HD Ready

arvepww

MULLA ON VANHA TV , tarkoittako ettei tohon saa näkyviin HD kanavia ? siis Samsung jossa ei lue CABLE HD READY vaan pelkästään Cable ready . eipä tietenkään. ???

5

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisenssiä ei makseta

      Mikä olikaan tv:n malli ja oletko antenni- vai kaapeliverkossa?

      Nyt on otollinen hetki uusia tv-vastaanotin, mutta jos haluat jatkaa vanhan tv:si käyttöä, niin joudut hankkimaan esim. HD-digiboksin sen kaveriksi.

      http://www.testatutlaitteet.fi/fi/index.html sivuilta löydät vastauksia moneen kysymykseen ja laitelistoilta voit tarkistaa tv:n hyväksymistilanteen.

      Kun laitteet ikääntyvät, niin laitevalmistaja ei enää halua maksaa esim. Antenna Ready HD -hyväksynnästä vuosimaksuja, sillä se yleensä edellyttää laitteen softapäivityksiä ja tästä halutaan eroon? Vanhan laitteen tekninen tuki päättyy suurelta osin silloin, kun HD-lisenssi menee vanhaksi?

    • arvepww

      olen sekä ant että kaapeliverkossa samalla töllöllä, käytän nyt vain kaapelia.

      en ala vanhaan ostaan mitään hd boxeja.
      eli joskus on ostettva uusi tv. en kuitenkaan katso enkä kaipaa tämän parempaa kuvanlaatua joten odota että tämä hajoaa tms.

    • Lisenssiä ei makseta

      Ylen HD-kanavat näkyy HD:nä kaapeliverkossa ilman maksukorttia. Cable Ready tarkoittaa sitä, että se toimii suomalaisessa kaapeliverkossa (S-kanavat löytyy).

      Esim. DNA Welholla ja Elisalla näkyy YLEn HD-kanavat kaapelissa kanavapaikoilla 21, 22, 25 ja 27, kun taas Soneran kaapelissa ne ovat 401, 402, 405 ja 407. Kokeile, näkyykö Ylen HD-kanavat..

      http://www.kaikkitelevisiosta.fi/verkot/kaapeli/ voit tarkistaa oman kaapeliverkkosi kanavatarjonnan.

    • arvepww

      ei näy mitään HD tä ei missään ! welho lla.

      • Lisenssiä ei makseta

        Kaapeliverkossa tarvitaan MPEG4-dekooderi HD-kanavien vastaanottoon, joten se puuttunee tuosta tv-mallistasi. Nykyisin se löytyy likimain kaikista myynnissä olevista televisioista, mutta alkuvaiheessa se saatettiin jättää pois hintasyistä. Kaapeliverkossa ei nyt ole T2-virittimelle tarvetta, vaikka sekin alkaa yhä enemmän olla valmiiksi mukana.

        Kaapeliverkon HD-viritin löytyy nykyisin useista PC-näytöistä, sillä esim. oma kakkostv reilun satasen maksava pc-näyttö, jonka virittimellä voi katsoa kaapeliverkon HD-kanavia. Käytän tätä silloin tällöin läppärin näyttönä, sillä tässä on HDMI-liitäntä olemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe