Ajattelin vaihtaa Golf Variantin Avensis farmariin, kun luotan sen automaattiin enemmän kuin VW:n, mutta Autotalli.com sivustolla on hyvä vertailulista autojen ominaisuuksista, niin eihän Avesta ole minun käyttöön.
Vaikka se on 20 cm pidempi kuin Golf, niin tavaratila on pienempi ja peräkärryn vetokyky 200kg pienempi. Auriksessa tavaratila on Golfin luokkaa, mutta peräkärryn vetokyky vielä pienempi kuin Avensiksessa.
Ei tullut meille Avensista
49
1503
Vastaukset
- hahahahahha.
Selitä mitä selität.
Ei tainnu liike hitlerin kostoa huolia ilmaiseksikaan vaihdossa avensikseen.- Pedron kosto
Taitaapa tuo Golf Variant olla Pedron kosto. Made in Mehiko.
- MJK-
On muuten paras hyvityshinta Golfista, muutama tonni enemmän kuin VW, mutta kun Toyotan vetokyky on niin onneton.
- MJK.
Oli muuten paras tarjous Golfista
- kololla
Eipä se mikään ihme ole, pakkohan niitten vw:llä on tehdä tajous mahdollisimman pienellä välirahalla että saavat edes yhden ritsan myytyä.
- The Holocaust
Meillä ei huolittaisi edes ilmaiseksi nazikeksintöä !
- Wurstmacher
Upeaa, mahtavaa ! Vuoden ympäristöteko !!
- Tosiasioita
Täällä nuori kokelaamme ei huolinut Toyotaa. Vaihdossa meni Skoda Fabia 1.6 D, jonka polttoaineen kulutus oli ollut 6,5 - 7 litraa dieseliä satasella. Autolla ajettiin jossakin määrin matka-ajoa.
Nyt hän on tyytyväinen valittuaan suuremman Skoda Octavian 1,2 TSI , jonka polttoaineen kulutus on vain noin viisi litraa bensiiniä satasella. DSG vaihteisto saa erityisen maininnan, kuten koko auto.
Toyotan luotettavuuteen hän ei luota suuresti. Hän on sentään (entinen kylläkin) automyyjä, joka tietää autoista enemmän, kuin tavallinen auton ostaja. Eiköhän Volvokin ole saanut luotettavan maineensa, juuri VW:n moottoreiden ansiosta? Miljoona kilometriä Volkswagenin moottorille, on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.- Kansan auto
Kyllä on VW moottoreissa ollut aivan "riittävästi" ongelmia, ja näyttää että suunta vain huonompaan. Kaiholla muistelevat niitä aikoja kun 2 litr d. passatilla sai puol mijoonaa ajella. Missä on ne tsi 1,2 joilla on ajettu ne lukemat?
- visionääri
"Miljoona kilometriä VW moottorille" Ai saatana, kun repesin! Alkaneen vuoden paras vitsi. Miljoona kilometriä saatto mennä Mersun köysillä diesel nakuttimilla. Nykyset VWaudi koneet eivät nää puolta miljoonaa ilman että puolet koneesta uusitaan. Urpo.
- nipponkippon
DSG-vaihteisto on tosiaankin saanyt paljon mainetta, surkeasta laadustaan. Kuten myös TSI-moottorit.
- IhmeKumma???
Kas kummaa, että eivät ole minun Skodassa hajonneet?
- nipponkippon
IhmeKumma??? kirjoitti:
Kas kummaa, että eivät ole minun Skodassa hajonneet?
Laatu on epätasaista. Paljon on kuitenkin hajonnut.
- 4d4 susi
nipponkippon kirjoitti:
Laatu on epätasaista. Paljon on kuitenkin hajonnut.
Vähemmän kuin Tojoista dieselmoottoreita.
- Paremmalla ajava
Koeajettuani Avensiksen olen varma, että moista viipotinta ei meidän talliin tule.
- Ei herttinen
Olen kerran ajanut Avella, onneksi matka oli onneksi vain 200 m.
- Concentration camp
Meillä on ollut jo neljä Avensista mutta emme ole niin itseensäkyllästyneitä että pihaan ilmestyisi joku vit un nazikeksintö !
Ostakaa te vaan Hitlerin kansanautoja !- Ei Japanilaista
Natzit sentään osasivat tehdä toimivia laitteita, toisin kuin japsit, jotka eivät osanneet edes laittaa laskutelineitä lentokoneisiin.
- nipponkippon
Ei Japanilaista kirjoitti:
Natzit sentään osasivat tehdä toimivia laitteita, toisin kuin japsit, jotka eivät osanneet edes laittaa laskutelineitä lentokoneisiin.
Mitenkäs ne sitten ilmaan saatiin?
- Kamikaze.
nipponkippon kirjoitti:
Mitenkäs ne sitten ilmaan saatiin?
Katapultilla
- Osasiko
Ei Japanilaista kirjoitti:
Natzit sentään osasivat tehdä toimivia laitteita, toisin kuin japsit, jotka eivät osanneet edes laittaa laskutelineitä lentokoneisiin.
Tiedätkö että saksalaisten panssarivaunuista matkalla Kurskin panssaritaisteluun hajosi jo ennen rintamalle pääsyä kolmannes teknisiin ongelmiin.
- War1
Osasiko kirjoitti:
Tiedätkö että saksalaisten panssarivaunuista matkalla Kurskin panssaritaisteluun hajosi jo ennen rintamalle pääsyä kolmannes teknisiin ongelmiin.
Japanilaisia panssarivaunuja ei ole edes näkynyt. Varmaan ruostuneet.
- koppimopo
2,5 vuotta ollut Avensis farkku Diisseli ja pitkän autoilu uran aikana eräs parhaita autoja. Hiljainen , tilava, käyttövarma yms. Volkkarin Golfista en puhuisi samana päivänäkään Avensiksen kanssa . Niin ylivoimainen Ave siihen volsun mopoon on. Ave sentään luokkaa isompi ja huomattavasti tilavampi kuin volsun koppi mopo.
Onko sillä 950kg perävaunu kuorma? Avessa on nimittäin 750kg eli normaali henkilö auton vetokyky, Pazkan jauhaja ei edes tiedä mitä sontaa tänne kailottaa. haaaaaa- Ave on romu
Avessa on niin veltto kori, ettei sillä saa vetää edes kunnon kärriä. Golf on loistoauto Avensikseen verrattuna. Upea auto ajaa. Hieno ja tyylikäs. Ave on hirvittävän ruma ja ruostuu pahoin. Todella surkea ajettava. Aina vertailujen jumbosijoilla.
- Avensis koppimopo
"Avessa on nimittäin 750kg eli normaali henkilö auton vetokyky, Pazkan jauhaja ei edes tiedä mitä sontaa tänne kailottaa. haaaaaa"
Avensiksen jarruttoman kärryn paino on 500 kg. Esim. minulla on Farmin kuomukärry joka painaa 380 kg. Moottorikelkka reilut 200 kg. Ollaan jo 600 kg:n lukemissa jota naapurin Avella ei saanut vetää. Aika nolona oli ukko. Ne kun japanilaiset autot ovat perin heikkorakenteisia eurooppalaisiin verrattuina.
No minun autollani on tehty kaikki reissut. Vahingosta viisastuneena vaihtoi Skodaan.
- MJK.
Kannattaisikohan lukea se Avensiksen rekisteriote paremmin. Toyotan omilla sivuilla Avensiksen vetokyvyksi jarruttomalla perävaunulla sanotaan 500 kg ja jarrullisella 1400 - 1600 kg.
Nämä vetomassathan tarkoittavat, että Aven jarrut on alimitoitettu. Jos autolla saa vetää 1400 kg:n jarrullista, niin moottori kyllä jaksaa, mutta 500 kg jaruttomana tarkoittaa, että jarrut eivät riitä raskaammaale lastille.
"Ave sentään luokkaa isompi ja huomattavasti tilavampi"
Vertaapa mittoja nettisivulla, niin ainoastaan pituus on suurempi kuin Golf farkussa- rellu-ukko
Kyllä tuon Avensiksen jarruttoman 500 kg:n vetokyvyn täytyy olla virhetieto Toyotan sivuilla. Tokihan Avensiksella pystyy vetäämään tuollaiset 700-750 kilogrammaa olevaa jarrutonta vaunua. Itsellä on huomattavasti pienempi Megane 1.4T farkku, ja silläkin saa vetää lähes 700 kiloa (en nyt muista tarkkkaa lukua).
Siis eikös käytännössä lähes kaikilla Avensiksen kokoisilla ole tuo jarruttoman maksimi veto paino 700-750 kilon tietämissä? No hybrideillä ei taida saada vetää juuri mitään, mutta bensa- ja dieselvehkeillä siis. - Ei virhettä
rellu-ukko kirjoitti:
Kyllä tuon Avensiksen jarruttoman 500 kg:n vetokyvyn täytyy olla virhetieto Toyotan sivuilla. Tokihan Avensiksella pystyy vetäämään tuollaiset 700-750 kilogrammaa olevaa jarrutonta vaunua. Itsellä on huomattavasti pienempi Megane 1.4T farkku, ja silläkin saa vetää lähes 700 kiloa (en nyt muista tarkkkaa lukua).
Siis eikös käytännössä lähes kaikilla Avensiksen kokoisilla ole tuo jarruttoman maksimi veto paino 700-750 kilon tietämissä? No hybrideillä ei taida saada vetää juuri mitään, mutta bensa- ja dieselvehkeillä siis.Ei ole virhetieto. Megane onkin huomattavasti jämäkämmin rakennettu auto vaikka on pienempi.
Kyllä tuon kokoisilla eurooppalaisilla saa vetää 700-750 kg. Pienemmilläkin. - nipponkippon
Ei virhettä kirjoitti:
Ei ole virhetieto. Megane onkin huomattavasti jämäkämmin rakennettu auto vaikka on pienempi.
Kyllä tuon kokoisilla eurooppalaisilla saa vetää 700-750 kg. Pienemmilläkin.Meganessa ei muuta jämäkkää ole kuin vanteet, nekin jos on tarvikevanteet.
Esim joillekkin Amerikkalaisille autoille ei ole laisinkaan hyväksytty minkäänlaista peräkärryn vetoa, vaikka jarrut on kunnolliset.
Varmasti tojonkin jarrut kestäis sen 750 kg, mutta valmistaja on maksimoinut turvallisuuden. - euro parasta
nipponkippon kirjoitti:
Meganessa ei muuta jämäkkää ole kuin vanteet, nekin jos on tarvikevanteet.
Esim joillekkin Amerikkalaisille autoille ei ole laisinkaan hyväksytty minkäänlaista peräkärryn vetoa, vaikka jarrut on kunnolliset.
Varmasti tojonkin jarrut kestäis sen 750 kg, mutta valmistaja on maksimoinut turvallisuuden.Meganessa on mm. vääntöjäykkä kori, Avessahan on aivan letku kori. En suosittelisi vetämään Avella edes tyhjää kärriä.
- hihihihii
euro parasta kirjoitti:
Meganessa on mm. vääntöjäykkä kori, Avessahan on aivan letku kori. En suosittelisi vetämään Avella edes tyhjää kärriä.
Kuinkahan on, tais juuri megane olla joka sai eurotörmäystestis 4tähteä ja senkin vasta korjaamisen jälkeen.
Eli ei kaksinen kori taida olla, muusta nyt puhumattakaan - Osaava
hihihihii kirjoitti:
Kuinkahan on, tais juuri megane olla joka sai eurotörmäystestis 4tähteä ja senkin vasta korjaamisen jälkeen.
Eli ei kaksinen kori taida olla, muusta nyt puhumattakaanTero ei taaskaan ymmärrä asioita.
- hööhäö
Ei virhettä kirjoitti:
Ei ole virhetieto. Megane onkin huomattavasti jämäkämmin rakennettu auto vaikka on pienempi.
Kyllä tuon kokoisilla eurooppalaisilla saa vetää 700-750 kg. Pienemmilläkin.Voi ajella vetää, nuo painot on EU:n määräys, niillä suojellaan euromerkkejä
- tyhmä hihittelee!
hihihihii kirjoitti:
Kuinkahan on, tais juuri megane olla joka sai eurotörmäystestis 4tähteä ja senkin vasta korjaamisen jälkeen.
Eli ei kaksinen kori taida olla, muusta nyt puhumattakaanMegane on saanut 5 tähteä EuroNCAP:ssa aikaisemmin kuin yksikään Toyota. Laguna vielä Meganeakin aikaisemmin.
http://www.euroncap.com/results/renault.aspx
http://www.euroncap.com/results/toyota.aspx - puupää petterille
tyhmä hihittelee! kirjoitti:
Megane on saanut 5 tähteä EuroNCAP:ssa aikaisemmin kuin yksikään Toyota. Laguna vielä Meganeakin aikaisemmin.
http://www.euroncap.com/results/renault.aspx
http://www.euroncap.com/results/toyota.aspxJaa kun petteri avaisit silmäsi niin huomaat että uusin megane sai 3tähteä....eli hihitellään vaan
- Luirukori Ave
hööhäö kirjoitti:
Voi ajella vetää, nuo painot on EU:n määräys, niillä suojellaan euromerkkejä
Eivät ole mitään EU:n määräyksiä vaan aivan Avensiksen huonoutta.
- hhihihi
tyhmä hihittelee! kirjoitti:
Megane on saanut 5 tähteä EuroNCAP:ssa aikaisemmin kuin yksikään Toyota. Laguna vielä Meganeakin aikaisemmin.
http://www.euroncap.com/results/renault.aspx
http://www.euroncap.com/results/toyota.aspxMiksi se uusi megane on niin veltto koriltaan?
- pete20
Minulla on ollut Toyotia ja Volkswageneita ja kyllä asia on niin,että paljon saa Reinissä vettä virrata ennenkuin seuraavan Toyotan ostan. Museomoottoreita bensakoneet 80-luvultaja ajettavuudesta ei voi maantiellä paljonkaan puhua.HYbridiä ei kukaan normaali osta jos pitäisiä kärryäkin vetää.10
- Auto num.1
Ostakaa Mersu ja V8, ei tartte valittaa!
- Öyestä
Tavaratilan ymmärrän, mutta mistä tulee noin tarkat speksit vetokyvystä? Valaiseppa vähän meitä enemmän. :>
- perusasioita
Eihän kyse ole mistään "vetokyvystä" vaan valmistajan määrittelemästä vetomassasta. Valmistajalla on paras tieto siitä minkä painoista perävaunua sillä on turvallista vetää.
Pieni sallittu jarruttoman perävaunun vetomassa kertoo pääasiassa jarrujen heikosta tehosta hoitaa lisääntynyt kuorma. Samassa autossa voi silti olla normaali jarrullisen perävaunun vetomassa, koska perävaunu hoitaa itse oman massansa jarrutuksesta. - Öyestä
perusasioita kirjoitti:
Eihän kyse ole mistään "vetokyvystä" vaan valmistajan määrittelemästä vetomassasta. Valmistajalla on paras tieto siitä minkä painoista perävaunua sillä on turvallista vetää.
Pieni sallittu jarruttoman perävaunun vetomassa kertoo pääasiassa jarrujen heikosta tehosta hoitaa lisääntynyt kuorma. Samassa autossa voi silti olla normaali jarrullisen perävaunun vetomassa, koska perävaunu hoitaa itse oman massansa jarrutuksesta.Okey. Eli kyse ei olekaan siis tosiasiallisesti siitä, että mikä on vetomassan suuruus, vaan vetomassaa käytetään ainoastaan jarrujen tehon mittapuuna. Aloittajalla siis tuskin aietta vetää mitään, tuskin siis edes asentaa vetokoukkuakaan.
Muotoillaan kysymys sitten hieman toisin. Mihin mahtaa aloittaja tarvita näitä "tehokkaampia" jarruja valmistajan määrittelemällä vetomassalla mitattuna? - Öyestä
perusasioita kirjoitti:
Eihän kyse ole mistään "vetokyvystä" vaan valmistajan määrittelemästä vetomassasta. Valmistajalla on paras tieto siitä minkä painoista perävaunua sillä on turvallista vetää.
Pieni sallittu jarruttoman perävaunun vetomassa kertoo pääasiassa jarrujen heikosta tehosta hoitaa lisääntynyt kuorma. Samassa autossa voi silti olla normaali jarrullisen perävaunun vetomassa, koska perävaunu hoitaa itse oman massansa jarrutuksesta.Eiei!! Kyllähän aloittaja sittenkin nimenomaan puhui vetokyvystä!!! :>
"Vaikka se on 20 cm pidempi kuin Golf, niin tavaratila on pienempi ja peräkärryn vetokyky 200kg pienempi. Auriksessa tavaratila on Golfin luokkaa, mutta peräkärryn vetokyky vielä pienempi kuin Avensiksessa. "
Aina vaan menee sekavammaksi siis :> Kyllä te VW-miehet sitten osaatte sotkea lahjakkaasti omat ja muidenkin asiat :> : >:>
No kerropa sinä nyt sitten osaltasi, että mihin tarttet niitä tehokkaita jarruja (vetomassalla mitattuna!!) ??? :>
- MJK.
Lain mukaan jarruton peräkärry saa maksimissaan painaa 750 kg täydessä lastissa. Kärryni painaa tyhjänä 200 kg ja Toyotan perässä siihen saa laittaa kuormaa vain 300 kg ja VW:n perässä 500 kg, niin on tässä huomattava ero.
Toyotalla voi vetää 7 säkkiä sementtiä ja VW:llä 12 säkkiä.
Toyotan ilmoittama 500 kg max jarruttoman peräkärryn paino ei riitä minun käyttöön, vaan tarvitsen sen 750 kg. Toinen vaihtoehto olisi jarrullinen kärry, mutta siinä tulee myös pakollinen katsastus ja jarrujen vuosittainen huolto, eli ei kovin järkevää sekään, kun kärry ei ole päivittäisessä käytössä. - MJK.
Tässä vielä toinen esimerkki peräkärryn lastista, jos lasti saa olla 300 kg. Peräkärryni koko on 1,5 m x 2,5 m eli 3,75 m2. Tasaiseti pohjalle levitettynä sinne saa laittaa yhden kerroksen 3 cm paksuja betonilaattoja tai 8 kipsilevyä, eli täysin olematon lasti.
- kovaa ajoa vaan
Ihan ohimennen kyselen että punnitsetko aina peräkärryyn laitetun tavaramäärän, itse olen sen verran kova rikollinen että laitan tavaran ihan maalaisjärjellä ilman vaakaa.
Olen kuormia vienyt niin Toyotalla kuin volsuilla, koskaan ei ole jäänyt tavara viemättä oli kumpi merkki vaan kyseessä siihen että nyt menee yli lainsalliman.
- Miksi Ave?
Ei Avensiksella kyllä mitään kuormia viedä. Bensa farkun kantavuus varustetasosta riippuen on 415 - 520 kg ja 2,0 dieselin max 545 kg. Eli hyvinvarusteltuun farkkuun voi ottaa kyytiin 4 miestä talvivaatteissa, mutta ei tavaraa. Golf farkun kantavuus on 605 kg.
Jos autoa tarvitsee muuhunkin kuin yksin ajeluun, niin Golf on parempi. Jarruttoman peräkärryn kanssa kuormaa voi olla n.400 kg enemmän kuin Avensiksessa.- luotto juhta
No ei se golf kyllä vakuuta ainakaan jos testeihin on uskominen kuormattuna, tl:n vertailussakin ääritilanteissa kuormattuna heikoin ja näitä vertailujahan te petterit aina painotatte.
Ja kun puhutaan ihan oikeasti jostain niin kyllä minä ainakin olen aikamoisia kuormia vienyt avella, taitaa olla miehestä kiinni...
- Miksi Ave?
Oletko koskaan nähnyt tl:n testiryhmää luonnossa? 25 vuotias on jo ikäloppu tässä porukassa.
Kyllähän Avella voi isojakin kuormia viedä jos lompakko kestää, ylilastista särkyvät osat menevät varmasti omasta pussista ja on poliisi satunnaisesti myös poistattanut ylilastin autosta. On tosi mukavaa jättää osa matkustajista tai tavarasta tienposkeen satojen kilometrien päähän.
Tai Helsingin satamaan, kun kaljalasti puretaan. Aven kantokyky on kolme miestä ja 15 laattikkoa kaljaa tai 4 miestä ja 3 laattikkoa kaljaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit448385Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e834786Mies sinä olet kaunis katsella
Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne683632- 552216
Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?
Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us201917Sinulle, tahtoisin kertoa mitä
ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi281729Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s71717Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen
Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu3651617Miksi miehet pelkäätte jotain naista?
Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.671280Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi2821168