Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rellu jälleen vertailun viimeinen

Das Auto

Uudessa Tekniikan Maailman vertailussa Renault jäi viimeiseksi Mitsubishin kanssa. Laatukonsernin laatuauto sen sijaan oli vertailun paras.

42

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2,0T 16v GT

      Et tainnut lukea sen kummemmin ko. testiä. Siinä sanottiin, että jos ei sillä mene moottoritielle, mihin se mitä ilmeisimmin ei ole suunniteltu, on se vertailun kärkikastia. Ja itse en mopolla moottoritielle meniskään, enkä varsinkaan millään Wagina-tuotteella tai Toyotalla, koska lavetillehan niillä "ajaessa" päätyy, vaikka laatutuotteita jollakin asteikolla vissiin ovatkin

      Seatti taisi olla muuten toista kertaa kymmenen vuoden sisään ylipäätään missään vertailussa

      • testivoittojen jälkeen

        Luepa vaikka auto bild mitä hyötyä on testivoittaja tekniikasta jos muutaman vuoden päästä on iso kasa ongelmia.


      • relluidiootti

        Juu laatu-Rellulahan ei lavetille päädy koskaan juu...


      • jaksuli

        Empä ole vielä koskaan renua nähnyt lavetilla.


      • Relluilija
        jaksuli kirjoitti:

        Empä ole vielä koskaan renua nähnyt lavetilla.

        Enpä ole minäkään, mut kumma kyllä, useimmiten ovat olleet bemarit ja opelit... :D olen ajanu 10v relluilla ja ainoa kerta kun on jättänyt mut ylipäätään minnekään, oli omaan pihaan talvipakkasilla kun akku oli huono. Auto pelitti kun unelma uuden akun jälkeen. Aina on vienyt luotettavasti mut sinne mihin olin menossakin.


    • Meksu kolome
      • Hra_Sandman

        Teknavit, TL:n, TM:t kaikki toteavat Volkkarit laadukkaiksi koeajossa, vaikka laatu on nimenomaa se issue joka Vollkareista puuttuu. Ergonomia hyvä, ajoltaan hyvä, kulutus hyvä, mutta kun ne ei kestä ja ovat järkyttävän hintaisia huoltaa. VAG-ketju on lanseerannut Suomeen ihan omanlaisensa tavan huoltaa autoja. "Tuo tänne niin katsotaan". Se tarkoittaa samaa kuin avoin valtakirja laskuttaa tonnia päivässä monen päivän ajan. Korjaaminen on sitä että vaihdetaan osakokonaisuuksia. Minäkin ajoin ennen Vollkarilla, sitten vaihdoin merkkiä ja vaurastuin. Vollkarissa yksittäinen huolto/korjauskeikka maksoi enemmän kuin 10 vuoden huollot ja korjaus yhteensä.


    • ei mun auto ole

      Valitettavasti Suomen valikoimassa ei ole sitä ahdettua TCe-mallia, joten itse en ole kaupunki-Twingosta kiinnostunut. Ei se 135 Nm väännöllä mikään sport ole (vrt. Fiat 500 Abarth), mutta lussua (taisi olla 90 Nm) korkeilla kierroksilla en sentään uutena itselleni osta.

    • paskaa ranskasta

      Laatua Saksasta.

      • mutta vain huonoa laatua

        Juu saksasta saa erityisesti TSI moottoreiden kestävät jakoketjut, kaikkien aikojen heikoin DSG automattivaihteisto, turboahtimet jotka kestää muutaman 10 tkm ja tietysti kaksoismassavauhtipyörät jotka on loppu parissa vuodessa. No mutta jonkunhan ne korjaamotkin pitää elättää.


      • Meksu kolome
        mutta vain huonoa laatua kirjoitti:

        Juu saksasta saa erityisesti TSI moottoreiden kestävät jakoketjut, kaikkien aikojen heikoin DSG automattivaihteisto, turboahtimet jotka kestää muutaman 10 tkm ja tietysti kaksoismassavauhtipyörät jotka on loppu parissa vuodessa. No mutta jonkunhan ne korjaamotkin pitää elättää.

        Jatketaan hieman. Surkea kahden vuoden takuu kertoo kuinka sakemanni itsekin uskoo "laatuunsa"

        Kovimmin saksalaisen "laadun" perään vannovat ne, jotka ajavat ylihintaisella kymmenvuotiaalla saksanseisojalla. "Vain" kuluvia osia on vaihdettu, mutta muissa merkeissä kyseiset osat eivät kuulu "kuluvien" osien piiriin,


      • mullakin Meksu 3
        Meksu kolome kirjoitti:

        Jatketaan hieman. Surkea kahden vuoden takuu kertoo kuinka sakemanni itsekin uskoo "laatuunsa"

        Kovimmin saksalaisen "laadun" perään vannovat ne, jotka ajavat ylihintaisella kymmenvuotiaalla saksanseisojalla. "Vain" kuluvia osia on vaihdettu, mutta muissa merkeissä kyseiset osat eivät kuulu "kuluvien" osien piiriin,

        "2 Jahre Neuwagengarantie ohne Kilometerbegrenzung inklusive Mobilitätsgarantie."
        http://www.renault-preislisten.de/fileadmin/user_upload/Broschuere_Megane.pdf

        Sen verran pitää sanoa että ei Saksassa Renaultillakaan ole tarvetta 2 vuotta pidempään takuuseen. Se Suomessa käytössä olevat 4 vuoden /100 tkm takuu on vakuutus, ja ruotsalaisille sekä virolaisille se on 5 vuotta.

        Vier verschiedene Produkte stehen Ihnen zur Auswahl:
        – Renault Plus Garantie (Anschlussgarantie bis zu 48 Monaten bzw. 100.000 km)
        – Renault Wartungspaket (Vorgeschriebene Wartungsarbeiten bis zu
        60 Monaten bzw. 200.000 km)
        – Renault Sorgenfrei-Paket (Renault Plus Garantie und vorgeschriebene
        Wartungsarbeiten bis zu 60 Monaten bzw. 200.000 km)
        – Renault Full Service (Sorgenfrei-Paket sowie Verschleißarbeiten und HU
        bis zu 60 Monaten bzw. 200.000 km)


    • JakoketjuDSG

      En tiedä Tekniikan Maailman ja VAG:n sopimuksista, mutta TM on varmaan ainoa media, joka ei ole kirjoittanut riviäkään VAG-tuotteiden laatuongelmista. Testivoittoja sitä vastoin tulee aivan solkenaan...

    • Renault Sport Team

      Mikä siitä volkkarista niin laadukkaan tekee? Karuja vehkeitä ovikin räsähtää kiinni kuin vanha ladon ovi. Volkkarit ei synnytä minussa mitään tunteita pthyi karuja mitään sanomattoman näköisiä synkkiä ja masentavia. Noh makunsa kullakin.

    • ai jälleen?

      Yleensähän Toyota/Lexus on vertailun jumbosijalla. Tällä kertaa Tojo pärjäsi kuitenkin ennätyksellisen hyvin. Syy taitaa olla se, että se on suunniteltu ranskalaisyhteistyössä. Ja tuohon malliin ei taida saada D4D-dieseliä, joten kyseessä voi olla Proacen ohella Toyotan paras malli, joskin tolkuttoman ruma se on.

      • paskaa ranskasta

        Olet oikeassa, yleensä tojot ovat viimeisiä, paitsi silloin kun rellut ovat mukana.


      • Rups

        Joo Rellu on kuitenkin ylivoimaisesti kestävin auto ikinä senkin simpanssi!


    • karavaani kulkee

      Millä sijalla rellu on Suomen myynti tilastossa Onko Taasia menny jo ohi

      • Meksu kolome

        Merkki 1-12/2014 osuus (%) Kumulatiivinen muutos (%)

        17. RENAULT 1 090 1,1 58,8

        20. DACIA 738 0,7 84,0

        Ihan hyvä suuntaus rellulla kasvua edellisvuodesta 58,8% ja dacialla 84%.

        Tuossa euroopan tilasto. 30 eniten myydyn mallin joukossa kolme Renault ja kaksi Dacia mallia.

        Hyvä että euroopassa ostetaan eurooppalaisia autoja, ei oikein japsit juhli tuolla listalla.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2014122318950914_au.shtml


      • Laguna kulukee

        Montakos Rellua on euroopan myyntitilastoissa ennen ensimmäistä tojotaa? Euroopassa tojota ei kelpaa kuin suomalaisille. Renault oli muutama vuosi sitten euroopan myydyin automerkki

        Aamulla näin lähikaupan pihassa kaksi täsmälleen samanlaista harmaata (tietenkin) facelift-farmari-avensista. Kummassakin ihan samanlaiset aluvanteet, kiinteä(?) vetokoukku ja tummat takalasit. Onhan se varmaan hienoa jonkun mielestä, kun kilometrin matkalla tulee 20 samanlaista autoa vastaan, kuin itsellä. Itse tykkään ajella vähän "harvinaisemmalla" autolla. Toki jos Keski/Länsi-Eurooppaan menee niin siellähän tuo Laguna on vähän kuin avensis. Onneksi ei sentään ajettavuudeltaan...


    • Maailman

      huonoin "auto" Renault, tähän ei varmaankaan ole kellään eriävää mielipidettä. Perustelut; ei kelpaa ammattilaisille, huonon laatunsa vuoksi, kallis, hankala huollettava, jälleenmyynti arvo alhainen, tekniikka surkeata, ehkä vormuloihin sopivaa, kun talli juoksee perässä säätämässä, korjaamassa, työntämässä. Kulkuneuvona Renault-merkkiset "autot" käyttökelvottomia. Perustelut; erittäin epäluotettania ja sopimattomia vaativaan ajoon. Älkää mussuttako Pas kaa renun hyvyydestä. Kiitos, adjöööö.

      • jjjjkkklll

        Mielenkiintoisia ennakkoluuloja sinulla, essom paaristako opit vai isulkilta ja vaarilta?


      • Omakohtaista
        jjjjkkklll kirjoitti:

        Mielenkiintoisia ennakkoluuloja sinulla, essom paaristako opit vai isulkilta ja vaarilta?

        kokemusta ja sen tuomaa tietoa eli ei luulemista tai luuloa kuten renufanaatikoilla. Renu voi sopia Turkin kaltaiseen lämpöiseen maahan, jossa paljon mutiaisia niitä ronkkimaan uimahoususillaan rannalla, täällä ei moinen "peli" ns. vetele.


      • Sana oli
        Omakohtaista kirjoitti:

        kokemusta ja sen tuomaa tietoa eli ei luulemista tai luuloa kuten renufanaatikoilla. Renu voi sopia Turkin kaltaiseen lämpöiseen maahan, jossa paljon mutiaisia niitä ronkkimaan uimahoususillaan rannalla, täällä ei moinen "peli" ns. vetele.

        joka sensoroitiin muti aisia, liekkö kovinkin paha ilmaisu?


      • oletko uuvahtanut
        Omakohtaista kirjoitti:

        kokemusta ja sen tuomaa tietoa eli ei luulemista tai luuloa kuten renufanaatikoilla. Renu voi sopia Turkin kaltaiseen lämpöiseen maahan, jossa paljon mutiaisia niitä ronkkimaan uimahoususillaan rannalla, täällä ei moinen "peli" ns. vetele.

        Hih hi sulla voi olla iskenyt niin sanottu VAG uupumus. Näiden autojen omistajilla monilla hermo kireällä kun pitää koko ajan kuulostella ja arvuutella onko mikä paikka seuraavaksi uusittava. Lohtua yritetään hakea haukkumalla muita merkkejä. Merkin vaihto vaikkapa renuun voisi helpottaa oireita.


      • Meksu kolome
        Omakohtaista kirjoitti:

        kokemusta ja sen tuomaa tietoa eli ei luulemista tai luuloa kuten renufanaatikoilla. Renu voi sopia Turkin kaltaiseen lämpöiseen maahan, jossa paljon mutiaisia niitä ronkkimaan uimahoususillaan rannalla, täällä ei moinen "peli" ns. vetele.

        Renault on oikein hyvä talviauto. Vuodesta 2001 lähes joka päivä ajossa. Voit huviksesi tutkia milläisiä pakkaskelejä vuodesta 2001 tähän päivään on ollut.

        Ei ole ongelmia ovien ja lukkojen jäätymisen kanssa. Edellinen Megane ykkönen meni niin pienillä huolloilla yli 200tkm, ettei millään meinannut malttaa vaihtaa.

        Nykyinen Megane III on kuitenkin lähes joka paikassa etevämpi ja kohta kaksi talvea takana voi sanoa, ettei talvea pelkää tämäkään malli.

        Onhan noita muitakin merkkejä ollut, Renault kestää vertailun oikein mainosti.


      • hsdakjfhhfdk
        Omakohtaista kirjoitti:

        kokemusta ja sen tuomaa tietoa eli ei luulemista tai luuloa kuten renufanaatikoilla. Renu voi sopia Turkin kaltaiseen lämpöiseen maahan, jossa paljon mutiaisia niitä ronkkimaan uimahoususillaan rannalla, täällä ei moinen "peli" ns. vetele.

        Valehtelet tai sitten puhut jostain 1960-70-luvun renusta eivätkä nekään olleet huonoja talviautoja omana aikanaan muihin verrattuna.

        Itsellä renuja vuodesta 1989, eikä sellaista talvikeliä ole vielä ole tullut vastaan etteikö renulla olisi pärjännyt.


