Saan nyt yhdestä lapsesta vaan 151 e, kuussa, ja seillä et lasta elätä. Minusta miehen kuuluisi maksaa 300 e kk per lapsi, sillä jo ruoka, vaattet harrastukset ym maksaisi, kun minä maksan osan, ja hoidan vielä ympärivuoden, kun mies ei halua hoitaa ikinä, niin se olisi hyvä summa. Jos ei hoida maksaa.
Elarit tuplaantukoot, tai mistä voi hakea tukia? Kaikki tuet tulee mutta onko vielä muita mistä en tiedä?
Koska lapsi pitää hoitaa puoleksi, niin jos toinen ei hoida, niin pitäisi sitten äidille mkasaa isän osuus rahana.
Minä haluan isommat elarit
35
121
Vastaukset
- vie sossuun..
siellä on hoitajia:) tai poliisilaitokselle awolinnaan..
- Isä
Isältä 151 €/kk, sinulta saman verran, ja päälle lapsilisä. Eikö sillä muka elätä lasta?
- Ei meillä kituuteta
no sun lapses ei tee muuta kuin nuokkuu tuolla budjetilla.
Meillä lapsi laskettelee, pelaa lätkää, soittaa pienoa, (konsertti-matkat) Ui, Käyttää tietokonetta, puhelinta, läppäriä, pelaa pelejä sekä ratsastaa. Käyttää siistejä vaatteita, (mm, konsertti esiintymisissä) Muutenkin on eläväinen ja käyttää kyllä rahaa moniin asioihin. Jopa käy elokuvissa, ja ulkona syömässä (niinkuin meillä koko perhe) - Ei kituuteta
Ei meillä kituuteta kirjoitti:
Meillä lapsi laskettelee, pelaa lätkää, soittaa pienoa, (konsertti-matkat) Ui, Käyttää tietokonetta, puhelinta, läppäriä, pelaa pelejä sekä ratsastaa. Käyttää siistejä vaatteita, (mm, konsertti esiintymisissä) Muutenkin on eläväinen ja käyttää kyllä rahaa moniin asioihin. Jopa käy elokuvissa, ja ulkona syömässä (niinkuin meillä koko perhe)Jatkoa vielä. Mutta minä en valitakkaan täällä netissä. Meillä etä maksaa lähes sen viitisen sataa. Tapaa lastaan niin paljon kuin haluaa, -ei vaan kerkeä niin paljon kun on sellainen työ, ettei voi. Haluaa kuitenkin lapselleen parasta. Ja ymmärtää, että lapsen äidin hyvinvointi on myös lapsen etu.
Eikä tässä ole kyse siitä etten itse tienaisi tarpeeksi. Toki tienaan. - Isä
Ei kituuteta kirjoitti:
Jatkoa vielä. Mutta minä en valitakkaan täällä netissä. Meillä etä maksaa lähes sen viitisen sataa. Tapaa lastaan niin paljon kuin haluaa, -ei vaan kerkeä niin paljon kun on sellainen työ, ettei voi. Haluaa kuitenkin lapselleen parasta. Ja ymmärtää, että lapsen äidin hyvinvointi on myös lapsen etu.
Eikä tässä ole kyse siitä etten itse tienaisi tarpeeksi. Toki tienaan.Viidelläsadalla elää jo aikuinenkin. Jollei ole varaa kalliisiin eliittiharrastuksiin, niin sitten harrastetaan edullisempia tai jopa ilmaisia.
Toiset "ei kerkeä" tapaamaan lastaan ja korvaavat sen sitten hirvittävillä rahamäärillä. Sekö sitten on jotenkin arvostettavaa?
Musta ois ainakin helvetіn noloa selittää lapselle et "sori iskällä ei oo aikaa sulle, mut tos on vіtusti fyrkkaa". Siinähän lapsi sitten oppii hienon arvomaailman. - Ei kituuteta vieläkä
Isä kirjoitti:
Viidelläsadalla elää jo aikuinenkin. Jollei ole varaa kalliisiin eliittiharrastuksiin, niin sitten harrastetaan edullisempia tai jopa ilmaisia.
Toiset "ei kerkeä" tapaamaan lastaan ja korvaavat sen sitten hirvittävillä rahamäärillä. Sekö sitten on jotenkin arvostettavaa?
Musta ois ainakin helvetіn noloa selittää lapselle et "sori iskällä ei oo aikaa sulle, mut tos on vіtusti fyrkkaa". Siinähän lapsi sitten oppii hienon arvomaailman.Pointti tässä onkin se, etteivät nuo ole eliittiharrastuksia. Ihan normaaleja meidän perheessä/suvussa. Lapsen täytyy saada kehitää itseään useammilla aloilla tullakseen joksikin. Pelkkä kädestä pitely kun ei kehitä lasta mihinkään.
Itse asiassa meillä isä kuitenkin näkee lastaan ilmeisesti useammin kuin sinä, eikös sinulla ollut jotkut rajoitetut tapaamiset? Meillä kun ei ole niitä rajoituksia, niin yhteydessä on helppo olla. Työhön liittyvät kunnianhimot ovat lapselle hyvä esimerkki.
Hyvä, jos olet tyytyväinen siihen mitä lapsellesi annat. Niin olen minäkin. Samoin lapseni. Kaikkea oikein hyvää teille jatkossa molemmille kaikilla elämänaloilla. - Ei kituuteta
Isä kirjoitti:
Viidelläsadalla elää jo aikuinenkin. Jollei ole varaa kalliisiin eliittiharrastuksiin, niin sitten harrastetaan edullisempia tai jopa ilmaisia.
Musta ois ainakin helvetіn noloa selittää lapselle et "sori iskällä ei oo aikaa sulle, mut tos on vіtusti fyrkkaa". Siinähän lapsi sitten oppii hienon arvomaailman.Eliittiharrastuksia olisivat esim, laskuvarjohyppääminen, purjehtiminen, matkustus.....
Toki noitakin on kokeiltu, mutta vain lomamatkoilla. Ei pidempinä jaksoina.
Mutta nyt kun ajattelen, käy mielessäni, ettet sinä itsekkään ole juuri mitään harrastuksia saanut kokea? Ja ehkä siksi tykkäät ettei lapsesikaan mitään uutta tarvitse. Sääli sinänsä, mutta ymmärrän. Ymmärrä sinäkin että ihmiset ovat erilaisia. Toisista tulee lääkäreitä, lentäjiä, fyysikkoja, ja toisista kadunlakaisijoita, kaupankassoja, ja siivoajia. Kaikki toki yhtähyviä ihmisiä, mutta ei maailma tule toimeen ilman hyviä erikoistuneita lääkäreitä.......jaloa toki olla siivooja. - Isä
Ei kituuteta vieläkä kirjoitti:
Pointti tässä onkin se, etteivät nuo ole eliittiharrastuksia. Ihan normaaleja meidän perheessä/suvussa. Lapsen täytyy saada kehitää itseään useammilla aloilla tullakseen joksikin. Pelkkä kädestä pitely kun ei kehitä lasta mihinkään.
Itse asiassa meillä isä kuitenkin näkee lastaan ilmeisesti useammin kuin sinä, eikös sinulla ollut jotkut rajoitetut tapaamiset? Meillä kun ei ole niitä rajoituksia, niin yhteydessä on helppo olla. Työhön liittyvät kunnianhimot ovat lapselle hyvä esimerkki.
Hyvä, jos olet tyytyväinen siihen mitä lapsellesi annat. Niin olen minäkin. Samoin lapseni. Kaikkea oikein hyvää teille jatkossa molemmille kaikilla elämänaloilla.En tiedä mistä olet keksinyt, että minulla olisi rajoitetut tapaamiset.
Eihän mainitsemistasi mikään sinänsä ole eliittiharrastus, mutta kaikki yhdessä kyllä kertoo karua kieltään siitä, miten lapsi laitetaan kaikkiin mahdollisiin kalliisiin harrastuksiin, jotta voidaan sukulaisille ja naapureille kehua miten lahjakas oma lapsi on. Kaikkia noita ei voi täysipainoisesti harrastaa. - ei kituuteta
Isä kirjoitti:
En tiedä mistä olet keksinyt, että minulla olisi rajoitetut tapaamiset.
Eihän mainitsemistasi mikään sinänsä ole eliittiharrastus, mutta kaikki yhdessä kyllä kertoo karua kieltään siitä, miten lapsi laitetaan kaikkiin mahdollisiin kalliisiin harrastuksiin, jotta voidaan sukulaisille ja naapureille kehua miten lahjakas oma lapsi on. Kaikkia noita ei voi täysipainoisesti harrastaa.Sinun sielunrahaasiko se kutittaa mitä sukulaiset tai naapurit ajattelevat jonkun harrastuksista? Kateellisuutesi paistaa läpi niin että pahasti häikäisee.
Lasta ei laiteta noihin harrastuksiin, vaan hän haluaa niihin. Sinunkin lapsesi haluaisi, vaikkei hänellä olekkaan mahdollista niitä taloudellisen tilanteensa vuoksi saada.
Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Se sananlasku pätee sinuun kuin nenä päähän. - Isä
ei kituuteta kirjoitti:
Sinun sielunrahaasiko se kutittaa mitä sukulaiset tai naapurit ajattelevat jonkun harrastuksista? Kateellisuutesi paistaa läpi niin että pahasti häikäisee.
Lasta ei laiteta noihin harrastuksiin, vaan hän haluaa niihin. Sinunkin lapsesi haluaisi, vaikkei hänellä olekkaan mahdollista niitä taloudellisen tilanteensa vuoksi saada.
Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Se sananlasku pätee sinuun kuin nenä päähän.Ei se mua mitenkään haittaa, sillä tiedän olevani hyvä isä lapselleni vaikken olekaan rikas.
Jo pelkästään ratsastus, lätkä ja pianonsoitta vaatii jokainen treenejä monena päivänä viikossa. Kaikki ne yhdessä ja muut päälle, niin kyllä tulee mieleen se, että lapsi on kaikissa vanhempien tahdosta. - Ei kituuteta
Isä kirjoitti:
Ei se mua mitenkään haittaa, sillä tiedän olevani hyvä isä lapselleni vaikken olekaan rikas.
Jo pelkästään ratsastus, lätkä ja pianonsoitta vaatii jokainen treenejä monena päivänä viikossa. Kaikki ne yhdessä ja muut päälle, niin kyllä tulee mieleen se, että lapsi on kaikissa vanhempien tahdosta.Kysyppä piruuttas omalta lapseltas, mitä hän noista mielellään harrastais?
Vastaa varmaan, että älä isä pakota mua menemään tästä kämpästä vaan ulos.......
Onko lapsesi patalaiska, passiivinen, epäsosiaalinen ja saamaton muutenkin? - Kielineropatti
Meillä lapsi laskettelee, pelaa lätkää, soittaa pienoa, (konsertti-matkat) Ui, Käyttää tietokonetta, puhelinta, läppäriä, pelaa pelejä sekä ratsastaa. Käyttää siistejä vaatteita, (mm, konsertti esiintymisissä) Muutenkin on eläväinen ja käyttää kyllä rahaa moniin asioihin. Jopa käy elokuvissa, ja ulkona syömässä (niinkuin meillä koko perhe)Ainakin nimimerkin "Ei meillä kituuteta" lapsella on ihan uskomattoman typerä vanhempi. Lieneekö edes peruskoulun päättötodistusta ikinä saanut... Toivotaan nyt vaan hartaasti, että lapsi olisi perinyt älynlahjoja toiselta vanhemmaltaan. Yhteiskuntamme ei totisesti kaipaa ensimmäistäkään tuollaista herneaivoa lisää!
- aivotrahassa
Ei kituuteta kirjoitti:
Kysyppä piruuttas omalta lapseltas, mitä hän noista mielellään harrastais?
Vastaa varmaan, että älä isä pakota mua menemään tästä kämpästä vaan ulos.......
Onko lapsesi patalaiska, passiivinen, epäsosiaalinen ja saamaton muutenkin?Juu anna vaan lapsellesi taskuun rahaa tukuttain. Ei tarvii muuta kun esm. koulun portilla seisoo huumeiden välittäjä ja se on siinä. Makea elämä vaihtuu vähän muunlaiseen.
Ihan älytöntä parjata vanhenpaa jolla ei ole varaa kustantaa lastaan ns.parenpiin harrastuksiin.
Jos sinä olet paremmasta suvusta jolla on varaa ja kehukelet vielä sillä, olet todella aivoton.
Sinä siis luulet että kaikilla joilla ei ole varaa, lapset ovat kouluttamattomia ja saamattomia luusereita. Erehdyt.
Moni "siivooja" yrittää viimeisen päälle saada lapselleen turvallisen elämän, koulutuksen yms. ja onnistuu siinä. Lapsesta voi tulla esm. se sinun ihannoimasi lääkäri ja monesta köyhästä perheestä on tullutkin.
Olkoon vaikka kuinka paljon rahaa ja hienoja harrastuksia niin elämä voi mennä pieleen ja lapsesta tulee luuseri, juoppo, narkkari tms. - gklu
Ei kituuteta kirjoitti:
Kysyppä piruuttas omalta lapseltas, mitä hän noista mielellään harrastais?
Onko lapsesi patalaiska, passiivinen, epäsosiaalinen ja saamaton muutenkin?Lapsesi harrastusten perusteella hän on yli 3vuotta, et siis saa kodinhoidontukea enään. Oletko sinä patalaiska? Mene hyvä ihminen töihin niin saat rahaa jos olet töissä niin hanki parempi palkkanen työ tai jaa vaikka lehtiä lisäksi. Jos ei isän palkka ole kasvanut niin et saa elareita enempää. Elä varojen mukaan ja karsi harrastuksista, ei lapsen tarvitse kaikkea saada. Röyhkeästi haukut toisten lapsia tietämättä mitään heistä. Ihmiset elättävät perheensä työllä ja elävät tulojen mukaan.
- pianonsoitto
Meillä lapsi laskettelee, pelaa lätkää, soittaa pienoa, (konsertti-matkat) Ui, Käyttää tietokonetta, puhelinta, läppäriä, pelaa pelejä sekä ratsastaa. Käyttää siistejä vaatteita, (mm, konsertti esiintymisissä) Muutenkin on eläväinen ja käyttää kyllä rahaa moniin asioihin. Jopa käy elokuvissa, ja ulkona syömässä (niinkuin meillä koko perhe)Mikä on pieno...?
- äitikkä
Meillä lapsi laskettelee, pelaa lätkää, soittaa pienoa, (konsertti-matkat) Ui, Käyttää tietokonetta, puhelinta, läppäriä, pelaa pelejä sekä ratsastaa. Käyttää siistejä vaatteita, (mm, konsertti esiintymisissä) Muutenkin on eläväinen ja käyttää kyllä rahaa moniin asioihin. Jopa käy elokuvissa, ja ulkona syömässä (niinkuin meillä koko perhe)Mitä hoitamista sulla on eihän se mukulas ehdi oleen kotona muuta, kun nukkumassa kauhia määrä harrastuksi, mutta mikä on tuo "pieno".
- 450 €
Voit hakea laskentatukea, siis näin: Molemmat vanhemmat maksaa 151 euroa/kk ja sinulle ne lapsilisät ja korotus päälle. Tekee yhteensä reilut 450 e/kk, jolla lapsenne elää hyvin. Yksinhuoltajana saanet vielä asumistuet päälle jos et työllä tienaa.
- mä voin hoitaai
ilmatteeks..
- ...
mä voin hoitaai kirjoitti:
ilmatteeks..
Miksi?
- et äiti saa
... kirjoitti:
Miksi?
suuhunpantavaa:)...
- ...
et äiti saa kirjoitti:
suuhunpantavaa:)...
Mitä?
- anna iskälle
Mistäkö hakisit ? Soskusta antavat vaikka äärettömällä mitalla yh:lle kunhan vähän pirautat itkua tädin edessä.
Ei se miehenkään palkka aina riitä sinun elättämiseen.
Anna lapset isälle niin loppuu valitus. Sun ei varmasti tarvitse maksaa elareitakaan kun olet varaton.- ei saa soskusta
Höpö höpö.
- työodottaa
Mene töihin, niin minäkin kehoitan. Älä vaan suu auki odota että joku sinut elättäisi.
Sullahan on sitten riittävästi rahaa jos et ole soskun asiakas. Kaikki vähävaraiset ovat.
Mene töihin.
- hohhoijaaaa
Elä tulojen mukaan äläkä valita.
Suomessa tuo 151e on laskettu vähimmäismääräksi elareissa ja moni yh pärjää ihan yksin lapsen kanssa ilman edes lapsen isän apua tuolla summalla.
Muista että myös sinä olet VANHEMPI ja myös sinun tulot lasketaan lapsen elatukseen joten 151 151=302€ Voin kertoa että kyllä sillä lapsi elätetään kun ei kaiken tarvitse olla aina uutta!
Puhumattakaan jos lapsella on vielä isä joka tapaa lasta vaikka yhden viikonlopun kuussa niin siinä sinä säästät jo ruokamenoissakin.
Pikkasen inhimillisempi äiti voisit olla. Raha ei ole se tärkein ja ainakin minulle on opetettu aina että eletään tulojen mukaan ja sillä siisti, turha siitä ruikuttaa. - menetöihin
Rahaa saa kun tekee töitä, mene siis tekemään rahaa niin lapselle tulee sitä elatusta. Ex maksaa osuutensa kyllä.
- Loogista
Teet enempi töitä, niin saat enempi rahaa.
- töitä2015
Kun on töissä saa rahaa.
- niinpää
ei ikinä töihin.. ei ikinä elareita; ensin lapsen huolto ja vuoroasuminen sitten vasta muut asiat
- niinpää
Ei kelpaamattomille vuoroasumista.
- niinpää
niinpää kirjoitti:
Ei kelpaamattomille vuoroasumista.
Ei kelvottomillä äitiyttä, huoltajuutta, vanhemmuutta, eikä lasta josta huolehtia tapaamisten/ asumisen muodossa
- tasaarvotoimii
niinpää kirjoitti:
Ei kelvottomillä äitiyttä, huoltajuutta, vanhemmuutta, eikä lasta josta huolehtia tapaamisten/ asumisen muodossa
Ei niin, eikä isille myöskään.
- tasaarvooo
tasaarvotoimii kirjoitti:
Ei niin, eikä isille myöskään.
EI TOIMI KOSKAAN SUOMESSA SOSSUN VALEHDELLESSA LAPSEN OLOSUHTEET!!!
- jahöpöhöpö
tasaarvooo kirjoitti:
EI TOIMI KOSKAAN SUOMESSA SOSSUN VALEHDELLESSA LAPSEN OLOSUHTEET!!!
Mitkä olosuhteet ne valehteli?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2332162Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101808Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601426Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801215Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171058- 601054
TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15990Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42834- 70832