Apua! Pississä ollaan

Pississä ollaan

Nyt hyvät neuvot tarpeen: Vuokralainen ei suostu muuttamaan ulos vaikka vuokrasuhde purettu. Haastemies toimitti purkuilmoituksen ja käskyn tyhjentää asunto. Uhkaavat hajottaa koko asunnon kirveellä. Asunto vuokrattiin heille vain 6kk. sitten täysin remontoituna. Nyt vuokria ei makseta, ulos ei muuteta ja asunto tuhotaan. Häiriötä ollut koko ajan ja poliisin vakikäyntikohde viikonloppuisin.
Onko muuta tietä kuin käräjöinti seuraavat 2 vuotta, että heidät saadaan pihalle? Kuka maksaa asunnon tuhoamisen, erääntyneet vuokrat, oikeuskulut ja korjauksen? Ei mustalaisilta rahaa saa :(. APUA!!

5

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pississä ollaan

      Kiitos linkistä. Tuo on juuri se helpostikin 2 vuotta vievä tie. Joka vaiheesta kun vastapuoli voi valittaa ja vaatia uudelleenkäsittelyä = viivyttää kuukausilla ennen kuin ollaan siinä vaiheessa, että lusmut kakkiaiset saadaan pihalle.

      Myisimme mieluusti asunnon pois, jos saataisiin häiriköt pihalle. Yritettiin myyntiä jo vuosi sitten, mutta huonot asuntomarkkinat teki sen, ettei kauppa käynyt. Tappiota tuli ja oli pakko laittaa vuokralle. Ollaan nyt siis kahden asunnon loukussa ja rahat ei riitä kaikkiin vuokralaisen aiheuttamiin lisäkuluihin. Taitaa siis olla niin, että vuokralainen olla lusmuilee ja meille on edessä henkilökohtainen konkurssi hänestä johtuen. Oikeudenmukaistako? Suomen lain mukaan ilmeisen kyllä.

    • vuokraemäntä_13

      Oletko hakenut käräjäoikeudelta häätöä ? Käy nopeasti viemässä hakemus oikeuteen. Sen jälkeen vuokraisella on 4 viikkoa (?) aikaa antaa vastine. Jos vuokralainen ei tee vastinetta, saliin ei tarvinne mennä ja häätöpäätös voidaan tehdä kansliapäätöksenä. Minulla päätös tuli 1,5 kk kuluttua siitä kun olin jättänyt hakemuksen.
      Sen jälkeen viranomaiset voivat suorittaa häädön. Vuokralainen muutti pois ennen häätöä.

    • vain manneille vuokr

      Odottaisi edes jonkinlaista tasoa näille provoille.

      • häätänytkin

        Vankilaan voivat päästä jos tuhoamaan alkavat. Kurja tilanne eikä välttämättä provo. Pikahäätöä vain!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1373
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1269
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1116
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      116
      1060
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      861
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      755
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      48
      612
    8. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      604
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      180
      588
    10. Näetkö häntä

      Missä, mite, milloin, mitä ajattelet aina kun näet
      Ikävä
      45
      573
    Aihe