Ovatko nykyajan nuoret enää samanlaisia Potter-fanaatikkoja?

fnfn

Ovatko nykyajan nuoret ja lapset enää samanlaisia Potter-fanaatikkoja kuin mitä me olimme? :O Onko kellään pikkusiskoa tai veljeä tai onko joku ite sen ikänen? Ikähaarukka vaikkapa jokin 7-14-vuotta.

Kun aloitin uudessa opinahjossani, kaikki osasivat sanoa mihin tupaan kuuluvat/kuuluisivat ja Harry Potter on aihe, josta jokaisella on edes jonkin verran sanottavaa (useimmiten paljon) ja siitä voitaisiin puhua tuntikausia.

Toisaalta eihän minunkaan Potter-fanius tällä hetkellä juurikaan näy, koska luen muita kirjoja ja viimeset elokuvatkin on jo tulleet... Mutta se on jotain sellaista, minkä kanssa on kasvanut.

Onko niillä jotain muuta kirjaa/sarjaa?

21

76

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veljeni ikäiset (nyt 12v) eivät tunnu paljoa fanittavan Pottereita. Monat ovat lukeneet, suurin osa on katsonut elokuvat, mutta harva enää fanittaa.

• Onneksi eivät.

Nykyään fanitetaan Percy Jacksonia (hyi) tai Nälkäpeliä.

• ASENTEESI ON TODELLA TÖRKEÄ, VIITTAATKO SIIHEN ETTEI SINUN PITÄMÄSI KIRJALLISUUDENTUOTOKSET OLE MUKA ARVOKKAITA JA MIKSI OLET NOIN YLIMIELINEN JA ENTÄPÄS MUIDEN TUNTEET, SINÄ PAATOKSELLINEN PAKANA.

(matkin huonosti Siiliötä)

• Siiliö
        fnfn kirjoitti:

ASENTEESI ON TODELLA TÖRKEÄ, VIITTAATKO SIIHEN ETTEI SINUN PITÄMÄSI KIRJALLISUUDENTUOTOKSET OLE MUKA ARVOKKAITA JA MIKSI OLET NOIN YLIMIELINEN JA ENTÄPÄS MUIDEN TUNTEET, SINÄ PAATOKSELLINEN PAKANA.

(matkin huonosti Siiliötä)

"ASENTEESI ON TODELLA TÖRKEÄ, VIITTAATKO SIIHEN ETTEI SINUN PITÄMÄSI KIRJALLISUUDENTUOTOKSET OLE MUKA ARVOKKAITA JA MIKSI OLET NOIN YLIMIELINEN JA ENTÄPÄS MUIDEN TUNTEET, SINÄ PAATOKSELLINEN PAKANA.
        (matkin huonosti Siiliötä)"

Huonosti... Indeed.
        Paatoksellinen pakana? XD :,D

• Siiliö
        Siiliö kirjoitti:

"ASENTEESI ON TODELLA TÖRKEÄ, VIITTAATKO SIIHEN ETTEI SINUN PITÄMÄSI KIRJALLISUUDENTUOTOKSET OLE MUKA ARVOKKAITA JA MIKSI OLET NOIN YLIMIELINEN JA ENTÄPÄS MUIDEN TUNTEET, SINÄ PAATOKSELLINEN PAKANA.

Huonosti... Indeed.

Ja toi hymiö meni perseilleen.
        :'D

• Siiliö kirjoitti:

Huonosti... Indeed.

Alkusoinnut on kivoja!

• Siiliö
        fnfn kirjoitti:

Alkusoinnut on kivoja!

Mikä on paatoksellinen? :D
        Joo, ei alkusoinnuis oo mitään valittamista.
        Mut ei kai sul oo oikeesti tommosta käsitystä musta? :O

• fnfnfn
        Siiliö kirjoitti:

Mikä on paatoksellinen? :D
        Joo, ei alkusoinnuis oo mitään valittamista.
        Mut ei kai sul oo oikeesti tommosta käsitystä musta? :O

Ei mitään hajua :D

Mitä käsitystä? Yleensä vaan kun joku haukkuu heviä (josta sinä pidät) alat puolustamaan sitä ja kun Jokutyyppi noin innokkaasti ilmaisi inhonsa rakasta Potteriani kohtaan, puolustin sitä vähän samaan tyyliin :O

- Fnfn

• fnfnfn kirjoitti:

Mitä käsitystä? Yleensä vaan kun joku haukkuu heviä (josta sinä pidät) alat puolustamaan sitä ja kun Jokutyyppi noin innokkaasti ilmaisi inhonsa rakasta Potteriani kohtaan, puolustin sitä vähän samaan tyyliin :O

- Fnfn

En minä sitä varsinaisesti inhoa, mutta...

Mitkä ovat suosikki- ja inhokki hahmosi?

• Siiliö
        fnfnfn kirjoitti:

- Fnfn

Okei. XD

Noh. Tohon mul ois (paljonkin) sanottavaa, mut jätän sanomatta. :D

• fnfnfn
        jokutyyppi19 kirjoitti:

En minä sitä varsinaisesti inhoa, mutta...

Mitkä ovat suosikki- ja inhokki hahmosi?

Snape, Narcissa, Bellatrix ja Luna :)

• fnfnfn
        fnfnfn kirjoitti:

Snape, Narcissa, Bellatrix ja Luna :)

Ovat siis suosikkejani, inhokki on Pimento. En ole ketään vihannut niin paljon

• Twilightit ja Yötalo ova monelle aika tutut sekä sun muut dystopia-aiheet. Tolkien- ja Marvel-faneja on myös paljon enemmän (Ne jotka eivät tunne Marvelia tai Tolkienia, ovat perehtyneet vampyyreihin ja päinvastoin)

• Olenhan minä Twilightit, Nälkäpelit ja Percy Jacksonit lukenut (ja Tolkienilta Tarun sormusten herrasta ja Hobitin) mutta onko se samanlaista DD:

Nojoo, nuo dystopia-aiheet kyllä näyttävät tätä nykyä olevan tosi suosittuja :O On se jokin Luukaupunki-sarjakin. Ainoa minkä minä olen nuorten dystopia-kirjoista lukenut on kyllä Nälkäpeli.

Mikä on Marvel? D: Ai ne Avengers-hommat?

• Marvel= Avengers, Iron Man, Captain America, Thor jne. Teki sarjakuvia aluksi....

(Nälkäpeli oli ensimmäinen dystopia, jonka luin ja fanitinkin sitä omalla vähäpätöisellä tavallani seiskalla, mutta sitten se meni ohi. Kyllästyin. Plääh. PJ:tä "fanitin" (=olen toisten mittapuulla surkea fani) seuraavaksi. Sitten hiukan Tolkienia ja Hobittia (Luin jopa kirjoja, viimeisin pitäisi vielä lukea) sekä Marvelia ysillä/kesällä. HP:t luin vasta ysillä, eivätkä iskeneet yhtä hyvin kuin olisivat joskus yhdeksänvuotiaana tehneet.)

Dystopioita olen sortunut lukemaan enemmänkin (ei enää yhtään, jossa päähenkilö on n. 16/17 vuotias tyttö!) Twilighteja en lue periaatteesta.

Nykyään en "fanita" mitään. Ei jaksa kiinnostaa.

• kurpizza kirjoitti:

Marvel= Avengers, Iron Man, Captain America, Thor jne. Teki sarjakuvia aluksi....

(Nälkäpeli oli ensimmäinen dystopia, jonka luin ja fanitinkin sitä omalla vähäpätöisellä tavallani seiskalla, mutta sitten se meni ohi. Kyllästyin. Plääh. PJ:tä "fanitin" (=olen toisten mittapuulla surkea fani) seuraavaksi. Sitten hiukan Tolkienia ja Hobittia (Luin jopa kirjoja, viimeisin pitäisi vielä lukea) sekä Marvelia ysillä/kesällä. HP:t luin vasta ysillä, eivätkä iskeneet yhtä hyvin kuin olisivat joskus yhdeksänvuotiaana tehneet.)

Dystopioita olen sortunut lukemaan enemmänkin (ei enää yhtään, jossa päähenkilö on n. 16/17 vuotias tyttö!) Twilighteja en lue periaatteesta.

Nykyään en "fanita" mitään. Ei jaksa kiinnostaa.

Minä fanitin Tolkienia 11-12-vuotiaana, Harry Potteria 9-17-vuotiaana, Twilightia 13-14-vuotiaana, Percy Jacksonia 14-16-vuotiaana ja Nälkäpeliä en ole oikeastaan koskaan fanittanut, pidän siitä yleensä ottaen todella paljon. Nykyään tykkään ihan silleen perustasolla noista kaikista.

Mutta koskaan en ole ollut mikään sellainen himofani, joka puhuisi aiheesta 24/7, niin kuin jotkut (rasittavat) tapaukset erityisesti mangojen osalta D:

Tai siis lukee miljoonaa mangaa, katsoo animeja, kuuntelee jotain japanilaista musiikkia, osallistuu joka ikiseen coniin, opiskelee japanin kieltä, pukeutuu lolitaksi, facebookin profiilikuvissa on sellasia japsi-poseja, viljelee jotain desua, kawaiia ja muita. Huoh.

• fnfn kirjoitti:

Minä fanitin Tolkienia 11-12-vuotiaana, Harry Potteria 9-17-vuotiaana, Twilightia 13-14-vuotiaana, Percy Jacksonia 14-16-vuotiaana ja Nälkäpeliä en ole oikeastaan koskaan fanittanut, pidän siitä yleensä ottaen todella paljon. Nykyään tykkään ihan silleen perustasolla noista kaikista.

Mutta koskaan en ole ollut mikään sellainen himofani, joka puhuisi aiheesta 24/7, niin kuin jotkut (rasittavat) tapaukset erityisesti mangojen osalta D:

Tai siis lukee miljoonaa mangaa, katsoo animeja, kuuntelee jotain japanilaista musiikkia, osallistuu joka ikiseen coniin, opiskelee japanin kieltä, pukeutuu lolitaksi, facebookin profiilikuvissa on sellasia japsi-poseja, viljelee jotain desua, kawaiia ja muita. Huoh.

Niin, sillä tarkoitinkin, että olin huono fani, koska en tapetoinut seiniäni julisteilla ja jankannut aiheesta jatkuvasti (paitsi kun joku muu otti asian puheeksi)

Eniten inhoan näitä tapauksia: "Mä olen sen suurin fani...."

• Ebbu

En ole KOSKAAN fanittanut. Itseasiassa täälläpäin ei oikein koskaan oo tykätty.

• IKÄ?

• Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta osaako joku selittää sen, miksi isäni kerää jääkiekkokortteja?

• ... Ja tietää Aku Ankan viimeaikaiset juonenkäänteet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      35
      3307
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      97
      1674
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1575
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      1443
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1280
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      28
      1176
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1075
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      240
      1019
    9. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      990
    10. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      981
    Aihe