osaa sitten pettyä. Otan aina uuden päivän ja viikon uutena. Annan elämän yllättää.
Nopeasti se vuosi välillä vierähtää. Jälleen ollaan matkalla kohti kevättä ja valoisampia päiviä. Ihan hyvillä mielin tällä hetkellä. - peliriippuvainen -
Katteeks käy teitä jotka osaatte olla visuja ja elää suu säkkiä myöten,
meikä on ollu aina tuhlari, ennen oli puoliso tukena, mutta nyt on pakko yksin selviytyä tuhlailun tuottamasista harmista,
rahat hyvin riitäis, mutta kun toi p i r u istuu olkapäällä ja houkuttelee aina noihin pelikoneisiin,
ja kun luonne on heikko, lankeehan niihin
loppukuussa onki sitten kielivyönalla penniä on pakkovenyttäää piiiiiiiitkäksi selviytyäkseen seuraavaan eläkkeitten maksupäivään,
Olisin maailman onnelisin ihminen jos pääsisin pelihimosta eroon,
vakuutan itselleni joka ikinen päivä että kyllä minä vielä pääsen irti niistä ja pääsen varmasti,
nyt teen uudenvuoden lupauksen,
etsin semmosen ruokakaupan jossa ei RAY:n pelikoneita ole,
tietääksen STOCMAN on semmonen kauppa, suuntaan ostokseni AINA STOCMANNILLE,
noi pirsmat ja citymarketit jääköön unholaan , kierrän ne kaukaa,
eiköhän ne ala huomamaan miksi asiakkaat ne hylkää,
poistakoon pelikoneet markeistaan, niin asiakkaat taas palaavat.
jalat jo tärisee kun lähtee kauppaan kun tietää että taas sortuu pelikoneisiin,
mutta pelaamiselle ON tultava LOPPU,- rayyyyyyyy
Stockmannilla ruoka taas on pirun kallista.
- inhooon RAY:n --
rayyyyyyyy kirjoitti:
peliautomaatteja, suorastaan VIHAAN NIITÄ ! jos prisma olisi viisas se veis RAY koneet pois alueeltaan heti, sillä ihmiset pistää rahansa niihin ja SOK:lla jää tavarat myymättä,
jotuvat huimiin ale myyntiin kun tavarat roikkuu hyllyissä olman että asiakkaat olisi niistä kiinotuneita.
joo, mutta mietippä kuinkapaljon menee RAY:n rahaa, mulla menee useampi satanen, jos käyn Stkkalla ostoksilla mulle jää huimasti säästöön rahaa vaikka siellä olisi hieman kalliimpaa ruoka, eikä se voi kovin paljon kalliimpaa olla, kilpailu on kovaa asiakkaista nykyään ,
vakavasti aion HYLÄTÄ pirsman ja citymatketit, koska niissä on RAY:n peliautomaatit houkutuksena,
NYT jos koskaan on peliriippuvuudesta päästävä irti, muuten ei ehdi säästää hautajaisrahoja,
NYT SE ON LOPPU ja kaupan vaihto , prisma on menneisyyttä mun elämässä. - apu-apu
Sinun ei tarvitse yrittää yksin selvitä irti riippuvuudestasi. Siihen saa nykyään apua. Etsi vaikka netistä mitä kautta pääset nopeimmin avun äärelle. Ei kannata käyttää elämäänsä hukkaan tuskittelemalla yksin ongelmansa kanssa. Teitä on paljon!
- ihanaa uusi suunta -
rayyyyyyyy kirjoitti:
elämälle, peliriippuvuudelle HYVÄTI ikuisiksi ajoiksi.
Stokalle heti,
STOCMAN saa uuden uskollisen asiakkaan kun siellä ei ole RAY:n automatteja houkutuksena ,
nyt voi ostaa uusia vaatteitaki, ja kodin koneisiin jää rahaa,
kun RAY: ei nyt pystykkää viemään enään mun satasiani, - kuolo66
inhooon RAY:n -- kirjoitti:
peliautomaatteja, suorastaan VIHAAN NIITÄ ! jos prisma olisi viisas se veis RAY koneet pois alueeltaan heti, sillä ihmiset pistää rahansa niihin ja SOK:lla jää tavarat myymättä,
jotuvat huimiin ale myyntiin kun tavarat roikkuu hyllyissä olman että asiakkaat olisi niistä kiinotuneita.
joo, mutta mietippä kuinkapaljon menee RAY:n rahaa, mulla menee useampi satanen, jos käyn Stkkalla ostoksilla mulle jää huimasti säästöön rahaa vaikka siellä olisi hieman kalliimpaa ruoka, eikä se voi kovin paljon kalliimpaa olla, kilpailu on kovaa asiakkaista nykyään ,
vakavasti aion HYLÄTÄ pirsman ja citymatketit, koska niissä on RAY:n peliautomaatit houkutuksena,
NYT jos koskaan on peliriippuvuudesta päästävä irti, muuten ei ehdi säästää hautajaisrahoja,
NYT SE ON LOPPU ja kaupan vaihto , prisma on menneisyyttä mun elämässä.Mitä ihmeen hautajaisrahoja? Mitäs niitä säästelet?
- riippumaton
Hieno päätös "pelaamiselle ON tutltava LOPPU", toivottavasti pystyt pitämään päätöksesi, Stocman on kyl aika kallis paikka tehdä jatkuvasti ruokaostoksia, myös itiksen Prismassa ei ole muistaakseni noita pelikoneita varmasti en uskalla sanoa kun itsellä ei noita peliriippuvuuksia ole, mut yhden serkkupojan vaimolla on todella vakava riipuvaisuussuhde noihin pelikoneisiin.
- henrjii
Helppoa tuo euron venytys, ihan kuin heinänteko.
Älä Nosta mitään - Hei kun keikuskelen
En tiedä muiden apaattisuuksista, mutta minä en ole apaattinen.
Pikkuusen vilu vaan väräjöittää kehoa, kun istuin pakkasessa himpun verran liian kauan.
Kahvi maistuu niin niin hyvältä tuola pihalla. Ajattelin, että jos noi linnutkin on tarjennut olla koko yön ulkona, niin miksen minä hetkosen putkosen aikaa.
En osaa neuvoa rahan käyttöä sellaiselle ihmiselle, joka ei Etukäteen fundeeraa, että mihin euronsa lykkää, että ne riittäisivät elämiseen siihen asti, kun saa lisää rahaa.
Jos tyhjänpäiväiseen pistää viissataa euroo rahhhhhoooo menemään ja joutuu sitten olemaan ilman rahhhhooo, niin minun luonteen omaava pyörittelee silmänmuniaan. - k/k
Ei oo mehut hävinneet minnekkään,lisääntyny on ,läski on ikuista.
- henrjii
No jos perikunta ei laita Visaa arkuun , niin läski on ainut mitä tulee mukaan
henrjii kirjoitti:
No jos perikunta ei laita Visaa arkuun , niin läski on ainut mitä tulee mukaan
Meinasin tossa lenkillekkin lähtee mehujani hölskyttelemään mut julman kylmää on.
VArmaan on fillarin kans viihrytettävä ittiään,on sitten arkunkantajilla helpompaa.- henrjii
koti-kiusattu kirjoitti:
Meinasin tossa lenkillekkin lähtee mehujani hölskyttelemään mut julman kylmää on.
VArmaan on fillarin kans viihrytettävä ittiään,on sitten arkunkantajilla helpompaa.löytyyhän niitä säästökohteita, ei tarvita mitään tammiarkkua kevyempikin käy, ja bensa ei pala, kun käy fillarilla kaupas
- eppu2
Leppoisaa joulua olen vietellyt. Mieli iloinen ja tasainen.
Uudeksi vuodeksi suunnistan omaisia moikkaamaan. (Eppu mukaan tietysti). Kyllä tuolla Tampereen puolessa näkee komiata ilomeininkiä.
Mitä tuohon rahajuttuun tulee, niin eikös se laskutaito ole ainakin sen verran hallusta kaikilla, että osaapi laskea menot tulojen mukaan. - L - L
Niin vei! Tänään oli ensimmäinen kuntoilupäivä kahden huilipäivän jälkeen.
- €--
Eipä suuremmin ole menny mutta kun talven tässä säästelen nii keväämällä ostaa rojautan isomman ostoksen lähinnä viihtyvyyttä ajatellen, muuten ihan tavallisesti.
Säästökohde 1: syö vähemmän. Jo vanha viisauskin sanoo että 'keon syö, kekosellakii pärjäis'. Ohita tämä jos BMI:si on 20 tai alle.
Säästökohde 2: itse sen jo keksitkin, siis älä mene peliautomaattikauppaan
Säästökohde 3: parturoi itse. Laskin että olen käynyt parturissa 7,5 viikkoa sitten, karvat törötti jo korvien päällä. Otin 'kotiparturileikkurin' ja siivosin nätisti korvanympärykset ja ajelin niskan. Hyvä tuli, tällä päällä pärjätään taas monta viikkoa. Kai sulla 2 peiliä on? Mielestäni partureilla ja kampaajilla on ylisuuret taksat...
Säästökohde 4: pistä paperille mitä tuli tuhlattua/ostettua milloinkin. Toiseen pylvääseen asialliset (esim. ruoka, ei 'extraherkut') ja toiseen asiattomat (esim. pelit). Sitten analysoit muutaman kerran kuussa mihin rahat meni, ja vertaat eläkkeeseen. Helppo tehdä korjausliikkeitä...
Minä olen hyvilläni kun aurinko paistaa ja jumpat alkaa taas joulutauon jälkeen. Enkä ole apaattinen ollenkaan!- L - L
1. Jatkan järkevää syömistä. BMI on 30, rasva 16%, suositusalue 10 - 20.
2. Launtaisin uhraan pokeriin 0,20 - 1€:n. Jatkan tapaani.
3. Pröystäilen edelleenkin oikealla parturilla. 4krt / vuosi. Kotona 10€/krt, Espanjassa 6€ / käynti.
4. Vaimoni seuraa kulurakennettamme. Tarkastaa luottokorttilaskun. Ostamme kaiken mahdollisen kortin maksuaikaominaisuudella joten siitä saa hyvän kokonaiskuvan kulurakenteestamme.
Tapa jatkuu.
Jumpat alkoivat joulupuristuksen jälkeen tänään.
Salikortti on voimassa ensi vuoden kesäkuun loppupuolelle saakka.
Pienet ansiotulot valmensivat aikanaan mukautumaan vain omien tarpeiden mukaiseen kulutukseen joten eläkkeille siirtyminen ei aiheuttanut rytminmuutosta.
Vaimoni eläke nousee 3€/kk! - Mikä milloinkin
Minun mielestäni kampaajan taksat on pienet verrattuna siihen, mitä menee auton huoltoon.
Istuin kolme tuntia kampaajan tuolissa: leikkaus ja raidoitus. Hinta n. 120 euroa. Tuolla rahalla ne tuskin nostavat konepeltiä korjaamossa. ainut plussa on se, että auton voi jättää ja käydä noutamassa. Kunpa sama olisi pään kanssa. Jättäisi sen kampaamoon ja hakisi myöhemmin. - ty ty tyytyväinen
Mikä milloinkin kirjoitti:
Minun mielestäni kampaajan taksat on pienet verrattuna siihen, mitä menee auton huoltoon.
Istuin kolme tuntia kampaajan tuolissa: leikkaus ja raidoitus. Hinta n. 120 euroa. Tuolla rahalla ne tuskin nostavat konepeltiä korjaamossa. ainut plussa on se, että auton voi jättää ja käydä noutamassa. Kunpa sama olisi pään kanssa. Jättäisi sen kampaamoon ja hakisi myöhemmin.Onneksi olen vähätukkainen mies ja nekin vähätkin naapuri avulla lyhemmäksi eikä maksa mitään
Mikä milloinkin kirjoitti:
Istuin kolme tuntia kampaajan tuolissa: leikkaus ja raidoitus. Hinta n. 120 euroa. Tuolla rahalla ne tuskin nostavat konepeltiä korjaamossa. ainut plussa on se, että auton voi jättää ja käydä noutamassa. Kunpa sama olisi pään kanssa. Jättäisi sen kampaamoon ja hakisi myöhemmin.No kait sen korjaamon hinta riippuu siitä mitä sille autolle tehdään? Mulla makso viime keväänä takajarrupalojen ja levyjen vaihto ton 120, en pitänyt kalliina.
Kampaajalle en kyllä moista rahaa laittais.- kallista on auto
minttupuu kirjoitti:
No kait sen korjaamon hinta riippuu siitä mitä sille autolle tehdään? Mulla makso viime keväänä takajarrupalojen ja levyjen vaihto ton 120, en pitänyt kalliina.
Kampaajalle en kyllä moista rahaa laittais.mun auton huolto hiukan ennen joulua maksoi merkkiliikkeessa hiukan alle 400 euroa, vuodenpäästä taas huoltoon, silloin voi maksaa jo enemmän tiedähäntä,
- ap-u
kallista on auto kirjoitti:
mun auton huolto hiukan ennen joulua maksoi merkkiliikkeessa hiukan alle 400 euroa, vuodenpäästä taas huoltoon, silloin voi maksaa jo enemmän tiedähäntä,
Hiukseni leikkaan ja värjään itse. Kun se omaa silmää miellyttää niin riittää mulle. Tyttären kanssa asutaan naapureina ja pidetään yhteistä autoa. Ostetaan joku muutaman satasen kotsa jossa on mahdollisimman pitkällä seuraava katsastus. Ajetaan sinne asti ja vaihdetaan saman hintaluokan autoon jne. Ei mene korjaamo- eikä katsastusmaksuja. Jos jotai vikaa tulee autoon niin yksi tuttu mies laittaa edullisesti.
Pienellä eläkkeellä eläessä pitää olla suu säkkiä myöten. Itselleni rahapelit ja arvat ym. ovat täysin käsittämätön tuhlauskohde. Ei tulis mieleenkään. Tupakasta ja alkosta olen onneksi päässyt eroon kokonaan. Suurimmat rahanreijät minulla ovat kodin sisustus, lapset, herkuttelu ja vaatteet.
Kyllä joulun jälkeen tulee vähemmälläkin toimeen. Muutamalla tyhjällä pullolla saa puuro- ja keittotarpeet. Leipää saa lähes ilmaiseksi ja hedelmiä. Ostin Lidlistä 2,4 kg:n kaatikon klementiinejä 0,99 e:lla ja S-marketista banaaneja 0,49 e kg. ap-u kirjoitti:
Hiukseni leikkaan ja värjään itse. Kun se omaa silmää miellyttää niin riittää mulle. Tyttären kanssa asutaan naapureina ja pidetään yhteistä autoa. Ostetaan joku muutaman satasen kotsa jossa on mahdollisimman pitkällä seuraava katsastus. Ajetaan sinne asti ja vaihdetaan saman hintaluokan autoon jne. Ei mene korjaamo- eikä katsastusmaksuja. Jos jotai vikaa tulee autoon niin yksi tuttu mies laittaa edullisesti.
Pienellä eläkkeellä eläessä pitää olla suu säkkiä myöten. Itselleni rahapelit ja arvat ym. ovat täysin käsittämätön tuhlauskohde. Ei tulis mieleenkään. Tupakasta ja alkosta olen onneksi päässyt eroon kokonaan. Suurimmat rahanreijät minulla ovat kodin sisustus, lapset, herkuttelu ja vaatteet.
Kyllä joulun jälkeen tulee vähemmälläkin toimeen. Muutamalla tyhjällä pullolla saa puuro- ja keittotarpeet. Leipää saa lähes ilmaiseksi ja hedelmiä. Ostin Lidlistä 2,4 kg:n kaatikon klementiinejä 0,99 e:lla ja S-marketista banaaneja 0,49 e kg.Onko Lidl ja S-market liki toisiaan?
- lidl62
ap-u kirjoitti:
Kyllä joulun jälkeen tulee vähemmälläkin toimeen. Muutamalla tyhjällä pullolla saa puuro- ja keittotarpeet. Leipää saa lähes ilmaiseksi ja hedelmiä. Ostin Lidlistä 2,4 kg:n kaatikon klementiinejä 0,99 e:lla ja S-marketista banaaneja 0,49 e kg.Mieluummin teen pari lottoriviä tai ostan joskus arvan, kuin sisustisin jatkuvasti kotia. Valmis kämppä, valmiine kaluineen ja mattoineen, kelpaa minulle.
- ap-u
korppis kirjoitti:
Onko Lidl ja S-market liki toisiaan?
Muutaman kilometrin välein ovat. Kun käyn kaupassa vain kerran viikossa kierrän samalla reissulla kaikki ja poimin parhaat tarjoukset.
- ap-u
lidl62 kirjoitti:
Mieluummin teen pari lottoriviä tai ostan joskus arvan, kuin sisustisin jatkuvasti kotia. Valmis kämppä, valmiine kaluineen ja mattoineen, kelpaa minulle.
Niin me ihmiset ollaan erilaisia :) Olen paljon kotona ja siksi tykkään että on nättiä. Miehet varsinkin tyytyy usein niin ankeisiin kämppiin että varmaan masentuisin jos joutuisin niin rumassa ympäristössä olemaan. Pahvinpaloista jota arvoiksi sanotaan en maksaisi senttiäkään vaikka kuinka nätisti ois kuvitettu. Kirjasta jo voisinkin maksaa.......................niin se pahvi ja paperikin on ei arvoista eri muodoissaan :)
- näin, näin
ap-u kirjoitti:
Niin me ihmiset ollaan erilaisia :) Olen paljon kotona ja siksi tykkään että on nättiä. Miehet varsinkin tyytyy usein niin ankeisiin kämppiin että varmaan masentuisin jos joutuisin niin rumassa ympäristössä olemaan. Pahvinpaloista jota arvoiksi sanotaan en maksaisi senttiäkään vaikka kuinka nätisti ois kuvitettu. Kirjasta jo voisinkin maksaa.......................niin se pahvi ja paperikin on ei arvoista eri muodoissaan :)
Minä ole voittanut neljän euron pahvinpalalla 1000 euroa.
- Mikä milloinkin
ap-u kirjoitti:
Kyllä joulun jälkeen tulee vähemmälläkin toimeen. Muutamalla tyhjällä pullolla saa puuro- ja keittotarpeet. Leipää saa lähes ilmaiseksi ja hedelmiä. Ostin Lidlistä 2,4 kg:n kaatikon klementiinejä 0,99 e:lla ja S-marketista banaaneja 0,49 e kg.Minä puolestani en pistä killinkiäkään sisustukseen, avian tarpeeton juttu. Uusia vaatteita ei tämänikäinen enää oikeastaan tarvitse, kaapit täynnä vaatteita muutoinkin. Lapset elävät omillaan. Herkuttelukin on kohtuullista. Klementiiniä en ole ikinä suuhuni pistänyt enkä pistä.
ap-u kirjoitti:
Muutaman kilometrin välein ovat. Kun käyn kaupassa vain kerran viikossa kierrän samalla reissulla kaikki ja poimin parhaat tarjoukset.
Sinulla tuntuu olevan aika paljon samoja meininkejä kuin minulla. Auto pojan kanssa yhteiskäytössä. Kohta pitäsi meidänkin auto vaihtaa, mutta saa vielä välttää. Minä maksan katsastuksen ja muut kulut poika bensat.
Kun lähden ostoksille odotan, että poika palaa töistä ja otan auton, kierrän kauppoja ja kerään tarjouksia. Muistan kuinka inhosin tarjousrundia kun äitini eli ja odotti lista kädessä kun tulin koulusta kotiin.. Valikoiva ostoskäyttäytyminen näyttää vanhemmuuten tarttuvan ; ) Tai taitaa olla kuitenkin rahakysymys.
Samat tuntuu olevan myös muutkin intressisi. Tykkään laitta ruokaa ja lapset ovat tärkeitä tosin rahaa heihin ei kulu muuten kuin ruokaan kun ovat vierainani. Tykkään vaatteista ja sisustuksesta. Vaatteita kierrätän.
Eihän sisustus välttämättä iso rahareikä ole kun hyödyntää vanhaa. Olen entisöinyt vanhoja puuhuonekaluja ja niiden ympärille sisustanut lämminhenkisen omilla väreillä somistetun kodin.
Huomiseksi Uuden Vuoden aatoksi olen suunnitellut lapsilleni, miniälle ja Petzelle herkullisen iltapalapöydän, johon valmistan erilaisia herkkuja. Onneksi on pullo lahjaksi saamani skumppaa ja joulusta on jäänyt glögiä ja punkkua.
Ei kun herkuttelemaan ; )
- kawe
*aloittajalle
On jo mainittu, Lidl ja S-market, todella edullisia, mutta nyt pitänee pohtia kuinka usein kaupoilla käyt.
Jospa suunnittelet mitä tarvitset ja käyt esim. Tiistaina ja Perjantaina vain kaupassa, etkä osta kuin ne mitä listassa on. Kun huomaat, että rahaa säästyy jo se on hyvä kannustin päästä eroon ylimääräisistä houkutuksista.
Sitten voit palkita itsesi jollain extralla.
Sääntö kulutukseen tietysti on - että pieni pesämuna on oltava ylläri menoja varten - eikä menot ylitä tuloja. (2kk pakollisiin menoihin raha oltava aina tilillä)
Kokeile, onnistut kun päätät niin. - kawe
att2
Et saa mua kadeksi, vaaleanpunaisella oksalla olet häntää heilutellen ja skumppaa juoden. Ihan mielikuva vaan, hyvässä hengessä-sallittakoon........ - katsotaan kuinkä käy
kawe .
kamalata tuntuu jo etukäteen aije lopettaa peliriippuvuus, siihen tarvin paljon tukea jopa uskovaisten rukouksia,
kamala on tunne jo kotoa lähtiessä,
jalat tärisee pelosta jo kotona kun mietin kuinka voin ohittaa pelikoneet,
jotenki tiedän, menen kuitenki ja panen ensimmäisen kolikon,
auta armias, jos kone näyttää että mahdollinen voitto on tulossa, siihen jään pelamaan kunnes huomaan pelanneeni kauppaan varatut rahat, huh huh
sitten menen pettyneenä ostoksille pankkikortilla,
eipä taaskaa tullu säästettyä,
arvaa vaan kuinka pettyny olen sen kauppareissun jälkeen itseeni,
ajattelen ettei tänäänkää se onnistunu siis itsensä kieltäminen koneitten viehätysvoimalta, oijoijoijojioji voivoivoivoiiii,
nooo,
huomenna on pakko ostaa maitoa, mutta mistä löydän kaupan jossa ei ole pelikoneita, se on suuri murhe ja huolenaihe,- hytinä
Osta maitoa kioskilta tai huoltoasemalta, vai onko niissäkin pelikoneita?
Suomessa käydessäni olen joskus nähnyt niin sanotun kukkakioskin. Kun laittoi rahan niin sai kukkapuskan Pitäisi oikeastaan keksiä sellainen automaatti missä on elintarvikkeita. Saisit aina voiton. - riia64
hytinä kirjoitti:
Osta maitoa kioskilta tai huoltoasemalta, vai onko niissäkin pelikoneita?
Suomessa käydessäni olen joskus nähnyt niin sanotun kukkakioskin. Kun laittoi rahan niin sai kukkapuskan Pitäisi oikeastaan keksiä sellainen automaatti missä on elintarvikkeita. Saisit aina voiton.Huoltikset ja kioskit vasta täynnä on pelikoneita.
- hytinä
Mehutko viety? No vielä on puoli pulloa jäljellä vaikka sitä nyt paripäivää on loruutellut aika lailla kuuman veden joukkoon. Kaikki väkevämmät ostokset ovat avaamatta. Paljonhan sitä rahaa menee jouluna ostoksiin, varsinkin ruokaan, mutta paljon jäi syömättäkin, onneksi on pakastin keksitty.. Kyllä tässä vielä viikon pärjää vähintäänkin niillä mitä on jääkaapissa, pakasteessa ja kuivamuonakaapissa.
Tarkista kaappisi, onko ihan pakko hakea mitään kaupasta edes uudeksi vuodeksi?
Vielä tässä on rahareikiä, huomenna renkaiden vaihto ja kesärenkaiden säilytysmaksu. Lainanmaksu ja tililtä menee yhtiövastike sekä muut juoksevat maksut, liitonmaksut ja puhelinmaksut, vakuutukset ym noin 1000euroa yhteensä.
Uudenvuoden jälkeen kampaajalle ja autoon pitäisi tehdä huoltoa ennen katsastusta. Kyllä nihinkin uppoaa väh. 500€ . Tankatakin pitäisi, onneksi bensan hinta on laskenut tosi hurjasti.- eikäste
Renkaiden vaihto? Melkein jo tammikuu........
- hytinä
eikäste kirjoitti:
Renkaiden vaihto? Melkein jo tammikuu........
Niinpä, täällä on ollut kesäkelit tähän saakka, eikä ole tarvinnut talvirenkaita ennenkuin nyt. Luvattu vesisadetta uudenvuodenkin yli, mutta kaikenvaralta jos talvikeli tulee yllättäen tammikuulla, niin en enää uskalla riskeerata.
- eppu2
hytinä kirjoitti:
Niinpä, täällä on ollut kesäkelit tähän saakka, eikä ole tarvinnut talvirenkaita ennenkuin nyt. Luvattu vesisadetta uudenvuodenkin yli, mutta kaikenvaralta jos talvikeli tulee yllättäen tammikuulla, niin en enää uskalla riskeerata.
hytinä
Eikös siellä sitten missä olet lain mukaan tarvitse olla joulukuun alusta talvirenkaita? - ent. siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
hytinä
Eikös siellä sitten missä olet lain mukaan tarvitse olla joulukuun alusta talvirenkaita?En yhtään tiedä, missäpäin "hytinä" asuu, mutta meillä ainakin on oltava talvirenkaat joulukuun alusta jos on talvikeli, mutta ei muuten.
Näin:
"Krav på vinterdäck 1 december–31 mars
Under perioden 1 december till och med 31 mars ställer vi i Sverige särskilda krav på vilken typ av däck en bil ska ha när det är vinterväglag. Kraven gäller såväl lätta och tunga fordon som svensk- och utlandsregistrerade fordon.
Vinterväglag anses råda när det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägen. Det är Polisen som avgör om det råder vinterväglag på platsen."
Meillä on ollut ihan vesikelit nyt jouluun asti. Harvoin käynyt nollassa. Mitään mieltä kuluttaa asfalttia nastoilla. - eppu2
ent. siivoojaparka kirjoitti:
En yhtään tiedä, missäpäin "hytinä" asuu, mutta meillä ainakin on oltava talvirenkaat joulukuun alusta jos on talvikeli, mutta ei muuten.
Näin:
"Krav på vinterdäck 1 december–31 mars
Under perioden 1 december till och med 31 mars ställer vi i Sverige särskilda krav på vilken typ av däck en bil ska ha när det är vinterväglag. Kraven gäller såväl lätta och tunga fordon som svensk- och utlandsregistrerade fordon.
Vinterväglag anses råda när det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägen. Det är Polisen som avgör om det råder vinterväglag på platsen."
Meillä on ollut ihan vesikelit nyt jouluun asti. Harvoin käynyt nollassa. Mitään mieltä kuluttaa asfalttia nastoilla.Nastarenkaillakin on kirjattu täällä sallitut käyttöajat, joista voidaan sään mukaan joustaa.
Talvirenkailla on tuo 4kk pakko. (tavalliset, kitkat tai nastat)
Se euro pitää lämmittää ennen kuin sen voi venyttää, ei se kylmänä... muutenkin vähän kinkkistä kun se noin kahdesta palasta tehty. Markka oli helpompi venytellä.
Muita neuvoja en anna! Joku vetää kuitenkin koko keittovärkit nekkuunsa ja tuhisee ja pihisee joka saamarin ketjussa kun mä itsestään selvyyksiä latelen :)))- ent. siivoojaparka
Kuuuka semmosta tekee?
- rahat meni -
mutta menköön, raha on maalista, kulutusta varten keksitty.
att2
juuu, jos puhut " lordin " musiikista, se on jotain niin käsittämätöntä ettei siihen löydy sanoja joilla sitä jotenki ilmaisisi,
on suomessa kaunistaki musiikkia kun vain jaksaa etsiä jyotubista, - nyt se alkaa siis
säästäminen.
nyt alkaa uusi aika, peliautomaatit kierretään kaukaa, säästetään perikunnalle hieman että kunnialla hautaan saavat,
tänään ostan vain maitoa
perjantaina onki uusi eläkepäivä rahat kilahtaa tilille, niitä lasketaan laskutikun avulla ettei tuhlata RAY:n koneisiin ainuttakaa euroa,Jesh! Hyvä sinä :)
Säästä itelles ne rahat, mitä sä sille perikunnalle... Miten olis joku tavoite, jotain mitä haluat ostaa.. joka kerta kun kävelet (ylpeänä) koneiden ohi (huomhuomhuom OHI), laita se sama summa sivuun. Kato parin viikon kuluttua kuinka paljon sitä tuli, ehkä se auttaa motivoimaan.
Pienistä puroista se isokin joki kasvaa! Sentti se on miljoonankin alku. Tai kilometrin..
- toivossaON hyvä elää
hmp.f :
kiitos tuesta, näin aion tehdä,
nyt täytyy säästää ne kymmenet tuhannet takasi mitkä kone en vuosien varella minulta kähminy,
se on loppu ny,
tulen silloin tällöin kertomaan kuinka olen päivästäni selvinny ilman koneita, kerron ehkä myös mitä olen pystyny säästämään,
tämä on uudenvuoden lupaus
olikohan liian suuri lupaus huh ?? se nähdään sitten ensivuoden lopussa.:)) tuo on hyvä alku, askel kerrallaan ja avoimuutta. Mä lopetin tupakanpolton josku parikymmentä vuotta sitten noin, ilmoitin kaikille että lopetin ja päädyin polttamaan salaa ;) Kunnes se alkoi ottamaan päähän ja lopetin oikeasti.
Mutta jo kun päättää tehdä jotain jollekin asialle, tulee tosi ylpeä ja puhdistava fiilis, eiks tuukin..- elänKuiteskiToivossa
hmp.f kirjoitti:
:)) tuo on hyvä alku, askel kerrallaan ja avoimuutta. Mä lopetin tupakanpolton josku parikymmentä vuotta sitten noin, ilmoitin kaikille että lopetin ja päädyin polttamaan salaa ;) Kunnes se alkoi ottamaan päähän ja lopetin oikeasti.
Mutta jo kun päättää tehdä jotain jollekin asialle, tulee tosi ylpeä ja puhdistava fiilis, eiks tuukin..jospa kuitenki pääsisin paheesta eroon,
hmp.f
sori, häpeillen tunnustan, taas pelasin, onneksi jäin 10 euroa voitolle, se on pieni lohtu, mutta parempi kuin että olisin hävinny.
- nyt nukkumaan --
Mehut meni, rahat just jajust riitti, ensivuonna pitää mennä paremmin,
onneksi pensanhinta on laskenu, uskaltaa ajella hieman pitempiäki matkoja,
mitekäs vietätte huomisen aattopäivän,
mä menen kuntosalille, sitten uimaan ,
uusivuosi otetaan puhtoisena vastaan. - Miekii
Rahat riittää hyvin, kun ei tuhlaa tarpeettomuuksiin. Olen nainen, enkä käy koskaan kampaajalla. Annan hiusteni kasvaa. Pitkät hiukset ovat kauniimmat kuin lyhyeksi kynityt. En värjää. Hiukset pysyvät hyväkuntoisina ja kiiltävinä.
En juo saunakaljoja. En lipitä viiniä ystävättären kanssa. En juo väkeviä. En polta tupakkaa.
Vaatteita minulla on tarpeeksi. Pidän itseni saman kokoisena,joten en tarvitse uusia vaatteita. En syö suklaata enkä pikaruokaa. En käy ravintoloissa. Ostan vain sen verran, mitä tarvitsen. En heitä ruokaa roskiin.
En ikinä osta mitään tilpehööriä. En koristele kotiani esineillä, joilla ei ole mitään käyttöä. Joulua en vietä. En pidä jouluruuista. En osta kenellekään lahjoja.
Säästyneet rahani käytän matkustamiseen. - ei hyvältä näytä
Miekii ,,,
kauheeta,,, enpysty noin visuun elämään, mutta nyt on pakko kun aijon alkaa säästämään pahanpäivän varalle,
on kaikenlaisia suuria ostoksia tiedossa joita on syytä alkaa uusimaan, kuten silmälasit, ne maksaa jotan 700 euroa, auto tietenki syö kokoajan liikaa, hollot kallita,
kohta paukastaa jääkäppipakastin yhdistelmä, se maksaa jotani 800 euroa, ym kotiin kun takuu aika on menny , yleensä kaikki koneet räpsähtää siihen kuntoon että on pakko uusia, luultavasti hampaat suuhun on kohta uusittava , ne maksaa monta tonnia,
pikkueläkkeelä tekee tiukkaa vaikka alkais säästämään, sillä ruoka ja pesuaineet sun muut kodin tarvittavat hyödykkeet on salaanouseet ainaki sata prosenttia parissa kolmessa vuodessa,
odotan hartaasti deflaatiota, silloin saisi kaikki puoleen hintaan tai jopa halvemmalla, Kuvittelen, että sillä joululla ei ole mitään tekemistä palstan osanotosta, kukin ajallaan ja kukin joutoaikansa tuhlaa mihin tuhlaa...
Joulua viettää jokainenn omalla tavallaan, palstalle kirjIoittaminen ei ehkä ole edes kaikkien arkipäivää...
Toivon kaikille kirjoittajille oikein hyvää 'viimeistä päivää' ja hyvää uutta vuotta 2015!- k/k
Mää yhry erelisse kirjottaja noi niinku kuvannollisest ja lähetä omast pualestan oikke kruuti sauhussi terveissi kaikil.
- 'maduixa'
k/k kirjoitti:
Mää yhry erelisse kirjottaja noi niinku kuvannollisest ja lähetä omast pualestan oikke kruuti sauhussi terveissi kaikil.
Noo minäkii 'yhry' sanoihisi "k/k" - ja sanonpa, että oletpa oikein 'palstaihana' - no, ethän snä sille mitään voi - olet vain sinä itsesi, ihana...
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?984412- 272355
- 2002169
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1082144PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3971848- 1691473
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001269Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321065Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72966Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79840