Pari kysymystä

Balrog

Oliko Morian balrogilla nimeä?

Onko mitään tietoa, mitä kaikkia olioita Utumossa(onko oikein kirjoitettu?) luotiin?

Jos Gandalf kerran oli Maia, niin miksi hän hävisi Sarumanille Rautapihan tornissa?

Oliko Frodon ja Sormuksen Saattueen aikaan muita kaameita otuksia kuin balrog,Veden Vartija ja Siivekkäät pedot?

Olog-hai = ?

Kiitos asiallisista vastauksista!

3

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TRBan

      Vastailenpa paremman tekemisen puutteessa:
      1) Tolkienin salaisimmista ja kadonneiksi luulluista papereista on aivan äskettäin löytynyt vastaus kaikkia jo vuosikymmeniä askarruttaneeseen kysymykseen: Morian Balrogin nimi oli Jorma!
      (Ei nyt sentään, ei sen nimee oo ikinä kerrottu)

      2)Utumnossahan luotiin vähän vaikka mitä, ja lisää Angbandissa. Lohareita ja peikkoja ja örkkejä ja ihmissusia ja kaikkee muutakin kivaa. Dinosauruksia! Mun mielestä se yksi lause muinaisista hirviöistä Silmarillionissa tarkottaa juuri Dinoja :)

      3)Saruman oli kans maia. Eikä ne oikeestaan siellä ees koskaan tapellu. Olisikin itse asiassa mielenkiintoista tietää, mitä siellä TARKALLEEN tapahtui. Gandalfhan antaa aika suppean kuvauksen tapahtumista Rivendellissä.

      4)ÄLä unohda Sauronin örkkiläisiä ja peikkoja. Myös huornitkin on aika kaameita, vaikka eivät olekaan varsinaisia pahiksia. Sitten voidaan spekuloida sitä, oliko Smaug viimenen lohari. Mielestäni ei. Ja olihan niitä hämppyhäkkejäkin ja hukkia.
      Jos kuitenkin ajat takaa tämmösiä muinaisaikojen suuria hirviöitä, on niihin mielestäni ainoa viite Tarussa se, kun mainitaan Morian alapuolella asuvista Sauroniakin vanhemmista, nimettömistä olennoista.

      5)Suomentuu: peikkokansa. Ilmeisesti Sauronin peikoista kehittämiä superpeikoja, jotka kestivät auringonvaloa. Olivat muutenkin älykkäämpiä ja näppärämpiä kuin serkkunsa.

      • yks.."aragorn"

        vastaus tohon 3...

        Saruman oli maia...aivan...Mutta Saruman oli tuolloin valkoinen ja Gandalf harmaa joten valkoinen oli vahvempi,,.
        Myöhemmin ku Gandalf oli valkoinen niin hän oli vahvempi...Gandalfista tuli morian jälkeen se mikä Sarumanin olisi pitänyt olla..Nin sanoi Gandalf itse...Joten siinä taistelussa Saruman voitti....


    • Nimloth....

      Mielestäni Morian balrogilla ei ollut nimeä..En oo ainakaan mistään lukenut.

      En muista mitä kaikkea siellä Utumnossa luotiin mutta lohikäärmeet , balrogit ja kaikenlaiset hirviöt kuitenki..

      En oo mistään lukenu että ois ollu , mutta eihän ne itsekään varmaankaa tiennyt..Vai?

      Olog-hai on mun mielestä joku Sarumanin kehittämä peikan ja örkin risteymä..On se Sarumanki aika ällö..:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe