Jos olisin syönyt ensin kahvin puruja muutaman hippusen ja se tulisi ulos, tipahtaisi wc pyttyyn kakan seassa, olisi sallittua.
mutta jos se on vain suodattimesta poistettu ja kohtaa kylmän veden, voi tukkeutua viemäri?
miten monet kakat sitten on analysoitu, eihän esim. ylipainoiset tunnetusti tee hyvälaatuista kakkaa, mutta heitä ei estä kukaan käymästä wc pytyllä?
pitäisikö sitten kaikki kahvinpurut kuivattaa ja panna sukkiin, tehdä niistä hajun poistajia?
mihin perustuu se, mitä wc pyttyyn saa kaataa?
7
264
Vastaukset
- sitäitteään
Kahvinporot laitetaan suodatinpusseineen biojätekeräykseen.
Se mitä pyttyyn saa laittaa, johtuu siitä, että ensinnäkin sopimaton tavara, kuten esimerkiksi rasva, tuppaa jäämään jumiin viemäreiden seinämiin. Ihan oikeasti esimerkiksi kaupungeissa on tullut isoja monen kuution tukoksia viemäriin, syynä on ollut kiinteistössä olevan ravintolan tyhjentämätön rasvanerotuskaivo. kotitalouksien viemäreihin pantu rasva käyttäytyy samalla tavalla. Ei ole mitenkään mukavaa, kun viemäri tukkeutuu - paska työntyy sieltä ulos sopimattomaan paikkaan, esimerkiksi pohjakerroksen lattiakaivoista.
Ruuanjätteen hävittäminen viemärin kautta ei myöskään ole suotavaa, koska ensinnäkin se kuormittaa jätevedenpuhdistuslaitoksia ihan turhaan, sotkee biologiset puhdistusprosessit eikä isojen viemäreiden rottiakaan tarvitse ruokkia. - uteliasu
pääkysymys kuitenkin, miksi näitä kaikkia pahempi, kakka, on sallittua laskea viemäriin?
- sitäitteään
Ei kakka ole paha, jätevedenkäsittelylaitokset on nimenomaan rakennettu kakan poistoa varten. Kiinteät aineet (kuten hiekka ja rasva) siilataan ensin pois, sen jälkeen poistetaan kiinteämpää biologista jätettä selkeyttämällä, sitten saostetaan fosfori kemiallisesti ja lopuksi annetaan jätevedessä olevien bakteerien tehdä työtä eli puhdistetaan eloperäinen jäte biologisesti. Lopuksi vielä selkeytys.
Eri vaiheissa kerätty liete käsitellään erikseen.
Viemäri ei ole roskis.
- helppoa_on
WC pyttyyn ei saa erikseen laittaa mitään. Se on tarkoitettu vain ihmisen sisältä tulevien tuotosten hoitoon. Ihmisen tuotokset voivat tietysti tulla ala- tai yläpäästä.
Sinulla on oltava jokin biojätteenkeräyspiste. Kompostori tai biojäteastia. Sinne vaan hivautat eloperäiset jätteet ja maailma pelastuu.
Jos viemäristö tukkeutuu ja saadaan selville, että olet käyttänyt sitä roskiksena, tulee se sinulle kalliiksi. Naapuritkin katsovat nenänvartta pitkin.- HahLavuaarista
Keittiön lavuaarista menee helposti alas kahvinpurut ja ylimääräiset perunamuussit, kaikki pehmeä tavara katoaa mukavasti viemärin nieluun kun pyörittelee sen muduiksi tiskiharjan kahvapuolella poistoaukon ritilää vasten.
Ja ihan on samantekevää mitä alakerrassa asuvan psykon lattiakaivosta pulputtaa, muuttakoon helvettiin meluamasta.- psyytt
Tässä myös yläkerrassa asuu psyko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681889- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1311320- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten344862Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654