Loppuvuokra ja vesimaksu?

jossu...

Mites on, muutin joulukuussa vuokra-asunnosta pois, joudun maksamaan nyt kuluvan tammikuun vuokran, mutta joudunko maksamaan myös vesimaksun? Enhän ole enää paikalla käyttämässä vettäkään, joten?

8

241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asunnonvälittäjä

Vesimaksua ei tarvitse maksaa jos olet ilmoittanut taloyhtiöön pois muutostasi. Jos taas olet edelleen kirjoilla talossa niin sitten vesimaksu pitää maksaa. sillä oletko paikalla tai käytätkö vettä ei ole merkitystä.

• asunnonvälittäjä

Pieni korjaus edelliseen viestiini. Viimeisen lauseen: "sillä oletko paikalla tai käytätäkö vettä ei ole merkitystä." voi jättää huomiotta, se on vähän huonosti muotoiltu.

• jossu..

Olen siis jättänyt avaimet vuokraisännälle 31.12.2014 ja tämä tammikuun vuokra on kuukauden irtisanomisvuokra. Eli ei tarvitse tässä tapauksessa maksaa enää vesimaksua!?

• Miksi palautit?!
        jossu.. kirjoitti:

Olen siis jättänyt avaimet vuokraisännälle 31.12.2014 ja tämä tammikuun vuokra on kuukauden irtisanomisvuokra. Eli ei tarvitse tässä tapauksessa maksaa enää vesimaksua!?

MIksi ihmeessä oot palauttanu avaimet jo 31.12.2014, jos kerran maksat vielä tammikuusta? Tammikuulle olis voinu ottaa vaikka alivuokralaisen kuittaamaan nuo tammikuun kulut... periaatteessa asunnon pitäisi siis olla nyt tammikuun tyhjillään, mutta oliskohan sinne tullut jo uus vuokralainen, eli näin ollen vuokranantaja kiskoo tammikuulta tuplavuokrat?!

• asunnonvälittäjä

Ei tarvitse jos olet ilmoittanut muutosta myös taloyhtiölle. Taloyhtiö perii vesirahan sen mukaan kuka on talon kirjoilla.

• kokenuuutkin

Muistakaa että alivuokrata saa enintään puolet asunnosta!

• Täsmennystä
        kokenuuutkin kirjoitti:

Muistakaa että alivuokrata saa enintään puolet asunnosta!

Alivuokralaiselle voi vuokrata vaikka koko kämpän, mutta siihen pitää olla vuokranantajan lupa, maksimissaan puolet kämpästä voi alivuokrata ilman vuokranantajan lupaa..

• Zikari Xa
        Täsmennystä kirjoitti:

Alivuokralaiselle voi vuokrata vaikka koko kämpän, mutta siihen pitää olla vuokranantajan lupa, maksimissaan puolet kämpästä voi alivuokrata ilman vuokranantajan lupaa..

Olisikohan nyt alivuokraus ja jälleenvuokraus hieman sekaisin ?
        Ovat kaksi eri asiaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      68
      2229
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1496
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1302
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1291
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1150
    6. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1011
    7. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      69
      989
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      943
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      84
      899
    10. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111