matokuuri

sashar

Vinkkejä miten saatte kissanne ottamaan matokuurin tablettina? Aiemmin annoin Mirrix merkkistä ja se meni kun sekoitti pieneen ruokamäärään mutta nyt kisssani käy ulkona ja ostin Drontal tableteita. Murskasin ja sekoitin ruokaan... Oli mieluummin syömättä koko yön kuin koski koko evääseen.

9

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hepulis

      Kai se olisi sitten pakko työntää kurkusta vaan. Ellei sitten johonkin tosi makupalaan sekoitettuna söisi.

      Itse olen joskus nirson kissan nirsona kautena saanut syömään kun laitan lattialle pieninä tiploina sen ruoan kuin herkkupalat. Luulee ehkä sitä leikiksi ja oikeiksi herkkupaloiksi ja syö.

      Näin olen joskus syöttänyt saman ruoan joka ei ensin lautaselta kelvannut.

    • murskattunna

      Axilur tabletinmurskaimella ruoan sekaan.

    • heiduliini

      Yliopiston apteekeissa myydään sellaista ruskeaa "tahnaa" johon saa piilottaa tabletin. Kissoille se menee ihan makupalasta, koska on niin hyvää. Meillä on mennyt sillä tahnalla alas antibioottikuurit ja matolääkkeet. Maksamakkara on myös hyvä konsti piilottaa tabletit.

    • lääkärin neuvo

      Päällystä kissalle anettava tabletti voilla,käännä kissan kuono ylöspäin ja pidä yläleusta kiinni,suu aukeaa.aseta tabletti syvälle kissan suuhun ja sulje se hiero kissan kaulaa nielemisen aktivoimiseksi.

      • toimivakonsti

        Minä tungen kurkkuun ja karjasen että nyt syö se. toimii


      • miävaa

        olen joskus tuon ohjeen jollekin palstalle laittanut sanasta sanaan.


    • Koita tällä tavoin

      Itse madotan Axilurilla oman kissani niin, että liuotan lääkkeen pieneen määrään vettä ja ruutalla sitten suuhun.
      Sen verran rauhallisesti tietysti, että nielee lääkeveden kakomatta jne. Pidän kissan vielä sen verran tukevasti kainalossa, ettei pääse karkuun eikä ala riehumaan.
      Tuo on meillä ainoa tapa, kun lääkkeen ylipäätään saa menemään alas. Tablettia on ihan turha edes yrittää sinällään tai ruuan seassa, ei varmasti suostu syömään sitä.

      • korvapunkkirulettaa

        Just näin pitää tehdä.

        Minun kiltein kissani on sihtikurkku. Liuotan Axilur annoksen ruiskulliseen (5 ml) vettä ja ei kun kitaan pikkuhiljaa. Myös eläinlääkäriltä saa yksittäisiä pillereitä madotukseen ja niskaan laitettavaa mönjää, joka tappaa myös korvapunkit. Miksi hitossa annat kissasi käydä ulkona?


    • elho12

      Laitan nieluun tapletin ja suljen kissan suun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2873
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      261
      1206
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1201
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      983
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      46
      875
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      858
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      769
    Aihe