Kawasakin tyyppiviat

Kawasakisti

On muuten käsittämätöntä, että keskusteltaessa Kawasakin tyyppivioista, oli se sitten mikä malli tahansa, niin aina nousee esiin ns. kansiviat. Ei oikein jaksa ymmärtää, että vuodesta toiseen Kawan ongelmana on nämä samat ongelmat; luulisi että näin pitkällä kokemuksella Kawasakilla löytyisi insinöörejä joilla olisi taitoa ja haluja suunnitella sellaisia koneita jotka kestäisi ilman moisia ongelmia, jotka ovat lisäksi helvetin kalliita korjata. Vai onko syy siinä että omistajat laiminlyö huollot, huoltokorjaamot jättää säätöhommat tekemättä ja kuitenkin laskuttaa siitä, vai onko syy kenties siinä että huollossa ei löydy äijjää, joka osais säätää, vaan koheltaa. Itse olen ajanut reilu 20 vuotta ja Kawoja on ollut -80 luvun alusta saakka, niin Z kuin Gpz-malleja, ja silloinkin puhuttiin kansivioista Kawojen kohdalla tyyppivikoina, ittellä kyllä pyörät pelasi ihan ok. Nykyisin ajan Kawa GTR:llä -03, ja toivottavasti ei tartte lähivuosina paneutua tällaisiin pulmiin, koska Kawassa on kuitenkin enemmän luonnetta, kuin muissa merkeissä!! Huollot meinaan ainakin hoitaa ajallaan.

99

33935

Vastaukset

  • Moi Kawasakisti..!

    Olen kanssasi samaa mieltä, että turhaa on Kawaa
    nostaa tapeetille kaikkine vikoinensa koska mulla
    on niistä senverran kokemusta vuodesta -81
    lähtien, on ajettu grossia, niistä silloin yhteen aikaan valitettiin kovin, piikkisen kytkin vikaa,meillä oli niitäkin monta eikä koskaan ollut kytkin hajalla,se on perin yksinkertainen juttu, kun huoltaa ne pyörät kunnolla ja ajoissa.
    Me todella aloitettiin 80mc se grossaaminen, kaksi poikaa ajoi ja aina käytettiin Kawoja,
    ei ikinä varikolla remppaa, ne tehtiin kotona
    ennen kisaan lähtöö, jos jotain oli,silti tehtiin
    kuitenkin perus huolto.
    Katupyörät jotka mulla on ollut omassa käytössä
    ei ole myöskään mitään isompaa ollut, sillä en
    voi ajaa sellaisella pyörällä joka jättäis tielle
    sillä olen työtapaturmassa loukkaantunut, joten jalkani eivät pelaa kunnolla, siksi pyörän pitää
    olla luotettava, ja niinhän ne ovat olleetkin..
    Sulla on nyt tuo GTR mitäs siitä pidät..?
    Sitähän Kawassa on aina ollut luonnetta, sanoit
    muuten hyvin tuon asian...!
    Tuolla on taaempana kirjoitettu enemmänkin tuosta
    GTR 1000 joten lueppa ne sieltä ja kommentoi niihin siellä on multakin monta kommenttia..

    Kirjoitellaan Vikke..!

    • Moikka! Lisäisin myös syyksi ajotottumukset. Olen meinaan nähnyt tosi monta kertaa kun pyörää kierrätetään rajoittimelle asti kiihdytyksessä niin että pahaa tekee. Ei ole ihme jos kansi hajoo ajan mittaan. Lisäksi olen kuullut että vaihteita survotaan samalla päälle ilman kytkintä, jolloin kyllä lootakin on ajanmittaan atomeina(Kawan tyyppivika??!!??). Eli kyllä sen pyörän ajamalla saa paskaksi jos haluaa.


    • ostin viikko sitten kawasaki 750 zxr vm.92 kova kiihtymään mutta ei kulkemaan...5vaihteella 100/kmh kierrokset 10000kieppeillä mistähän mahtaa olla kyse.t.tomppa


    • Anonyymi kirjoitti:

      ostin viikko sitten kawasaki 750 zxr vm.92 kova kiihtymään mutta ei kulkemaan...5vaihteella 100/kmh kierrokset 10000kieppeillä mistähän mahtaa olla kyse.t.tomppa

      Turhan tiheä toisiovälitys?


    • Anonyymi kirjoitti:

      ostin viikko sitten kawasaki 750 zxr vm.92 kova kiihtymään mutta ei kulkemaan...5vaihteella 100/kmh kierrokset 10000kieppeillä mistähän mahtaa olla kyse.t.tomppa

      Joku "vähän" välitellyt :-)

      Vaihdapa vakiovälitykset.


  • Se on vaan urbaani legendaa joka on jäänyt elämään omaa elämäänsä.Jossakin malleissa sitä on ollut ja tunnetusti pahat puheet leviää pidemmälle kuin hyvät.

    • OLET HARVINAISEN OIKEASSA!!


    • HYVÄ URPAANI VANHAT LEGENDAT ELÄÄ...!

      OLEN KANSSASI HARVINAISEN SAMAA

      MIELTÄ...

      VIKKE SALOSTA..


  • Mulla on zzr1100 kawasaki 1991 jolla viime kesänä mittarissa 47tkm,säädin itse ventiilit,imuvenan välykset säädön jälkeen 0.15 mm liuska jokaiseen ja pakovenaan 0.20mm:Tänä kesänä ajoin 5tkm ja nyt tarkistin venttiilien välykset taas,pako ok eli 0,20mm menee väliin mutta imupuolella yhteen menee 0.05mm (kääk),toiseen 0.10mm,kolmanteen 0.10mm,neljänteen 0.10mm tiukasti,palojen ostoon ja tohon 0.05mm pala oli 2.50mm vaihto 2.40mm:seen ,,aika raju välyksen muutos 5tuhannen kilsan jälkeen ja imu nokassa parit syöpymät nokan huipulla joten nokan karkasu ei hyvä mutta ei niin paha että haittaisi oli sama jo vuosi sitten mutta tarkistin vanhasta volvosta venttiilit jolla ajettu 230tkm ja nokat kuin uudet joten jäi vaivaamaan.Kyselin mistä johtuu ja joku väitti että kannattais ajella 98 bensoilla ja tarkistaa että ilmanputsari tai kurkut ei fuskaa jolloin pöly imu venojen seeteissä poltaa ne ja 95 oktaaninen bensa nostaa lämpötiloja jolloin ventiilit kuluu mutta silti huh huh .Ajo tapa on ollut rauhallinen joten sitäkään ei voi syyttää

    • Oletko Zetorin omistaja varma,että pyörässäsi on ensimmäinen kierros matkamittarissa menossa?


    • kawawika kirjoitti:

      Oletko Zetorin omistaja varma,että pyörässäsi on ensimmäinen kierros matkamittarissa menossa?

      kyllä kilsat pitää paikaansa ,olen 3 omistaja ja kuten paloista voi päätellä paras pala 2.60mm ja huonoin 2.35mm sitten kun 2.00mm niin ventiilit ja seetit uusiksi tai viilataan jos ei liksaa paloja alle 2.00mm mutta matkaa on vielä tuohon monta kesää


    • No puhutaan ihan mitä puhutaan,mutta kawasakissa oikeasti "kuluu" aina imupuoli,ei koskaan pakoventtiilit.Itselläni on ollut jo vuosia vanha ysisatanen ja tiedän hyvin että näin on.Omani on nyt hiukan "hoonattua mallia",otin sillä kessällä gps:llä mitattua nopeuttakin 362km/h,tosin mullakatkes kyllä kiertokanki.Ei se kauheasti haittaa,kun löysin uuden koneen ja heitän oman kanteni siihen vakiopataan.


    • Nyt kawa zzr1100 ollut mulla 7 vuotta.Uusin käytetyn kannen kun seetit vanhassa kuluivat nopeasti,joutu säätelee 5 tonnin välein,nyt hyvä kansi.Kaikille pelkääjille tiedoksi että kansi maksoi käytettynä 100 euroa ja yhteen pyttyyn männän renkaat 60 euroa.Startin ketju oli pahin kun kolisi,maksoi 300 euroa,joten ei kauheesti huolia tässä 7 vuoden aikana jolloin ajanut 40tuhatta km


    • zzr1100kawa kirjoitti:

      Nyt kawa zzr1100 ollut mulla 7 vuotta.Uusin käytetyn kannen kun seetit vanhassa kuluivat nopeasti,joutu säätelee 5 tonnin välein,nyt hyvä kansi.Kaikille pelkääjille tiedoksi että kansi maksoi käytettynä 100 euroa ja yhteen pyttyyn männän renkaat 60 euroa.Startin ketju oli pahin kun kolisi,maksoi 300 euroa,joten ei kauheesti huolia tässä 7 vuoden aikana jolloin ajanut 40tuhatta km

      Huomasitko että vastasit kuusi vuotta vanhaan viestiin? : )


    • Itselläni kolmas zetori alla, kaksi ensimmäistä oli c-mallia, sain vinkin yhdeltä tuttavaltani ja aloin käyttää bensan seassa lyijyn korvike lisäainetta, en muista litkun nimeä, no kuitenkin tehokasta kamaa oli kun säätövälit pysyivät ihan aikataulussaan kilometrien suhteen ja joskus tuli ajettua ylikin. D- mallissa en ole käyttänyt mitään lisäaineita ja ongelmia ei ole ollut kun huoltelee pyörää aikaajoin muullakin kuin vahapurkilla.


    • Harriz kirjoitti:

      No puhutaan ihan mitä puhutaan,mutta kawasakissa oikeasti "kuluu" aina imupuoli,ei koskaan pakoventtiilit.Itselläni on ollut jo vuosia vanha ysisatanen ja tiedän hyvin että näin on.Omani on nyt hiukan "hoonattua mallia",otin sillä kessällä gps:llä mitattua nopeuttakin 362km/h,tosin mullakatkes kyllä kiertokanki.Ei se kauheasti haittaa,kun löysin uuden koneen ja heitän oman kanteni siihen vakiopataan.

      lopeta huumeiden käyttö!!!!!


  • ajoin kesän 04 kawa zx10r:llä ei millään pahalla kawan omistajia vastaan mutta..... siitä katkesi runko normaalissa ajossa siis r pyörälle, jäähdyttimen kannakkeet katkesivat...putosi pakosarjan pääle flekti suli kuumudesta, kytkin ns.räjähti... se etu vanne mikä kaikkiin vaihdettiin... että taidan vaihtaa takas suizaan.. ja kilsoja tuli kawaan 15000km sumekolla palvelu oli vielä lisäksi aivan PERSEESTÄ kiitoksia vaan sinnekkin

    • Ajoin 10-vuotta Kawoilla ennen kuin uskoin ettei Kawa osaa tehdä luotettavia moottoripyöriä.
      Sen jälkeen mulla on ollut kaksi Hondaa, kaksi Jammua ja kolme Suzukia.

      Kaikki neljä japanilaista perusteellisesti läpi käyneenä voin todeta, että Suzukissa ollut vähiten harmia.

      Pyörät olen aina ostanut uusina ja ajanut niillä 2-4 vuotta. Kilometrejä kertynyt 10000-27000 km/vuosi.

      Honda on mielestäni kohtalaisen luotettava, mutta pirun tylsä! Kuten kaverini asian hyvin ilmaisi "Honda on liian hondamainen".
      Yamaha on myös luotettava joidenkin mallien osalta, mutta todellisia murheenkryynejä mahtuu joukkoon.
      Suzukin koko mallisto noudattaa samaa luotettavaa linjaa. Ainoa merkki, joka on kaikkien mallien osalta toimiva ja "pikku tarkasti" valmistettu.


    • ex-kawailija kirjoitti:

      Ajoin 10-vuotta Kawoilla ennen kuin uskoin ettei Kawa osaa tehdä luotettavia moottoripyöriä.
      Sen jälkeen mulla on ollut kaksi Hondaa, kaksi Jammua ja kolme Suzukia.

      Kaikki neljä japanilaista perusteellisesti läpi käyneenä voin todeta, että Suzukissa ollut vähiten harmia.

      Pyörät olen aina ostanut uusina ja ajanut niillä 2-4 vuotta. Kilometrejä kertynyt 10000-27000 km/vuosi.

      Honda on mielestäni kohtalaisen luotettava, mutta pirun tylsä! Kuten kaverini asian hyvin ilmaisi "Honda on liian hondamainen".
      Yamaha on myös luotettava joidenkin mallien osalta, mutta todellisia murheenkryynejä mahtuu joukkoon.
      Suzukin koko mallisto noudattaa samaa luotettavaa linjaa. Ainoa merkki, joka on kaikkien mallien osalta toimiva ja "pikku tarkasti" valmistettu.

      Vaikka itellä pientä ventiilien seettien painumista täytyy ymmärtää että bugit voi johtua alihankioista jotka töpeksii.Kawasaki on kuitenkin ajattomin ja sielukkain japanilainen,,esim kawasaki 500 h1 1972 erittäin epäluotettava mutta tehokas,,suzuki t500 1972 luotettava matka lehmä,,kumman ottaisit nyt,no tietenkin kawa 500 h1,,kawa 900 1974 vai paras hondista 1974 ,,no kawa 900 tietenkin jne


    • zzr1100 kirjoitti:

      Vaikka itellä pientä ventiilien seettien painumista täytyy ymmärtää että bugit voi johtua alihankioista jotka töpeksii.Kawasaki on kuitenkin ajattomin ja sielukkain japanilainen,,esim kawasaki 500 h1 1972 erittäin epäluotettava mutta tehokas,,suzuki t500 1972 luotettava matka lehmä,,kumman ottaisit nyt,no tietenkin kawa 500 h1,,kawa 900 1974 vai paras hondista 1974 ,,no kawa 900 tietenkin jne

      JUMANKAUTA ETTÄ MIES PUHUU ASIAA!!! Kun muistelee vanhoja aikoja niin Kawa ja Honda olivat kovimpia kilpailijoita superpyörämarkkinoilla. Ensin tuli Tuutti, joka oli kova sana. Sitten tuli Zingo-Kawa joka hapatti Hondan mennen tullen. Tämän jälkeen tuli Ysi-Kawa, joka oli aivan mieletön pyörä(Tuutti oli tämän rinnalla aivan mopo, vaikka mahtisonni olikin). Kyllä Jammu ja Suzuki oli siihen aikaan ihan arkimopoja! Sitten tuli Hondalta CBX 1000. Kawa pisti paremmaksi, nimittäin Z 1300. Olen muuten kuullut että yksi halutuimmista japsiklassikoista Jenkeissä ja Japanissa on muuten vanhat Zingot, vaikka ovatkin kamalia ajaa, mutta silti aivan helvetin brutaaleja.


    • Kawa GTR kirjoitti:

      JUMANKAUTA ETTÄ MIES PUHUU ASIAA!!! Kun muistelee vanhoja aikoja niin Kawa ja Honda olivat kovimpia kilpailijoita superpyörämarkkinoilla. Ensin tuli Tuutti, joka oli kova sana. Sitten tuli Zingo-Kawa joka hapatti Hondan mennen tullen. Tämän jälkeen tuli Ysi-Kawa, joka oli aivan mieletön pyörä(Tuutti oli tämän rinnalla aivan mopo, vaikka mahtisonni olikin). Kyllä Jammu ja Suzuki oli siihen aikaan ihan arkimopoja! Sitten tuli Hondalta CBX 1000. Kawa pisti paremmaksi, nimittäin Z 1300. Olen muuten kuullut että yksi halutuimmista japsiklassikoista Jenkeissä ja Japanissa on muuten vanhat Zingot, vaikka ovatkin kamalia ajaa, mutta silti aivan helvetin brutaaleja.

      Arvasin, että kawailijat kääntävät keskustelun historiaan ja kawan "legenda-malleihin", kun alkaa keskustelu pyörien luotettavuudesta, näin käy joka kerta.
      Tosi asia on ,myönsit tai et, että kawalla on läpi historian ollut malleissaan lastentauteja.
      Nimenomaan kansiongelmat ovat Kawan ikuinen ongelma, myös mainitsemassasi Z1300:ssa.
      Mitä muuten sana "sielukas" tarkoittaa? Mikä juuri Kawasta tekee sielukkaan?


    • Ihme homma kun katsoo tekniikan maailman testin moottoripyörä huollot 3/2003 siellä sumeko sai parhaat pisteet ja on saanut edellis vuosinakin


    • Kawa GTR kirjoitti:

      JUMANKAUTA ETTÄ MIES PUHUU ASIAA!!! Kun muistelee vanhoja aikoja niin Kawa ja Honda olivat kovimpia kilpailijoita superpyörämarkkinoilla. Ensin tuli Tuutti, joka oli kova sana. Sitten tuli Zingo-Kawa joka hapatti Hondan mennen tullen. Tämän jälkeen tuli Ysi-Kawa, joka oli aivan mieletön pyörä(Tuutti oli tämän rinnalla aivan mopo, vaikka mahtisonni olikin). Kyllä Jammu ja Suzuki oli siihen aikaan ihan arkimopoja! Sitten tuli Hondalta CBX 1000. Kawa pisti paremmaksi, nimittäin Z 1300. Olen muuten kuullut että yksi halutuimmista japsiklassikoista Jenkeissä ja Japanissa on muuten vanhat Zingot, vaikka ovatkin kamalia ajaa, mutta silti aivan helvetin brutaaleja.

      Noinhan tuo meni tuolloin mutta Suskilta tuli kovaakin kovempi vastaus GSX1100 E Ja tietty Katana,,ja jokainenhan tietää tuon legendaarisen 1100 suskin koneen jonka käyntiääni ei kaunis mutta kone kestäääää ;)


    • On se kumma juttu, kun jatkuvasti puhutaan Kawan venttiilivioista. Itselläni on ollut Kawoja 40 vuoden aikana 11 4-tahtista Ja en ole vielä törmännyt venttiilivikoihin. Kilometrejä tulee vuosittain parikymmentätuhatta.


  • Pitää muistaa, että moottoribensiinit ovat kokeneet suuria muutoksia viimeisten viidentoista vuoden aikana. Lyijybensat ovat kokonaan poistuneet huoltoasemilta (lentsikoissa vielä on toistaiseksi). Tarkoittaa sitä, että 90-luvun alkupuolen ja sitä vanhemmat moottorit ovat suunniteltu/rakennettu lyijybensaa varten. Lyijyttömällä nykybensalla ne seetirenkaat tosiaankin syöpyvät sairaan nopeesti ja säätöjä joutuu tekemään jatkuvasti. Ongelmaa voi tietysti koittaa lieventää käyttämällä sitä lyijyn korvaavaa lisäainetta bensan joukossa.

    Mutta kyseessähän ei ole varsinainen vika. Koska ongelma johtuu "vääränlaisesta" bensasta!

    • Voihan ne seetirenkaat uusia kansirempan yhteydessä sellaisiksi, että toimivat nykybensoillakin! Moottorikoneistamoilla on yleensä oikeanlaista "kankea" nurkissaan mistä sorvailevat sopivia.


    • Ai että 90-luvun alkupuolen koneet suunniteltu lyijybensalle? Onhan lyijytöntä bensaa käytetty maailmalla jo vuosikymmeniä, ainakin 70-luvulta. Mulla on zzr kyllä pysynyt säädöissään ja muutenkin hyvä.


    • Japanissa ei ole lyijyllistä bensaa ollut neljännes vuosisataan! Jotenka Kawojeen venttiiliviat eivät johdu pensasta. Seetit ja istukat tuntuvat olevan niin pehmeätä paskaa, että joutuu vähän väliä säätelemään venttiilejä. Kaverilla oli 90-luvun alun 1100 ZZR, ja siitä katkesi kampiakseli. Vähän kyllä ihmetyttää 80- ja 90-lukujen Kawojen laatu!


  • Hah! Jos pyörän tekee sielukkaaksi ja mahtavaksi se, että saa tehdä kansiremaa kaks kertaa kesässä, niin siinäpähän tekee! Voi lempo mitä porukkaa. Kyllä koneen pitää kestää vaikka sitä kierrätetään ja ajetaan vain pumppubensalla

    • Juu on muuten sunkin sitten parempi antaa ne kansihommat jollekkin joka edes vähän ymmärtää niitten päälle? että pääset ens kesänä edes vähän ajeleen!!!!


  • 34 Kesää on jo ajettu Kawasakilla, eikä vielä ole ilmaantunut kansivikoja. Pitänee siis olla varuillaan, jos noita nykyään ilmenee.

    • Niinpä, kyllähän se pyörä kestää kun sitä pidetään hyvin.


    • Kawasakisti kirjoitti:

      Niinpä, kyllähän se pyörä kestää kun sitä pidetään hyvin.

      Tässä tapauksessa, olen täysin samaa mieltä,
      KAWASAKISTIN kanssa, siis 35 v toi on paljon..!

      Kuka pistää paremmaks...!


  • Tuli vaan mieleen kysyä asiaa!

    Korkeaviritteiset mäntämoottorit vaativat kunnollisen lämmityskäytön AINA ennen "baanalle" lähtöä. Esim 2 minuttia 2000 rpm tai jotain sinnepäin.

    Samoin jäähdytyskäytön kun tullaan "baanalta" suoraan parkkiin!

    Öljyn laatu/kunto/määrä on myös merkittävä seikka koneen ikää ajatellen.

    • Kyllä näin on. Koneen lämpimäksi käyttö on selvää perusasiaa mikä pitää tietää, sanotaanhan se jo ohjekirjassakin. Kylmänä konetta ei pidä kierrättää.


    • KYLMÄ KONE = VÄLJÄ KONE

      Vasta kuumassa koneessa välykset/sovitteet ovat hyväksytyllä alueella ja kestävät reilumpaakin kuormitusta. Mutta silloinkin sen öljyn ja myös jäähdytysnesteen pitää pystyä hoitamaan omat hommansa!


  • Kawasaki on kautta aikain saannut kyllä kyhättyä moottoreita, joista on tehoa irronnut, mutta on tainnut unohtua, että sen tulisi myös kestääkin.

    Tutulla on kawa zx12r ja 10000 kilometrin jälkeen moottorista pettivät runkolaakerit!!! Ei tällaista voi tapahtua kuin kawasakille. Sopii siis ihmetellä miten joku voi edes ostaa näitä epäluottettavia laitteita. Kai se kawan halvempi hinta harhauttaa monia. Eli vanha sanonta, halpaa ja hyvää ei ole olemassa, pitää edelleen paikkansa.

    • Tuo mulle ihan mikä tahansa vapaasti valitsemasi laite,moottoripyörä auto ruohonleikkuri tai mikä vaan.
      Näytän sulle miten kaikki saa hajotettua vaikka tankissa lukisi mitä.


    • ihanmikä kirjoitti:

      Tuo mulle ihan mikä tahansa vapaasti valitsemasi laite,moottoripyörä auto ruohonleikkuri tai mikä vaan.
      Näytän sulle miten kaikki saa hajotettua vaikka tankissa lukisi mitä.

      Luuletkes olevasi erikoinenkin taikuri, kun saat kaikki laitteet paskaksi, mihin vaan kosketkin??? Ei mun mielestä ainakaan kummosta taitoa vaadi. Eiköhän jokainen meistä saisi savut vehkeestä kuin vehkeestä, jos tarkoitus olisi rikkominen. Kyllä moottoripyörän pitää kestää reiluja lähtöjä, vedätystä ym. kovaa menoa!! Honda ainakin kestää. No kawalle se 10tkm oli liikaa; runkolaakerit siis petti ja peli oli selvä. Se siitä laadusta.


    • XX-kuski kirjoitti:

      Luuletkes olevasi erikoinenkin taikuri, kun saat kaikki laitteet paskaksi, mihin vaan kosketkin??? Ei mun mielestä ainakaan kummosta taitoa vaadi. Eiköhän jokainen meistä saisi savut vehkeestä kuin vehkeestä, jos tarkoitus olisi rikkominen. Kyllä moottoripyörän pitää kestää reiluja lähtöjä, vedätystä ym. kovaa menoa!! Honda ainakin kestää. No kawalle se 10tkm oli liikaa; runkolaakerit siis petti ja peli oli selvä. Se siitä laadusta.

      Niin..... ja pyörähän oli luonnollisesti huolella sisäänajettu?


    • KKK kirjoitti:

      Niin..... ja pyörähän oli luonnollisesti huolella sisäänajettu?

      Kaverin sisäänajokäytännöistä en tiedä. Mutta kyllä se niin vaan on, että kawat eivät ole teknisesti yhtä kestäviä kuin esim. suzukit ja hondat, uskokaa jo.
      Kawasakissa sisään- ja ulosajo hoituu vaivattomasti yhtäaikaa, jonka jälkeen jää vain uskomattoman kallis kilohinta romukasalle.

      ps. En ole tavannut hondaa, jossa koneesta olisi laakereita pettänyt ekalla kymppitonnilla!!!


    • XX-kuski kirjoitti:

      Kaverin sisäänajokäytännöistä en tiedä. Mutta kyllä se niin vaan on, että kawat eivät ole teknisesti yhtä kestäviä kuin esim. suzukit ja hondat, uskokaa jo.
      Kawasakissa sisään- ja ulosajo hoituu vaivattomasti yhtäaikaa, jonka jälkeen jää vain uskomattoman kallis kilohinta romukasalle.

      ps. En ole tavannut hondaa, jossa koneesta olisi laakereita pettänyt ekalla kymppitonnilla!!!

      Kaverilla -02 mallinen Blackbird, jolla ajettu n. 20 tkm, 1. omistaja. Viime kesänä meinasi takapyörän laakeri leikata kiinni(piti helvetinmoista ääntä hengenlähtö lähellä). Kundi käy tällä hetkellä varsin tiukkaa neuvottelua maahantuojan kanssa asiasta. Elikkä täydellistä pyörää ei ole vielä tehtykään.


    • KKK kirjoitti:

      Kaverilla -02 mallinen Blackbird, jolla ajettu n. 20 tkm, 1. omistaja. Viime kesänä meinasi takapyörän laakeri leikata kiinni(piti helvetinmoista ääntä hengenlähtö lähellä). Kundi käy tällä hetkellä varsin tiukkaa neuvottelua maahantuojan kanssa asiasta. Elikkä täydellistä pyörää ei ole vielä tehtykään.

      maanantaipäivän tuotteita on tietysti kaikissa laitteissa. Enkä ole väittänytkään, että joku pyörä olisi täydellinen. Asia, jota ajoin takaa, oli että tekniikka ongelmia tuntuu vain olevan enemmän kawoissa.


    • KKK kirjoitti:

      Kaverilla -02 mallinen Blackbird, jolla ajettu n. 20 tkm, 1. omistaja. Viime kesänä meinasi takapyörän laakeri leikata kiinni(piti helvetinmoista ääntä hengenlähtö lähellä). Kundi käy tällä hetkellä varsin tiukkaa neuvottelua maahantuojan kanssa asiasta. Elikkä täydellistä pyörää ei ole vielä tehtykään.

      Myös laatuheitot vaivaavat kawasakeja. Juttelin tässä syksyllä erään mp-asentajan kanssa, joka tekee myös tehomittauksia. Ja hän kertoi, että penkittäessään juuri eri zx12r:iä, niin niissä on ollut vakiokikkeillä jopa 15 hv:n heittoja!! Eli eipä ole kawasakitehtaan laatu kovinkaan tasaista.


    • XX-kuski kirjoitti:

      Myös laatuheitot vaivaavat kawasakeja. Juttelin tässä syksyllä erään mp-asentajan kanssa, joka tekee myös tehomittauksia. Ja hän kertoi, että penkittäessään juuri eri zx12r:iä, niin niissä on ollut vakiokikkeillä jopa 15 hv:n heittoja!! Eli eipä ole kawasakitehtaan laatu kovinkaan tasaista.

      Aikoinaan -82 kun Honda CB 1100 R tuli markkinoille oli se tehokkaimpia katupyöriä mitä oli olemassa. Kuolasin pyörää aivan helvetisti, mutta perseaukisena ei ollut varaa ostaa sellaista. Pyörässä piti olla tehoja 125 hv, mutta monista mitattiin tehoja 100 ja 110:n hv:n väliltä penkissä. Monelle kundille se oli pettymys. No jaa, olen kuitenkin sitä mieltä että se on se ja sama onko pyörässä 165 hv vai 180 hv, kyllä molemmilla saa räjäytettyä tien auki helvettin jos niin haluaa, saatikka että niitä pitäisi vielä viritellä. Itse ajelen viimeistä mallia olevalla Kawa GTR:llä, jossa "vaivaiset" 98 hv. Pyörä on vanhanaikainen ja painava kuin faan, mutta baanalla tukeva ja kulkee kuin juna. Hondia mulla on ittelläkin ollut, ja ne on hyviä. Honda on hyvä pyörä. Kawaan olen myös tyytyväinen vielä.....nooh, turha näiden hyvvyydestä on enempää väitellä. Moikataan baanalla kun tavataan.


    • XX-kuski kirjoitti:

      Kaverin sisäänajokäytännöistä en tiedä. Mutta kyllä se niin vaan on, että kawat eivät ole teknisesti yhtä kestäviä kuin esim. suzukit ja hondat, uskokaa jo.
      Kawasakissa sisään- ja ulosajo hoituu vaivattomasti yhtäaikaa, jonka jälkeen jää vain uskomattoman kallis kilohinta romukasalle.

      ps. En ole tavannut hondaa, jossa koneesta olisi laakereita pettänyt ekalla kymppitonnilla!!!

      Älä jauha.Tuo mulle se honda ihan minkä vaan parhaaksi katsot.

      Mä näytän sulle in äksön kuinka siitä kone laukeaa paljon ennen kybää.Voidaan sitten yhdessä miettiä jotta kyllähän sen romukasan olisi pitänyt kovaa käyttöä kestää.


    • edelleen kirjoitti:

      Älä jauha.Tuo mulle se honda ihan minkä vaan parhaaksi katsot.

      Mä näytän sulle in äksön kuinka siitä kone laukeaa paljon ennen kybää.Voidaan sitten yhdessä miettiä jotta kyllähän sen romukasan olisi pitänyt kovaa käyttöä kestää.

      edes halua ymmärtää mitä mä haluan sanoa. Totta kai kaiken saa paskaks, en mä sitä kiellä, tarkoitan vain että kawalla on tuo tekniikan kestävyyspuoli hieman heikommalla pohjalla kuin muilla japanilaisilla kilpailijoillaan. Niissähän on aivan maailmanlopun käyntiäänetkin.


    • XX-kuski kirjoitti:

      edes halua ymmärtää mitä mä haluan sanoa. Totta kai kaiken saa paskaks, en mä sitä kiellä, tarkoitan vain että kawalla on tuo tekniikan kestävyyspuoli hieman heikommalla pohjalla kuin muilla japanilaisilla kilpailijoillaan. Niissähän on aivan maailmanlopun käyntiäänetkin.

      keskustelu tästä asiasta ala jo riittää! Ei tarvii vittuilla eikä arvostella enempää. Sä olet tyytyväinen Hondaas ja hyvä niin. Me digataan Kawaa ja that´s it! Ja jos niissä on vikaa sun mielestä, niin se on lähinnä MEIDÄN ONGELMA, EIKÄ SUN.

      Kiitos seurasta!


    • XX-kuski kirjoitti:

      edes halua ymmärtää mitä mä haluan sanoa. Totta kai kaiken saa paskaks, en mä sitä kiellä, tarkoitan vain että kawalla on tuo tekniikan kestävyyspuoli hieman heikommalla pohjalla kuin muilla japanilaisilla kilpailijoillaan. Niissähän on aivan maailmanlopun käyntiäänetkin.

      Kyllä ymmärrän paremmin kun luuletkaan.
      Provos on vaan huono.Kunnon provoa ei koiteta selitellä luulluilla faktoilla,vaan hatusta heitetyillä mukavilla väritetyillä kaupunkitarinoilla jotka ei perustu muuhun kun ärsyttämiseen.

      Sun provosi on niin laimea ,että vois luulla että olet tosissasi.Ja jos olet niin pitäisi aikuisen ihmisen tietää ,että kaikki nykyiset japsipyörät merkkiin katsomatta ovat pitkälti testattuja teollisia laatutuotteita.
      Joka vehkeessä on omia pikku ja isompia pikkuvikoja ja lastentauteja mutta merkki kohtaiset rajut yleistykset ei perustu muuhun kuin mielikuviin.

      Samoin arvostukset jonkun merkin yleisestä paremmuudesta ne on vaan kannattajansa henkilökohtaisia näkemyksiä jotka usein perustuu tunne ja mielikuviin.Ja niiden pohjalta on helppo päässään keksiä ja löytää yhtä jos toista faktatietoa valintansa ylivoimaisuudesta.


    • edelleen kirjoitti:

      Kyllä ymmärrän paremmin kun luuletkaan.
      Provos on vaan huono.Kunnon provoa ei koiteta selitellä luulluilla faktoilla,vaan hatusta heitetyillä mukavilla väritetyillä kaupunkitarinoilla jotka ei perustu muuhun kun ärsyttämiseen.

      Sun provosi on niin laimea ,että vois luulla että olet tosissasi.Ja jos olet niin pitäisi aikuisen ihmisen tietää ,että kaikki nykyiset japsipyörät merkkiin katsomatta ovat pitkälti testattuja teollisia laatutuotteita.
      Joka vehkeessä on omia pikku ja isompia pikkuvikoja ja lastentauteja mutta merkki kohtaiset rajut yleistykset ei perustu muuhun kuin mielikuviin.

      Samoin arvostukset jonkun merkin yleisestä paremmuudesta ne on vaan kannattajansa henkilökohtaisia näkemyksiä jotka usein perustuu tunne ja mielikuviin.Ja niiden pohjalta on helppo päässään keksiä ja löytää yhtä jos toista faktatietoa valintansa ylivoimaisuudesta.

      munkin mielestä pitää täysin paikkaansa. Kyllä japanilaispyörät ovat hyvin pitkälti olleet luotettavia ja laadukkaita, merkkiin katsomatta(itse olen ajanut 24 vuotta japseilla), tietysi joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Esim. Yamaha TX 750 70-luvulta tai ensimmäiset Honda VF 750 F:t tai VF 1000 F:t. Hondan V4:sta saatiin kuitenkin vahvalla kehitystyöllä erittäin lujatekoinen kone joka ei vaadi kuin kovaa ajoa. Mulla ei ainakaan ole ollut kummempia murheita, edes Kawan kanssa. Eiköhän se kilpailu näiden neljän välillä ole sen verran kovaa, ettei mitään täysin paskaa ole varaa päästää markkinoille.


    • tuo kirjoitti:

      munkin mielestä pitää täysin paikkaansa. Kyllä japanilaispyörät ovat hyvin pitkälti olleet luotettavia ja laadukkaita, merkkiin katsomatta(itse olen ajanut 24 vuotta japseilla), tietysi joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Esim. Yamaha TX 750 70-luvulta tai ensimmäiset Honda VF 750 F:t tai VF 1000 F:t. Hondan V4:sta saatiin kuitenkin vahvalla kehitystyöllä erittäin lujatekoinen kone joka ei vaadi kuin kovaa ajoa. Mulla ei ainakaan ole ollut kummempia murheita, edes Kawan kanssa. Eiköhän se kilpailu näiden neljän välillä ole sen verran kovaa, ettei mitään täysin paskaa ole varaa päästää markkinoille.

      Luin vanhaa bike lehteä 3/2004 sivu 64 jossa juttua vanhoista pyöristä esimerkiksi honda cbr 1000f jossa aikoinaan 40tkm kohdalla uusittu kaikki 16 ventiiliä ja kytkin jouset nostajan vipu ja ventiili varsien tiivisteet ja nokka ketjun kiristäjää ei osata tehdä,,miksköhän kun omassa kawassa jo yli 60tkm ja ei ventiileille tehty kuin säätöä ja samassa lehdessä sivu 68 todetaan zx-9r:stä kuinka turvallinen ostos se on käytettynäkin


    • ninjaska kirjoitti:

      Luin vanhaa bike lehteä 3/2004 sivu 64 jossa juttua vanhoista pyöristä esimerkiksi honda cbr 1000f jossa aikoinaan 40tkm kohdalla uusittu kaikki 16 ventiiliä ja kytkin jouset nostajan vipu ja ventiili varsien tiivisteet ja nokka ketjun kiristäjää ei osata tehdä,,miksköhän kun omassa kawassa jo yli 60tkm ja ei ventiileille tehty kuin säätöä ja samassa lehdessä sivu 68 todetaan zx-9r:stä kuinka turvallinen ostos se on käytettynäkin

      että kirjoituksestani sai käsityksen varmaan että ajan Honda VFR:llä, ajan kuitenkin Kawalla ja olen siihen tyytyväinen kuten mun muutkin Kawat ovat olleet hyviä, ei ole tarvinnut kansia rempata ainoastaan säätää niitä. Jos pyörän sisäänajaa huolella, huoltaa ja ajaa asiallisesti niin kyllä Kawa kestää. Se mitä tarkoitin oli että kaikissa merkeissä on omat heikot lenkkinsä. Yleiseti ottaen japsi on kyllä luotettava.


    • Niin se vaan sitten pitää todeta, että ei niissä
      Kawoissa sittenkään mitää mahdotonta vikamäärää
      ollutkaan,vaikka niitä etsittiin kovin....!

      Kyllähän se niin on , että kun lukee tätä palstaa
      vähän joka merkin kohdalla on kaikenlaista vika
      kyselyä, että ei se ole Kawa yksin jossa niitä on...

      Hyvää joulua kuitenkin kaikille moottoripyöräiliöille ja harrastajille..


    • Aivan, halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa!
      Ilmankos 12R maksaa 21000 € ja tupla X 17000 €...


    • XX-kuski kirjoitti:

      maanantaipäivän tuotteita on tietysti kaikissa laitteissa. Enkä ole väittänytkään, että joku pyörä olisi täydellinen. Asia, jota ajoin takaa, oli että tekniikka ongelmia tuntuu vain olevan enemmän kawoissa.

      japanilaiset on ainuita jotka osaa tehdä mitään... koneet kestää niin autoissakin kuin pyörissä... kori loppuu ensin!
      ja tuo hv:en heitto... niin tekeekö joku sit TÄYDELLISEN samanlaisia joka pyörästä!

      suurin syy noihin rikkoutumisiin ja (tyyppivikoihin) johtuu täysin kuskista!

      että.. kyllähän noi nuoret niillä revittää jne. (itsekkin nuori) mutta kyllä ne löytää vikoja niistä ku pitää "tahallaan" rikkoa... ja sit vaan syytetään tehdasta/pyörää!!! mut monellako vanhemmalla herralla hajoaa kannet sun muut!!!??

      suoraan sanottuna lopettakaa toi tyhjän jauhaminen.


    • XX-kuski kirjoitti:

      Luuletkes olevasi erikoinenkin taikuri, kun saat kaikki laitteet paskaksi, mihin vaan kosketkin??? Ei mun mielestä ainakaan kummosta taitoa vaadi. Eiköhän jokainen meistä saisi savut vehkeestä kuin vehkeestä, jos tarkoitus olisi rikkominen. Kyllä moottoripyörän pitää kestää reiluja lähtöjä, vedätystä ym. kovaa menoa!! Honda ainakin kestää. No kawalle se 10tkm oli liikaa; runkolaakerit siis petti ja peli oli selvä. Se siitä laadusta.

      Ollut maanantai malli, laukeehan hyviä mersujakin jos sattuu vaan kertakaikkiaan huono yksilö kohdalle, ja taas toiset vastakkaiset yksilöt toimivat äärettömän hyvin saman verran ajettuihin?? Mystistä mutta totta.


    • XX-kuski kirjoitti:

      edes halua ymmärtää mitä mä haluan sanoa. Totta kai kaiken saa paskaks, en mä sitä kiellä, tarkoitan vain että kawalla on tuo tekniikan kestävyyspuoli hieman heikommalla pohjalla kuin muilla japanilaisilla kilpailijoillaan. Niissähän on aivan maailmanlopun käyntiäänetkin.

      JOS Kawassa on karkeat saundit ja mekaniikan äänet kuuluu jo tyhjäkäynnillä niin mitä sitten, mulle ainakin tulee siitä hyviä viboja jos vertaa jonkun sähkömoottorin ääntä vastaavan pyörän saundiin.


  • Joo-o nämä on taas näitä "Mä kuulin, että..."

    Itse olen ajanut Hondalla, Suzukilla ja seuraava tulee olemaan Kawa ZX12R. Ajamani pyörät ovat olleet kaikki hyviä ja jossain määrin "vikaisia". Se, että mekaanisessa laitteessa ilmenee jokin vika ei ole ihme vaan enemmänkin sääntö. Se, että moottoripyörää käytetään väärin ei ole valmistajan laatuongelma vaan kuskin korvienvälin. Rungon katkeamiset ja moottorin kiinnityksien katkeaminen ei johdu mistään muustakuin käyttäjän omista virheistä mm. keulimisesta ja sen teknisestä osaamattomuudesta. Nostetaan keulaa ja tuodaan se alas pudottamalla, ei hallitusti laskemalla. Lisäksi ajamalla pitkään keulapystyssä ei varmaankaan tee hyvää koneen öljykierrolle. Nämä nyt ovat vaan yleisimpiä esimerkkejä.

    Kauankohan se Toyota kestäisi keulapystyssä ajamista ja keulan tiputtamista? Ei varmaan kovin kauan.

    • Koittaisin mutta piru kun ei keuli kun on etuveto...


    • toijjota kirjoitti:

      Koittaisin mutta piru kun ei keuli kun on etuveto...

      Hei kundi, käytä mielikuvitustasi. Pistä pakki silmään, ja kokeile jos vaikka perä nousis ilmaan, viisastelija(lue:pönttö).


    • Kawasakisti kirjoitti:

      Hei kundi, käytä mielikuvitustasi. Pistä pakki silmään, ja kokeile jos vaikka perä nousis ilmaan, viisastelija(lue:pönttö).

      kylä 3 mukinen 2-tahti 750cc oli pyörien pyörä jäi vain sininen savu vana kun kawasaki meni, mutta niin meni myös henkiä, sillä ajoominaisuudet tehoon nähden tappavan hyvät, mutta se oli silloin 1972 kun olin nuori jä nätti nyt vain nätti..


    • kz 1300 kirjoitti:

      kylä 3 mukinen 2-tahti 750cc oli pyörien pyörä jäi vain sininen savu vana kun kawasaki meni, mutta niin meni myös henkiä, sillä ajoominaisuudet tehoon nähden tappavan hyvät, mutta se oli silloin 1972 kun olin nuori jä nätti nyt vain nätti..

      Itselläni on Kawasaki GPZ 1000 RX vuosimallia 1986. Mittarilukema nyt 116.000 km. Ostin Kawan huhtikuussa 2009 ja viime kaudella ajoin reilut 12.000 km. Italiassa asti tuli käytyä ja Alpitkin tuli ylitettyä. Ei minkäänlaisia ongelmia. Oston jälkeen teetin siihen perushuollon lisäksi venttiilien säädön. Tänä keväänä taas perushuolto öljynvaihtoineen. GPZ on ollut todella huoleton peli omistaa ja ajaa. Venttiilit ajattelin säätää uudelleen taas ensi kauden alussa. Säätövaraa on huoltomiehen mukaan vielä ainakin muutamaan säätöön. Maksoin pyörästä huimat 2100 euroa joten voidaan sanoa että hinta/laatusuhde on ollut kohdallaan. Nyt on rahaa "huoltopuolella" mennyt vain tyypillisiin kuluviin osiin eli renkaisiin ja ketjuihin/rattaisiin. Tottakai pyörä on vuosimallin perusteella ns. vanha, mutta eipä ikä ulkonäössä tai toiminnassa millään tavalla näy. Tehoa on enemmän kuin tarpeeksi ja nopeuden saa tarvittaessa riittävän kovaksi. Euroopan turneella autobahnia pitkin tuli ajettua muutama tunti 170km/h keskinopeutta. Euroopan reissu oli samalla maaottelu USA vastaan Japani. Molemmat Harleyt jouduttiin nostamaan huoltoautoon Alppien ylityksen jälkeen, mutta Kawasaki ja Honda ajettiin perille asti :).

      Ensimmäinen moottoripyöräni teini-iässä oli myös Kawasaki, malli AR 125. Kaikista moottoripyöristä löytyy tosiaan varmasti vikoja, mutta ainakin itselläni on suhde Kawasakiin erittäin hyvä. Seuraava pyöräni tulee ihan varmasti olemaan myös Kawasaki.


    • GPZ 1000 RX kirjoitti:

      Itselläni on Kawasaki GPZ 1000 RX vuosimallia 1986. Mittarilukema nyt 116.000 km. Ostin Kawan huhtikuussa 2009 ja viime kaudella ajoin reilut 12.000 km. Italiassa asti tuli käytyä ja Alpitkin tuli ylitettyä. Ei minkäänlaisia ongelmia. Oston jälkeen teetin siihen perushuollon lisäksi venttiilien säädön. Tänä keväänä taas perushuolto öljynvaihtoineen. GPZ on ollut todella huoleton peli omistaa ja ajaa. Venttiilit ajattelin säätää uudelleen taas ensi kauden alussa. Säätövaraa on huoltomiehen mukaan vielä ainakin muutamaan säätöön. Maksoin pyörästä huimat 2100 euroa joten voidaan sanoa että hinta/laatusuhde on ollut kohdallaan. Nyt on rahaa "huoltopuolella" mennyt vain tyypillisiin kuluviin osiin eli renkaisiin ja ketjuihin/rattaisiin. Tottakai pyörä on vuosimallin perusteella ns. vanha, mutta eipä ikä ulkonäössä tai toiminnassa millään tavalla näy. Tehoa on enemmän kuin tarpeeksi ja nopeuden saa tarvittaessa riittävän kovaksi. Euroopan turneella autobahnia pitkin tuli ajettua muutama tunti 170km/h keskinopeutta. Euroopan reissu oli samalla maaottelu USA vastaan Japani. Molemmat Harleyt jouduttiin nostamaan huoltoautoon Alppien ylityksen jälkeen, mutta Kawasaki ja Honda ajettiin perille asti :).

      Ensimmäinen moottoripyöräni teini-iässä oli myös Kawasaki, malli AR 125. Kaikista moottoripyöristä löytyy tosiaan varmasti vikoja, mutta ainakin itselläni on suhde Kawasakiin erittäin hyvä. Seuraava pyöräni tulee ihan varmasti olemaan myös Kawasaki.

      96 väinöstä 1500 meni kansipahvi 26 tkm kohdalla.
      muuten ihan ok pyörä.


    • tyypin vika kirjoitti:

      96 väinöstä 1500 meni kansipahvi 26 tkm kohdalla.
      muuten ihan ok pyörä.

      Tää viimeinen kommentti on kyllä aika hauska provo. !5 vuotta ja 26 tkm. Sehän tekee peräti n 1700 km per vuosi.
      Valtava määrä kilometrejä.Taikka sit on ostajaa kusetettu raskaasti.


    • jkllkh kirjoitti:

      Tää viimeinen kommentti on kyllä aika hauska provo. !5 vuotta ja 26 tkm. Sehän tekee peräti n 1700 km per vuosi.
      Valtava määrä kilometrejä.Taikka sit on ostajaa kusetettu raskaasti.

      ajaneensa noita kilometrejä 15 vuoden aikana!? Kuka on nyt pässi kuka!


    • jkllkh kirjoitti:

      Tää viimeinen kommentti on kyllä aika hauska provo. !5 vuotta ja 26 tkm. Sehän tekee peräti n 1700 km per vuosi.
      Valtava määrä kilometrejä.Taikka sit on ostajaa kusetettu raskaasti.

      .. eli 2,6 km/vrk ! nuo kilometrit vois vaikka työntää!


    • jkllkh kirjoitti:

      .. eli 2,6 km/vrk ! nuo kilometrit vois vaikka työntää!

      Ostin oman 1600:sen väinön -09 sil oli ajettu 4500km.Ekalt omistajalta.


    • jkllkh kirjoitti:

      .. eli 2,6 km/vrk ! nuo kilometrit vois vaikka työntää!

      nuo kilometrit? Valoittaisitko meitä tyhmempiä?


    • GPZ 1000 RX kirjoitti:

      Itselläni on Kawasaki GPZ 1000 RX vuosimallia 1986. Mittarilukema nyt 116.000 km. Ostin Kawan huhtikuussa 2009 ja viime kaudella ajoin reilut 12.000 km. Italiassa asti tuli käytyä ja Alpitkin tuli ylitettyä. Ei minkäänlaisia ongelmia. Oston jälkeen teetin siihen perushuollon lisäksi venttiilien säädön. Tänä keväänä taas perushuolto öljynvaihtoineen. GPZ on ollut todella huoleton peli omistaa ja ajaa. Venttiilit ajattelin säätää uudelleen taas ensi kauden alussa. Säätövaraa on huoltomiehen mukaan vielä ainakin muutamaan säätöön. Maksoin pyörästä huimat 2100 euroa joten voidaan sanoa että hinta/laatusuhde on ollut kohdallaan. Nyt on rahaa "huoltopuolella" mennyt vain tyypillisiin kuluviin osiin eli renkaisiin ja ketjuihin/rattaisiin. Tottakai pyörä on vuosimallin perusteella ns. vanha, mutta eipä ikä ulkonäössä tai toiminnassa millään tavalla näy. Tehoa on enemmän kuin tarpeeksi ja nopeuden saa tarvittaessa riittävän kovaksi. Euroopan turneella autobahnia pitkin tuli ajettua muutama tunti 170km/h keskinopeutta. Euroopan reissu oli samalla maaottelu USA vastaan Japani. Molemmat Harleyt jouduttiin nostamaan huoltoautoon Alppien ylityksen jälkeen, mutta Kawasaki ja Honda ajettiin perille asti :).

      Ensimmäinen moottoripyöräni teini-iässä oli myös Kawasaki, malli AR 125. Kaikista moottoripyöristä löytyy tosiaan varmasti vikoja, mutta ainakin itselläni on suhde Kawasakiin erittäin hyvä. Seuraava pyöräni tulee ihan varmasti olemaan myös Kawasaki.

      Ostin kawasaki 1100 zn ltd vm 85 aj 35th mailia. siisti kuin sikapienenä valmistettu USA ssa milliset osat !! kuka tietää laitteesta ?


  • Kateelliset panettelijat?

  • Hei
    Kirjoitin tän ketjun alkuun kawasaki zzr1100:sta kun aikoinaan vaihdoin kannen kun imuventtiilin paloja jotutu vaihtaa 5 tonnin välein.Tulin vaan sanomaan että hyvin on toiminut kawa nämä vuodet ja vaihdetulla kannella joka makso huimat 100 euroa ei ole tarvinnut kuin tarkistaa välykset 10tkm välein.Väitän että ZZR1100 kawassa on paras hinta/teho/ huippunopeus/laatu/huolto ystävällisyys suhde.

  • Kawojen mittareita ruuvattiin ennen aika rajusti, siksi monella on ajettu
    lähes 299000 km. Sitten uus omistaja ihmettelee miksi vain 99000
    ajettu Kawa ei enää pysy säädöissään. :)

    • Kawat on hyvia pyoria ajaa, lisaksi venttiili ongelmat loppuivat kaytannossa 80-luvun myota. Linkista voi katsoa joitakin minun laitteitani. http://mattiviikate.blogspot.com/


  • minä en kyllä kawaan koskis, on sen verran tullut seurattua kavereiden kawan korjailua. milloin on istukat loppu kannesta tai vaihteet ei pysy päällä. viime kesänä hajosi lähes uudesta kawasta kone totaalisesti, jolla oli ajettu alle 10tkm. ehkä on ollut huonoa tuuri, mutta nuo kawan pehmeät istukat on kyllä ihan vakio ongelmaa lähes joka kawassa. varsinkin venttiilien säädöt on syytä olla kohdillaan.

  • zzr 600 vm 91 venttiilien säätövarat loppu 55tkm kohdalla. Se on köyhälle opiskelijalle sellanen pettymys et ihan heti ei tule vanhaa kawaa. Näin vuonna 98.
    Luulen/tiedän et nämä ongelmat koski 80lopun ja 90luvun alun kawoja. Sen jälkeen tehty parempia.

  • Tuli ostettua 16:sta Kawa, tämä 80-luvun 1100:en jolla ajettu 130tkm pelaa kuin uusi, eikä isompaa rempaa ole tehty.

  • itsellä kawa gpz500r vm1987 (ml.81000km) ja gpz900r vm1984 (ml.73000km) ei ole kansivikaa ollut eikä suurta remppaa tehty. vika on kylä ajajissa...

  • ostin tollaisen kawa 750 vn -86:sen. Välillä ei tahdo lähteä käyntiin ja pakoputkessa paukkuu? Kun saa käyntiin niin kulkee tosi hyvin ja väätöjä on kuin pienessä pitässä,mutta moottorijarrutuksessa paukkuu tosi kovaa. Onko tää sitä venttiilivikaa? Vai vuotaako kaasarin neulaventtiili?

  • Äly hoi! On se mielenkiintosta ko nämä niin sanotut asiantuntijat voivat karkeasti jakaa moottoripyörän luotettavuuden pelkästään merkin perusteella. Esim. KZ1300 koneella on ajettu 200 000km ilman ongelmia. Pitää vain tarkastaa venttiilin välykset tarpeeksi useasti. Sama koskee ZZR600 D-mallia (90-93) eli saa ne venttiilit pilattua jos niitä ei säädä ajoissa. Itsellä on 40 000 ajettu ZZR600 uudempi E-malli jonka koneessa ei ole ollut mitään vikaa eikä oo venttiileissä mitään säätötarvetta vieläkään.
    En ole minkään tietyn merkin puolestapuhuja ja seuraavaksi ostan suzuki hayabusan ja projektiksi ostan suzuki gs1000s vm.79. Joka merkillä on hyviä ja huonoja malleja. Ei kannata koko merkkiä haukkua jos on ostanu tarkkaa pitoa vaativan mallin eikä tiedosta sitä.
    Ja onko sen moottoripyöräilyn idea olla mahdollisimman järkevää ja luotettavaa? Kyllä tosi motoristit ostaa pyörän tunteella eikä järjellä!

    PS. Kohtaa alkaa ajokausi turvallisia kilometrejä kaikille!

  • Nimimerkki "ei kiitos" kirjoitti:
    ================
    minä en kyllä kawaan koskis, on sen verran tullut seurattua kavereiden kawan korjailua. milloin on istukat loppu kannesta tai vaihteet ei pysy päällä. viime kesänä hajosi lähes uudesta kawasta kone totaalisesti, jolla oli ajettu alle 10tkm. ehkä on ollut huonoa tuuri, mutta nuo kawan pehmeät istukat on kyllä ihan vakio ongelmaa lähes joka kawassa. varsinkin venttiilien säädöt on syytä olla kohdillaan.
    ================

    Jos moottoripyörän omistaja ei viitsi millään tavalla huoltaa ajokkiansa, niin varmasti tulee ongelmia. Äsken tuossa kerroin omasta vm. 1986 GPZ 1000 RX -motskaristani. Ei voi olla liian suuri vaiva huoltaa mopo edes kerran vuodessa. Itse olen teettänyt huollon joka kevät ajokauden alkaessa. Viimeksi lasku oli huimat 120 euroa.Laskun "suuruus" johtui jarrupalojen vaihdosta jotka oli viimeksi vaihdettu edellisen omistajan aikana. Omassa "vanhassa" Kawasakissani ei ole ollut minkäänlaista vikaa koko sinä aikana jonka olen sen omistanut. Neljäs kesä alkaa juuri. Käyttäkää edes pikkaisen aikaa moponne huoltoon, niin varmasti toimii. En tiedä näistä nykyisistä muovivehkeistä, mutta ainakin vanhat Kawasakit toimivat perkeleen hyvin kunhan niitä kohtelee hyvin.

    • Miten saan slkuperäiset ilmanputsarit paikoilleen,hajoittamatta mitään.gpz900r-86


  • Fakta on se että nuo Kawasakien kansiviat jäivät sinne aikaan ennen 90-lukua. Ja siitä sen verran että teknisiä ongelmia oli muillakin merkeillä ennen 90-lukua, eli Kawa ei ole pekkaa pahempi.

    Omani jotka ovat 90-lukulaisia tai uudempia ovat toimineet niin kuin pyörän pitääkin. Sitä vanhemmissa on ollut muutakin laittoa kuin ''lakisääteiset''.

    Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

    Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

    Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • Ime munaa, vitun horisija. Mee hoitoon.


    • Tosi aiheeseen liittyvä kommentti sinulla :D


  • Onko kawoissa tosiaan kannet huonoja? Eihän sellaista sitten kantsi hankkia. Kiitos tiedosta!

  • Ei ole tiedossa Kawaomistajaa jolla olisi kansivika ollut ja tunnen sentään kymmeniä Kawaomistajia. Itelläni on Kawa 2000 ollut jo yli 10 vuotta ja kilometrejä kertynyt tähän menneessä 148000 kilsaa. Normaalit huollot, pääasiassa itsetehtynä olen joka syksy tehnyt eikä ongelmia ole ollut ellei nyt sitten niihin pitäisi laskea etupään iskarien vaihto mikä tosin oli pääasiassa oma vika kun tällaisella pyrällä ajelee säännöllisesti vuorisoteillä ja näinollen etuiskarit melko kovilla kun alajyrkänteissä joutuu jatkuvasti sekä etupään jarruja että takapään jarruja käyttämään.
    Ensi kevääksi tulee uusi Kawa käyttöön, katsotaan miten se pelittää.

    • Kawa on lällärimopo oli kuutiot mitä tahansa.
      Osta itsellesi Harrikka Road King niin voit puhua moottoripyrästä. Tiedän koska Harrikoita on ollut vuodesta 1994 saakka ja nyttekin niitä on tallissa 4 kpl, yksi tosivanha USA armeejapyörä joka tulee liikenteeseen kesäksi jos jumala näin tahtoo.


    • VIkiHarrikainen kirjoitti:

      Kawa on lällärimopo oli kuutiot mitä tahansa.
      Osta itsellesi Harrikka Road King niin voit puhua moottoripyrästä. Tiedän koska Harrikoita on ollut vuodesta 1994 saakka ja nyttekin niitä on tallissa 4 kpl, yksi tosivanha USA armeejapyörä joka tulee liikenteeseen kesäksi jos jumala näin tahtoo.

      Jaa että Harrikka, sellaista en ilmaiseksikaan haluaisi. Jytkyttää ja raksuttaa kuin vanha höyrykone. Ei kiihdy ei kulje kuin max 180 km/h jos sitäkään. Osta semmonen Triumph Rocket III Roadster, 2300 kuutiota, 148 hv max nopeus :ihan tarpeeksi. Kokoa ja näköä. Ei ole väliä mihin tulee pysädyttyä, aina porukka ypärilläni kuin ampiaiset sokeriliemen ääressä.
      Vähän fyffe se vaatii mutta ellei sellaiseen ole varaa voi koko MP harrastuksen unohtaa.


  • En jaksanut lukea koko ketjua läpi. Omassa ZX9R:sää on kansi kolmesta kohtaa halki kakkos ja kolmospyttyjen kohdalla. Tässä vuosimallissa ainakin se on tyyppivika. Eikä mistään löydy ehjää kantta, eikä korjaus kuulemma onnistu. Kuka tietää voiko vm98 kantta rakentaa vm 96-kannen tilalle. Onko sama kannenpulttien jako, mitä eroa on sopivuudessa.

  • ainakin kawasakin 5 er ja 6 er mallit toimii ovat hyviä käyttöpyöriä itse aloitin v.1981 eka pyörä suzuki gt 125 toka yamaha rd 125lc sitten yamaha rd 350lc ja nyt kawasaki 650erf kaikki japsit hyviä niin 2 kuin 4 tahtiset hyvää syksyä kaikille motoristeille ja sen henkisille

  • kai ne pelaa kun niistä pidetään huolta japsit onko teillä kokemuksia motoguzzeista ottakaa kantaa

  • Onko minunkin 1100 ZZR ssä "tyyppivika",kun kulkee yli 300km/h ?

    • On, koska vakio kulkee vain 274km/h.


  • Ite vaihdoin härleyn, tuli kansivikojen mukana kaikki muutkin mahdolliset viat, et sillei!

    • Sulla mitään härleytä ole, vammanen.


suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. En ymmärrä holokaustin kieltäjiä?

    Aivan sama kuin kieltäisi ettei 2 maailmansotaa ole ollutkaan. Onko heillä pimeä alue tuolta osin vai onko se tahallista kieltämistä. Jos myöntäisi se
    Maailman menoa
    321
    2934