Ihan mielenkiinnosta kysyisin, pitäisikö kaneja teidän mielestänne olla kaksi?
Meillä on (toistaiseksi?) vain yksi kani, mutta olen huolissani siitä, kärsiikö se kenties seuranpuutteesta. Mitään merkkejä (mitä ne sitten ikinä olisivatkaan..) en ole huomannut, vaan lähinnä joistain kanikirjoista lukenut, että kaneja pitäisi EHDOTTOMASTI olla kaksi.
Että mitä mieltä. Kani on tyttö, vapaana se saa olla päivittäin yleensä aika paljon eli melkein koko sen ajan kun olemme kotona. Leikimme ja sylittelemme&silittelemme sitä myös aika paljon.
Mutta mielipiteitä?
1 vai 2 kania?
5
329
Vastaukset
- *=)*
Minusta kaneja pitäisi olla kaksi,sillä ne voivat ikävystyä ja sitten niitä ei huvita tehdä mitään,ne vain syövät ja lihovat. Mutta jos kani viihtyy hyvin seurassanne ilman kumppania niin ei välttämättä tarvitse.
- Kaisa, Phoebe ja Nancy
Näinhän se on myös eläinmaailmassa(paria poikkeusta, kuten hamsteri - lukuunottamatta). Kyllä toisesta eläimestä on toiselle aina enemmän seuraa kun ihmisestä(pelkästään). Joten tottakai kannattaa ottaa kaksi kani. Mutta itse vaikkei henk. koht. kokemusta ole kun yhdestä kanista, että JOS päätät ottaa kaksi niin suosittelen ottamaan kaksi sisarusta samasta poikueesta, sillä kahden kanin(eri poikueesta) VOI olla toisinaan HYVIN vaikeata. Eräs tuttuni otti n. 1,5v kanin seuraksi poikasen. Eikä siitä tullut muutakun SUURI eläinlääkärilasku(vanha kani repi toiselta kaulan auki). Ja nyt kanit elävät eri häkeissä ja hän joutuu aina päästämään vaan toisen kanin vapaaksi!
- Taru
No en nyt sanoisi, että EHDOTTOMASTI olisi oltava kaksi, vaikka kanit kyllä ovat laumaeläimiä. Mielummin kaksi, jos vain mahdollista mutta yksikin voi olla jos sille todella on aikaa, virikkeitä ja hellyyttä (kuullosti siltä, että sinulla on). Onhan se niin, ettei ihminen voi korvata toista kania, lajitoveria, mutta kani voi elää oikein hyvän, pitkän elämän kaksin omistajansakin kanssa.
Itselläni on yksi kani ja hyvin olemme pärjänneet. Kyllä kanista huomaa jos se on yksinäinen (nököttää yksin nurkassa, ei juoksentele vapaana ollessaan, on muutenkin passiivinen jne. jne.). Kun muistat vain päivittäin pitää kanillesi seuraa ja puuhastella sen kanssa kaikenlaista, niin pärjäätte varmasti oikein hyvin.- Kuuden kanin omistaja
Olisinpa kyllä sitä mieltä, että ehdottomasti kaksi. Meillä on tällä hetkellä kuusi kania ja kaikki elävät parittain, eli kolme paria. Olen sitä mieltä, että vaikka omistajalla olisi useita tunteja aikaa viettää kanin kanssa, silti yksinäisiä tunteja jää liikaa. Omat kanimme esimerkiksi nukkuvat kaikki yöt kylki kyljessä, syövät yhdessä, pesevät toistensa korvat ja niskat, nämä ovat asioita, joita ihminen ei voi tehdä.
Kun kaneja hankkii, kannattaa ottaa sisarukset samasta poikueesta. Mikäli myöhemmin hankkii kaverin, on ongelmallisempaa, jos ensimmäinen kani on tyttö. Kahta vierasta tyttöä ei nimittäin saa oikein millään ilveellä yhteen, siitä syntyy ainoastaan riitaa. Tytölle kannattaakin hankkia leikattu uros kaveriksi. Pojalle taas käy kaveriksi tyttö, ei missään nimessä toinen poika.
Vaikka kanille hankkisi mitä sukupuolta tahansa olevan kaverin, ne tappelevat aina aluksi. Siksi ne kannattaakin yhdistää ensimmäisiä kertoja puolueettomalla alueella, ei siis kummankaan häkissä. Kanit käyvät vaikka väkisin ensimmäiset riidat läpi, jotta pääsevät selvyyteen siitä, kumpi on pomo
- Marika
Minun mielestäni kaneja kannattaa ehdottomasti olla kaksi kania..niistä on toisilleen seuraa.
Saattaa se kani ehkä seuran puutteesta kärsiä...
jos on vain yksi kani...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161