1.6 dci pakkasenkestävyys?

qusqusqus

Onko 1.6 dci koneessa kuinka hyvä pakkasen kestävyys vai onko vaaraa, että hyytyy alle 30 pakkasilla vai lähteekö edes kylmänä käyntiin? Onko siinä vakiona polttoaineen tai suodattimen lämmitintä, tms?

Onko maskisuojasta apua?

12

10281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nissan laatua!

      Nou hätä kyllä nissani kestää nää etelän pakkaset, pahvia syylärin väliin kun tulee pakkasta! Sehän lähtee hurisee kuin palmun alta pakkasella kuin pakkasella!

      • vaatii

        talvitermostaatin
        sitten lämmin


    • V70 D5

      Renaultin Euroopan oloihin tekemä laatukone, ei ongelmia.

      • Datsuniratsuni

        Edellinen qassu 2.0bensa vm.2011 oli sellainen että juuri ja juuri oli lämmin kun lämpötila alle -20. Nykyinen 1.6dci paljon lämpimämpi ja myöskin paljon nopiampi lämpeeneen.
        Säteilylämmitin toki huonompi kuin edellisen letkulämmitin, mutta näillä reilun parinkympin pakkasilla ei mitään ongelmaa


      • Cassu
        Datsuniratsuni kirjoitti:

        Edellinen qassu 2.0bensa vm.2011 oli sellainen että juuri ja juuri oli lämmin kun lämpötila alle -20. Nykyinen 1.6dci paljon lämpimämpi ja myöskin paljon nopiampi lämpeeneen.
        Säteilylämmitin toki huonompi kuin edellisen letkulämmitin, mutta näillä reilun parinkympin pakkasilla ei mitään ongelmaa

        Ei ole 2 litrainen Cassu kylmä, eikä huono lämpimään. Minula on sellainen -11 mallinen ja lämpö piisaa hyvin 20asteen pakkasissa. Eipä ole paljon kylmempää ollutkaan muutamaan talveen monenakaan päivänä. Siinähän on moottoriveden lämpömittari, niin seuraile mitä se näyttää, vaihdeta termostaatti jos käy kylmänä.


      • htfbkigf
        Datsuniratsuni kirjoitti:

        Edellinen qassu 2.0bensa vm.2011 oli sellainen että juuri ja juuri oli lämmin kun lämpötila alle -20. Nykyinen 1.6dci paljon lämpimämpi ja myöskin paljon nopiampi lämpeeneen.
        Säteilylämmitin toki huonompi kuin edellisen letkulämmitin, mutta näillä reilun parinkympin pakkasilla ei mitään ongelmaa

        Aikaisemmin ajelin 1,6dci vm2012 ja oli todella huono lämpiään sisältä. Oli maskinsuja, webastoa päällä pitämällä vähän sai lämpöä. Nykyinen diesel lämpiää huomattavasti paremmin.


    • 4 tv

      pakkasella ei saa ajaa tasakaasulla jatkuvasti, vaihteita ei tarvi vaihdella, mutta nopeuksia laskea ja nostaa.

      "pahvia syylärin väliin"

      pitää myös ymmärtää että auto voi keittää uskomattoman pian, vakkkapa 10 min odottaa kaveria kaupasta ja auto käy.
      toiseksi, en kyllä ajossa ole paffista pystynyt havaitsemaan minkäänäaisia lämpötilaeroja kun on ollut useita langattomia mittareita konehuoneessa, koneen takana, jäähdytysletkuissa ja päällä solumuovia.

      yleensä suositellaan että ei saa olla 10 cm lähempänä jäähdytintä, jotta fleksi saa tarvittaessa ilmaa.

      Olempahan nähnyt tapauksen kun keitti, jäähdytin oli 2/3 peitetty, mutta oli >siitä kohtaa paffi pois kun Flekti tunnustelee lämpöä

    • jllliljl

      Mitä näitä tarinoita lukemaan....mene itse kokeilemaan pakkasella. Niin tein minäkin - 31oli pakkasta auto lämpeni hyvin ja lämpöä riitti. Niin tuli minustakin Nissanin omistaja. Rohkeasti koeajolle niillä keleillä, missä odattaa auton heikkouksien piilevän......sielä ne tulevat esille.

    • muista-vaihtaa

      DIESELILLÄ POLTTOAINESUODATIN sekä ilmasuodatin max 120.000 km vaihtoväli
      Auto alkaa 2500 kierroksessa vauhdissa menettää tehoaan, kun suodattimet tukossa.

      Täyysynteettinen vaseliini vetoniveliin estää kitinät vetonivelissä.

      • autonero

        Autot joo, mutta kyseessä oleva Nisukka ei kulje niin lujaa ja ei siis voi menettää tehojaan. Ei toki muutenkaan, koska menettää voi vain sellaista, mitä on.


    • Asiantuntijat

      Yhteenvetona näihin "kommentteihin"on ettei yksikään nykyauto,ei edes Lada,suunniteltu toimimaan( eikä auta edes suunnittelukaan)missään-25 pakkasessa.
      Halpaa elektroniikkaa täynnä joka erittäin vikaherkkää jo muutenkin,siihen täysmuovikuorrute koko autoon jolle pakkanen myrkkyä(ns puskurit hajoavat pikkukolauksesta säleiksi kuten peilit,ovenkahvat jää käteen..)
      Kumihihnakoneille katastrofi kun sahataan umpijäykkää konetta käyntiin ja tekee hihnalle nannaa kaikinpuolin.....

      Säteilylämmittimet ovat lähinnä vitsi kun uusiin moottoreihin ei muita voi asentaa eikä maailmanlaajuisesti pahemmin lämmitellä moottoreita sisätiloja kuin täällä Siperiassa jonka markkinaosuus muutama prosentti.
      Ajatteleppas ihan itse toimintaperiaatetta ja miten paljon se öljypohjaa lämmittää paukkupakkasilla jos muutenkaan=ei nimeksikään.
      Pikkasen lämmenneet öljyt jääkylmässä lohkossa/sisuskaluissa ei auta yhtään mitään,lievät synteettiset öljyt ajaa yhtä huonosti tuon "lämmityksen".

      Nykyajan Dieselit on kylmiä vehkeitä,hyötysuhde jo niin" hyvä" ettei hukkalämpöä tule pahemmin ja ne joissa tulee omaa sähköisen lisälämmittimen joka taasen kuluttaa sähköä=polttoainetta ja on oma murheenkryyni taas lisänä koko laite.
      Vaihteistoon kannattaa vaihtaa kunnon öljyt säännöllisesti(monesti automaattiöljy osoittautunut ok meidän olosuhteisiin manuaaliinkin)
      Vetonivelten rasvat kyllä kelpaa tehtaan jäljiltä,ennemminkin kannattaa esim renkaanvaihtojen yht tarkistaa-puhdistaa kuin suihkuttaa silikonispraylla suojakumit kuin jarruletkutkin=no problems ikinä,ei rikkoutuneita suojakumeja tai halkeilevia jarruletkuja.
      Ne jarrunesteet tietty helppo itsekkin vaihtaa max 4 vuodenkin välein niin ei tule jarruremonttejakaan...
      Polttoainesuodin kuin muutkin suodattimet niin halpoja elintärkeitä että käyttäkää järkeä moisten max kestävyyksien osalta.
      Polttoainesuodin=tyhjentäkää vesi edes pari kertaa vuodessa ja vaihtakaa esim 20tkm välein niin moottori kiittää,sama juttu öljynsuodattimen kuin öljynvaihtojen osalta=10tkm välein luokitukset täyttävällä marketöljyllä,moottori kiittää ja yhtään sen kalliimmaksi tule kuin ne 20-40tkm superöljyjen kestolupauksetkaan ja utopistiset vaihtovälit(eivät muuten kestä ominaisuudet ei)
      Tai kestää ehkä takuuajan,muullahan ei valmistajalle väliä...
      Loppulauselmana sanoisin ettei kannata hajottaa muoviaikakauden elektroniikkapommia käynnistäen ja liikkeelle lähtien kovalla pakkasella!
      Lopputuhon viimeistelee surkeat tiet joka hajottaa muutenkin huonosti kestävät alustan nivelet!

      • mossella

        Siperiassa on onneksi eurovehkeet suosiossa, ootellaaan kunnon pakkasia ja uutisia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1600
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      76
      1251
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      174
      1147
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      53
      919
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      891
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      888
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      868
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      813
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      812
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe