Eli kyseessä vajaa 4kk koiranpentu.
Käydään hihnassa pieniä lenkkejä ja hihnakäytös on opittu ihan mukavasti.
Ongelmana on varmaankin aika tyypillinen: kiskominen ihmisten ja koirien luo.
Lapset ja vanhat naiset pahimpia: pomppii jo kaukaa kahdella jalalla hihnaa vasten. Olen kokeillut useampaa kikkaa, oikeastaan mikään ei tunnu tehoavan.
Mikä olisi tähän paras keino?
Lisätään vielä, että ehkä viitisen kertaa on käynyt niin, että se vastaantuleva mummo tai lapsi tahtoo tulla silittämään pentua. Pentu on pomppinut innosta sekaisin, ja olen sanonut ettei saa tulla moikkaamaan, ennen kuin pentu istuu (osaa kyllä istua ja ottaa katsekontaktinkin ulkona), mutta eivät ole ymmärtäneet.
Nämä tapaukset ovat varmasti vahvistaneet pennun käytöstä.
Namit auttavat sen verran, että niihin koira pystyy keskittymään siksi aikaa, että koira menee ohi, lapsiin ja ihmisiin yleisesti ei tehoa.
Kielto ei toimi. Ollaan myös välillä menty ohi sanomatta mitään..
Koiranpennun hihnakäytös
Raivokohtaus??
1
319
Vastaukset
- juupatti
Tietenkin näin tapausta näkemättä, hankala opastaa, mutta minä olen tehnyt juurikin niin etten itse reagoi mitään kun pentu kiskoo. voi sanoa esim. "ohi" ja jos menee nätisti kehu ja anna vaikka nami. Älä päästä ihmisiä ollenkaan rapsuttamaan. Äläkä vaadi liikaa, aluksi palkkaa vaikka pelkästään siitä että kävelee neljä tassua maassa. Myös välimatkaa kannattaa aluksi ottaa enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3422770SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis572225Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781919Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis641569- 1401502
- 601034
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021009Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li7898Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön195791- 36709