Miten elarit lasketaan

työtön mies, rahaton

mies työtön, minä hyväpalkkaisessa duunisas,, niin joudunko mä makseleen toisen naisen lapsista elareita, kun mies ei pysty, mulla itella 5 lasta jotka asuu täällä, joita mies hoitaa mun ollessa duunissa. Miehen omat lapset tulee kerran kuussa, muutoin ovat päiväkodissa jossa voi yöpyäkin, mikä on meille hyvä ratkaisu, ettei ole täällä meidän harmina. Heidän äiti tekee kaskivuorotyötä, joten pakko olla vuorotyönpäiväkodissa, ja elarit on aika isot vaikka meillä on enempi lapsia.
En halusii olla osallisena toisen naisen lasten elättämiseen riittää kun rampaa täällä ilmaseksi syömässä ja nukkumassa.
Entä jos me otettas meiehen kersat tänne hotoon niin saataisko me siitä palkkaa? Multa loppuu duuni vuoden päästä, joten voisin hoitaa niitä palkkaa vastaan, en ilmatteeks. Koskaan se nainen ei ole ottanut munkaan lapsia itelle hoitoon, en tiiä antaisinko, on vähän tasapainoton ja omituinen ihminen.

3

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isä

Ensinnäkin, jos sulle miehesi lapset ovat harmi, niin päästä mies ja lapset pahasta ja lähde elämään itsellisenä.

Toiseksi: työttömällä ei voi olla isoja elatusmaksuja. Käytännössä ihan sama mitä on, koska lopulta saa kuitenkin peruspäivärahan.

Kolmanneksi: sun tulosi ei vaikuta mitenkään etävanhemman maksuihin.

Sinuna harkitsisin kuitenkin tuota ihan ensimmäistä vaihtoehtoa, kun sulle "kersat" on näköjään pelkästään ongelma.

* * * * *  RUOKI  TROLLI   PÄIVÄSSÄ   * * * * *

• loistavaa on

Eli siis, mun tulot ei vaikuta miehen elareihi, et meillä rahat säästyy, koska kerast ei oomun, hyvä juttu. Sillon miehen ei kantsi mennä duunii, koska sillon ne elarit varmaan olisi huippulukemissa.. ennemmin sitä omia elättää kun vieraita.

Näin säästyy rahat.. jes

• Ei lapsien tekemisestä ja kasvattamisesta kenenkään kuulu saada korvausta. On oma valinta tekeekö lapsia ja kenen kanssa on. Uusioperheissä on hyväksyttävä, että "pakettiin" kuuluu toisen lapset. Lähde kälppimään jos ei miellytä. Toki on kivaa että joku hoitaa sun kotia ja lapsia kun olet töissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      92
      6330
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      317
      5681
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      58
      3447
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      12
      3295
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      106
      2759
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      10
      1730
    7. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1710
    8. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      18
      1614
    9. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      187
      1192
    10. Toksinen ja negatiivinen kansa

Samaan muottiin valetut
      Suomussalmi
      92
      1135
    Aihe