Onko laillista?

$_$

Kuvitelkaa, että on kuuma kesäpäivä, kaupungin suosituin uimaranta aivan täynnä ja ihmiset kuumissaan. Yhtäkkiä paikalle ilmestyy 13-vuotias tyttö kylmälaukun kanssa ja alkaa myydä kaupasta ostamiaan jäätelöitä ja sipsipusseja. Luonnollisesti tytöllä ei ole omaa yritystä eivätkä naposteltavat hänen omiaan, joten onko tämä laillista? Olisiko laillista, jos tyttö olisi tehnyt myytävät naposteltavat (jäätelö, limsa) itse?

Ja sitten muista rahanhankintatavoista. Ovatko ihmiset valmiita palkkaamaan pikkurahasta yläastelaista esim.haravoimaan pihan tai laiskuuden iskiessä leikkimään pihalla pari tuntia n.5-vuotiaan kanssa? Nyt siis todellakin puhun pikkurahasta, en lähimainkaan kympistäkään.

Kuten jo tekstissä käy ilmi, olen 13-vuotias tyttö. Rahaa kerään tulevaisuuttani ja ompelukonetta varten. Ja niin, jos joku on huomannut, olen sama ihminen, joka kirjoitti kyseisestä aiheesta eräälle nuortenpalstalle!:)

10

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

      elintarvikkeiden myyntiin tarvitaan lupa ja tavallisesta kaupasta ostettuja ei ole tarkoitettu jälleenmyyntiin

    • $_$

      Saan aina muuten 10e kun otan isältä poskeen!

      • rooponen

        Mitä vittua :0 sairasta touhua


      • trollivaara
        rooponen kirjoitti:

        Mitä vittua :0 sairasta touhua

        "EI ollut trolli ei"


      • keijotrollimies

        Pyytäisit enemmän.


    • Vainnaapurijutut

      Tuli vaamielee tosta haravoinnista nii meiän naapurissaasu yks rikas tyyppi nii se makso 100€ sen pihan haravoinnissta.,mutta se oli kyllä hauska tyyppi(tarjos aina koko naapurstolle makkaraa ko sillä oli semmone hieno kota):

    • minimä

      oon 11v tyttö kans ja mun olis tarkotus tienata helpol rahaa kesäks jos jollai vinkkii eikä sit mitää pervoi koska seukkaan.

    • masseissa

      Ala viheltää jalispelejä nopeesti saa paljon rahaa mä oon kolmetoista ja vihellä jotai 6-vuotiaitte jalispelejä. Yhestä 2x10 minuutin pelistä tulee 20 tai vähintään 15€ yks viikonloppu oli turnaus ja kaheksan peliä nii 160€ viikonlopun aikana $) ja pullojen keräämisestä tulee kans vähän rahaa varsinkin jazzien aikana ja kesällä joka viikonloppu. Kerran sain jazzien aikana neljässä päivässä 140€

    • Yhteiskunnanvihollinen

      Että siis mitä?? "Alkaa myydä kaupasta ostamiaan jäätelöitä ja sipsipusseja."
      "Luonnollisesti tytöllä ei ole omaa yritystä eivätkä naposteltavat hänen omiaan"

      Jos tyttö kerran osti ne kaupasta, niin kenen ne sitten muka on jos ei hänen omiaan?
      Vai varastiko hän ne kuitenkin kaupasta ja myy niitä nyt hyötymistarkoituksessa?

      Joo ei siinä mitään väärää ole. Rahaa on pakko hankkia koska ilman sitä ei helpolla pärjää KOSKA kaikki maksaa aivan järjettömän paljon!

      • 4698

        Mietitäänkö sitten vasta asia uudelleen, kun joku siellä rannalla soittaa poliisit? Vai olisko hyvä kuitenkin pysyä jo etukäteen faktassa, ettei tarvitse pettyä karvaasti. Ensimmäisessä vastausviestissä on oikeat tiedot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      468
      3406
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3401
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      138
      2955
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2272
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2140
    6. 199
      1520
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1261
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      87
      1254
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe