Dubai..Dubai..Dubai..Dubai..Dubai

hivenen ennakkoluuloinen

Elikäs olen lähdössä pääsiäisen aikoihin Dubaihin..lähden perheeni kanssa ja he myös ovat tietämättäni ja kysymättäni varanneet matkan DUBAIHIN!!:S olen matkaillut ennekin ,mutta van ns.tavallisia ranta/turistilomia kanariansaarille..en tiedä Dubaista oikeastaan mitään paitsi sen että se sijaitsee Arabiemiirikunnissa!!!! jo nimikin kuulostaa omituiselta!! onko jollain hyviä/huonoja kokemuksia Dubaista ?? jos on niin voi kartuttaa sivistystäni tästä maasta :D onko siellä joku kaapu pakko?? millaista ruokaa?? vatteita?? kallista?? miten naisia kohdellaan? jne. jne. kertokaa kaikki mitä mieleenne juolahtaa kiitos jo etukäteen :)

25

15794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heli

      Pelkkää hyvää sanottavana. Alkoi pikkuisen hymyilyttään tuo "kaapupakko", kun itselläni oli ennen ekaa kertaa ihan samoja kysymyksiä mielessä.
      Ei siis ole kaapupakkoa, vain olkapäät ja polvet piiloon. Olen ollut polvipituisessa hameessa/housuissa ja juuri olkapäät peittävissä puseroissa.
      Voit ajatella että Dubai on kansainvälinen nykyaikainen suuri kaupunki. Luin suuri jostain että olis jo 1.7 milj asukasta. Samanlaisia marketteja ja ostoskeskuksia kuin Suomessa mutta ehkä suurempia. On myös niitä pieniä putiikkeja, soukkeja ym Lämmintä ehkä pääsiäisenä jo tosi lämminta, kuumaakin.

      • matkailija herraX

        Ei siellä sentään 1,7 miljoonaa ihmistä ole!


      • minäkin luin
        matkailija herraX kirjoitti:

        Ei siellä sentään 1,7 miljoonaa ihmistä ole!

        olen minäkin sen vasta lukenut jostain.(muualta kuin täältä palstalta) oikea tai väärä....mene tiedä


      • heli
        matkailija herraX kirjoitti:

        Ei siellä sentään 1,7 miljoonaa ihmistä ole!

        En nyt löytänyt sitä mistä tiedon väkiluvusta luin. Joka tapauksessa ainakin miljoonan verran väkeä. Ja eihän sillä määrällä nyt tässä niin merkitystä ole. Iso kaupunki joka tapauksessa.


      • Dubaissa asunut

        Olet kylla vaaraassa kun vaitat etta olkapaat ja polvet pitaa peittaa. Dubaissa ei ole mitaan saantoja miten pitaa pukeutua. Normaalit shortsit kay ihan hyvin naisille.


      • mirjam
        Dubaissa asunut kirjoitti:

        Olet kylla vaaraassa kun vaitat etta olkapaat ja polvet pitaa peittaa. Dubaissa ei ole mitaan saantoja miten pitaa pukeutua. Normaalit shortsit kay ihan hyvin naisille.

        Otappa asioista ensin selvää ennen kuin tulet tuollaisia höpöttään. Jo opas sanoo kun sinne menet nämä pukeutumissäännöt. Myöskin kaikissa matkaopaaissa sanotaan. Eihän sinua kukaan pakota niin pukeutumaan. Mutta jos pukeudut shortseihin ja toppiin olet venäläinen maksullinen nainen ja toiseksi oikealla pukeutumisella kunnioitat alkuperäisväestöä.
        Olen siksi monta kertaa Dubaissa käynyt että tiedän kyllä mistä puhun. Oletkos sinä?


      • sussu
        Dubaissa asunut kirjoitti:

        Olet kylla vaaraassa kun vaitat etta olkapaat ja polvet pitaa peittaa. Dubaissa ei ole mitaan saantoja miten pitaa pukeutua. Normaalit shortsit kay ihan hyvin naisille.

        Huomaa ettet välitä kunnioittaa muita ihmisiä. Minä itte vaan olen maailman napa. Mene sinä vaikka uikkareissa jos haluat. Minä kyllä edelleenkin peitän olkapääni ja polveni ensi kerrallakin kun sinne menen. Ja niin näkyivät muutkin matkailijat tekevän. Paitsi ne venäläiset!


      • Dubaissa asunut
        mirjam kirjoitti:

        Otappa asioista ensin selvää ennen kuin tulet tuollaisia höpöttään. Jo opas sanoo kun sinne menet nämä pukeutumissäännöt. Myöskin kaikissa matkaopaaissa sanotaan. Eihän sinua kukaan pakota niin pukeutumaan. Mutta jos pukeudut shortseihin ja toppiin olet venäläinen maksullinen nainen ja toiseksi oikealla pukeutumisella kunnioitat alkuperäisväestöä.
        Olen siksi monta kertaa Dubaissa käynyt että tiedän kyllä mistä puhun. Oletkos sinä?

        ei todellakaan ole niin kun sanot. Asuin siella melkein viisi vuotta niin luulen etta olen viettanyt siella enemman aikaa kuin sina, ja tiedan todellakin mista puhun.

        Se on totta etta siela on paljon venalaisia maksullisia naisia, ja myoskin muista ita-euroopan maista ja afrikasta, mutta siella asuu myos paljon normaaleja lansimaalaisia naisia. Elika ne naiset jotka naet kadulla paivisin shortseissa ovat yleensa normaaleja naisia, ei maksullisia naisia.

        Seuraavan kerran kun kayt siella niin katso vahan ymparellesi niin huomaat kylla etta kaikki jotka pukeutuvat shortseihin eivat ole maksullisia naisia. Kay vaikka kahvilla Lime Tree kahvilassa Jumeirah Beach roadilla mika on suosittu paikka siella asuvien lansimaalaisten naisten keskuudessa ja katso miten he pukeutuvat.

        Jos alkuperaisvaesto haluaa etta sinne menee paljon turisteja niin heilla on pakko hyvaksya etta kaikki eivat pukeudu heidan normien mukaisesti, ja sen he myoskin hyvaksyvat. Samalla tavalla he hyvaksyvat etta hotelleissa myydaan alkoholia vaikka he itse eivat pitaisi juoda alkoholia.

        Mutta ala ota pukeutumisesta stressia vaan pida hauskaa siella.


      • lea
        Dubaissa asunut kirjoitti:

        ei todellakaan ole niin kun sanot. Asuin siella melkein viisi vuotta niin luulen etta olen viettanyt siella enemman aikaa kuin sina, ja tiedan todellakin mista puhun.

        Se on totta etta siela on paljon venalaisia maksullisia naisia, ja myoskin muista ita-euroopan maista ja afrikasta, mutta siella asuu myos paljon normaaleja lansimaalaisia naisia. Elika ne naiset jotka naet kadulla paivisin shortseissa ovat yleensa normaaleja naisia, ei maksullisia naisia.

        Seuraavan kerran kun kayt siella niin katso vahan ymparellesi niin huomaat kylla etta kaikki jotka pukeutuvat shortseihin eivat ole maksullisia naisia. Kay vaikka kahvilla Lime Tree kahvilassa Jumeirah Beach roadilla mika on suosittu paikka siella asuvien lansimaalaisten naisten keskuudessa ja katso miten he pukeutuvat.

        Jos alkuperaisvaesto haluaa etta sinne menee paljon turisteja niin heilla on pakko hyvaksya etta kaikki eivat pukeudu heidan normien mukaisesti, ja sen he myoskin hyvaksyvat. Samalla tavalla he hyvaksyvat etta hotelleissa myydaan alkoholia vaikka he itse eivat pitaisi juoda alkoholia.

        Mutta ala ota pukeutumisesta stressia vaan pida hauskaa siella.

        ne shortsimimmit ovat aina silloin piileskelleet ku me on oltu siellä. Kaikki on olleet asiallisesti pukeutuneita....
        Minä ainakin aion pukeutumisellani paikallisia kunnioittaa enkä ala kapinoimaan.


      • heli
        matkailija herraX kirjoitti:

        Ei siellä sentään 1,7 miljoonaa ihmistä ole!

        On se vaan kumma. Luin taannoin jostain lehdestä että Dubaissa on nyt 1.7 milj asukasta. Monissa paikoissa puhutaan miljoonasta. Nyt kuitenkin lauantaina Dubaista palanneena sanoisin taas että kyllä monelta taholta Dubaissa kuulin että 1.7 miljoonaa asukasta on tällä hetkellä. Mikä on oikea määrä, siitä en käy riiteleen matkailija herra x:n kanssa, mutta miksi paikanpäällä niin väitetään????


      • maija
        matkailija herraX kirjoitti:

        Ei siellä sentään 1,7 miljoonaa ihmistä ole!

        Dubai

        Population
        674,100 in city and 1,510,000 in metro.
        Osaat säkin varmaan laskea mitä yhteensä.
        Dubailainen luotettava taho ilmoitti minulle siellä käydessäni (pari viikkoa sitten) että asukasluku on n.1.7 milj. tällä hetkellä.


      • Kaukaakatsova
        matkailija herraX kirjoitti:

        Ei siellä sentään 1,7 miljoonaa ihmistä ole!

        Vakiluku Arabi Emiraateissa noin 6 miljoonaa ja Dubaissa "virallisesti" 1,7 miljoonaan... laittomat mukaanlukien saattaa nousta jopa 1,9 miljoonaan.


      • Dubai-aktiivinen
        minäkin luin kirjoitti:

        olen minäkin sen vasta lukenut jostain.(muualta kuin täältä palstalta) oikea tai väärä....mene tiedä

        http://www.dubai.fi/keskustelu/

        Tuolla kirjoittelevat Dubai-konkarit ja matkaoppaat.


    • Gogo3

      Laita kaapu päällesi ja pidä sitä koko matka öin ja päivin. Hotellista ei kannata poistua, ettet eksy.

      • hivenen ennakkoluuloinen

        juu kiitos hyvistä vastauksista..:) kuulostaa ihan mukavalta kaupungilta:D luulen kyllä etten pysty toteuttamaan ikävä kyllä Gogo3 kehotusta :D kun vaatekaapista ei kauheasti noita kaapuja löydy:D


    • J_P

      Kohde on mahtava! Lisä tietoja muiden kommenteista kannattaa katsoa soneraplazan matkalaukusta ja www.matkaopaslehti.fi keskusteluista, mitä mieltä. mm. Sofitel citycenter otsikon alta löydät paljon hyödyllistä tieto.

      • hivenen ennakkoluuloinen

        kiitos..hyviä vinkkejä..ja todellakin hyödyllistä tietoa..:)


    • Rovis

      Tuossa onkin tullut jo vaikka minkälaista kommettia ko. kohteesta. Kaikesta huolimatta Dubai on kohteena todella monipuolinen...iso kaupunki , mahtavat beachit, shoppailian paratiisi, paljon omituisuuksia joita ihmettelee mielessään vielä vuosia, esim. palmusaaret, maailman saaristo, tuleva maailmankorkein rakennus yms .yms. kerta kaikkiaan tutustumisen arvoinen paikka .

    • Tahtoo takas ;)

      Pelkkää hyvää sanottavaa. Todella hieno paikka. Ja turvallinen! Ei tarvitse yksinään liikkuvan naisenkaan pelätä :)

      Esim. alkoholi on kallista, mutta kun en itse alkoholia käytä juurikaan, niin ei haitannut lainkaan. Nähtävää on vaikka millä mitalla.

      Pukeutumisen suhteen suositellaan, että naisilla olisi olkapäät ja polvet peitettynä (kunnioituksesta heidän kulttuuriaan kohtaan), mutta kyllä siellä paljon varsinkin turisteja näkee jopa minihameissa. Minkäänlaista kaapupakkoa ei ole.

      Antoisaa ja rentouttavaa lomaa sinulle ja seurueellesi!

      • mohamed

      • dubai
        mohamed kirjoitti:

        Dupai on aavikon New York http://www.emporis.com/en/il/im/?id=211703
        Tuosta voit sen todeta... todellakin hieman isompi paikka kuin joku helsinki !

        olen matkustellut dubai ,abu dabi, bahrain, vuodesta 1995 ja aina palaan takaisin! hyvät hotellit , takuu varma aurinko ,ei humalaisia turisteja kadulla kaljapulloineen.tosin dubai on muuttunut näiden vuosien aikana 1995 asukkaita oli noin 650000 tuhatta nyt noin 1, 7 mlj ja liikennekaaos lisääntynyt tosin uusi metro auttaa vähän ? ilotytöt päivystää sivukaduilla ja hyvien hotellien lähettyvillä .jossain sivukadulla paksujen teräsovien takana on paikallinen viinakauppa ,pyytävät ostoksille ilomielin !vähän salassa. mutta kyllä dubai pitää kokea ilman alkoholia .siinä sen erikoisuus muiden ihanien asioiden mukana.shoppailua ihania tavaroita ,kultaa tosin hinnat nousseet pilviin myös dubaissa .suosittelen lämpimästi matkaa dubaihin


    • jumapursu

      niijuuuri ..

      • kultsi...

        Tosi hieno jatko keskustelulle!

        Ylös.


    • kaikesta linnaan
      • dubain asukki

        kyllä nyt jokaisen dubaihin matkustavan pitäs sen verran tietää, että kuhertelu julkisilla paikoilla on kielletty. jos ei pysty olemaan suutelematta julkisilla paikoilla niin sitten kannattaa matkustaa muualle. kyllä maan lakeja täytyy pystyä noudattamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe