Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Detur/Phuket

Nimetön

Ensimmäiset Deturilaiset ovat palanneet Phuketista. Uteliaana odotamme mielipiteitänne.. miten oli järjestetty? hotellit? opaspalvelut? lennot? pitikö aikataulut? Kaikki mahdollinen kiinnostaa. Itsellä lähtö häämöttää, hotellina tana patong.

11

8889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Tulimme phuketista deturin matkalta 16.11.04. En tässä vaiheessa uskalla vielä kertoa mitenkä deturi töppäsi, mutta mikäli he eivät suostu vaatimuksiini korvauksista annan kyllä deturista hieman tietoa... luultavasti sen luettuanne ette deturin matkalle mene. Mutta kuten sanoin tapaus saattoi vain olla ainutlaatuinen ja osui meidän kohdalle. Joka tapauksessa Detur onnistui pilaamaan ihmisarvoisen vastaisella toiminalla meidän häämatkamme. Muuten kaikki kyllä toimi hyvin... Jatkoa seuraa niin kuluttajaasiamieheltä kun lehtienpalstalta.

      • nimetön taas

        No valaise nyt vähän hyvä ihminen. Liittyikö töppi hotelliin, lentoihin, palveluun ja luuletko että se on mahdollista myös muille. Missä hotellissa olitte?


      • uuuuuu
        nimetön taas kirjoitti:

        No valaise nyt vähän hyvä ihminen. Liittyikö töppi hotelliin, lentoihin, palveluun ja luuletko että se on mahdollista myös muille. Missä hotellissa olitte?

        Hotelli oli phuket kata resort, ja töppäykset tuli palvelun ja deturin oman pomon itsekkyydestä lennolla.. ,mutta eipä vielä lisää tässä vaiheessa. hotellista voin sanoa sen verran että detur tiedotti naapurissa olevan rakennustöitä klo8-15 välisenä aikana. Lieneekö tuo kello ollut sitten pojilla rikki kun vielä 23.00 j´älkeen rälläkkä lauloi ja naulakone paukkui.. mutta näillehän detur ei voi mitään.


      • JOOO JOOO
        nimetön taas kirjoitti:

        No valaise nyt vähän hyvä ihminen. Liittyikö töppi hotelliin, lentoihin, palveluun ja luuletko että se on mahdollista myös muille. Missä hotellissa olitte?

        NÄIN PALVELEE ASIAKKAITAAN MATKAIMISTO DETUR SEKÄ LENTOYHTIÖ AIRFINLAND


        Matkailemme vaimoni kanssa noin pari kertaa vuodessa ja nyt eteemme sattui ennennäkemätöntä toimintaa matkatoimisto Deturilta jonka palveluita me ja useat ystävämme käyttävät.

        Tilasimme Matkatoimisto Deturilta häämatkan Thaimaan Phukettiin Kata Resort hotelliin elokuussa 2004. Matkamme ajankohta oli 31.10-15.11.2004.Lennot kohteeseen lennettiin Air Finlandin koneilla. Vaimoni lisäksi matkalle lähti 8 kuukautinen vauvamme.
        Varausta tehdessämme varmistimme Deturin Virkailijalta että saamme lentokoneeseen Babybasketin ja hän vakuutti sen olevan varattu meille. Varmistimme vielä viikkoa ennen matkamme alkua että kaikki oli kunnossa ja meille vakuutettiin että kaikki on varattu valmiiksi.
        Helsinki-Vantaa lentokentällä lunastimme lippumme Air Finlandin tiskiltä ja varmistimme että vauvallemme oli varattu babybasketti. Ilosena saimme kuulla että meille oli eturivinpaikka babybasketilla varustettuna. Asian tarkasti kaksi virkailijaa joilla oli asiasta mustaa valkoisella. Sitten jäimme odottamaan lennon alkua ja lähtöportilla meidän käskettiin jäädä viimeiseksi koska jäimme eturiviin. Paikka numeromme olivat 4a b. Vähän tässä vaiheessa ihmettelin että miten rivit voi alkaa 4:sta mutta luotin kuitenkin henkilökunnan ammattitaitoon enkä heitä asialla enempää vaivannut koska he katsoivat lippujamme ja sen perusteella meidät viimeiseksi jättivät.
        Lentokoneeseen nousimme viimeisenä ja ihmettelimme kun eturivin paikalla istui vanhempi mies vaimonsa ja noin 10vuotiaan poikansa kanssa. Menimme purserin juttusille ja kysyimme että missä ovat meidän paikkamme, hän osoitti meille että tuossa nelosrivissä. Kysyimme että eikö meidän varauksesta tullut ilmi että meillä oli babybasketin tarve? Hänellä luki papereissa että kyllä se oli meille merkitty.
        Pyysin häntä esimiehenä tekemään tarvittavat järjestelyt, johon hän vastasi että hän ei voi asiaan vaikuttaa ja meidän olisi välittömästi siirryttävä 4 rivin paikoille tai muuten emme saa paikkoja ollenkaan. Hänen mukaansa matkayhtiö buukkaa itse paikkansa. Nelosrivillä oli paikat a b c joten vieressämme istui vielä yksi henkilö. Meidän oli pakko ahtautua 4 riville itkevä vauva sylissä tässä vaiheessa vaimoanikin rupesi itkettämään, minulla hermo vähän kiristyi purserin välinpitämättömyyden johdosta.
        Lento lähti liikkeelle ja kysyin että eikö välilaskun aikana voisi tehdä paikka muutoksia jottei itkevä vauvamme häiritsisi puolta konetta johon Air Finlandin henkilökunta ei voinut kuulemma vaikuttaa. Ylipäätänsä Dubain asti ollut lentohenkilökunta oli ylimielistä ja ei asiaa juuri huomioinut kuin takaisin kommentoimalla ikään kuin vika olisi ollut meidän.
        Asiaan yritti saada muutosta jopa muut meille entuudestaan tuntemattomat henkilöt kysymällä eturivillä istuvilta ihmisiltä että voisivatko he vaihtaa paikkoja meidän kanssa. Meidän rivillä istunut nainen olisi paikkojen vaihtoon suostunut joten meidän rivistä se ei ollut kiinni.
        Mutta eturivin ihmiset eivät vaihtoon suostuneet.
        Moni matkustaja ihmetteli asiaa ja piti tapausta uskomattomana toimintana ja ihmisarvoisen toiminnan vastaisena. Matkan aikana saimme vauvamme nukkumaan meille ruokailuun tarkoitetuilla pöydillä, joten emme päässeet käymään vessassa tai pystyneet kunnolla syömään koko lennon aikana.
        Tämän pahempaa alkua ei voisi häämatkalle jota on odotettu ja johon on säästetty paljon, voisi toivoa.
        Air Finlandin lentohenkilökunnan vaihduttua Dubain välilaskun jälkeen tiedustelin että voisivatko he tehdä asialle jotain ja vastaus oli sama ei. Henkilökunta tosin oli jo paljon palvelualttiimpaa ja hekin asiaan ihmetellen suhtautuivat ihmetellen josta heille kiitos. Matka jatkui niin helvetillisesti kun se oli alkanutkin.
        Kun muutama tunti lentoa oli jäljellä alkoi vyyhti purkautua. Lentokapteeni tuli ohjaamosta ja meni babybasket paikalle eturivissä istuvan miehen luo juttelemaan ja kyselemään kuinka matka oli mennyt.
        Tämä pisti minun ja monen muun matkalaisen silmään ja ajattelimme että nyt syykin siihen selvisi että paikkamme oli saanut jokin meitä korkeampi henkilö selvisi. Pyysin Air Finlandin henkilökunnalta koneen kapteenin nimen ja vihjasin lentoemännälle että taitaa olla kapteenin tuttu eturivissä.
        Tämän jälkeen lentoemäntä ei voinut muuta enää tehdä kuin kertoa meille että eturivissä istui yksi MATKATOIMISTO DETURIN Ruotsalaisista JOHTAJAJISTA vaimonsa ja poikana kanssa. Asiaa oli koitettu salata tähän asti mutta nyt Air Finland pystyi ja joutui pesemään kätensä sotkusta.
        Voitte arvata mikä oli minun ja monen muun matkalaisen reaktioni. Sitä tuskin tarvitsee kirjoittaa. Ilmeisesti Matkatoimisto Detur toimii vain johtajiensa hyväksi ja on valmis jopa sen takia ihmisarvoa alentavaan toimintaan.
        Onneksi asia selvisi niin syitä kohteluumme ei tarvinnut kauempaa etsiä. Lennon jälkeen otimme yhteyttä Deturin oppaaseen jotta kyseisen virhe ei paluumatkalle toistuisi. Opas lupasi ottaa yhteyttä suomeen korkeampiin henkilöihin jotta asiaan tulisi muutos.

        Paluu lennolla eturivissä istui sama Deturin johtaja ja me istuimme samoilla vanhoilla 4 rivin paikoilla. Vihjaisin asiasta lähtöselvityksen jälkeen Deturin naisoppaalle ja hän suhtautui asiaan vain ylimielisesti, toivottaen nauraen hyvää matkaa. Helpompi hänen olisi ollut sanoa suoraan "mua ei kuule v…u kiinnosta pätkääkään missä työ istutte" sekin olisi tuntunut paremmalta.

        Matkatoimisto Detur ilmoitti lisäksi vielä meille kirjeitse että hotellimme vieressä on rakennustöitä kello 8-15 välisenä aikana mikä käytännössä tarkoitti sitä että kuuntelimme rälläkän laulua ja naulapyssyn kolinaa kello 8.00-23.00 välisenä aikana joka päivä, häämatkallemme joka oli mennyt pilalle jo muutenkin.

        Eli varoituksen sanan kaikille jotka eivät halua pilata reissuaan, katsokaa tarkkaan matkatoimisto sillä ainakin matkatoimisto Detur yhteistyössä Air Finlandin kanssa toimii ihmisarvojen vastaisesti ja pistää useamman lomalaisen kärsimään sen takia että heidän johtonsa pääsee mukavasti matkalle.

        Hyvityksenä tästä 100 euron lahjakortti…. naurettavaa…


    • oka

      tultiin deturin reissulta.Meni ainakin mulla ja kavereilta ihan ok..hotellit olivat baan boa ja deevana patong.Hotelleissa kannattaa olla tarkkoina minibaari yms.laskujen kanssa.Voi nimittäin olla että laskuun ilmestyy ylimääräisiä ruokia ja juomia joita et ole tilannut....

    • Thaimaan norppa

      Eilen kotiuduttiin mekin ja eipä oikeastaan pahaa sanottavaa ole Deturin palveluista.

      Hotellina oli Deevana Patong Garden ja vaikka huoneet hotellissa eivät aivan kooltaan ja siisteydeltään käsitystämme 3 luokituksesta vastanneet, niin allasalueet, aamiaiset, palvelut ym. yleiset asiat olivatkin sitten kohdillaan.

      Sijainniltaan ko. hotelli on todella hyvä, iltaisinkaan ja öisin ei tiennyt mitään Patongin hulinoista, mutta silti halutessaan saattoi muutaman minuutin käveltyään sukeltaa Bangla-roadin syntiseen sykkeeseen.

      Vähän tuli muutenkin käytettyä Deturin palveluksia. Samat retket kun saa useimmiten halvemmalla paikallisilta suoraan ostettuna.

      Kun vielä ottaa huomioon, että Deturin porukka oli touhunnut paikalla vasta muutaman viikon ennen meidän matkaamme, niin siihen nähden kaikki toimi kivasti.

      Oppaista sen verran, että ainakin yksi "suomalais"-opas puhui ainostaan pari sanaa suomea. Ruotsia taitavina se ei meitä häirinnyt, mutta kannattaa katsoa kenen bussiin joutuu, ettei mene selostukset ohi, kun tyttö suoltaa sujuvaa "ahvenanmaan" slangia ;)

      Ensi loma on taatusti samaan suuntaan, Thaimaa kutsuu. Hinnasta ja tarjolla olevasta hotellista sitten riippuu, kenen matkajärjestäjän kelkkaan hypätään, mutta nykyisillä hinnoilla Deturkin on harkinnassa mukana.

      • pääsisäistä odotteleva

        Deturilla ollaan lähössä 3:n mimmin voimin pääsiäisenä Patong Beachille hot. Royal Paradiseen.

        Kertokaa Phuketissa käyneet vinkkejä hyvistä retkikohteista, ruokapaikoista, baareista ja discoista, kauneushoitoloista.... Mistä on halvin tilata retkiä? Hintataso yleensä?

        Onko Deturin palvelut muuten ihan ok? Onko joku ollut ko.hotellissa? Millainen se on? Onko mitä palveluja kun Deturin esite ei paljoa kerro, eikä asiakaspalvelu toimistossakaan tiedä. Netistä löytynyt eriäviä tietoja sieltäkin. Onko Yökerhoa, kauneushoitoloita, ravintoloita, kauppoja ym? Entä sijainti? Ilmeisesti hyvä, mutta häiritseekö meteli?

        Onko ketään lähdössä maaliskuussa pääsiäisen tienoilla Patongille?


    • IKINÄ

      NÄIN PALVELEE ASIAKKAITAAN MATKAIMISTO DETUR SEKÄ LENTOYHTIÖ AIRFINLAND


      Matkailemme vaimoni kanssa noin pari kertaa vuodessa ja nyt eteemme sattui ennennäkemätöntä toimintaa matkatoimisto Deturilta jonka palveluita me ja useat ystävämme käyttävät.

      Tilasimme Matkatoimisto Deturilta häämatkan Thaimaan Phukettiin Kata Resort hotelliin elokuussa 2004. Matkamme ajankohta oli 31.10-15.11.2004.Lennot kohteeseen lennettiin Air Finlandin koneilla. Vaimoni lisäksi matkalle lähti 8 kuukautinen vauvamme.
      Varausta tehdessämme varmistimme Deturin Virkailijalta että saamme lentokoneeseen Babybasketin ja hän vakuutti sen olevan varattu meille. Varmistimme vielä viikkoa ennen matkamme alkua että kaikki oli kunnossa ja meille vakuutettiin että kaikki on varattu valmiiksi.
      Helsinki-Vantaa lentokentällä lunastimme lippumme Air Finlandin tiskiltä ja varmistimme että vauvallemme oli varattu babybasketti. Ilosena saimme kuulla että meille oli eturivinpaikka babybasketilla varustettuna. Asian tarkasti kaksi virkailijaa joilla oli asiasta mustaa valkoisella. Sitten jäimme odottamaan lennon alkua ja lähtöportilla meidän käskettiin jäädä viimeiseksi koska jäimme eturiviin. Paikka numeromme olivat 4a b. Vähän tässä vaiheessa ihmettelin että miten rivit voi alkaa 4:sta mutta luotin kuitenkin henkilökunnan ammattitaitoon enkä heitä asialla enempää vaivannut koska he katsoivat lippujamme ja sen perusteella meidät viimeiseksi jättivät.
      Lentokoneeseen nousimme viimeisenä ja ihmettelimme kun eturivin paikalla istui vanhempi mies vaimonsa ja noin 10vuotiaan poikansa kanssa. Menimme purserin juttusille ja kysyimme että missä ovat meidän paikkamme, hän osoitti meille että tuossa nelosrivissä. Kysyimme että eikö meidän varauksesta tullut ilmi että meillä oli babybasketin tarve? Hänellä luki papereissa että kyllä se oli meille merkitty.
      Pyysin häntä esimiehenä tekemään tarvittavat järjestelyt, johon hän vastasi että hän ei voi asiaan vaikuttaa ja meidän olisi välittömästi siirryttävä 4 rivin paikoille tai muuten emme saa paikkoja ollenkaan. Hänen mukaansa matkayhtiö buukkaa itse paikkansa. Nelosrivillä oli paikat a b c joten vieressämme istui vielä yksi henkilö. Meidän oli pakko ahtautua 4 riville itkevä vauva sylissä tässä vaiheessa vaimoanikin rupesi itkettämään, minulla hermo vähän kiristyi purserin välinpitämättömyyden johdosta.
      Lento lähti liikkeelle ja kysyin että eikö välilaskun aikana voisi tehdä paikka muutoksia jottei itkevä vauvamme häiritsisi puolta konetta johon Air Finlandin henkilökunta ei voinut kuulemma vaikuttaa. Ylipäätänsä Dubain asti ollut lentohenkilökunta oli ylimielistä ja ei asiaa juuri huomioinut kuin takaisin kommentoimalla ikään kuin vika olisi ollut meidän.
      Asiaan yritti saada muutosta jopa muut meille entuudestaan tuntemattomat henkilöt kysymällä eturivillä istuvilta ihmisiltä että voisivatko he vaihtaa paikkoja meidän kanssa. Meidän rivillä istunut nainen olisi paikkojen vaihtoon suostunut joten meidän rivistä se ei ollut kiinni.
      Mutta eturivin ihmiset eivät vaihtoon suostuneet.
      Moni matkustaja ihmetteli asiaa ja piti tapausta uskomattomana toimintana ja ihmisarvoisen toiminnan vastaisena. Matkan aikana saimme vauvamme nukkumaan meille ruokailuun tarkoitetuilla pöydillä, joten emme päässeet käymään vessassa tai pystyneet kunnolla syömään koko lennon aikana.
      Tämän pahempaa alkua ei voisi häämatkalle jota on odotettu ja johon on säästetty paljon, voisi toivoa.
      Air Finlandin lentohenkilökunnan vaihduttua Dubain välilaskun jälkeen tiedustelin että voisivatko he tehdä asialle jotain ja vastaus oli sama ei. Henkilökunta tosin oli jo paljon palvelualttiimpaa ja hekin asiaan ihmetellen suhtautuivat ihmetellen josta heille kiitos. Matka jatkui niin helvetillisesti kun se oli alkanutkin.
      Kun muutama tunti lentoa oli jäljellä alkoi vyyhti purkautua. Lentokapteeni tuli ohjaamosta ja meni babybasket paikalle eturivissä istuvan miehen luo juttelemaan ja kyselemään kuinka matka oli mennyt.
      Tämä pisti minun ja monen muun matkalaisen silmään ja ajattelimme että nyt syykin siihen selvisi että paikkamme oli saanut jokin meitä korkeampi henkilö selvisi. Pyysin Air Finlandin henkilökunnalta koneen kapteenin nimen ja vihjasin lentoemännälle että taitaa olla kapteenin tuttu eturivissä.
      Tämän jälkeen lentoemäntä ei voinut muuta enää tehdä kuin kertoa meille että eturivissä istui yksi MATKATOIMISTO DETURIN Ruotsalaisista JOHTAJAJISTA vaimonsa ja poikana kanssa. Asiaa oli koitettu salata tähän asti mutta nyt Air Finland pystyi ja joutui pesemään kätensä sotkusta.
      Voitte arvata mikä oli minun ja monen muun matkalaisen reaktioni. Sitä tuskin tarvitsee kirjoittaa. Ilmeisesti Matkatoimisto Detur toimii vain johtajiensa hyväksi ja on valmis jopa sen takia ihmisarvoa alentavaan toimintaan.
      Onneksi asia selvisi niin syitä kohteluumme ei tarvinnut kauempaa etsiä. Lennon jälkeen otimme yhteyttä Deturin oppaaseen jotta kyseisen virhe ei paluumatkalle toistuisi. Opas lupasi ottaa yhteyttä suomeen korkeampiin henkilöihin jotta asiaan tulisi muutos.

      Paluu lennolla eturivissä istui sama Deturin johtaja ja me istuimme samoilla vanhoilla 4 rivin paikoilla. Vihjaisin asiasta lähtöselvityksen jälkeen Deturin naisoppaalle ja hän suhtautui asiaan vain ylimielisesti, toivottaen nauraen hyvää matkaa. Helpompi hänen olisi ollut sanoa suoraan "mua ei kuule v…u kiinnosta pätkääkään missä työ istutte" sekin olisi tuntunut paremmalta.

      Matkatoimisto Detur ilmoitti lisäksi vielä meille kirjeitse että hotellimme vieressä on rakennustöitä kello 8-15 välisenä aikana mikä käytännössä tarkoitti sitä että kuuntelimme rälläkän laulua ja naulapyssyn kolinaa kello 8.00-23.00 välisenä aikana joka päivä, häämatkallemme joka oli mennyt pilalle jo muutenkin.

      Eli varoituksen sanan kaikille jotka eivät halua pilata reissuaan, katsokaa tarkkaan matkatoimisto sillä ainakin matkatoimisto Detur yhteistyössä Air Finlandin kanssa toimii ihmisarvojen vastaisesti ja pistää useamman lomalaisen kärsimään sen takia että heidän johtonsa pääsee mukavasti matkalle.

      Hyvityksenä tästä 100 euron lahjakortti…. naurettavaa…

      • Jutku Mooses

        Eihän häämatkalaisilla pitäisi olla vauvaa, raamattu rankaisee!


    • valittajat jääköön kotiin

      detur on parhaita matkatoimistoja.rankattu viime tutkimuksessa top-20 kärkeen..tietysti jos on ääliö niin on paras jäädä kotiin ettei tarvitse valittaa joka asiasta.

      • vm1964

        Olisi paljon parempi/mukavampi, että sinun kaltaisia ihmisiä ei olisi edes olemassa laukomassa ääliömäisiä/pellemäisiä mielepiteitään. Ole ystävällinen ja tee kaikille palvelu ja ammu itsesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe