Lennolle mukaan

Pelottaa

Mitä kannattaa ottaa koneeseen mukaan näin pitkälle lennolle. Vaatteet, ruokaa, juomaa, viihdykkeitä, lääkkeitä ja muuta mikä helpottaa lentopelkoista.

Onko ilmakuopat yleisiä?

10

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LH 462

      Vastamelukuulokkeet ja/tai korvatulpat.

    • 611

      Mita yleensa tarvitset kotona seitsemassa tunnissa? Kuinka monta kertaa vaihdat vaatteita?

    • ihihoh

      Lento kestää 4h pidempään...

    • tiutiut

      Itselläni ei ollut muutakuin hyvä kirja mukana ja villasukat!

    • käyty ja käydään

      Kannattaa pakata ehkä vaihtovaatteet, koska oma matkalaukku ei välttämättä tule samaan aikaan perille kuin itse olet (tämä todennäköisyys on pienehkö, mutta olemassa). Hyvää lukemista on se sitten kirja tai lehtiä, mikä itseä eniten kiinnostaa. Koneessa (et maininnut lentoyhtiötä), mutta silti luultavimmin on oma "tv" ja sieltä voi valita leffoja, tv-sarjoja tai pelejä ja niitä kannattaa katsella jos töllö kiinnostaa. Itse katson pitkällä lennolla helposti 2-3 leffaa, aika menee mukavasti ja vähän huomaamattakin.

      Lentokentälle voit viedä jo kotoasi ruokaa (EI juomia, ne pitää ostaa kentältä!) eli voit tehdä voileivän, ottaa hedelmän, naksuja, karkkia....mitä nyt mieli tekee. Yleensä lentokoneateriat on pieniä esim. Finnairin ateria "vain" 250gr eli siinä määrällisesti paljoo syötävää ole. Lisäksi he tarjoavat jonkun leivän tms. myöhemmin, mutta jos kykit 11h putkeen koneessa, suosittelen pientä omaa evästä myös. Osta kentältä omia juomia eli vettä, mehua jne. ettei tarvii odotella koko ajan lentoemännän tarjoiluvaunua. Juominen on oleellista, karkeasti sanottuna pitäisi juoda 2dl/h eli pitkällä lennolla helposti 2 litraa.

      Jos sulla on reseptilääkkeitä, joita tarviit päivittäin, niin ota lääkkeet käsimatkatavaroihin alkuperäispakkauksissa eli ei irtopillereitä tai "kampoja". Lisäksi kopiot resepteistä ja jos syöt kovempia lääkkeitä esim. kodeiinipohjaisia, pyydä apteekista todistus, että saat roudata näitä-ja-näitä lääkkeitä mukanasi.

      Lopuksi vielä ilmakuopista. Itse otan aina ennen lentomatkoja tai laivareissuja 1h ennen koneen/laivan lähtöä 1kpl Postafen-matkapahoinvointilääkettä. Saa apteekista ilman reseptiä. Tämä hillitsee matkapahoinvointia jos mahd. ilmakuopat niitä aiheuttaa. Muutoin ilmakuoppia kylläkin aina on enemmän tai vähemmän, mutta niitä huomaa vähemmän mitä isommassa koneessa on, kuten Miamin koneet.

    • Lentosukat

      Mulla on aina silmätipat, joku kosteusvoide ja huulirasva. Ylimääräistä ruokaa ei ole ollut pientä karkkipussia enempää - ei tosin kokemusta Finnairista.
      Repussa on aina varavaatteet ja hammasharja, jos matkalaukku on muualle matkalla. Tietysti adaptori ja laturit samasta syystä.
      Ennen lentoa pyrin ostamaan ison vesipullon, mutta kaikkialla se ei onnistu

    • wdesvcerbe

      Onko kukaan lentäny AirBerlinillä Miamiin? Millainen kone, ruuat, juomat ja ei kai saksaksi dubattuja leffoja ole tiedossa?

    • tiutiut

      Airberlin on ihan ok, jalkatilaa ei tietenkään juuri ole, missäs sitä olisi kun lentokoneella matkustaa.. Muistelisin että ihan englanniksi taisi ohjelmat olla.. ei tosin ollut omaa ruutua mitä katsoa.

    • Floridassa talvehtij

      Jos laukku ei tule samaan aikaan perille, mene lentoyhtiön tiskille, niin saat paketin, jossa on mm hammasharja ja - tahna yms yöpymiseen tarvittavaa.

      Tukisukat olisivat hyvät veritulpan ehkäisyyn.

      Vettä saa toki lentoemänniltä pyytämällä, turha sitä on kentältä ostaa.

    • Rosend

      Air Berlin oli positiivinen kokemus, paremmat ruuat kuin Finskillä eikä tarjottavat loppunut kesken kuten Finskillä. Lisäksi olivat laittaneet perheemme istumaan vierekkäin vaikkei ollut varattu paikkoja. Toisin kuin Finski joka oli ripotellut perheemme sinne tänne :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe