Ajanvaraajan työ

hss111

Puhelinmyynti ei oikein ole mun juttu, mtta huomasin Naikon-nimisen yrityksen hakevan ajanvaraajia. Millaistakohan mahtaa tuontyyppinen työ olla ja onko kellään kokemusta mitä aikoja tuolla varataan??

16

12306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jartsa-5

      Soitat ihmisille ja varaat aikoja, eli siis myyt edustamaasi firmaa, tässä tapauksessa kaiketi pölynimuriesittelyä koteihin. Että haluatko duunin jossa soitat pölynimurikauppiaana ja koitat saada luvan toiselle pölynimurikauppiaalle päästä ihmisen kotiin?

      • hss111

        Kiitos tiedosta Jartsa. Vai että pölynimuriesittelyyn aikoja heh :) Taidanpa jättää väliin. Luulin tuon olevan jotain sijoitusneuvojille ajanvaraamista niin ehkä sit olisin jopa voinut jopa harkita, mutta eipä pölynimurikauppa mua saa innostumaan :))


      • pakkopäästäpätee

        Siis tää on ihan käsittämätöntä että jengi osaa tänne kirjoittaa kysymyksensä, mut taidot/äly ei sit riitä klikkaa itteensä vaikkapa Naikonin omille nettisivuille ja kattoo mistä kyse. Imureita :D haha !


    • Lasse4

      Ajanvaraaja voi työskennellä monessa eri firmassa. Itsellä on kokemusta mm. keittiöremontti-palvelujen myynnistä. Käytännössä soittelet random-tyypeille ja yrität saada varattua kotikäyntejä firman myyjille (yhdestä käynnistä saat tietyn palkkion, jos käynnistä tehdään kauppa saat provikat päälle....) Kovvaa hommaa.

    • niakon

      Ei kyllä Naikon tee pölynimurikauppaa... :D heheheh...

      Kyllä ajanvarausduunissakin pitää osata myydä. Mutta onhan se tietyllä tapaa erilaista myyntiä. Varsinaista tuotettahan sinä et siinä myy.

    • 14+10

      Kovaa hommaa, varsinaisen myyntityön pohjustamista. Suostuttelua. Ja provikkapalkka, joka on yleensä huikean pieni. Mulla kuukauden pohjapalkka 500 euroa plus provikat päälle. Viime kuussa sain käteen yhteensä 900 euroa... Ja kokopäiväisesti teen.

    • heippa9

      Niin noissa buukkari hommissa mietityttää se että vaikka saat sovittua esittelijän käynnin jne. niin siitä ei välttämättä tule liksaa ollenkaan vaan pelkästään toteutuneista kaupoista? Aika rankalta duunilta kuulostaa, lähtisin itse kokeilmaan jos pohja / takuupalkka riittävän iso. Pitäähän ne vuokrat jne. maksaa.

    • NAIKON

      Miten muuten ajanvaraajan palkasta voi olla pois ellei myyntiesittelijä saa tuotetta myydyksi? Buukkarin työhän on vain saada myyntimiehelle esittelyaika, loppu on myyjästä itsestään kiinni.

    • Sirpa11

      Osa yrityksistä toimii ihan asiallisesti. Kävin itse haastattelussa eräässä yrityksessä joka myy tuotteita yrityksille. Siellä oli ainakin hyvä pohjapalkka, päälle vielä lisäksi sovituista tapaamisista palkkio. Päälle vielä olisi tullut lisää palkkaa jos edustaja saa kaupan. En päässyt, ottivat jonkun kokeneemman :(

    • rwerwerwer

      Naikon myy pölyimureita vaikka itse haluavat puhua hygieniajärjestelmästä! Mut pölyimuri se kapistus vaan on. Myyjä myy koneen ja lisäosia saa tilata netistä. Aika epämääräistä touhua, en tiedä ketään kelle sieltä olis soitettu ja tarjottu pölyinimurin esittelyaikaa, toisin kuin esim.lehtien puh.myynti, josta valittaa kaikki. Ja jatkuvasti muka hakevat ajanvaraajia.

      • Nikoni-ikoni

        Naikon on kameramerkki lausuttuna hienosti stadilaisittain.


    • heippa9

      Kävin eräässä buukkaus firmassa haastattelussa alkusyksystä. Jopa rekrypomo totesi että homma on raskasta. Soitetaan satoja puheluja päivässä samalla skriptillä. Eli melko uuvuttavaa hommaa siis on.

      Jos noihin hommiin menee niin se palkkaus kannattaa selvittää jo haastatteluvaiheessa. Reilua on se että jokaisesti buukatusta ajasta saat provikkaa eikä niin että se tohelo edustaja kentällä ratkaisee myynnillään sen mitä saat extraa palkkaa.

      Itsellä on pääsääntö puhelinmyynnissä se että a) firma on luotettava (palkanmaksut jne.) b) tuote on hyvä. Eli saattaisit itsekin sen ostaa. Jos tiedät että tuote hyvä niin sitä on helppo muillekin suositella. Esim. ajattelen maalaisjärjelllä että ihmiset ostaa pölynimurin mielellään alan liikkeestä eikä epämääräiseltä edustajalta...

    • Anonyymi

      Ajanvaraus on vielä pahempaa kuin tutuille asiakkaille puhelinmyynnissä soittelu, harmikseni koitin kokeilla ja tää työ vie kirjaimellisesti järjen mennessään. Ensinnäkin palkka on pelkkää proviisiota, pohjapalkkaa ei ole joten jos tulosta ei tule niin ei kyllä palkkaakaan. Sitten puhelut, soittelet randomeille ihmisille jostain asiasta (keittiöistä/kaapistoista/ikkunoista ym) ja kysyt missä kunnossa ovat, JOS niinkutsuttu ihminen vastaa asiallisesti eikä huku sua manalaan jo tässä välissä niin pääset jatkamaan puhetta joka johtaa myyntitykin (sinulle häntä väitetään vain asiantuntijaksi) tapaamisen tyrkytykseen, mistä sinut sitten leimataan valehtelijaksi kun myynnistä ei pitäisi olla kyse (eikä sinun kohdallasi olekkaan, vain ilmainen tapaaminen on sinun asiasi mutta tämä on ihmisten jostain syystä erittäin vaikea tajuta). Että ihan kivaa joo, vittuilua jos jaksaa kuunnella päivästä toiseen niin antaa palaa vain. Etänä älä ikinä rupea tekemään koska siinä ei ole työkavereita tukemassa paskan paikan tullen.

      • Anonyymi

        Itse tehnyt vuosia ja tykkään. Riippunee firmasta mitä maksavat, mutta mä olen työssäni todella hyvä ja kokemusta riittää, joten palkkakin on sen mukainen, 3100-3500 euroa kk bonusten kanssa. Joustava työaika, noin 6h päivässä puhelimessa ja hyvät edut muutenkin. En kyllä äkkiä keksi helpompaa tapaa tehdä rahaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tehnyt vuosia ja tykkään. Riippunee firmasta mitä maksavat, mutta mä olen työssäni todella hyvä ja kokemusta riittää, joten palkkakin on sen mukainen, 3100-3500 euroa kk bonusten kanssa. Joustava työaika, noin 6h päivässä puhelimessa ja hyvät edut muutenkin. En kyllä äkkiä keksi helpompaa tapaa tehdä rahaa!

        Missä firmassa olet


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe