Matkaoppaaksi?

Unelmana matkaoppaan ammatt...

Olen pitkään haaveillut matkaoppaan ammatista. Olen koettanut etsiä paikkoja, joissa voisi opiskella matkaoppaaksi. Valitettavasti olen löytänyt vain matkailuvirkailijan koulutusta... Siis oletteko tietoisia, että missä oikein voi opiskella matkaoppaaksi. Olisin kiitollinen, jos saisin jotain koulun nimiä ylös.

Kiitos jo etukäteen...

17

10341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä...
    • Saara

Kaikki firmat kouluttaa omat oppaansa - paivolan opistossa voi lukea itsensa matkaoppaaksi. Koulutus kestaa vuoden. Aurinkomatkoilla ja muillakin on vaan vaatimuksena 23 vuoden ika - paivolassa ei ole ikarajaa (muistaakseni)

• obas
      • MaLL

Paivolan kansanopistolta valmistuneet työllistyvät pääasiassa Tjäreborgille, Lomamatkoille, Deturille, Top-Matkoille ja Domina Matka Montelle. Osa myös menee Töölölle matkanjohtajaksi.

Omalta kurssiltani kaikki työllistyivät oppaaksi. Itse lähen kesäksi Sunny Beachille Bulgariaan.

• Mellini

Moi! Olen itse käynyt opaskoulun Päivölässä. Josta valmistuin sekä matkanjohtajaksi että ulkomaan kohdeoppaaksi. Ja suosittelen Päivölää, koska siellä saa todella kattavan koulutuksen oppaan työhön. Tuollaiset Aurinkomatkojen opaskurssit ovat vain "raapaisu pinnasta"-kursseja. Pari viikkoa kurssia, etkä kuitenkaan tiedä, mihin olet ryhtymässä. Päivölän opaskoulun kun käy (jos sinne muuten ees pääsee, ovat tarkkoja siitä, ketä ottavat. Alalle pitää olla todella soveltuva. Eikä hiljaiset hissukat pärjää), niin sieltä saa kaiken mahdollisen tiedon, mutta siihen opiskeluun tarvii myös sitoutua, on se sen verran rankkaa, että ei siitä sitten maksa ihan huvikseen... Maksoin itse Päivölän opaskoulun 9 kk opintojaksosta 3300 euroa. Eli, kallista siis. Joten mieti sitten tarkkaan, haluatko maksaa tuon hinnan. Jos et sitten lähdekään oppaaksi, niin onhan siitä koulutuksesta se hyvä puoli, että tietää kaikkea matkailuun liittyvää. Mutta itse en suosittele noita pikakursseja!!!Päivölän nettisivut: www.paivola.net Hei, hei :-)

• Minskuli

pitääkös tonne päivölään olla niinku ylioppilas tai siis eikö niinku esim: matkailualan perustutkinto riitä??

• GUIDE85

kannattaisi hakea nyt vöyrälän matkaopaskouluun...se kannattaa ja kestää max 7 kk...itse hain sinne mutta kun en pääse pääsykokeisiin koska sain matkaoppaan töitä just siinä ajankohdassa,ajattelin hakea ens vuodex koska niitä järjestetään jatkuvasti ja koulutus maxaa jotain vähä yli 2000 euroa mut siihen sisältyy ruoat,majoitus,matkat jne..

tosi kiwaa..hae ihmeessä =) ja minä tulen perässä ;)

• Ella - Finnmatkat

Hei.

Toimin jo toista vuotta Finnmatkojen matkaoppaana. Jos sinulla on jotain kysyttävää, kerro ihmeessä, yritän vastata. Otamme joukkoomme aina uusia, iloisia, asiakasystävällisiä ihmisiä!

Terveisiä Egyptin El Gounasta, huomenna saapuu uusi ryhmä Finnairin kyydissä Hurghadan lentokentälle.

• MrBenson

Kuinka pitkää päivää oppaat tekee keskimäärin? Voiko oppaaksi lähteä niin, että molemmat vanhemmat ovat oppaita ja lapsi päivät tarhassa? Kiinnostus olisi kova mutta taitaa tuon peheen kanssa olla hiukan hankalaa jos ei ihan "päivätöitä" saa :) millaisissa oloissa muuten yleensä asustellaan ja missä palkkaluokassa liikutaan?

kiitos vastauksista.

• alasta

Olen ajatellut koulutusta matkaoppaaksi,koska olen matkustellut melkoisesti ympäri maailmaa ja mieleni halajaa ulkomaille,mutta kun ajatellen ammattia jatkuvana,miten sitten vanhampana,onko raskasta ja tietenkin palkka,,,en löydä mistään mitä siinä hommassa hankkii ?

• Antero124646432
        alasta kirjoitti:

Olen ajatellut koulutusta matkaoppaaksi,koska olen matkustellut melkoisesti ympäri maailmaa ja mieleni halajaa ulkomaille,mutta kun ajatellen ammattia jatkuvana,miten sitten vanhampana,onko raskasta ja tietenkin palkka,,,en löydä mistään mitä siinä hommassa hankkii ?

Et sie sillä hommalla pääse rikastumaan, aurinkomatkat taitaa maksaa parhaiten about 1000 € kuukauessa. Finnmatkat maksaa 400-800 € kk riippuen kohteesta, halvassa maassa huonompi palkka. Ja työpäivän pituus on 5-24h, jos sielä lennot kusee niin asiakkaista täytyy pitää huolta, eikä siinä vaiheessa voi mankua jos tulee tehtyä ympäri pyöreitä päiviä. Ja palkkahan on aina sama riippumatta siitä kuinka paljon joutuu tekemään työtä

• dipppdidiiiii
        Antero124646432 kirjoitti:

Et sie sillä hommalla pääse rikastumaan, aurinkomatkat taitaa maksaa parhaiten about 1000 € kuukauessa. Finnmatkat maksaa 400-800 € kk riippuen kohteesta, halvassa maassa huonompi palkka. Ja työpäivän pituus on 5-24h, jos sielä lennot kusee niin asiakkaista täytyy pitää huolta, eikä siinä vaiheessa voi mankua jos tulee tehtyä ympäri pyöreitä päiviä. Ja palkkahan on aina sama riippumatta siitä kuinka paljon joutuu tekemään työtä

http://www.liiketalousopisto.fi/Opiskelemaan_meille/matkaopas.shtml

• matkaoppa5i

• matkaoppaaksi?

mitä kouluja pitää käydä ennen sitä tai mihin pitää lähteä peruskoulun jälkeen ? ja kuinka hyvä kielitaito pitää olla ? kiitos jos joku vastaa!!!

• joku..

nykyään on tullut muutos noihin ikärajoin sellainen, että alle 21- vuotias ei enää pääse oppaaksi. Tämä johtuu siitä että ulkomailla et saa ajaa alle 21- vuotiaana autoa.

• Matkalainen__
    • iooiioioioio

Päivölä sijaitsee Valkeakoskella, joka taas on Tampereen ja Hämeenlinnan välissä hyvien kulkuyhteyksien päässä esim. pääkaupunkiseudulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe