Huolla pysäköintitutka

ei toimi ei

Tätä herjaa Inkku, mitä siinä on huollettavaa. Ei kyllä toimikaan.

35

9034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsadaa...

      Pikku huolto eli ei mitään päähuoltoa varmaankaan....

    • Jhjhh

      Kuntoon vaan, sen verran iso ja muotoilultaan vaikea välillä hahmottaa etäisyyksiä.. Tutkat ei erikseen ostettunakaan maksa mitään..

      • AUTOILKIJI

        Kuntoon vaan, sen verran iso ja muotoilultaan vaikea välillä hahmottaa etäisyyksiä.. Tutkat ei erikseen ostettunakaan maksa mitään.

        MITÄ TARKOITAT ETTEI TUTKAT MAKSA MITÄÄN
        JAETAANKO NIITÄ ILMAISEKSI MERKKILIIKKEESTÄ
        aUTOLLA ON PASKA MAAHANTUOJA JA YLIMIELINEN
        HENKILÖSTÖ


      • Tosi on
        AUTOILKIJI kirjoitti:

        Kuntoon vaan, sen verran iso ja muotoilultaan vaikea välillä hahmottaa etäisyyksiä.. Tutkat ei erikseen ostettunakaan maksa mitään.

        MITÄ TARKOITAT ETTEI TUTKAT MAKSA MITÄÄN
        JAETAANKO NIITÄ ILMAISEKSI MERKKILIIKKEESTÄ
        aUTOLLA ON PASKA MAAHANTUOJA JA YLIMIELINEN
        HENKILÖSTÖ

        Perustele väitteesi maahantuojasta ja kauppiaasta.


    • ei toimi ei

      Olisko sattuma että takakontti ei aukea kuin kauko-ohjaimella, ilmaantuivat samaan aikaan.

      • Rikki menee

        Ei ole sattuma - molemmat tyyppivikoja GM autoissa. Kestävät noin 2-vuotta jonka jälkeen alkavat temppuilla. Kokemusta on, molemmat vaihdettu kerran ja nyt molemmat rikki (hajosivat kuukausi sitten, hieman eri aikaan) - auto reilut neljä vuotta vanha. Katsotaan mitä huolto sanoo - maksavatko vai ei. Jos eivät, saavat olla rikki ja katsotaan kesällä mitä itse voisin tehdä ko laitteille.


      • ei toimi ei
        Rikki menee kirjoitti:

        Ei ole sattuma - molemmat tyyppivikoja GM autoissa. Kestävät noin 2-vuotta jonka jälkeen alkavat temppuilla. Kokemusta on, molemmat vaihdettu kerran ja nyt molemmat rikki (hajosivat kuukausi sitten, hieman eri aikaan) - auto reilut neljä vuotta vanha. Katsotaan mitä huolto sanoo - maksavatko vai ei. Jos eivät, saavat olla rikki ja katsotaan kesällä mitä itse voisin tehdä ko laitteille.

        Mietin vaan että mitenkäs sitten kun ei aukea enää "avaimellakaan". Sitten on kiinni ja pysyy. Kätevästi takuuaika umpeutui syksyllä.


      • Jhkf
        ei toimi ei kirjoitti:

        Mietin vaan että mitenkäs sitten kun ei aukea enää "avaimellakaan". Sitten on kiinni ja pysyy. Kätevästi takuuaika umpeutui syksyllä.

        Onhan kuljettajan ovessa avauspainike, mikä itsellä toiminut ainakin ongelmitta. Samasta kohdasta saat myös takaluukun manuaaliseksi. Ja kyllähän se avaimella toimii jos vain paristoa riittää..

        Mutta joo tosiaan takaluukun sisäpuolella oleva painike tuntunut monilla reistailevan.


      • lukkuu
        ei toimi ei kirjoitti:

        Mietin vaan että mitenkäs sitten kun ei aukea enää "avaimellakaan". Sitten on kiinni ja pysyy. Kätevästi takuuaika umpeutui syksyllä.

        saa luukun auki kun kääntää takapenkit ja aukaisee sisältä meisselillä


    • omituisia virityksiä

      Onkohan arvokaskin elektroniikka osa vauxhalliin? Pysäköinti tutka?

      • ei toimi ei

        En tiedä vauxhallista, eikä tämä aloitus kyllä vauxhallia sivunnutkaan.

        Muuten takaluukku aukeaa ovessa olevasta painikkeesta, nyt vasta hokasin, mutta ei takaluukussa olevasta painikkeesta.


      • bfdv
        ei toimi ei kirjoitti:

        En tiedä vauxhallista, eikä tämä aloitus kyllä vauxhallia sivunnutkaan.

        Muuten takaluukku aukeaa ovessa olevasta painikkeesta, nyt vasta hokasin, mutta ei takaluukussa olevasta painikkeesta.

        Itse olen kerran vaihdattanut takaluukussa olevan kytkimen (joku 50e).. Toimi aika pitkään, kunnes alkoi taas toimia vaihtelevasti. Kannattaa muuten aika monta kertaa kokeilla sitä painiketta, ennen kuin toteaa sen olevan täysin rikki.


      • Toope12345
        ei toimi ei kirjoitti:

        En tiedä vauxhallista, eikä tämä aloitus kyllä vauxhallia sivunnutkaan.

        Muuten takaluukku aukeaa ovessa olevasta painikkeesta, nyt vasta hokasin, mutta ei takaluukussa olevasta painikkeesta.

        Vauxhall on sama kuin Opel. Eri nimi eri maissa.


    • Mec

      Mitä ihmeen tyyppivikoja?? Joka automerkillä suomessa peruutustutkia menee ja jopa vuodenkin välillä kuten skodassa, MB jne.. Ei ne ikuisia ole suomen olosuhteissa.

      • Anonyymi

        Ei mene toyotassa 2016 avensis 178t ajeltu ei kertaakaan vikavalot häirinny


      • Anonyymi

        Ei mene toyotassa eikä ole tommosia lastentauteja.


      • Anonyymi

        Opel Combo Van 2014 ja nyt huollon vikakoodin lukijan mukaan yksi peruutustutkan sensoreista rikki eikä systeemi toimi. Tilasin uuden ja asensin paikalleen, eikä alkanut toimimaan. Sitten tutkin sensorien liittimiä ja huomasin, että kaikki johdinnavat ovat hyvin ohuet. Irrotin kaikki neljä sensoria ja rasvasin ohuella vesivärisiveltimellä vaseliinilla kaikki liitinnavat. Asensin kaikki paikalleen ja systeemi alkoi tunnisttaa esteet. Kojetaulun näytössä näkyy vielä teksti Parking help not available, mutta piipittää kun peruuttaa kohti estettä. Vielä pitää systeemi nollata huollon vikakoodinlukijalla.


    • ei toimi ei

      Kyllä siinä pysäköintutkassa jotain on pielessä, se on muutaman kerran vinkaissut parkista lähtiessä, eilen viimeksi, että ei kuitenkaan ihan kuollut ole.

      • dfs

        Kyllähän sen kuuluukin vinkaista, jos ahtaasta parkista olet lähtenyt :)


      • ei toimi ei
        dfs kirjoitti:

        Kyllähän sen kuuluukin vinkaista, jos ahtaasta parkista olet lähtenyt :)

        Sen vinkaisun jälkeen heti tulee huoltokehoitus. Että ei se oikein timmissä ole.


    • paskaauto

      insigniassa ei muuta olekaan kuin vikaa
      Ylimielinen maahantuojan edustaja laitto postia mulle
      takaluukun mikrokytkimestä
      kytkin otettu jostakin kaatopaikka-autosta ja aennettu tehtaalla paikalleen.

      • ei toimi ei

        Eipä nuo inkun viat ole tielle jättäneet eikä harmaita hiuksiakaan kasvattaneet, hyvin pienilä häiriöillä mennään, eivät suuresti haittaa. Toki noikin täytyy kuntoon saada, ihan vaan mukavuussyistä.
        Muuten auton toimivuuteen ja ajo-ominaisuuksiin pitää olla enempi kuin tyytyväinen, ei ole tullut mitään syytä vaihtaa.


      • inkukas
        ei toimi ei kirjoitti:

        Eipä nuo inkun viat ole tielle jättäneet eikä harmaita hiuksiakaan kasvattaneet, hyvin pienilä häiriöillä mennään, eivät suuresti haittaa. Toki noikin täytyy kuntoon saada, ihan vaan mukavuussyistä.
        Muuten auton toimivuuteen ja ajo-ominaisuuksiin pitää olla enempi kuin tyytyväinen, ei ole tullut mitään syytä vaihtaa.

        Enkä minäkään usko että vaihtamalla paranee. Olisihan se toki hyvä jos nuokin olisi kunnossa.


    • tutkatonni

      pitää vaihtaa öljyt tutkiin

      • ei_toimi_ei1

        Vaihdettu on mutta ei auttanut.


    • lego1

      paljonkohan nuo tutkat maksavat inkkuun .kahdessa tutkassa toiminta häiriö ,kävi huollossa mutta eivät tienneet hintaa.outo juttu.

    • halpahuolto

      Omassa autossa"huolla pysäköintitutka" ilmoitus on tullut talvella ja johtuu siitä, että lunta tai jäätä on kertynyt paksu kerros anturien päälle. Harjaus on tähän asti riittänyt korjaamaan tuon vian.

    • Maahantuoja_ei

      GM autoissa perusvika - voi olla muissakin. Takaluukun mikrokytkimen korjauskuvat löytyvät netistä. Kannattaa vaihdattaa takuuaikana. Pysäköintitutka sama juttu - hajoaa yleensä ennen takuun loppumista ja kannattaa vaihdattaa takuuna.

      Netistä saa molemmat, takaluukun mikrokytkimen ja pysäköintitutkan anturit tai koko helahoidon murto-osa hinnalla kotimaan maahantuojan hinnasta.
      Aika yllättävää, esim Briteistä löytyy todella halvalla osia GM:n autoihin.

    • hgfb

      Länsiauto veloitti n. 170e, kun takatutkista jokin oli sökö. Eli hintakatto tuli tuossa mainittua. Varsinkin nyt kun tulee talvi, niin kura, pas*a ja vesi sotkee tutkia ja myös takaluukussa oleva mikrokytkin kärsii kuulemma samoista syistä. Mutta "hyväksyttäviä" syitähän nuo ei tietenkään ole.. Eiköhän muutkin merkit törmää ptutka ongelmiin.. Tuosta takaluukusta en kyllä tiedä onko kuinka yleinen ongelma muilla merkeillä

      • Insignia2012

        Antureita saa briteistä alle 5 euron kappale hintaan, vaihtoon menee muutama minuutti ilman että tarvii nostaa autoa pukille, toimivuuden voi testata sormella, jos anturissa ei aktiivisena tunnu värinää se on sökö.
        Nää kaikki sekä microkytkin että ptutka anturi ongelmat on kaikissa autoissa, ne ei vaan sovellu suomen loskakeleihin.


    • lumaiterki

      Mulle oli ainakin öljynvaihto kun luki,
      huolla pysäköintitutka.
      yleensä toimii lumiharjalla lumet pois tutkien päältä.

      • ei.toimi.ei

        Ei sitä lunta ollu kesällä, eikä kuraa antureiden päällä, eikä sinne mitään öjyjä laiteta eikä vaiheta, älä viitti olla noin lapsellinen.


    • tiedoksivaanteille

      Ja kannattaa käydä Opel-forumeilla lukemassa aiheesta. Uusissa Astroissa aiheutuviin turhiin hälytyksiin on huolto-ohje. Kannattaa käyttää huollossa teettämässä huoltokutsun pikkutyö jos ei itse sitäkään osaa tehdä. Pienen muoviosan ruuvaus on kyseessä. Jokainen voi itse hakea ohjeen. Niin avulias en ole. Olenhan entinen Audisti ts. mulkku.

    • Tutkattakana

      mulla astra j - 13 ... tutkien toteutus peestä. antureita ja nyt johtosrjaa menee. Jouppi ei tiedä ongelmasta mitään, nostaa vaan antureiden hintaa. Pätevän avustajan kanssa rakennetaan järjestelmä uudestaan.

    • lukemaanmars

      Lukekaa brittien harrastajapalstoilta peruutustutkien ongelmasta ja poistakaa se tarvittava osa. Vaivat loppuu samaan hetkeen oli sitten Astra tai Insignia. Anturit ovat olleet markkinoilla ja käytössä Saabeissa jo vuodesta 2007 eikä niissä ole yleensä mitään vikaa. Omassa Astrassa parkkitutka kiljui miten sattuu kunnes poistin ko. osan. Sen jälkeen ei ole ollut yhtään väärää hälyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe