koiran häkki

koiran häkki

mikä olisi sopiva materiaali koiran häkin pohjalle, että olisi siisti ja helppo pitää puhtaana ja pestä? tässä häkissä on peltikatto.

14

179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pro koirat

Tarkoitukseen on tehty häkkipatjoja, pehmeälä pinnalla:

http://www.vipstore.fi/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/P/0/P0233_8.jpg

Ja muovisemmalla:
      http://www.xxl.fi/mam/celum/celum_assets/8873835757598_1092951_black_1_65293_jpg.jpg?2

Pehmeässä pitää olla irroitettava päällinen, jonka voi pestä koneessa, kovemman pinnan pitää puhtaana märällä rätillä.

Itse ostin koiran punkan päälle ison ja nätin huovan, 5€. Tuota voi käännellä, ja lopulta pestä, tosin taidan vain korvata toisella 5€ huovalla.. ;)

• Pro koirat

Tai sitten pehmeä häkkipatja sujautetaan koneeseen sellaisenaan.

• maissilapsi
        Pro koirat kirjoitti:

Tai sitten pehmeä häkkipatja sujautetaan koneeseen sellaisenaan.

A:P. taisi tarkoitta ulkohäkkiä jos siinä on peltikattokin.
        Betonivalu, ei kaiveta, helppo vaikka pestä painepesurilla. Sitten on joitakin pinnotteita ja suodatinmattoja, kannattaa kysässä rautakaupasta.

• luomuhurtta
        maissilapsi kirjoitti:

Betonivalu, ei kaiveta, helppo vaikka pestä painepesurilla. Sitten on joitakin pinnotteita ja suodatinmattoja, kannattaa kysässä rautakaupasta.

voi koiraparka, jos pelkkää betonia häkin pohja.
        se siit tarkoittaa että häkki on todella häkki, eikä kunnon tarha jossa sopii ottamaan pari kolme laukka-askelta. Heinikkokin pysyy kunnossa, kun on tarpeeksi tilaa ja juoskupolut voi laatoittaa tai vetäistä muovimaton suikaleet siihen portin eteen ja kopin edustalle, missä useimmiten tapustellaan.

• Pro koirat
        maissilapsi kirjoitti:

Ah, saattoipa noin ollakin... itse kutsun "ulkohäkkiä" aina aitaukseksi tai tarhaksi, ja pidän häkkiä vain sellaisena pienenä :)

Mutta joo, eikös kunnon ulkotarhan pohja ole juuri jotain betonivalua, ettei ali pääse kaivamaan? Voisikos aitauksen reunoja kiertää rivi tai kaksi tavallisia halpoja betonilaattojakin maan alle upotettuna? Näin ei ehkä tarvitsisi niin paljoa betonia, tai voihan sen valunkin tehdä vain reunoille.

Mikäänhän ei estä perustamasta jotain nurmikkoa betonoinnin päälle, tai muuta maa-ainesta laittamasta sen betonin päälle. Huomioi vain vielä ettei vesi jää makaamaan, jos sataa vinoon, läpi pitäisi päästä. Katos tietty suojaa enimmät.
        Minulla on sellainen mielikuva, että jos koira ei kaiva pois, voi häkki olla maapohjainen, vaikka nurmikin siis, ja muuten sitten juuri joku betonoitu.

Noh, mutulla kommentoin lennosta, toivottavasti joku tietää paremmin.

• Päivystäjät

Helpoin kait tuollainen betonivalu olisi puhtaana pidon kannalta?Koirillamme myös peltikattoinen tarha,maapohjalla kylläkin,mutta koirathan ei siellä ole loppuviimmein kuin pieniä aikoja kerrallaan,eikä tee tarpeitaan tarhaan.Tarhassa on myös noin 80cm korkea "lavitsa" jossa koirat tykkäävät makoilla ja päivystää:)

• luomuhurtta

tarhasta ei kaivauduta, kun laittaa pystyverkon alalaitaan VERKON, vaikka mitä verkkoa tahansa, VAAKATASOON, MAATA VASTEN , puolen metrin kaulus riittää. Koiran järki ei riitä siihen että aloittaisi tunnelin kaivun kauempaa vaan aina kaivetaan juuri aidan laidalta.
      Sillä systeemillä pysyi pahakin kaivuri aidassaan.
      isokin tarha on helppo siivota, lapio ja harava ämpäri ja kierros kerran viikossa, niin ei jätökset haittaa.
      jun käöyttää maapohjaista tarhaa, voi aidassa olla vaikka puu, pensaita ja kukkapenkkikin, ainakin vuorenkilevet menestyy eikä pane pahakeen pientä kaivelua ja iso pihlaja kelpaa pissapuuksi oikein hyhvin

• tunnelimummeli

Minulla on puolen hehtaarin metsätarha jossa on normaali kangasmaastoa isoine puineen, on tilaa temmeltää mut kyllä koiran järki riittää kaivaa tunneli kauempaakin. Mun noutaja kaivoi ei heti verkon alta vaan reilusti kauempaa aidasta ja monta metriä toiselle puolelle. Ihmetys oli suuri kun ei tienny mistä se tulee ja sitten touhua seurattuani niin sieltähän se pellon keskelle putkahti tunnelista.

• uskomaton otus

liekkö totta

• tunnelimummeli
        uskomaton otus kirjoitti:

liekkö totta

Tosi kun vesi. Oli muutenkin useissa asioissa kätevä. Kyllä sillä jonkin aikaa tuo kaivuritouhu kesti kun ihmettelin miksi se on mullan ja hiekan sotkussa, sellainen multainen noutaja.

• Pro koirat

Tämäkin vielä liittyy mielestäni aiheeseen.. kun en tiedä miten ap asian näkee.. mutta miksi koira tekisi asiansa tarhaan muutoin kuin poikkeuksena? Kyllähän koiraa pitää lenkittää aivan normaalisti, vaikka kotona enimmäkseen tarhassa olisikin. Eihän tarha poista lenkityksen tarvetta mihinkään. Koiralla on luontainen tarve päästä kulkemaan ja haistelemaan muuallakin kuin kotopihassaan. Tätä, tarpeiden tekoa ja liikuntaa vartenhan lenkitystä tehdään.

Jos koira saa valita, niin en usko että tarhaansa asioi, jollei sitten ole todella iso tarha kyseessä, ja silloinkin varmaan menee ihan kulmaan, jos ei muuta vaihtoehtoa ole.

• koiran häkki

tarkoitin koiratarhaa. olen miettinyt betonilaattoja. koira on kokonaan tarhakoira. tekee asiansa häkkiin, vaikka harrastamme päivittäin koiran kanssa pitkiä lenkkejä ja koirajuoksua.

• Pro koirat

• lemmikkikoira

Aika ankeelta kuulostaa...ei millään pahalla.Mutta itse pidän koiran lemmikkinä, mielummin siellä missä ihmisetkin, koira nauttii ihmisten seurasta, laumaeläin kun on.En jätä yksin tarhan vangiksi.
        Laatat kyllä pitää tarhan pohjan siistinä, ja estä kaivelun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe