Ilotulitusta uhkaa kielto Oulun keskustassa

ei tulitteille!

33

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pähkinä klo 1144

      KIELTO! EI! NJET!

    • Absurdistan

      Jos olis yhtenä vuotena paukuttelukielto koko Suomeen niin säästyis tolkuttomasti rahaa yhteenlaskettuna. Ensi vuoden EU:n jäsenmaksu on 1150 miljoonaa euroa... Maailman maat on jo muutenkin niin konkurssissa että määrät on ihan absurdeja. Rahaan painetaan koko ajan lisää. 500 euron seteitäkin painetaan yli 20% lisää joka vuosi. Hyvin menee siis?

      • puli-ukko.

        ei siinä mitään rahaa säästyis. ois vaan enemmän rahaa viinaan.


    • keharit paukuttelee

      Noille paukuttelijoille pitäisi tunkea ne paukut peräsuoleen ja laittaa tulet lankaan.

      • no Wittu...

        Aika harmitonta touhua tuo paukuttelu, kunhan tehdään selvinpäin. Ja on se tietenkin kaupungilla vaarallista, että ihan hyvin voitaisiin kieltää.

        Ja sinulle joutaisi tunkea metrinen halko perseeseen, kun tunnut olevan peppukivan perään.


      • EI tulitteille
        no Wittu... kirjoitti:

        Aika harmitonta touhua tuo paukuttelu, kunhan tehdään selvinpäin. Ja on se tietenkin kaupungilla vaarallista, että ihan hyvin voitaisiin kieltää.

        Ja sinulle joutaisi tunkea metrinen halko perseeseen, kun tunnut olevan peppukivan perään.

        KUNHAN tehdään selvinpäin. That's the point!

        Vahinkoja sattuu joka vuosi enkä usko, että vahingot tulee pääasiassa selvinpäin. Lisäksi pikkulapsille (alle 15v) annetut tulitteet tahtovat räjähdellä mihin aikaan sattuu ja missä sattuu. Vastuuntunto kun ei paina.
        En tarkoita, että ne räjähtelee itsestään, vaan tahallaan jopa vahingontekotarkoituksessa.

        Kannatan täyskieltoa.


    • Homma alulla!

      Siitä se lähtee. Tänään eka raketit ammuttu Oulun keskustassa. Vuoden päästä taitaa olla hiljaista. Onneksi. Eipähän tartte kuunnella muuta ko julkista paukuttelua sitte.

    • pölijää.

      Pääilptulitus kello 18.00 nykyaikoina,mtyperämpää en ole koskaan kuullut.
      Kello 00.00 vaihtuu vuosi ja silloin se ennen oli, jytiseepä onneksi ihmisillä muutenkin.

      • Paukut kieltoon

        No sehän siirrettiin alkuiltaan juuri siksi, että siihen aikaan ei vielä olla todennäköisesti ihan tolkuttomassa jurrissa, ja ehkä vähemmän räiskitään niitä raketteja. Lapsiperheetkin jaksaa ja uskaltaa mennä katsomaan sen kaupungin ilotulituksen, kun se on aikaisemmin. Joku vuosi sittenhän oli jossain päin suomea yleisön joukossa ammuttu raketti, joka oli lentänyt pulkassa istuneen vähän reilu vuoden ikäisen lapsen syliin ja sytyttänyt vaatteet palamaan. Siinä olisi voinut käydä tosi huonosti vauvalle, joten kyllä nuo joutais kieltää kokonaan yksityishenkilöiltä. Kaupungin järjestämä tulitus riittää ihan hyvin, ja voisi olla klo 00:00.


      • pölijää.
        Paukut kieltoon kirjoitti:

        No sehän siirrettiin alkuiltaan juuri siksi, että siihen aikaan ei vielä olla todennäköisesti ihan tolkuttomassa jurrissa, ja ehkä vähemmän räiskitään niitä raketteja. Lapsiperheetkin jaksaa ja uskaltaa mennä katsomaan sen kaupungin ilotulituksen, kun se on aikaisemmin. Joku vuosi sittenhän oli jossain päin suomea yleisön joukossa ammuttu raketti, joka oli lentänyt pulkassa istuneen vähän reilu vuoden ikäisen lapsen syliin ja sytyttänyt vaatteet palamaan. Siinä olisi voinut käydä tosi huonosti vauvalle, joten kyllä nuo joutais kieltää kokonaan yksityishenkilöiltä. Kaupungin järjestämä tulitus riittää ihan hyvin, ja voisi olla klo 00:00.

        Ei se vaikuta ihmisten ilotulitteluun mitenkään, Kaupungin tulittajat tuskin on jurrissa räiskimässä.
        Se on perinne että klo. 00.00 on ollut se iso tulitus, jos lapsiperheidenkin pitää nykyään muuttaa se aika eikä olla kuten ennen niin voisi olla kaksi ilotulitusta, vuosi ei vaihdu klo. 18.00.

        On ne ennenkin kaikki katsoneet sen vuodenvaihteessa, kaikki vedetään päin p.settä nykyään maailmassa, tai ainakin Oulussa.


      • pölijää.
        Paukut kieltoon kirjoitti:

        No sehän siirrettiin alkuiltaan juuri siksi, että siihen aikaan ei vielä olla todennäköisesti ihan tolkuttomassa jurrissa, ja ehkä vähemmän räiskitään niitä raketteja. Lapsiperheetkin jaksaa ja uskaltaa mennä katsomaan sen kaupungin ilotulituksen, kun se on aikaisemmin. Joku vuosi sittenhän oli jossain päin suomea yleisön joukossa ammuttu raketti, joka oli lentänyt pulkassa istuneen vähän reilu vuoden ikäisen lapsen syliin ja sytyttänyt vaatteet palamaan. Siinä olisi voinut käydä tosi huonosti vauvalle, joten kyllä nuo joutais kieltää kokonaan yksityishenkilöiltä. Kaupungin järjestämä tulitus riittää ihan hyvin, ja voisi olla klo 00:00.

        Niin ja juuri tuo kaupungin ilotulitus pitäisi olla klo. 00.00 ja se riittäisi itsellenikin.


      • klo20.00
        pölijää. kirjoitti:

        Niin ja juuri tuo kaupungin ilotulitus pitäisi olla klo. 00.00 ja se riittäisi itsellenikin.

        Se kaupungin ilotulitus on muuten sitte kello 20.00


      • Paukut kieltoon
        pölijää. kirjoitti:

        Ei se vaikuta ihmisten ilotulitteluun mitenkään, Kaupungin tulittajat tuskin on jurrissa räiskimässä.
        Se on perinne että klo. 00.00 on ollut se iso tulitus, jos lapsiperheidenkin pitää nykyään muuttaa se aika eikä olla kuten ennen niin voisi olla kaksi ilotulitusta, vuosi ei vaihdu klo. 18.00.

        On ne ennenkin kaikki katsoneet sen vuodenvaihteessa, kaikki vedetään päin p.settä nykyään maailmassa, tai ainakin Oulussa.

        Mutta kun siellä väkijoukossa ilmeisesti on räiskitty raketteja kaupungin ilotulituksen päätyttyä... Siksi kai aikaa muutettiin. Ongelma poistuis sillä, kun ei myytäis raketteja ihmisille ollenkaan, ja olisi pelkästään se kaupungin järjestämä ilotulitus keskiyöllä.


      • kaikki pois
        Paukut kieltoon kirjoitti:

        Mutta kun siellä väkijoukossa ilmeisesti on räiskitty raketteja kaupungin ilotulituksen päätyttyä... Siksi kai aikaa muutettiin. Ongelma poistuis sillä, kun ei myytäis raketteja ihmisille ollenkaan, ja olisi pelkästään se kaupungin järjestämä ilotulitus keskiyöllä.

        Paukut kaikkialla kieltoon yksityisiltä. Kukaan ei menetä mitään, jos näin tehdään.


      • Paukut kieltoon
        kaikki pois kirjoitti:

        Paukut kaikkialla kieltoon yksityisiltä. Kukaan ei menetä mitään, jos näin tehdään.

        Juuri näin - ja tuo ensi vuodelle kaavailtu kielto keskustassa ei aiheuta muuta kuin sen, että sitten keskustan liepeillä asuinalueilla räiskitään holtittomasti rakettien kanssa vielä enemmän. Paras kun kielletään moisten turhakkeiden myynti kokonaan.


    • mörköse
      • perseterroristi

        Minäkin paukuttelen huomenna. Hain viime viikolla melkoisen lastin hernekeittoa, ruisleipää ja piimää (lämpimässä säilytetty oston jälkeen). Vedän ne kaikki kerralla jo ennen puolta päivää.


    • Paukuttelukielto pitäisi laajentaa koskemaan koko kaupunkia, ei vain keskustaa, sitten kun se tulee. Siis KUN tulee.

      Pelkästään se, että ihmiset eivät viitsi siivota jälkiään, puoltaa kiellon asettamista.. Meidänkin naapurustossa hyvin moni jättää roskat tuohon tielle, vaikka asuvat omakotitalossa.

      Mutta kuten Kalevassakin kerrottiin, tämän vuoden tulituskäyttäytyminen ratkaisee paljon. Eilen lenkillä ollessani kuulin muutaman poksahduksen, jotka eivät kuuluneet ainakaan purkkapallon räjähtämisestä elikkä työ kiellon puolesta on käynnissä jo.

      • kunnon ihminen

        Hyvä komppis, sinä olet oikea kunnon ihminen. En jaksa käsittää, miten paljon keskuudessamme on sellaisia mätiä omenoita, joilla ei ole mitään sivistystä ja kunnioitusta missään asiassa


      • koriomenoita

        Ainahan koriin mätiä omenia mahtuu.. Aika paljon pitäisi eri asioita kieltää että mitään harmillista ei vain tapahtuisi.

        Kaikenkaiset vahingot pitää tietenkin korvata, mielummin korkojen kera.


      • poks,poks
        koriomenoita kirjoitti:

        Ainahan koriin mätiä omenia mahtuu.. Aika paljon pitäisi eri asioita kieltää että mitään harmillista ei vain tapahtuisi.

        Kaikenkaiset vahingot pitää tietenkin korvata, mielummin korkojen kera.

        Valitettavasti seuraukset osuu viattomiin.


    • Mielensäpahoittaja*

      Joo, se on sama ku joulukuusen kans, että jo kuun alusta se haalataan sisälle. Ei sitä niin tehä. Joulukuusi tuodaan jouluaattona tai korkeintaan aatonaattona ja raketit ammutaan yöllä 12 aikaan. Kyllä ne nykypenskat sen valavomisen taitaa.

      Ja sitten mennään nukkumaan, eikä räiskitä koko aamuyötä.

      • en ammu en

        Onneksi nykyään ammunta pitää lopettaa viimeistään 02.00. Tai pitäisi.


      • POKS POKS!
        en ammu en kirjoitti:

        Onneksi nykyään ammunta pitää lopettaa viimeistään 02.00. Tai pitäisi.

        Hulluinta on että todennäköisesti jollakin lähtee silmästä näkö tms. seuraavien 4 tunnin aikana :(


      • huonoja pommeja
        POKS POKS! kirjoitti:

        Hulluinta on että todennäköisesti jollakin lähtee silmästä näkö tms. seuraavien 4 tunnin aikana :(

        Meillä rupes velipoikien kanssa lapsettamaan. Ollaan ihan aikuisia äijjiä ja ollaan juhlimassa uuttavuotta kotipaikalla. Meillä on täällä naapurina lestalais perhe, eikä me niistä tykätä.

        Niillä on peltinen, lukittava postilaatikko ja meinattiin se räjäyttää tuhan en vitun pillun päreiksi. On niin huonoja nämä nykyset pommit, että ei se menny miksikään. Sitte suututtiin ja hakattiin se lekalla ihan lämiskäksi. Ja kustiin päälle.


      • kunnon ihminnen
        huonoja pommeja kirjoitti:

        Meillä rupes velipoikien kanssa lapsettamaan. Ollaan ihan aikuisia äijjiä ja ollaan juhlimassa uuttavuotta kotipaikalla. Meillä on täällä naapurina lestalais perhe, eikä me niistä tykätä.

        Niillä on peltinen, lukittava postilaatikko ja meinattiin se räjäyttää tuhan en vitun pillun päreiksi. On niin huonoja nämä nykyset pommit, että ei se menny miksikään. Sitte suututtiin ja hakattiin se lekalla ihan lämiskäksi. Ja kustiin päälle.

        Voi tautinen, minkälaisia pässinpäitä olette. Oikeita kusipäitä, joilla ei ole minkäänlaista sivistystä ja korvien välissä vain sahanpurua. Tuollaisia sitten kirjoitellaan, kun ollaan niin koviksia olevinaan, saisitte painua hornan tuuttiin


      • Foobista
        kunnon ihminnen kirjoitti:

        Voi tautinen, minkälaisia pässinpäitä olette. Oikeita kusipäitä, joilla ei ole minkäänlaista sivistystä ja korvien välissä vain sahanpurua. Tuollaisia sitten kirjoitellaan, kun ollaan niin koviksia olevinaan, saisitte painua hornan tuuttiin

        Tuohan oli ihan selvä provo-viesti. Niinsanottua mustaa huumoria....


    • ain't hurtin' nobody
    • veteraani

      Näin se suomalainen "juhlii" uutta vuotta!

    • yx idea

      Voisi olla muutama paikka, joissa yksityishenkilötkin saisivat ammuskella jonakin tiettynä kellonaikana. Ja siellä sitten järjestyksenvalvojat katsomassa, ettei ympärikännissä ammuskella. Näitä ampumispaikkoja pitäisi tietenkin olla eri puolilla kaupunkia. Muuten voisi olla täyskielto koko kaupungissa. Eihän se edes ole mitenkään näyttävän näköistä, kun yksi ampuu yhden raketin täällä ja 5 minuutin päästä toinen 200 metrin päässä ja sitten 3 minuutin päästä kolmas yhden 100 metrin päässä jne.

      • järki hoi?

        Hyvä ehdotus. Vain muutama paikka yksityisille. Veikkaan, että kymmenen vuoden sisään tulee rajoituksia muutenkin ilotulitteiden ampumisiin. Niissä ammutaan maailmanlaajuisesti metallia ja mitä muuta ilmaan järkyttäviä määriä. Ilmastomuutoksiin vakutuksia pitkällä ajalla. En ole ikinä nähnyt mitään mieltä rakettien ampumisissa. Pistää ny satasia ilmaan ja kaiken päälle joka vuosi tulipaloja ja ihmisille silmä ym vammoja.


    • Pommittelulle loppu!

      Kyllä koko Oululle kielto, Haukiputaan kaupungiosa myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    6. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      246
      665
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      535
    Aihe