turkin armeija

utelias

haluisko joku kertoa mulle tostaturkin armeijasta??

7

1693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysmys

      Miten ajattelet armeijan liittyvän matkailuun? Ei kait mitenkään? Lue Nadire Materin kirja nimeltä Memedin kirja. Käännös on kehno, mutta eiköhän siitä sulle jotain selviä.

    • no..

      Mitä pitää kertoo? Onks sulla joku poitsu siellä? mitä haluut tietää???

    • alikessu

      eihän se eroa millään tavalla muista kehitysmaidenn armeijoista, jos varusmiespalvelusta tarkotat. Siellä poikia simputetaan pari-kolme vuotta ja välillä posautetaan peppuunkin nahkatykillä.

    • türkiye

      Kestää "normaalilla" pulliaisella 15 kuukautta ja kaikki miehet joilla Turkin passi, ovat velvollisia. Jos opiskelee tai on töissä, voi hakea lykkäystä monia vuosiakin. Jos on yliopisto tutkinto taskussa, armeija 5 kuukautta. Jos asuu ulkomailla pysyvästi voi armeijasta päästä n.20 päivällä mutta tällöin pitää maksaa rahana aika paljon, en varma muistanko hinnan oikein eli en sano mitään. Yleensä poijjaat lähetetään armeijaan toiselle puolella maata kun mistä ovat kotoisin. Tehtävät vaihtelevat tarjoilijan hommista aina vuoristossa toimiviin kommandojoukkoihin asti. Joilla yliopistotutkinto pääsevät vähän ylempiin tehtäviin eikä heitä saa simputtaa. Jos on synnynnäinen vamma tai pystyy jotenkin todistaa olevansa homoseksuaali, ei armeijaan oteta. Turkilla siis NATOn suurin armeija.

    • minä

      Joo, jos kiinnostaa niin lukemaan vaan kirja Mehmedin kirja. Aika raakaa toi turkin armeija. Aamuja on jotain 550...

      • ellu

        turkin armeija on nykyaan paljon lyhyempi olisiko 6-8kk. materin kirja (mehmet'in kitabi) on aika vanhaa kamaa jo, turkissa on moni asia muuttunut sitten 1990-luvun puolenvälin joten se teos tuskin antaa kovin 'up-to-date' kuvaa asioista


      • löpön
        ellu kirjoitti:

        turkin armeija on nykyaan paljon lyhyempi olisiko 6-8kk. materin kirja (mehmet'in kitabi) on aika vanhaa kamaa jo, turkissa on moni asia muuttunut sitten 1990-luvun puolenvälin joten se teos tuskin antaa kovin 'up-to-date' kuvaa asioista

        Kyllä se edelleen on virallisesti 15kk eikä siitä kovin kauan ole kun se oli vielä 18kk...asiaahan yritetään muuttaa ja pakko onkin kun EU:iin pyritään. Mehmetin kitabi toki on jo vanha kirja mutta paljon siinä on vielä tätä päivääkin, se mitä vuorilla ja itä-Turkissa tapahtuu ei näy eikä kuulu länsi-Turkissa saati sitten Euroopassa. Olli Rehn voi ajella Istanbulin katuja ja ihmetellä tarunhohtoisia kulmia tummennettujen lasien takaa mutta eipä siinä paljoa näy todellinen Turkki. Lukekaa myös kirja teetä kurdistanissa, ihastuttava teos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe