sääskikarkotin sisälle ei sähköä

ei sääskiä kiitos

Kesäkin taitaa taas tulla tuossa vajaan puolen vuoden päästä. Pitäisi keksiä/löytää ratkaisu tällaiseen ongelmaan: mökki keski-Lapissa, paljon sääskiä, ei sähköä.

Raidin paristolla toimiva karkotinlaite ollut monta vuotta hyvä ratkaisu, mutta siihen tarvittavia vaihtotyynyjä ei enää ole myynnissä. Tosin löysin jostain s24-keskustelusta viimekesäisen ketjun, jossa samaa asiaa sivuttiin: siellä parikin vastaajaa väitti, että niitä saa vielä, mutta kumpikaan ei sitten vastannut mitään, kun kysymällä kysyttiin, että mistä. Kyseessä on siis íhan erilainen tyyny kuin sähkökäyttöisessä laitteessa. Maahantuojan mukaan toimitus on lopetettu 2009. Joten jos joku taas tähänkin vastaa, että niitä tyynyjä saa vielä, niin kertokoon myös mistä.

En ole löytänyt mitään vastaavaa laitetta, vaikka olen pyörinyt pitkin nettiä sellaisen perässä. Yleensä "hyttyskarkotin" tms. hakusanalla löytyy vain sähkökäyttöisiä tai sitten noita thermacell-laitteita, joiden kohdalla sanotaan, että "ulkokäyttöön". En minä ulos sellaista tarvitse; ulkona niitä elukoita saa minun puolestani ollakin.

Eli hakusessa: sellainen laite, joka karkottaa sääsket, toimii muuten kuin sähköllä, löytyy kaupoista (asun Oulun seudulla) tai on tilattavissa netin kautta, käytettävissä sisätiloissa. Sitten vielä sellainen pikkuvaatimus, että laitteen pitää myös ihan oikeasti toimia.

9

6862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Insect

Mikset suihkauta sisällä silloin tällöin jotain Raidia tai Cooperia tai vastaavaa? Äläkä sano, että et halua myrkkyjä huoneilmaan, koska samaisiä myrkkyjä niistä karkotetyynyistä tulee ja vieläpä koko ajan.

• Siksi koska...

Suihke tappaa vain ne hyttyset, jotka sisällä sillä hetkellä ovat ja altistuvat myrkyllä. Sitä saa olla suihkuttelemassa jokaisen ovenavauksen jälkeen ja hyttysiä voi myös päästä jostain raoista sisälle. Sähkökäyttöinen karkotin erittää myrkkyä jatkuvasti, jolloin hyttyset eivät edes halua tulla sisälle vaikka pitäisi ikkunaa auki ja tappaa nekin jotka silti jostain syystä sisälle joutuvat.

Kyllä sähkökäyttöinen karkotin on ihan ehdoton.

Kysyjälle, hommaa invertteri ja vapaa-ajan akku, ja invertteriin kiinni Raidin Electric Killer. Ehkä vähän järeä ratkaisu, mutta toimii, eikä tarvitse paristoja vaihdella ja tuskin akkuakaan tuossa käytössä koko kesänä ladata.

• ei sääskiä kiitos
        Siksi koska... kirjoitti:

Suihke tappaa vain ne hyttyset, jotka sisällä sillä hetkellä ovat ja altistuvat myrkyllä. Sitä saa olla suihkuttelemassa jokaisen ovenavauksen jälkeen ja hyttysiä voi myös päästä jostain raoista sisälle. Sähkökäyttöinen karkotin erittää myrkkyä jatkuvasti, jolloin hyttyset eivät edes halua tulla sisälle vaikka pitäisi ikkunaa auki ja tappaa nekin jotka silti jostain syystä sisälle joutuvat.

Kyllä sähkökäyttöinen karkotin on ihan ehdoton.

Kysyjälle, hommaa invertteri ja vapaa-ajan akku, ja invertteriin kiinni Raidin Electric Killer. Ehkä vähän järeä ratkaisu, mutta toimii, eikä tarvitse paristoja vaihdella ja tuskin akkuakaan tuossa käytössä koko kesänä ladata.

Aivan. Nuo suihkutettavat myrkyt toimivat ihan mainiosti tilapäisratkaisuna. Nykyisin eivät edes ole niin hirveän pahanhajuisia kuin takavuosikymmeninä.

Mutta kun varsinainen ongelma on siinä, että mökissä pitäisi pystyä myös nukkumaan yön yli. Aamuyöllä niitä sääskiä tahtoo tulla, vaikka illalla olisi saanut kaikki tuhottua,. En sitten tiedä tulevatko ne ulkoa jostain raosta vai syntyvätkö ne silloin siellä mökissä. Paristolaitteen hyvä puoli on ollut juuri siinä, että sen lisäksi, että se tappaa mökissä valmiina olevat hyönteiset, se myös estää uusien tulemisen/syntymisen. Ei oikein viitsi aamuyöstä nousta myrkkyjä suihkuttelemaan.

Toisinaan mökissä yöpyy myös pieniä lapsia. Tämä liittyy asiaan siten, että lapset tietysti saattavat nukkua melko pitkään, jolloin järjestelmän pitäisi olla sellainen, joka tehoaa vähän pitempään kuin muutaman tunnin.

• Tehoaika riittää
        ei sääskiä kiitos kirjoitti:

Aivan. Nuo suihkutettavat myrkyt toimivat ihan mainiosti tilapäisratkaisuna. Nykyisin eivät edes ole niin hirveän pahanhajuisia kuin takavuosikymmeninä.

Mutta kun varsinainen ongelma on siinä, että mökissä pitäisi pystyä myös nukkumaan yön yli. Aamuyöllä niitä sääskiä tahtoo tulla, vaikka illalla olisi saanut kaikki tuhottua,. En sitten tiedä tulevatko ne ulkoa jostain raosta vai syntyvätkö ne silloin siellä mökissä. Paristolaitteen hyvä puoli on ollut juuri siinä, että sen lisäksi, että se tappaa mökissä valmiina olevat hyönteiset, se myös estää uusien tulemisen/syntymisen. Ei oikein viitsi aamuyöstä nousta myrkkyjä suihkuttelemaan.

Toisinaan mökissä yöpyy myös pieniä lapsia. Tämä liittyy asiaan siten, että lapset tietysti saattavat nukkua melko pitkään, jolloin järjestelmän pitäisi olla sellainen, joka tehoaa vähän pitempään kuin muutaman tunnin.

Kyllä Raid Electric Killerin vaikutus kestää vähintään 8 tuntia. Tässä tarvikkeet mitä tarvitset: http://www.motonet.fi/fi/ostoskori?-AddProductSetToCart=&product[45-5553]=4&product[42-1631]=2&product[90-0060]=2&product[48-2100]=2

• Mokkelis

http://www.rautaverkko.fi/piha/vapaa-aika/hyttysovi-ötökkä

Olisikohan tällaisesta hyttysovesta apua? Meillä on vastaava, mutta itse tehty ollut vuosikaudet ja toimii tosi hyvin. Jos joku hyttynen pääsee kuljettaessa sisään, niin ne saa kiinni kärpäslätkällä.

Tällainen ovi on paljon parempi kuin hyttysverhot. Verhot vuotavat aina jonkin verran hyttysiä lävitseen tai sitten ne estävät ilman vaihtumisen. Hyttysoven läpi ilma vaihtuu, mutta hyttyset eivät pääse läpi. Tosin minulla ei ole mitään käsitystä kuinka paljon lapissa on hyttysiä kesäaikaan, mutta ainakin täällä etelässä ovesta on ollut suurta apua.

• Mökkeilijä

Minä tapan itikoita sisältä patterikäyttöisellä mailalla.

• 230V

Käypä tutkimassa jos Amazonista löytyis. Kannattaa kokeilla eri hakusanoilla. Google-kääntäjä auttaa esim. saksankielisten sanojen löytämisessä. Ohessa yksi linkki amazon.uk sivuille. saksan amazon-sivuilta en yht äkkiä löytänyt....

• onpas outoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe