Aloin tuossa vaan miettimään,että olivatko kaikki örkit entisiä haltijoita?.
Örkeistä..
8
806
Vastaukset
- Samvise
Eikös kaikki örkit oo jotenki "tehty" haltioista silleen, et ne on vaan tarpeeks kiduttanu ja riuduttanu niitä? Mitenkäs muuten niitä sitten ois syntyny? Toihan on nyt siis mun mielikuva asiasta. Korjatkaa joku, jos tiiätte paremmin.
- TRB
niin...
Silmarillionin versiohan asiasta on juurikin se, että haltioista modattiin örkkiläisiä Morgothin toimesta.
Tämä on yksinkertaistettu versio ja riittä kyllä ihan perustason tiedoksi.
Jos jollakin riittä energiaa, saapi alkaa selittään, miten Professorin mielipide örkkien synnystä muuttui myöhemmin. Minä en sitä jaksa tehdä. - Lalaith
TRB kirjoitti:
niin...
Silmarillionin versiohan asiasta on juurikin se, että haltioista modattiin örkkiläisiä Morgothin toimesta.
Tämä on yksinkertaistettu versio ja riittä kyllä ihan perustason tiedoksi.
Jos jollakin riittä energiaa, saapi alkaa selittään, miten Professorin mielipide örkkien synnystä muuttui myöhemmin. Minä en sitä jaksa tehdä.luullakseni siinä (professorin mielipiteessä siis ;) oli melko lailla sotkua. En muista, mikä oli lopullinen päätös vai oliko mikään. Örkit ovat yksi niitä kohtia, joista voi riidellä loputtomiin ilman kunnon tulosta.
- Hilzu
Lalaith kirjoitti:
luullakseni siinä (professorin mielipiteessä siis ;) oli melko lailla sotkua. En muista, mikä oli lopullinen päätös vai oliko mikään. Örkit ovat yksi niitä kohtia, joista voi riidellä loputtomiin ilman kunnon tulosta.
Siis voivatko kaikki örkit olla alunperin haltioita? Ei kai niitä satoja, ellei tuhansia kiduttamalla örkeiksi muokattu... Örkkejä kun on aika paljon... Kai nekin voivat ihan sellaisenaan lisääntyä... (Ei kylläkään mikään kaunis ajatus..)
Hilzu kirjoitti:
Siis voivatko kaikki örkit olla alunperin haltioita? Ei kai niitä satoja, ellei tuhansia kiduttamalla örkeiksi muokattu... Örkkejä kun on aika paljon... Kai nekin voivat ihan sellaisenaan lisääntyä... (Ei kylläkään mikään kaunis ajatus..)
Kylläkin. Juuri haltioista väännettyjä olentoja. Täynnä vihaa kaikkea kohtaan. Erityisesti luojaansa kohtaan, mikä henkilöityy niiden herrassa, joka käskee niitä. Örkit vihaavat eniten luojaansa, koska ne alitajuisesti tietävät sen oman kurjuutensa luojaksi. Örkki ei pysty tuntemaan rauhaa tai todellista lepoa.
Selitys: Koska Melkor oli valar ja siten osa maailman järjestystä hänelle ei ollut mahdotonta kierouttaa maailman osia omiin tarkoituksiin. Vähän hankittujen ominaisuuksien periytymistä. Örkit sikiävät uskomattomalla nopeudella omilleen jätettyinä ja teoriassa elävät ikuisesti kuten haltiatkin. Heitä vain kuolee paljon runsaammalla tahdilla.
- Luna-fani
Eiköhän ne ole entisiä haltioita :)
- Iluvatar
Kun Melkor tuli pahaksi hän meni Utumnoon ja teki kaikkiapahoja otuksia esim. örkkejä, mutta Saruman teki uruk-haita ihmisistä ja hiisistä. että niistä muovautuisi nopeita ja vahvoja, mutta eikö silmarilissä sanota että melkor jo jotain örkin kaltaisia otuksia ennen haltioiden heräämistä.
- Wilian
Iluvatar kirjoitti:
Kun Melkor tuli pahaksi hän meni Utumnoon ja teki kaikkiapahoja otuksia esim. örkkejä, mutta Saruman teki uruk-haita ihmisistä ja hiisistä. että niistä muovautuisi nopeita ja vahvoja, mutta eikö silmarilissä sanota että melkor jo jotain örkin kaltaisia otuksia ennen haltioiden heräämistä.
"Melkor jo jotain örkinkaltaisia otuksia". Mitäköhän tuokin tarkoitttaa. Ja Saruman ei edelleenkään tehnyt urukeja vaan Sauron, eikä Melkor tultuaan pahaksi mennyt Utumnoon, eihän sitä ollut vielä sillon. Voih näitä tietämättömiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569