Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

SIERRA-AIR-KORTTI NETGEARIKSI

Airkortti..

Joulupäivänä 2014 koin ällistyttävän muutoksen. Onko sen takana virus, kaappaus vai mikä?
Wlan mokkulani Sierra air- kortti yritti monta kertaa päivittyä. Lopulta painoin mokkulan virtanappulaa. Mitään ei tapahtunut, palkki vaan kulki mokkulan ala-laidassa.
Painoin toista näppäintä ja mokkula ilmoitti että päivitys on valmis. Mutt kas kummaa, Sierra-korttini oli vaihtanut nimeä: Se on nyt NetGear?
Epäilyttävää, etenkin se että mokkula halusi päivittyä Joulupäivänä. En tiedä, mitä pitäs tehdä! Ainakaan DNA:n sivuilta en löytänyt mitään tietoa päivityksistä jouluna.
Onko siis mokkulani kaapattu vai kuinka?

4

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei "Airkortti"

      Ei syytä huoleen, rakkaalla lapsella on monta nimeä!

      DNA Mokkula 4G WLAN S, tunnetaan myös nimellä Sierra wireless aircard 762s on saanut ohjemistopäivityksen 22.12.2014. Mokkula tarkistaa päivitykset kerran viikossa ja ilmoittaa päivityksestä mokkulan ruudulla.

      Netgear osti Sierra Wirelessin Aircard (Mokkulat) liiketoiminnan aiemmin jo vuonna 2013. Nyt tullut päivitys on vain korjannut laitteen valmistajan nimen kuntoon. Päivitys on myös laskenut akun maksimilämpötilan 55 asteesta 50 asteeseen ja laitteen akku latautuu hieman maltillisemmin.

      Lisätietoa mokkulasta ja päivityksen asentamisesta löydät mokkulan tukisivulta, osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-dna-4g-wlan-mokkula

      Iiro / DNA Palvelu
      https://tuki.dna.fi

      • Airkortti

        Huomasin kyllä lämpötilan laskun. Mistä voin tarkistaa, onko kortti tuo? Mun mielestä numerosarja alkoi erilaisilla numeroilla. esim 01 jne
        Vai onko muutkin mallit päivitetty?


      • Airkortti kirjoitti:

        Huomasin kyllä lämpötilan laskun. Mistä voin tarkistaa, onko kortti tuo? Mun mielestä numerosarja alkoi erilaisilla numeroilla. esim 01 jne
        Vai onko muutkin mallit päivitetty?

        Minä olen pari kertaa huomannut lämpötilan nousun, ylikuumenemisvaroitukset on päivityksen jälkeen ilmestynyt kaksi kertaa, ennen sitä ei koskaan.


    • Pullistunut

      Minullekin tupsahti tuo päivitys ja samalla mokkula resetoitui kai tehdasasetuksiin hämmentävästi piippaillen. No asetukset sain toki muutettua takaisin mieleisikseni, mutta aiemmin erittäin vakaasti toiminut laite on nyt parin viikon aikana käynnistellyt itseään usemman kerran päivässä uudestaan (eli kesken web-selailun yhteys saattaa katketa milloin tahansa). Ja nyt muutama päivä sitten huomasin, että mokkulan kansi ei istu ihan nätisti paikoillaan. Akku pullistelee niin. ettei mahdu kunnolla kannen alle.

      Olen tietoinen siitä, että näitä akun pullistumistapauksia on ollut paljonkin, mutta itselläni pullistelu ja yhteyden jatkuva pätkiminen ilmeni vasta nyt ohjelmistopäivityksen jälkeen. Täytynee käydä DNA-kaupassa mokkulan kanssa - jospa uuden akun vaihto korjaisi ongelman...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe