Eli mitkä ovat olleet kauheimmat tai mieleen painuvimmat kommentit perhekoostanne? Kyselee viidettä odottava. Meillä kakkosen kohdalla mummo sanoi että montako niitä tarvii tehdä? Kolmas kun oi tulossa äitini onnitteli sanomalla jaa. Neljännestä ei onniteltu ollenkaan paitsi kaverit. Miehen kaverit haukkui meitä lestoiksi. Myös ristiäisissä äitini kysyi pokkana kaikkien kuullen mieheltäni että joko on laitettu piuhat poikki! Että näin..
Kauheimmat kommentit!
2
211
Vastaukset
- yksi kolmesta
Oma äitini tuli katsomaan kolmatta lastani ja tokaisi jo ovella, että kukkauppiaskin kysyi onko ne lestaadiolaisia. Saadessani viidennen lapseni, tytön, äiti tokaisi taas olisi nyt edes ollut poika! Lisäksi hän ilmoitti tehkää niin paljon lapsia kuin kehtaatte, mutta vain ensimmäinen merkitsee jotain.
Olen nyt jo kohta 70 vuotias, mutta usein nämä pulpahtavat mieleen varsinkin uusien vauvojen tullessa sukuun.Äidilläni on kolme lasta joista minuun tyttäreensä suhtautui kylmän kalseasti, vaativasti, tylysti, piruja seinälle maalaillen. - Kolme riitti
Olen itse viisilapsisesta perheestä, mutta en muista että meidän perhekokoa olisi mitenkään kommentoitu. Itse kyllä häpesin koulussa sitä, että olin niin monilapsisesta perheestä. Tämä oli siis 70-luvulla.
Tuolloin päätin, että meille riittää 3 lasta, ettei ainakaan sisarusmäärän vuoksi lastemme tarvitse hävetä ja tuntea itseään B-luokan kansalaisiksi. Olimme tuolloin kuitenkin ihan hyvin toimeentuleva perhe. Toki rahaa olisi lapsuudenkodissani ollut käytettävissä lasta kohden enemmän, jos lapsia olisi ollut vähemmän. Eniten itse kärsin siitä, että sitä laatuaikaa vanhempien kanssa oli niukalti.
Ihme jä kumma meidän kolmilapsista perhettä pidetään nyt jo melkein suurperheenä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o1943791Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa
taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta812066Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin812005Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?
Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva481916Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.801865Ähtärin päättäjät
Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b621603Oletko tosiaan niin
matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.1421056Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta
Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem276956- 67884
Oikea mies ei katoa elämästä silloin
Kun on vaikeaa. Väärä mies pysyy elämässä niin kauan kun aurinko paistaa ja on mukavaa. Mutta kuka jää elämään silloi98826