Minulla on vm. -88 2,0L Ohc Sierra. Olen omistanut sen uudesta saakka.
Tyhjäkäynti ja starttaaminen oikuttelee.
Virranjakajan kansi, pyörijä, sytytyskaapelit uusittu, kaasuttimen kalvot uusittu ja puola liitäntöineen puhdistettu. Tulpilla ajettu noin 5000 km.
Puola on alkuperäinen. Autolla ajettu 260000 km.
Jokohan pitäisi puola vaihtaa? Päältä koetettaessa ei havaittavissa kuumenemista, vain haalea pinta.
Kuinka kauan puolat ovat Sierroissanne kestäneet?
Jatkan Sierrailua niin kauan kuin pääsen katsastuksesta läpi pikkuisilla remonteilla.
Kauanko Sierran sytytyspuola kestää?
4
372
Vastaukset
- Sierrailija
Kävin hakemassa uuden syttypuolan, laitoin paikoilleen ja sitten koeajolle.
Tyhjäkäynti parani huomattavasti ja moottori tuntui saaneen lisää tehoa.
Olisi pitänyt vaihtaa jo kymmenen vuotta sitten. Vaihtelin ihan turhaan sytytystulppia kerran vuodessa... se ei auttanut.
Mittasin ensiö- ja toisiokäämin vastukset ja vastus oli kummassakin yli hylkyrajan. Kuparikin vanhenee...
Puola maksoi vain 35.90 € ja nyt meno maistuu! - tdcikuski
Kuinka on Sierra mennyt läpi katsastuksesta päästöjen osalta? Muistelen, että tuossa mallissa oli nokka-akselin kulumista, mikä aiheutti häiriötä tyhjäkäyntiin. Sai aina ruuvailla kaasutinta.
Itsellä oli tuollainen -84 vuosimallinen ja harmittaa, kun se tuli myytyä.- Sierrailija
Kun moottorini ei ole kulunut pahasti, ja kaasutin säädetty huolellisesti, niin monta vuotta on mennyt päästöjen osalta läpi.
2.0 L moottori oli erinomainen valinta keston kannalta. Se vääntää hyvin ja tavallisessa liikenteessä pärjää alle 4000 kierroksella minuutissa...ei kulu kylmänä juuri tuosta ominaisuudesta johtuen.
Ensimmäinen nokka-akseli oli karkaisultaan huono, joten kului nopeasti pilalle ja tuli hylkäys noin 10 vuotta sitten.
Tämä uusi nokka-akseli on jo kulunut, mutta vielä meni läpi ja luulenpa että vielä seuraavastakin menee. Karkaisu lienee tehty oikein.
Tuo syttypuolan kuluminen oli hankala tietää, kun korjausoppaissa (vanha ja uusi) ei ollut mainintaa sen kulumisesta/vanhenemisesta ja vaikutuksesta moottorin toimintaan.
Teknisissä tiedoissa oli vastusarvot ensiö- ja toisiokäämille, mutta uskoin että kestäähän se, kun siinä ei ole liikkuvia osia.
Kuparin johtokyky kuitenkin heikkenee iän myötä, kun puola lämpenee ja kylmenee moottoritilassa. Vaihto oli erittäin helppoa.
- Mondeojeejee
Pannaanpa pieni tarkennus edelliseen.
Kyllä kupari sähköä kestää aina maailman tappiin saakka, ei se kulu. Puolassa on kuitenkin kuparikäämi, siinä lakkaeristeet ja tietysti käämin liitokset puolan napoihin. Eristys siinä rapautuu vuosien saatossa ja sähkö alkaa kulkea miten sattuu, käämin liitoksetkin (tinaus) voivat murtua lämpöliikkeestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818