apostolinen usko

kyselijä

Pyhät apostolit viettivät sapattia eikä sunnuntaita. "Mutta he vaelsivat Pergestä eteenpäin ja saapuivat Pisidian Antiokiaan; ja he menivät synagoogaan sapatinpäivänä ja istuutuivat." Apt.13:14 " Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille." Apt.16:13
"Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista, " Apt.17:2

Me kristityt haluamme seurata Jeesusta, joka meni "tapansa mukaan sapattina synagoogaan" Luuk.16:4. Jeesuksen seurassa on turvallista vaeltaa, sillä hän seurakunnan päänä on jo päässyt perille ja me hänen kristillisenä ruumiinaan tulemme perässä, kun pysymme Jumalan armossa ja Jeesuksen viitoittamalla tiellä. Eikö kaikkien uskovien tulisi seurata Jeesusta?

34

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helari.

      Keitä sunnuntaisin Herran ylösnousemuspäivänä oli synagoogissa tuohon aikaan joille olisi voinut puhua Kristuksesta?
      keille he olisivat puhuneet jonain muuna päivänä?

      • shabbatshalom

        Helari

        Herran ylösnousemus päivä oli sapattina siis lauantaina, eikä sunnuntaina. Jos sinä helari opetat että Jeesus nousi sunnuntaina silloin on sama asia kuin opetat että Jeesus ei ole messias. Sinä hyväksyt babylonin opetus ja tunnustat babylonin auktoriteetin yli Jumalaan, koska vietät sunnuntaita etkä sapattia. Miten Jeesus on voinut olla maan povessa kolme yötä ja kolme päivää, jos hän kuoli perjantaina iltapäivällä ja nousi ylös ennen auringonnousua sunnuntaiaamuna? Kerta kun olet niin tietäväinen niin vastaa kysymykseen niin kuin vastasit kyselijälle. Muista Helari Jeesus oli opettanut avoimesti, että tärkein merkki siitä, että Hän on Messias, oli se, että Hän kuolisi ja nousisi ylös kolme päivää myöhemmin. Hän sanoi tätäkin selvemmin, että Hän tulisi olemaan kolme päivää ja kolme yötä maan povessa. Tämä lupaus merkitsi sitä, että kuluisi 72 tuntia Hänen kuolemastaan Hänen ylösnousemukseensa ja että se olisi merkkinä juutalaisille siitä, että Hän oli se, joka hän sanoi olevansa Messias. Et ole vastauksen arvoinen koska sinulla on ollut aika etsiä totuutta ja miten sinä roomalainen voit sokeana sokea taluttaa, eikö ole aikaa herättää ylös? Jumalan ennalleenasettamisprosessis on käynnistynyt.

        kyselijä

        Suosittelen että kysyt kysymykset tältä: http://messiaaninen.keskustelu.info/index.php

        Jumalaa halua avataa silmäsi Totuuden. Jatkaa etsiminen niin sinulle avautuu uusi tie. Shalom Yeshua HaMashiachan Nimessä.


      • helari.
        shabbatshalom kirjoitti:

        Helari

        Herran ylösnousemus päivä oli sapattina siis lauantaina, eikä sunnuntaina. Jos sinä helari opetat että Jeesus nousi sunnuntaina silloin on sama asia kuin opetat että Jeesus ei ole messias. Sinä hyväksyt babylonin opetus ja tunnustat babylonin auktoriteetin yli Jumalaan, koska vietät sunnuntaita etkä sapattia. Miten Jeesus on voinut olla maan povessa kolme yötä ja kolme päivää, jos hän kuoli perjantaina iltapäivällä ja nousi ylös ennen auringonnousua sunnuntaiaamuna? Kerta kun olet niin tietäväinen niin vastaa kysymykseen niin kuin vastasit kyselijälle. Muista Helari Jeesus oli opettanut avoimesti, että tärkein merkki siitä, että Hän on Messias, oli se, että Hän kuolisi ja nousisi ylös kolme päivää myöhemmin. Hän sanoi tätäkin selvemmin, että Hän tulisi olemaan kolme päivää ja kolme yötä maan povessa. Tämä lupaus merkitsi sitä, että kuluisi 72 tuntia Hänen kuolemastaan Hänen ylösnousemukseensa ja että se olisi merkkinä juutalaisille siitä, että Hän oli se, joka hän sanoi olevansa Messias. Et ole vastauksen arvoinen koska sinulla on ollut aika etsiä totuutta ja miten sinä roomalainen voit sokeana sokea taluttaa, eikö ole aikaa herättää ylös? Jumalan ennalleenasettamisprosessis on käynnistynyt.

        kyselijä

        Suosittelen että kysyt kysymykset tältä: http://messiaaninen.keskustelu.info/index.php

        Jumalaa halua avataa silmäsi Totuuden. Jatkaa etsiminen niin sinulle avautuu uusi tie. Shalom Yeshua HaMashiachan Nimessä.

        >>>>Et ole vastauksen arvoinen koska sinulla on ollut aika etsiä totuutta ja miten sinä roomalainen voit sokeana sokea taluttaa,


      • Uskova2
        shabbatshalom kirjoitti:

        Helari

        Herran ylösnousemus päivä oli sapattina siis lauantaina, eikä sunnuntaina. Jos sinä helari opetat että Jeesus nousi sunnuntaina silloin on sama asia kuin opetat että Jeesus ei ole messias. Sinä hyväksyt babylonin opetus ja tunnustat babylonin auktoriteetin yli Jumalaan, koska vietät sunnuntaita etkä sapattia. Miten Jeesus on voinut olla maan povessa kolme yötä ja kolme päivää, jos hän kuoli perjantaina iltapäivällä ja nousi ylös ennen auringonnousua sunnuntaiaamuna? Kerta kun olet niin tietäväinen niin vastaa kysymykseen niin kuin vastasit kyselijälle. Muista Helari Jeesus oli opettanut avoimesti, että tärkein merkki siitä, että Hän on Messias, oli se, että Hän kuolisi ja nousisi ylös kolme päivää myöhemmin. Hän sanoi tätäkin selvemmin, että Hän tulisi olemaan kolme päivää ja kolme yötä maan povessa. Tämä lupaus merkitsi sitä, että kuluisi 72 tuntia Hänen kuolemastaan Hänen ylösnousemukseensa ja että se olisi merkkinä juutalaisille siitä, että Hän oli se, joka hän sanoi olevansa Messias. Et ole vastauksen arvoinen koska sinulla on ollut aika etsiä totuutta ja miten sinä roomalainen voit sokeana sokea taluttaa, eikö ole aikaa herättää ylös? Jumalan ennalleenasettamisprosessis on käynnistynyt.

        kyselijä

        Suosittelen että kysyt kysymykset tältä: http://messiaaninen.keskustelu.info/index.php

        Jumalaa halua avataa silmäsi Totuuden. Jatkaa etsiminen niin sinulle avautuu uusi tie. Shalom Yeshua HaMashiachan Nimessä.

        Jeesus nousi kuolleista viikon ensimmäisenä päivänä, Joh.20:1.
        Viikon ensimmäinen päivä oli silloin sunnuntai, eikä maanantai niin kuin meillä.
        Raamatun mukaan Jeesus nousi ylös kolmantena päivänä. Sen aikaisen juutalaisen laskutavan mukaan ylösnouseminen tapahtui juuri 3. päivänä, vaikka vuorokaudet eivät olleetkaan täysiä. Vuorokausiksi lasketaan perjantai-lauantai-sunnuntai. Jeesus oli kuolleena kolmen vuorokauden aikana, eli siis hän nousi 3. päivänä ylös niin kuin Raamattu kirjoittaa. Vuorokausihan tuolloin Israelissa vaihtui n. 18 illalla tai auringon laskiessa, joten ylösnousemuspäivä osuu sunnuntaihin, viikon ensimmäiseen päivään.


      • RealSana
        Uskova2 kirjoitti:

        Jeesus nousi kuolleista viikon ensimmäisenä päivänä, Joh.20:1.
        Viikon ensimmäinen päivä oli silloin sunnuntai, eikä maanantai niin kuin meillä.
        Raamatun mukaan Jeesus nousi ylös kolmantena päivänä. Sen aikaisen juutalaisen laskutavan mukaan ylösnouseminen tapahtui juuri 3. päivänä, vaikka vuorokaudet eivät olleetkaan täysiä. Vuorokausiksi lasketaan perjantai-lauantai-sunnuntai. Jeesus oli kuolleena kolmen vuorokauden aikana, eli siis hän nousi 3. päivänä ylös niin kuin Raamattu kirjoittaa. Vuorokausihan tuolloin Israelissa vaihtui n. 18 illalla tai auringon laskiessa, joten ylösnousemuspäivä osuu sunnuntaihin, viikon ensimmäiseen päivään.

        Jeesus nousi kuolleista viikon ensimmäisenä päivänä, heti kun sapatti oli päättynyt, siis meidän lauanta-iltana. Juutalaisen päivä alkoi auringon laskettu kuuden aikaan illalla. Päivä koostui kahdesta osasta, ensin tuli ehtoo ja sitten aamu.
        Viikon ensimmäinen päivä oli työpäivä. Niinpä kaksi opetuslasta lähti Emmakseen kuuden jälkeen lauantai-iltana. (Oletan, että he aikoivat mennä töihin heti sunnuntaiaamuna.) Muutamat naiset olivat jo ehtineet ennen heidän lähtöään käydä haudalla. "Eivätkä löytäneet hänen ruumistaan, ja tulivat ja sanoivat myös nähneensä enkelinäyn, ja enkelit olivat sanoneet hänen elävän."
        Emmaukseen oli noin kahden tunnin kävelymatka. Siis matkalaiset ehtivät Emmaukseen ja takaisin myöhään lauantai-iltana. "Tapasivat ne yksitoista kokoontuneina ja ne, jotka olivat heidän kanssansa. Ja nämä sanoivat: "Herra on totisesti noussut ylös ja on ilmestynyt Simonille".
        Viikon ensimmäisenä päivänä, myöhään illalla tarkoittaa lauantai-iltaa. Sunnuntai-ilta olisi ollut jo viikon toinen päivä.


      • * Apostolit viettivä vielä sabattia, koska Jeesus ei ollut vielä asettanut UUTTA, sen Hän teki silloin, kun vuodatti Pyhän Hengen 120 uskovaisen ylle, Yläsalissa, siihen päättyi sabatin vietto, koska sabatin HERRA on suurempi, kuin sabatti, mihin sabattia enää tarvitaan, kun uskovaisella, oikeasti uudestisyntyneellä on itse sabatin HERRA Jeesus Kristus, onko sabatti muka mielelstänne suurempi, kuin Jumala ?


      • 1234567---
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Apostolit viettivä vielä sabattia, koska Jeesus ei ollut vielä asettanut UUTTA, sen Hän teki silloin, kun vuodatti Pyhän Hengen 120 uskovaisen ylle, Yläsalissa, siihen päättyi sabatin vietto, koska sabatin HERRA on suurempi, kuin sabatti, mihin sabattia enää tarvitaan, kun uskovaisella, oikeasti uudestisyntyneellä on itse sabatin HERRA Jeesus Kristus, onko sabatti muka mielelstänne suurempi, kuin Jumala ?

        Ei ollut Jeesuksella mitään tarvetta asettaa uutta sapattia. Jeesus pitäytyi Isän antamiin käskyihin. Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.
        Antikristus on antanut antikristillisille viikon ensimmäisen päivän sunnuntain pyhäpäiväksi. Sunnuntai on ihmiskäsky pyhäksi.
        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. Näin Ilmestyskirjassa.


    • Retu3

      Kyselijä sinulle........... Sana sanoo , että usko on sisäisesti teissä. Meille on annettu raamatun sana, eikä meille anneta muuta merkkiä. Ei meidän tarvitse etsiä tai toteuttaa mitään apostolista aikaa , joka järjellä ajatelleenkin on jo täys mahdottomuus. Jeesus toi uuden liiton armoliiton jo kaksituhatta vuotta sitten. Meidän pitää uudestisyntyä sisäisesti ylhäältä. Ei ulkonaiset vanhanliiton muotomenot uudessa liitossa auta eikä niillä ole pelastuksen kannalta merkitystä. Sunnuntai on meillä pyhäpäivänä ja usko täytyy olla sydämessä eikä ulkonaisessa muotomenossa milloin vietämme ja miksi nimitämme Sunnuntaita.
      Jeesus sanoi, että teidän täytyy uudesti syntyä ylhäältä, vedestä ja hengestä.
      Ei meidän tarvitse yrittää matkia apostoleita kaste eikä muussakaan asiassa koska apostolien aikaanhan ei kaste ollut vielä käytäntönä.
      Jeesus antoi käskyn kastakaa ja opettakaa siis vauvat pitää kastaa (ja tietenkin sellaiset joita ei ole ennemmin kastettu) ja opettaa sitä mukaa kuin ymmärrys karttuu.
      Sana on joka synnyttää uskon elämää, ei minkään ajanjakson matkiminen joka on tekoihin perustuvaa muotomenoa.

      Aikuisena kasteen uusiminen on siinä mielessä vaarallista, että se tulee Jeesuksen kalliin ristin työn sijaiseksi ihmisen huomaamatta sitä, että pelastuksessa onkin omaa suoritusta, eikä yksin armosta niinkuin sana sanoo.

      • Jacop

        Kiitos hyvästä kirjoituksesta, olet uudesti syntynyt Retu. Mutta en ymmärrä miten olet kasteen uusimisen nähnyt vaarallisena. Monet kirkkokunnat kastavat uskovansa uskovan itsensä sitä pyytäessä. Raamatun sanakin on tässä asiassa hyvin selkeä. Raamattu: "Joka uskoo ja kastetaan hän pelastuu, mutta joka ei usko, hän tuomitaan kadotukseen" Valaisen vähän: Kun siis lapsi kastetaan muutaman vuoden vanhana, niin eihän lapsi voi mitään uskoa, hänen ymmärryksensä ei siihen riitä. Toinen kaste annetaan niille jotka ymmärtävät uskon ja vapaa ehtoisesti menevät kasteelle. Lapsikaste tänäpäivänä vastaa lain aikaista ympäri leikkausta, jonka merkiksi poikalapset ympäri leikattiin. Taitaa olla vielä nytkin sama käytäntö osittain. Se on ihan hyväkin tapa hygieenisistä syistä.


    • Uskova2

      Jeesuksen maanpäällinen elämä sijoittui vielä Vanhan liiton aikaan! Silloin pitikin kokoontua sapattina ja viettää sapattia Vanhan testamentin käskyn mukaan.
      Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen siirryttiin Uuteen liittoon, ja seurakunta kokoontui sunnuntaina, joka oli Jeesuksen ylösnousemuspäivä. Alussa Apostolit kyllä kävivät synagoogissa sapatteina, mutta he julistivat siellä juutalaisille Uuden liiton evankeliumia! He evankelioivat kyllä muissakin paikoissa ja muinakin päivinä, mutta synagoogissa oli ihmisiä erityisesti juuri sapatteina.
      Meidän, Uuden liiton kristittyjen, on tapana kokoontua sunnuntaisin, mutta mitään erityistä käskyä siitä ei ole annettu. Se ei ole siis pelastuskysymys. Eivät kaikki ihmiset pääse sunnuntaisin kokoukseen, esim. työn takia.

      • kirjoitettu on

        Kokoontua voi minä päivänä hyvänsä muistelemaan Jeesuksen elämää, kuolemaa ja ylösnousemusta, mutta ei tuo kokoontuminen tee päivästä pyhäpäivää. Sapatti on Jumalan antama ja pysyy muuttumattomana niin Vanhassa kuin Uudessakin liitossa, sillä Jumala sanoo:" En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt" Ps.89:35. Siis edelleenkin Jumala sanoo sinulle näin: "Muista pyhittää lepopäivä.
        9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen" 2Moos.20:8-11

        Jeesus ei kumonnut eikä poistanut mitään Jumalan kymmenestä käskystä, sillä hän itse sanoo näin: ". Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut" Matt.5:17,18.


      • sapatti seuloo
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Kokoontua voi minä päivänä hyvänsä muistelemaan Jeesuksen elämää, kuolemaa ja ylösnousemusta, mutta ei tuo kokoontuminen tee päivästä pyhäpäivää. Sapatti on Jumalan antama ja pysyy muuttumattomana niin Vanhassa kuin Uudessakin liitossa, sillä Jumala sanoo:" En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt" Ps.89:35. Siis edelleenkin Jumala sanoo sinulle näin: "Muista pyhittää lepopäivä.
        9. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10. mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen" 2Moos.20:8-11

        Jeesus ei kumonnut eikä poistanut mitään Jumalan kymmenestä käskystä, sillä hän itse sanoo näin: ". Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut" Matt.5:17,18.

        Aamen. Ei sapatti ole miksikään muuttunut aikojen saatossa, se on ja pysyy Jumalan antama pyhäpäivänä, joka nyt lopun aikana koettelee ja seuloo uskovia. Toiset valitsevat Jumalan merkin, toiset pedon mekin. Kumpaan joukkoon kuulunet? Monempiin sä kuulu et!


      • * Miten niin, " sabatti koettelee", mitä se koettelee ? Ei enää ole mitään sabatti, josta voitaisiin viettää, ei edes juutalaislla, menettivät valinnan kautta saamansa etuoikeuden, kun surmasivat sabatin HERRAN " Olette kaikki sabatin viettäjät taikauskossa ja pahasti poissa Kristuksesta, olette luisuneet Galatalaisten tavalla pois armosta, takain lainalalisuuteen, ekä Kristuksen veri ole teille enää miksikään hyödyksi, koska laininnoissanne tallatte Hänen pyhän verensä taikauskonne kautta lokaan ja häpäisette Jeesusken Kristuksen, teette Hänestä valehtelijan ja petturin , tyhmyydessänne. !


      • 1234567---
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Miten niin, " sabatti koettelee", mitä se koettelee ? Ei enää ole mitään sabatti, josta voitaisiin viettää, ei edes juutalaislla, menettivät valinnan kautta saamansa etuoikeuden, kun surmasivat sabatin HERRAN " Olette kaikki sabatin viettäjät taikauskossa ja pahasti poissa Kristuksesta, olette luisuneet Galatalaisten tavalla pois armosta, takain lainalalisuuteen, ekä Kristuksen veri ole teille enää miksikään hyödyksi, koska laininnoissanne tallatte Hänen pyhän verensä taikauskonne kautta lokaan ja häpäisette Jeesusken Kristuksen, teette Hänestä valehtelijan ja petturin , tyhmyydessänne. !

        Kyllä on Mohikaani seurakuntineen pahasti harhassa. Kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut, helluntailaisuus on tullut tiensä päähän monine harhaisuuksineen. Tämä on aina vaan selvemmin ja selvemmin nähtävillä kun ajassa etenemme.


    • de ja vu

      Tämä on Herran temppeli ! Tämä on Herran temppeliiii....

    • Itse vietän myös edelleen Sapattia, alkaen Perjantaina puoli tuntia ennen auringonlaskusta ja päättyy Launataina puolituntia jäkeen auringonlaskun.

      On tosiaan varoitettu pedosta joka tulee maailmaan ja pyrkii muuttamaan aikoja ja lakia ja eikö Sapatin ajan muuttaminenkin ole jotakin sellaista? Ja entäpä muut tapahtumat kristinuskoa kohtaan, eikö ne ole oleet pyrkimyksiä muuttamaa Jumalan lakiakia ja ole sitä muuttaneetkin jo?

      Profeetta Daniel 7:25

      Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja ajaksi ja puoleksi ajaksi.

      • kirjoitettu on

        Moi Mikko ja muut Jumalan ystävät, jotka pyhitätte Herran sapatin. Daniel todella ennusti antikristillisen vallan muutavan ajan ja lain, ja historia todistaa näin käyneen. Mutta sama Raamattu ennustaa myös sen, että juuri ennen Jeesuksen takaisntuloa sapatti asetetaan jälleen kohdalleen Jeesuksen seuraajien keskuudessa. Jesajan kautta Jumala puhuu: "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy.
        2. Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!" Jes.56:1,2.


      • pappikin uskoo
        kirjoitettu on kirjoitti:

        Moi Mikko ja muut Jumalan ystävät, jotka pyhitätte Herran sapatin. Daniel todella ennusti antikristillisen vallan muutavan ajan ja lain, ja historia todistaa näin käyneen. Mutta sama Raamattu ennustaa myös sen, että juuri ennen Jeesuksen takaisntuloa sapatti asetetaan jälleen kohdalleen Jeesuksen seuraajien keskuudessa. Jesajan kautta Jumala puhuu: "Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy.
        2. Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko, joka varoo kätensä tekemästä mitään pahaa!" Jes.56:1,2.

        Vapaakirkon pastori Petri Paavolakin on alkanut viettää sapattia ja puolustaa tätä Raamatun totuutta voimakkaasti kotisivullaan. Kannataa katsoa ja lukea.


      • Simelius

        Tämä voi tarkoittaa myös islamia koska sekin on muuttanut lepopäivän perjantaiksi. Katolinen kirkko muutti sunnuntaiksi. Itse uskon että tässä Raamatun kohdassa puhutaan islamista jo mailman tapahtumienkin perusteella.


      • Simelius
        Simelius kirjoitti:

        Tämä voi tarkoittaa myös islamia koska sekin on muuttanut lepopäivän perjantaiksi. Katolinen kirkko muutti sunnuntaiksi. Itse uskon että tässä Raamatun kohdassa puhutaan islamista jo mailman tapahtumienkin perusteella.

        Tämä siis Mikolle.


      • älähourijapuhuhöpöjä
        pappikin uskoo kirjoitti:

        Vapaakirkon pastori Petri Paavolakin on alkanut viettää sapattia ja puolustaa tätä Raamatun totuutta voimakkaasti kotisivullaan. Kannataa katsoa ja lukea.

        Ei toi paavola oo mikään vapaakirkon pastori. Mistä tommosia keksit?


    • turhameteli

      Etkö tiedä, että Jeesus ja apostolit olivat juutalaisia ja Jeesus täytti Mooseksen lain.

      Pakanakansoista kristinuskoon kääntyneet eivät pitäneet sapattia, vaan kokoontuivat sunnuntaiaamuisin ehtoolliselle, leivänmurtamiseen. He olivat yleensä töissä lauantaisin. Ei heitä käännytetty juutalaisiin tapoihin.

      Nämä sapattikiivailijat ovat näitä uusia eksyttäjiä. Paavola on muuten aivan kouluttamaton maallikko.

      • 1234567---

        Kymmenenkäskyn lain kumoilijat, eivät itse huomaa, että he juuri he ovat niitä eksyttäjiä.

        Näissä 1700-luvun Luterilaisissa virsikirjoissa on lain kumoajille sanoma. Virsi 135.1. Nää käskysanaa kymmenen, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.
        136.1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY, saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.


    • poisautot

      Aloitus on taas jonkun neropatin uudelleen keksimän pyörän ylistystä.

      miten voidaan olla noin napinreikäisiä lukijoita joilla ei näytä olevan mitään tajua aikalaistensa elmästä ja todellisuudesta vaan siitä kirjoitettua muutamaa riviä pidetään oman mielikuvitusopin pohjana ja siitä vaan sitä julistamaan.

      Jeesus myös käveli varvastossuilla, emmekä mekin tekisi niin ja kas olemme todellisia Jeesuksen seuraajia!

    • rikkimenitaas

      No niin kuka nyt sapattia taas rikkoo näpyttelemällä ja valoja sytyttelemällä häh!?

      ei suinkaan vaan mikkokin ole sapatinrikkoja huh sentään.

    • voiyksinkertaisuutta

      suuri on suomalisten pakanoiden sapatti!

    • Meingott

      Montako kertaa olet antanut ristiinnaulita itsesi?

    • Meingott

      Emme vietä sapattia, koska emme ole juutalaisia, vaan kristittyjä.

      • 1234567---

        Sapatti annettiin Paratiisissa Jeesuksen sanojen mukaan ihmistä varten, 2000 vuotta ennen kuin juutalaisia oli edes olemassa.
        Sapatti on Jumalan merkki. Siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä, ja Hänen käskynsä eivät ole raskaat.


    • ertkkl

      Apostolit olivat juutalaisia eli ympäriileikattuja!

      "Joka antaa ympärileikkauttaa itsensä,on kaikkea (Mooseksen)Lakia velvollinen täyttämään" Raamattu

      Apostolien kokous vapautti pakanat ympärileikkaus vaatimuksesta! Viittaus Apstolien tekojen kirjaan.

    • "Viikon ensimmäisenä päivänä (siis sunnuntaina) kokoonnuimme murtamaan leipää." (Ap.t. 20:7)

    • Jacop

      Jeesus puhui maanpäällä ollessaan paljon sen aikaisen papiston vaatimista sabatin vietto tavoista. Asiassa mentiin jopa niin pitkälle, Että ei ollut lupa kantaa vuodetta Sabattina. Eikä parantaa rukouksella, joka on selkeästi vastoin uskon henkeä, tai luonnetta, miten nyt kukin sanoo. Mutta ehkä Jeesuksen ylösnousemuskin on laskettu lain aikaisen ajan määritys tavan mukaan. Jeesus puhui tälläistä ns tiukkapipoisuutta vastaa. Hän tuli vapahtajana tänne maailmaan päästämään ihmiset lain kirouksesta. Hän toi tänne Armon ja rakkauden evankelumin jossa ajassa me nyt kaikki olemme. Jeesus kyllä oli tietoinen varmasti isänsä tahdosta ja hänen määräämästään lepopäivästä joka lienee tuohon aikaan ollut Sabatti. Sabatin tai sunnuntain viettoon kuuluu, että me levosta käsin seurustelisimme Jumalan ja hänen poikansa Jeesuksen kanssa ja tämä seurustelu tapahtuu kun rukoilemme, tämä on ainoa keskustelu tapa jota hän kuulee.
      Aika ennen Jeesusta oli lain aikaa jonka noudattamiseen kukaan ei pystynyt, eikä kellekkään ole mahdollista pelastua noudattamalla ainoastaan sääntöjä tai tuon aikaista lakia. Mutta rakkaus ja armo on minusta ihania asioita ja näitten edellä mainittujen päälle vielä se armo jonka jeesus meille lunasti ristillä. Toivon kuka luetkin tämän tekstin, että tutkisit raamattua, niin huomaat, että usko ja pelastus on ihana asia, joitten saavuttamiseksi, kannattaa rukoilla, mutta uskon antaja on kuitenkin jeesus ja hänen isänsä Jumala.

      • 1234567---

        Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja. Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen, eikä yhtäkään käskyä kymmenestä käskystä saa kumota, eikä muuttaa toiseksi. Kykeni tai ei käskyjä noudattamaan, mutta kumota niitä ei saa, ei yhtäkään käskyä.
        Moni laittomuuksiin sortunut istuu vuosikymmeniä kiven sisällä.


    • loistavaseurakunta

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/365/loistava-seurakunta
      Paikallisseurakunta ja seurakuntaverkosto ovat Jumalan pelastussuunnitelman ytimessä. Niiden tarkoitus on toimia majakkana ihmisten, kaupunkien ja kansakuntien elämässä. Teoksen nimi nousee Efesolaiskirjeestä ja tarkoittaa uskovien yhteisöä, joka rakkaudellisesti, voimakkaasti, monipuolisesti palvellen ja elämää sykkien heijastaa Kristuksen valoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      63
      4810
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      52
      3227
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      145
      2442
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2016
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      80
      1622
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1227
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1145
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1131
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1118
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1106
    Aihe