matokuuri

sashar

Vinkkejä miten saatte kissanne ottamaan matokuurin tablettina? Aiemmin annoin Mirrix merkkistä ja se meni kun sekoitti pieneen ruokamäärään mutta nyt kisssani käy ulkona ja ostin Drontal tableteita. Murskasin ja sekoitin ruokaan... Oli mieluummin syömättä koko yön kuin koski koko evääseen.

9

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hepulis

Kai se olisi sitten pakko työntää kurkusta vaan. Ellei sitten johonkin tosi makupalaan sekoitettuna söisi.

Itse olen joskus nirson kissan nirsona kautena saanut syömään kun laitan lattialle pieninä tiploina sen ruoan kuin herkkupalat. Luulee ehkä sitä leikiksi ja oikeiksi herkkupaloiksi ja syö.

Näin olen joskus syöttänyt saman ruoan joka ei ensin lautaselta kelvannut.

• murskattunna

Axilur tabletinmurskaimella ruoan sekaan.

• heiduliini

Yliopiston apteekeissa myydään sellaista ruskeaa "tahnaa" johon saa piilottaa tabletin. Kissoille se menee ihan makupalasta, koska on niin hyvää. Meillä on mennyt sillä tahnalla alas antibioottikuurit ja matolääkkeet. Maksamakkara on myös hyvä konsti piilottaa tabletit.

• lääkärin neuvo

Päällystä kissalle anettava tabletti voilla,käännä kissan kuono ylöspäin ja pidä yläleusta kiinni,suu aukeaa.aseta tabletti syvälle kissan suuhun ja sulje se hiero kissan kaulaa nielemisen aktivoimiseksi.

• toimivakonsti

Minä tungen kurkkuun ja karjasen että nyt syö se. toimii

• miävaa

olen joskus tuon ohjeen jollekin palstalle laittanut sanasta sanaan.

• Koita tällä tavoin

Itse madotan Axilurilla oman kissani niin, että liuotan lääkkeen pieneen määrään vettä ja ruutalla sitten suuhun.
      Sen verran rauhallisesti tietysti, että nielee lääkeveden kakomatta jne. Pidän kissan vielä sen verran tukevasti kainalossa, ettei pääse karkuun eikä ala riehumaan.
      Tuo on meillä ainoa tapa, kun lääkkeen ylipäätään saa menemään alas. Tablettia on ihan turha edes yrittää sinällään tai ruuan seassa, ei varmasti suostu syömään sitä.

• korvapunkkirulettaa

Just näin pitää tehdä.

Minun kiltein kissani on sihtikurkku. Liuotan Axilur annoksen ruiskulliseen (5 ml) vettä ja ei kun kitaan pikkuhiljaa. Myös eläinlääkäriltä saa yksittäisiä pillereitä madotukseen ja niskaan laitettavaa mönjää, joka tappaa myös korvapunkit. Miksi hitossa annat kissasi käydä ulkona?

• elho12

Laitan nieluun tapletin ja suljen kissan suun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      291
      8351
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      194
      4547
    3. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      30
      2767
    4. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      193
      2575
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      113
      2180
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      51
      1706
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      58
      1658
    8. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      27
      1570
    9. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      343
      1313
    10. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      169
      1308
    Aihe