      • puhuuko tässä asian -tuntija??
        Vai peräti amis-corolla mies!


      • Klunssi1

        Olen ajanut omalla diesel -espacellani nyt 360tkm. Ainoa moite on naksuvat ovenrajoittimet.
        Juuri meni heittämällä katsastuksesta läpi kuten aina, inssin kehuen ruosteettomia peltejä, kuten ne nykypäivän ranskalaisissa yleensä ovatkin.

        Ei renault huippulaatua ole, mutta aivan asiallista keskikastia kuten useimmat muutkin. Aiemmin omistamani VW, Audi ja Seat sen sijaan olivat täynnä pikkuvikoja. Miksi autot tekevät teistä keskustelijoista hulluja? Lapsellista, sanoisin.


      • Relluilija

        Ehhehee mikä säälitys ("Maailman") :D

        Tässä vähän faktaa:

        Ei kelpaa ammattilaisille? Mitäs sanot kuorma-autoista, mainosteipeillä olevista pakuista, merkkikorjaamon henkilökunnan omista relluista.... Ei kelpaa? Juupajuu :)

        Huono laatu? Ei ole meidän perheessä näkynyt huonolaatuisia relluja, hmm ja niitä ollut yhteensä 6kpl, aina vuodesta 1997 lähtien. Koskaan eivät ole jättäneet tielle ja vain yksi niistä 6:sta oli vähän huonompi jäätyvine känkkineen. Niin mitä ne muut 5 oli sitten, häh?

        Kallis? Jaa, taidat itekin tietää ton vitsiksi? Meidän perheessä on tällä hetkellä ihan velattomat rellut että ei ne kovin kalliita voi olla, 3kymppisiä kun ollaan.

        Hankala huollettava? Jännä homma että löytyy merkkikorjaaja suvusta ja melkein kaikki on hoitunut ilman liikkeeseen viemistä, paitsi vikojahan ei ole hirveemmin ollut, hyvät autot kun on kyseessä.

        Jälleenmyyntiarvo alhainen? Mä sain edellisestä rellustani vaihdossa 1500e enemmän kun mitä odotin, koska oli vähän ajettu ja hyvin huollettu ja pidetty, ja ei ollut vikoja. Ja, mitenkäs alunperin edullisesta autosta vois paljon saadakaan, vai meinaatko että auton arvo nousee mitä vahempi se on? :)

        Tekniikka surkeaa? Kaikki löytyy autostani mitä tarvitsen paitsi neliveto, senkin saisi relluun jos vaihtaisi toiseen malliin. Ei ole tullut yhtäkään asiaa mieleen mikä olisi oikeasti tarpeellinen, niitä ylimääräsiä namiskoitahan on sitten saksalaiset täynnä.

        Käyttökelvottomia? No on se hyvä että tässä vaiheessa kerrot ettei ollakaan päästy liikkumaan mihinkään perheen kanssa parinkymmenen vuoden aikana, olen varmaan kuvitellu.

        Olihan taas pelleilyä, vois noi pennut keksiä ahdistukseensa jotain muuta tekemistä. Ne vois koittaa vaikka ihan omistaa jonkun uudehkon rellun, ja sit vasta kertoa mielipiteitään, koska tähän asti on nähty että vähintään 70% näistä ranskisvastaisista ei ole koskaan edes ko. autoa omistanut. Kunhan vaan urputtavat.


    • 12_10

      Ja jälleen Renault vertailun jumbo, tällä kertaa talviautovertailussa.

      • no_voi_itku

        No sittenhän sinunlaisesi uusavuttoman ei kannata sellaista ostaa. Tokkopa osaat edes ikkunoita putsata.


      • 12_10

        Älä nyt suutu, eihän se minun vikani ole ettei Rellu pärjännyt. Tojo taas pärjäsi yllättävän hyvin. On tainnut PSA saada Toyotan laadun nousemaan. Noh, PSA osaa tehdä autoja, toisin kuin Renault.


      • nonytitkettää
        12_10 kirjoitti:

        Älä nyt suutu, eihän se minun vikani ole ettei Rellu pärjännyt. Tojo taas pärjäsi yllättävän hyvin. On tainnut PSA saada Toyotan laadun nousemaan. Noh, PSA osaa tehdä autoja, toisin kuin Renault.

        Nöh nöh, nähtävästi Renault osaa tehdä autoja ja PSA ei, kun Twingo voitti 108:n Moottori-lehden parivertailussa. "Ainoa miinus on piristystä kaipaava tahmeahko moottori."

        No Pösöhän on suunniteltu Tojon kanssa yhteistyössä eli mitä muuta voi odottaakaan, kuin sekundaa.


      • nonytitkettää
        12_10 kirjoitti:

        Älä nyt suutu, eihän se minun vikani ole ettei Rellu pärjännyt. Tojo taas pärjäsi yllättävän hyvin. On tainnut PSA saada Toyotan laadun nousemaan. Noh, PSA osaa tehdä autoja, toisin kuin Renault.

        Taisit suuttua kun et enää ole tullut tänne viisastelemaan. En minä sille mitään voi että Rellut vaan on hyviä autoja.

        Captur esim. on pärjännyt hyvin vertailuissa. Autobildissä vertailtiin autoon nousemista ja sieltä näkemistä ja ergonomiaa ym. Captur oli muistaakseni kolmas viiden vai kuuden auton vertailussa. Tuulilasin vertailussa Captur oli 3. heti Skodan ja Opelin jälkeen. Rellun taakse jäivät idän ihmeet Kia ja Nissan.


      • made_in_germany
        nonytitkettää kirjoitti:

        Taisit suuttua kun et enää ole tullut tänne viisastelemaan. En minä sille mitään voi että Rellut vaan on hyviä autoja.

        Captur esim. on pärjännyt hyvin vertailuissa. Autobildissä vertailtiin autoon nousemista ja sieltä näkemistä ja ergonomiaa ym. Captur oli muistaakseni kolmas viiden vai kuuden auton vertailussa. Tuulilasin vertailussa Captur oli 3. heti Skodan ja Opelin jälkeen. Rellun taakse jäivät idän ihmeet Kia ja Nissan.

        Renaultit eivät ole hyviä autoja nähneetkään. Taitaa Rellut olla automerkeistä vähiten arvostettuja, kyllä se jo kertoo laadusta. Huvittavia nämä puolustelijat täällä.


      • corolla_96
        made_in_germany kirjoitti:

        Renaultit eivät ole hyviä autoja nähneetkään. Taitaa Rellut olla automerkeistä vähiten arvostettuja, kyllä se jo kertoo laadusta. Huvittavia nämä puolustelijat täällä.

        Ja sinä et ole Rellua nähnytkään. Huvittavia nämä "asiantuntijat", joilla ei ole asiasta mitään hajuakaan.


      • made_in_germany
        corolla_96 kirjoitti:

        Ja sinä et ole Rellua nähnytkään. Huvittavia nämä "asiantuntijat", joilla ei ole asiasta mitään hajuakaan.

        Enemmän kuin sinä. Sun nimimerkistä päätellen ajat jollakin tojon ropposella.


      • Relluilija
        made_in_germany kirjoitti:

        Enemmän kuin sinä. Sun nimimerkistä päätellen ajat jollakin tojon ropposella.

        Ainahan "parhaat" autotietäjät ovat niitä jotka eivät ole koskaan ko. merkkiä omistaneetkaan, kuten juuri sinä. Sama koskee koiria ja lapsia, ulkopuolelta on hyvä arvostella ilman omaa kokemusta. Säälittävää. Ja erittäin huvittavaa on se että te ryystätte kuola suupielestä valuen jotain testejä ja lehtiartikkeleita, ja juttelette keskenänne kuinka rellut on huonoja, ja olette niin vitun typeriä ettette näe sitä lumipalloefektiä mikä tulee tarinoista kun ne kulkee suusta suuhun. Ilman sitä omaa kokemusta!


    • Aivan.Naatti

      Taitaa toimia tuo ranskalaisten konsepti: Kännissä suunniteltu ja kankkusessa kasattu !

      • RENAULTISPOWER

        Renault on paras JAHUUUUUU JEEEEEEE riemuitaan ja juhlitaan me kaikki kunniakkaat laatuauton omistajat! Antaa katkerien teinipoikien inistä itkukurkussa kun omasta paskasäkistä hajos joka paikka! Renaulteillapa ei sellaisia ongelmia ole hahahahahaaa että kippistä vaan jos aukasis sen kunniaksi kun ajan upealla mahtavuudella eli RENAULTILLA niin sen kunniaksi 100euron bordeaux viiniä ai ai ai kyllä kelpaa.... Ja vasta vahattu ranskan ylpeys komeilee pihalla mahtavana! HAAHAA kyllä romujen paskasäkki merkkien omistajia nyt harmittaa!


      • Paljastavaa

        Taitavat nuo ennakkoluulosi ranskalaisista kertoa enemmän omista tavoistasi ( kankkusessa töissä jne) kuin ranskalaisista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe