Miten vaikuttaa toimeentulotukeen se että 19 vuotias omistaa perheen kanssa yhteisen metsätontin jossa 19 vuotiaan osuus on 1/6? Metsätontista ei tule tuottoa ollenkaan mutta pitääkö osuus ensin myydä ennen kuin voi saada mitään tukia?
toimeentulotuki ja omaisuus
3
119
Vastaukset
- 16+17
Eipä sitä ensin pidä myydä, mutta jossain vaiheessa sossu varmasti alkaa velvoittaman sitä että tuo 1/6 osuus tulisi myydä. Toki jos voi esittää sossulle sellaiset perustelut ettei sitä voida myydä, ei siellä ole niin väliä.
Itselläni on omistuksessa 1/4 osaa kesämökistä jota ei voida jakaa eikä myydä ja minulla on siitä tositteet vietynä sossuun eikä asiasta ole minulta enää vuosiin yhtään mitään sossusta kyselty. Vaimoni taas joutui myymään 1/2 osaa omistamansa kerrostaloasunnon, mutta senkin myymiseen oli aikaa 12kk.- 0hm0
Miten sait todistettua, että kukaan ei halua ostaa 1/4 kesäkökkiä?
Eihän sitä saa, mutta miten selitit tämän asian sossulle?
- Petu...
Sossu ei voi määrätä myymään. Jos sossu haluaa, että muutat osuutesi rahaksi niin sossun pitää tehdä asiasta hakemus hallinto-oikeudelle joka sinua kuultuaan päättää pitääkö osuus myydä.
Aikoinaan sossu päätti, että minun pitää myydä sijoitusasuntoni (kiinteistö). Hallinto-oikeus kumosi päätöksen, koska sossu ei voi määrätä/velvoittaa myymään kiinteää omaisuutta. Ja metsähän on kiinteää omaisuutta.
Asia on eri jos esim. asunto (tai jokin muu) omistetaan osakkeena, jolloin se on irtaimistoa.
http://www.sosiaalitoimisto.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575960
- 1145545
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465237Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323235- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151811