Löysin googlella tämmäsen sivun: http://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/9/en/iso/i386/
Onko kukaan ladannu tosta paikasta linuxia ja onko se toimiva? Siellä oli kaksi eri versiota ja ne oli i386 ja SRPMS, niin kumpi kannattaa ottaa?
Linuxin lataus
4
593
Vastaukset
Tuo taitaa olla jo vähän ikääntyneempi versio RedHat Linuxista. Linkkejä RedHatin uudempiin versioihin ja muihin jakeluihin, eli distribuutioihin, löydät selaamalla hetken tätä samaa keskustelualuetta.
SRPMS:ssä on vain ohjelmien lähdekoodit. i386:ssa binäärit, eli ne, jotka voidaan ajaa normaalisti.
Lisäksi yleensäkin kannattaa hakea tiedostot lähtökohtaisesti mahdollisimman läheltä ja nopean yhteyden takaa. Esim. Suomessa sijaitseva Funet on hyvä paikka.
ftp://ftp.funet.fi/pub/mirrors
ftp://ftp.funet.fi/pub/Linux/- löksf
Mikäs sitten on uusin red hat linux?
- Ong1202
löksf kirjoitti:
Mikäs sitten on uusin red hat linux?
Unohda Reh Hat ja asenna Fedora Core 3:nen se kun on rakennettu ja kehitetty red hat:n pohjalta ja siihen käy samat paketit kuin tuohon red hattiin .rpm
- RedHat
löksf kirjoitti:
Mikäs sitten on uusin red hat linux?
"Mikäs sitten on uusin red hat linux?"
Uusin Red Hat löytyy tietenkin sivuilta, joihin jo viittasit:
http://www.redhat.com/
Mutta tuo vapaa ja ilmainen:
http://fedora.redhat.com/
Ja kuten jo mainittu, sen asenneukseen tarvittavat CD-näköislevyt saa kotimaisiltakin peilipalvelimilta:
http://ftp.funet.fi/pub/linux/mirrors/fedora/linux/core/3/i386/iso/
Perustyöpöytäasennukseen saattaa jo cd:t 1 ja 2 riittää. Ihan suositeltavaa on kopioida nuo kaikki 4 kpl. Rescue on pelastus-cd, jolla systeemin saa käyntiin, jos pahasti kämmäilee.
MD5SUM on tekstitiedosto, jonka avulla voi tarkistaa levy-imagajen tulleen ehjinä perille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291323
- 100841
- 75650
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m150422Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368