Kuvat näytille

Minulla on muutama kuva jotka haluaisin esittää kavereille.
Haluaisin että kuvat olisi antamani salasanan takana, ainakin osa?
Haluaisin että kaverit voisivat kommentoida kuvia minulle?

14

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkaiej

      Pedofiili

    • Valokuvaaja1

      Kokeile jotain pilvipalvelua, esim. OneDrive toimii omasta mielestäni hyvin.

    • Nikon D90

      Picasa on helppo, minäkin osaan käyttää ja sinne voi tehdä julkisen tai yksityisen kansion, yksityisiä tai julkisia kansioita. Ainakin aiemmin se oli ilmainen 1G asti eikä sen jälkeenkään mikään erityisen kallis paikka pitää verkkoalbumia.

      Kuvat voi ladata eri erotteluilla oman valinnan mukaan myös alkuperäisellä.

      • erottelulla?

        ”eri erotteluilla oman valinnan mukaan”
        Mitähän tuo erottelu mahtaa tässä tarkoittaa?
        Miksi lataisin kuvat eri erottelulla?

        Erottelu on varmaan hieno asia jos ymmärtää mitä se tarkoittaa.


      • erottelulla? kirjoitti:

        ”eri erotteluilla oman valinnan mukaan”
        Mitähän tuo erottelu mahtaa tässä tarkoittaa?
        Miksi lataisin kuvat eri erottelulla?

        Erottelu on varmaan hieno asia jos ymmärtää mitä se tarkoittaa.

        Erottelu tarkoittaa sitä pikselimäärää jolla kuva esitetään tässä tapauksessa Picasa albumissa. Oma yleisin erotteluni on 1600 pikseliä/pitkä sivu oli se sitten pysty tai vaaka sivu. Siitä saa jo aika hyvän kuvan, ensimmäiset digikamerathan olivat jopa huonommalla erottelulla eli pienemmällä pikselimäärällä.

        Picasa antaa valita aika monesta vaihtoehdosta ladattavien kuvien koon kun käyttää Picasan omaa ohjelmaa lähettämiseen.

        Mene Picasaan ja katsele millaisia kuvia kansa sinne laittaa.

        Jos kiinnostaa niin minun albumini löydät osoitteesta:

        https://picasaweb.google.com/lh/myphotos

        Aika monta kuvaa sieltä löytyy joskaan et näe kaikkia kansioita koska osa on privatteja.


      • nikon_d90 kirjoitti:

        Erottelu tarkoittaa sitä pikselimäärää jolla kuva esitetään tässä tapauksessa Picasa albumissa. Oma yleisin erotteluni on 1600 pikseliä/pitkä sivu oli se sitten pysty tai vaaka sivu. Siitä saa jo aika hyvän kuvan, ensimmäiset digikamerathan olivat jopa huonommalla erottelulla eli pienemmällä pikselimäärällä.

        Picasa antaa valita aika monesta vaihtoehdosta ladattavien kuvien koon kun käyttää Picasan omaa ohjelmaa lähettämiseen.

        Mene Picasaan ja katsele millaisia kuvia kansa sinne laittaa.

        Jos kiinnostaa niin minun albumini löydät osoitteesta:

        https://picasaweb.google.com/lh/myphotos

        Aika monta kuvaa sieltä löytyy joskaan et näe kaikkia kansioita koska osa on privatteja.

        Sorry vaan jos joku on kokeillut tuota osoitetta. Se toiminee ainoastaan minun koneeltani ja sillä jokainen päässee ainoastaan omaan albumiinsa jos sellainen on.

        Tällä saattaa päästä lähemmäksi albumiani

        https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/


    • on muutama

      Miksi et lähetä noita muutamia kuvia sähköpostin liitteenä?

      • hwjhtr43

        Aivan.
        Jos kuvan haluaa antaa toiselle on se paras lähettää "postissa"
        Minulla on tapana tehdä joulu cd, jonka sitten panen kirjeeseen.

        On sitä parempi, mitä vähemmän kuviaan nettiin tunkee. Ne ei siellä säily yksityisinä ja salaisina.


      • yksityisinä?
        hwjhtr43 kirjoitti:

        Aivan.
        Jos kuvan haluaa antaa toiselle on se paras lähettää "postissa"
        Minulla on tapana tehdä joulu cd, jonka sitten panen kirjeeseen.

        On sitä parempi, mitä vähemmän kuviaan nettiin tunkee. Ne ei siellä säily yksityisinä ja salaisina.

        ”On sitä parempi, mitä vähemmän kuviaan nettiin tunkee. Ne ei siellä säily yksityisinä ja salaisina.”

        Mitenkäs ne sähköpostin liitteenä nettiin laitetut menettävät yksityisyytensä ja salaisuutensa?


      • kmgkwnrejgj
        yksityisinä? kirjoitti:

        ”On sitä parempi, mitä vähemmän kuviaan nettiin tunkee. Ne ei siellä säily yksityisinä ja salaisina.”

        Mitenkäs ne sähköpostin liitteenä nettiin laitetut menettävät yksityisyytensä ja salaisuutensa?

        Sähköpostilla lähetetään vain tietylle vastaanottajalle.
        Mikään ei kuitenkaan takaa, että kaikki menee oikein.
        Itse olen saanut valtavan määrän (satoja, ellei tuhat) toisille terkoitettuja viestejä lähettäjän, tai postiserverin törttöilyn vuoksi.


      • hwjhtr43 kirjoitti:

        Aivan.
        Jos kuvan haluaa antaa toiselle on se paras lähettää "postissa"
        Minulla on tapana tehdä joulu cd, jonka sitten panen kirjeeseen.

        On sitä parempi, mitä vähemmän kuviaan nettiin tunkee. Ne ei siellä säily yksityisinä ja salaisina.

        Millaisia kuvia sinä haluat pitää "salaisina"? Onko niissä jotain häpeämistä vai otatko nk. "tuhmia kuvia"?

        Minä ainakin laitan suurimman osan luonto ja matkakuvista julkiseen kansioon ja vain sellaiset joissa on ihmiset pääosassa laitan rajoitetulle käyttäjämäärälle tarkoitettuun kansioon. Katsojat tarvitsevat pitkän salasanan päästäkseen katsomaan kuvia mutta sen voi lähettää jälkeenpäin tai siinä samalla kun kuvatkin marssivat kansioonsa.

        Tosin nyt tiedän joitain kukkakuviani käytettävän esim. venäläisillä kontaktisivuilla jos olen niiden laadun oikein arvannut. Eniten on lainattu krookuksen kuvaa tuosta takapihalta. Hyvä kun kelpaa jollekin! Aloin ihmettelemään kun kuvalle oli tehty lähes 250'000 katselua kun niitä yleensä on satoja ja vain muutamissa tuhansia.


    • 920

      Dropbox tai kuvat.fi.

    • se flickr

      Flickr.

      • yksityiskuvaaja

        Mulla on ihan vastaavat suunnitelmat kuin aloittajalla ja kokeilin juuri viime viikolla tota Flickria. Tietääkseni siellä ei voi määrittää tiettyä albumia (tai yksittäisiä kuviakaan?) salasanan taakse. Palvelussa näyttää olevan oletuksena, että kuvat laitetaan julkisiksi tai niitä jaetaan palveluun kirjautuneille ystäville. Mulle ei käy sellainen, että katsojan pitäisi rekisteröityä palveluun ja vielä sen jälkeen meidän pitäisi ystävystyä siellä. Jos kuvansa haluaa pitää yksityisinä, niin asetuksissa pitää säätää lähes joka kohtaa. En ole silleen vainoharhainen, että pelkäisin yksityisiksi määritettyjen kuvien päätyvän nettiin julkisiksi, kunhan siis itse säätää asetukset oikein. Yksityisyys kuitenkin on tärkeää erityisesti, jos kuvat on otettu erillistä lupaa kysymättä toisen kotona ja niissä esiintyy paljon etäisiäkin tutttavia.

        Täytyy kokeilla Google plussaa eli ensistä Picasaa. Tsekkasin kuvat.fi:n etusivun ja käyttöehdot. Ei oikein vakuuttanut, kun ei ole edes ilmainen. Pari lainausta kuvat.fi:n käyttöehdoista:
        "Palvelu on käytössä toistaiseksi ja Palveluntarjoaja _voi irtisanoa ja lopettaa_ Palvelun tai sen osan _milloin tahansa_. Palveluntarjoaja _ei vastaa mistään_ Palvelun toimimattomuuden tai sen äkillisen lopettamisen tai alasajon aiheuttamasta seurauksesta Käyttäjälle. Palveluntarjoaja _ei vastaa_ myöskään Käyttäjän Palveluun lähettämien tai siellä jakamien tiedostojen pysyvyydestä, säilymisestä, vahingoittumisesta, _väärästä käytöstä_ tai muusta vastaavasta ei-toivotusta tiedostoja kohtaavasta tapahtumasta."
        "Palveluntarjoajalla on oikeus milloin tahansa muuttaa Palvelua, _sen koko sisältöä ja tarkoitusta_(??), saatavilla oloa sekä sen käyttöön tarvittaville laitteistoille asetettuja vaatimuksia. Palveluntarjoajalla on _oikeus milloin tahansa oman harkintansa mukaisesti ja siitä erikseen ilmoittamatta peruuttaa_ Käyttäjän salasana ja käyttäjätunnus sekä Käyttäjän rekisteröinti. Palveluntarjoajalla on _oikeus olla vastaamatta_ Palvelua koskeviin tiedusteluihin ja olla tarjoamatta Palveluun liittyviä tukipalveluja."

        Näissä maksullisissa nettipalveluissa kannattaa lukea käyttöehdot vähän tarkemmin kuin koneelle asennettavien ohjelmien kohdalla.

        Sähköpostilla ei montaa kuvaa kannata lähettää, mutta muutamalle kuvalle ja vastaanottajalle se on varmaan paras vaihtoehto. Liitetiedostot nimittäin säilyvät siellä postilaatikossa yhtä pitkään kuin viestikin, jos sitä ei poista. Jos laitat viestiin linkin johonkin, niin kuvat pitäisi sitten säilyttää itse samassa paikassa. Jos vastaanottaja haluaisi mutta unohtaa tallentaa kuvat itselleen varmaan paikkaan säilytettäviksi, niin sähköpostilaatikosta ne voi kaivaa esiin vielä vuosienkin jälkeen. Nykyisin sähköpostitilaa on useimmissa palveluissa riittävästi isonkin kuvamäärän säilytykseen. On aika epätodennäköistä, että yksittäinen 10 megan viesti aiheuttaisi enää merkittävää ongelmaa vastaanottajalle. Niiden selaaminen ei tietenkään helposti onnistu, mutta se on vastaanottajan ongelma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe