Marsulle vesimelonia?

Kati

Voiko marsulle antaa vesimelonia?

Kiitos vastauksistanne!

9

7313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -e-

EN mä usko että se on pahitteeksikaan!

• Krisse H.

Marsuille voi antaa erilaisia meloneita tietenkin kohtuuden rajoissa. :)

• minde

voi tietty

• Heidi

Vesimeloni on diureettista, eli se poistaa nestettä enemmän kehosta, kuin mitä siitä tulee. Eli marsulle ei siksi suositella syötettävän vesimelonia, että marsulla on muutenkin todella vilkas ruoansulatusjärjestelmä. Vesimelonissa on muutenkaan tuskin mitään ravinteita, koska se on pääasiassa pelkkää vettä. Melonin syöttäminen saattaa rasittaa munuaisia (samoin kuin kurkku ja salaatti, jota usein marsuille syötetään), joten en suosittele sen syöttämistä, samoin kuin kurkkua, salaattia ja ananasta. T.Heidi

• Anonyymi

Ananas, punajuuri, vesimeloni jne.. ovat kaikki luonnollisia diureetteja koska nämä sisältävät paljon mineraaleja, kivennäisiä sekä paljon erilaisia tärkeitä vitamiineja.
        Joten näitä tarjoillaan näiden tärkeiden anesosien takia lähinnä.
        Kohtuuden ja maalaisjärjen rajoissa!

• ...

Myökrh!! Turha luulo että lopettaisin salaatin annon!! Tai porkkanan!! TAI kurkun!

• suu auki!

Tulee myöhässä, mutta voisko joku kertoa, että saako marsuille antaa banaania paljon? Semmosta tuoretta tarkotan sitten, en mitään kuivatettua:D

• inkakuunmarsut

Minun mielestä marsulle saa antaa banaania, mutta vaan harvemmin, vaikka makupalana. Mutta esimerkiksi. Toisellani marsullani ei tule banaanista ripulia ja toisella taas tulee. Jos marsullasi tulee ripulia banaanista, niin en suosittele antamaan marsullesi banaania. :) //en olr 100 varma tästäkään 😁

• kille20000

Olen antanut baanaania ja kuorta, mutta vain vähän. On tosi hiilihydraattipitoista, joten sitä ei marsulle saa paljon antaa. Vähentää kai ulosteen määrää ja voi olla vaarallista marsulle. Olen antanut myös vesimelonia ja sen kuorta. Mutta ehkä max. kerran kuukaudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe