primolut, kuukautisten siirto

väsynyt kuukautisiin

Hei! Olen tänne kirjoitellut ennenkin... olen se epätoivoinen, jolla otaksuttu kilpirauhasen liikatoiminta on sekoittanut hormonitoiminnan, ei ole koskaan ollut e - pillereitä, ei kierukka tule kysymykseen, ei sukupuolielämää koskaan...

Huomasin terveystietoja katsellessani, että gyne on määrännyt minulle Primolut Nor 10 mg. Kuukautiset tuli kilpirauhasta jarruttavan lääkkeen takia liian aikaisin ja kun lopetin, ne on nyt pari viikkoa myöhässä. Normaalisti on ollut lähes jatkuvaa tihkuttelua.

Olisi tulossa laitoskuntoutusjakso ja siellä allasterapia. Kun viimeksi oli 2 viikkoa laitoskuntoutusjakso, kuukautiset kesti sen reilun 2 viikkoa.

Ei innosta moinen kuukautishomma... Voinko aloittaa Primolut Nor - lääkkeen että se siirtäisi kuukautisten alkua myöhemmäksi?

Tampoonia en voi käyttää ja jos on kuukautiset, joutuisi perumaan allasterapian ja se harmittaisi todella.

Laitoskuntoutusjakso on kuukauden päästä. Auttaako primolut estämään ne kuukautiset silloin? Kierto on alle 2 viikkoa, limakalvopaksuus 33 mm.

Olen miettinyt myös kohdunpoistoa. Olen nelikymppinen nainen ja kuukautiset olleet jo 10 vuotiaasta saakka.

3

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shutterly

Joko taas sinä luulosairas häirikkö?!

Lopeta stressaaminen, sillä pahennat kuviteltuja liikatoimintaoireita. Stressi nostaa kilpirauhasarvoja tilapäisesti.

Siirrä kuntoutusjaksoa tai jätä altaaseen menemättä! Se harmitus allasterapian poisjäämisestä menee ohi.

Ja kun ne tulee, vaikka sitten tauottomana, anna tulla äläkä lääkkeillä ala säätämään mitään että ne loppuisi tilapäisesti.

Et tarvitse estrogeenia ja odota reilu parikymmentä vuotta, eiköhän ne lakkaa itsestään.

Primolut Noria käytetään tilapäiseen kuukautisten siirtämiseen, mutta se on maksimissaan 2 viikkoa ja puolikas tabletti kahdesti päivässä ( ohjeesta pakkauksessa voi tarkistaa ) . Mutta sillä myös saa tulemaan puuttuvat kuukautiset. Että käytä tai ole käyttämättä.

Stressaamisella voit saada myös kuukautiset sekaisin. Kohdunpoisto?! Hakeudu ammattiauttajan pakeille, turhan negatiivinen asennoituminen luonnolliseen asiaan! Psykiatrin kanssa puhuminen voi auttaa myös " liikatoiminnassa " .

Ymmärrä jo, että on olemassa henkilöitä joille jatkuvat kuukautiset on ongelma ja on olemassa kilpirauhasen liikatoiminta. Mutta sinä et kuulu niihin! Nuo on selvästikin konversio-oireita, aivan kuin olet tuosta kuvitellusta liikatoiminnasta puhunut myös laihdutuspalstalla.

Eli anna kuukautisten tulla ajallaan, unohda "allasterapia" ja laitoskuntoutuskin.

• väsynyt kuukautisiin

Ne oli melkein kuukauden poissa lukuunottamatta jatkuvia tihkutteluita ja nyt ne taas alkoivat. Taidan joutua perumaan allasterapiankin... Kysyn kuitenkin lääkäriltä kuukautisten siirtomahdollisuutta.
        Endokrinologikin tietää jatkuvat kuukautistihkuttelut ja on olevinaan kilpirauhasen liikatoiminta. Ja raudanpuuteanemia ( mcv ja mch alhaiset ) mutta millään ei kuulemma tarvitse hoitaa. Hb 123. Väsyttää jatkuvat tihkuttelut ja vuodot kovine kipuineen. Sydänlääkettä kun käytin ( beetasalpaaja bisoproli 15 mg vrk ) ja Primaspania ( 200 mg vrk ) ei meinanneet kuukautiset loppua. Pari päivää normaalia vuotoa, pari tihkuttelua, taas 3 päivää vuotoa, tihkutteluja... Hävetti kun hoitajat laitoskuntoutusjaksolla joutuivat katetroimaan useita kertoja päivässä minua ja pesemään useita kertoja niiden takia... Siksi haluaisin nyt että ne siirtyisi pillereillä laitoskuntoutusjakson ajan edes. Tai sitten joutuu jättämään myös allasterapian pois. Nyt olen käyttämättä lääkkeitä. Kipujakin yritän hoitaa liikkumalla vähäisten voimieni mukaan ( tavoitteena myös laihtuminen ja hiilareiden karsiminen sekä kilpparin normalisoittaminen ) . Aion myös kysyä lääkäriltä kohdunpoistomahdollisuutta. Kilpparista on poistettu 75 % ja lekurit vain naureskelee kun valitan jatkuvista tihkutteluista ja kuukautisongelmista.
        Tampoonia en voi käyttää enkä hormonikierukkaa. E-pillereille ei tarvetta.

• shutterly
        väsynyt kuukautisiin kirjoitti:

Ne oli melkein kuukauden poissa lukuunottamatta jatkuvia tihkutteluita ja nyt ne taas alkoivat. Taidan joutua perumaan allasterapiankin... Kysyn kuitenkin lääkäriltä kuukautisten siirtomahdollisuutta.
        Endokrinologikin tietää jatkuvat kuukautistihkuttelut ja on olevinaan kilpirauhasen liikatoiminta. Ja raudanpuuteanemia ( mcv ja mch alhaiset ) mutta millään ei kuulemma tarvitse hoitaa. Hb 123. Väsyttää jatkuvat tihkuttelut ja vuodot kovine kipuineen. Sydänlääkettä kun käytin ( beetasalpaaja bisoproli 15 mg vrk ) ja Primaspania ( 200 mg vrk ) ei meinanneet kuukautiset loppua. Pari päivää normaalia vuotoa, pari tihkuttelua, taas 3 päivää vuotoa, tihkutteluja... Hävetti kun hoitajat laitoskuntoutusjaksolla joutuivat katetroimaan useita kertoja päivässä minua ja pesemään useita kertoja niiden takia... Siksi haluaisin nyt että ne siirtyisi pillereillä laitoskuntoutusjakson ajan edes. Tai sitten joutuu jättämään myös allasterapian pois. Nyt olen käyttämättä lääkkeitä. Kipujakin yritän hoitaa liikkumalla vähäisten voimieni mukaan ( tavoitteena myös laihtuminen ja hiilareiden karsiminen sekä kilpparin normalisoittaminen ) . Aion myös kysyä lääkäriltä kohdunpoistomahdollisuutta. Kilpparista on poistettu 75 % ja lekurit vain naureskelee kun valitan jatkuvista tihkutteluista ja kuukautisongelmista.
        Tampoonia en voi käyttää enkä hormonikierukkaa. E-pillereille ei tarvetta.

Taas?! Lopeta jo! Joko kävit psykiatrin pakeilla? Ilmeisesti et. Mene sinne, sillä kuukautisista ja tulevasta kuntoutuksesta stressatessasi sait kuukautiset sekaisin ja valheellisesti oletetun liikatoiminnan.

Jos olisi viisas lääkäri, hän lähtisi miettimään kokonaisuutena " oireitasi " ja aloittaisi psyykkisistä tekijöistä. Eikä määräisi mitään kuukautisia estäviä pillereitä.

Se on hyvä että yrität liikkumalla voimien mukaan hillitä kipuja etkä turvaudu lääkkeisiin. Niihin turvaudut jos ei liikunta ja omat keinot auta. Eiköhän luontaistuotteistakin löytyisi niitä jotka rauhoittaisi luonnollisesti kuukautisoireita ja kilpirauhasta jos on todellinen vika.

Älä mene lääkärille kuviteltujen vaivojen takia, jätä mielummin allasterapiakin pois ja juttele siellä psykologin ja lääkärin kanssa " vaivoistasi " . Jos pystyt olemaan ilman lääkkeitä, ne ei ole olleet tarpeen aiemminkaan.

Kevyttä, vähärasvaista, rautapitoista ruokaa olisi hyvä syödä kuten pinaattia. Kevyt ruoka auttaa laihdutuksessa ja voi auttaa myös kilpirauhasta ja tehdä kuukautisista siedettävämmät.

Anna kuukautisten tulla luonnollisesti vaikka päivittäisenä tihkutteluna. Kohdunpoisto ei ole ratkaisu ellei fyysistä syytä löydy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      54
      2212
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      199
      2041
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      49
      872
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe