matokuuri

sashar

Vinkkejä miten saatte kissanne ottamaan matokuurin tablettina? Aiemmin annoin Mirrix merkkistä ja se meni kun sekoitti pieneen ruokamäärään mutta nyt kisssani käy ulkona ja ostin Drontal tableteita. Murskasin ja sekoitin ruokaan... Oli mieluummin syömättä koko yön kuin koski koko evääseen.

9

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hepulis

Kai se olisi sitten pakko työntää kurkusta vaan. Ellei sitten johonkin tosi makupalaan sekoitettuna söisi.

Itse olen joskus nirson kissan nirsona kautena saanut syömään kun laitan lattialle pieninä tiploina sen ruoan kuin herkkupalat. Luulee ehkä sitä leikiksi ja oikeiksi herkkupaloiksi ja syö.

Näin olen joskus syöttänyt saman ruoan joka ei ensin lautaselta kelvannut.

• murskattunna

Axilur tabletinmurskaimella ruoan sekaan.

• heiduliini

Yliopiston apteekeissa myydään sellaista ruskeaa "tahnaa" johon saa piilottaa tabletin. Kissoille se menee ihan makupalasta, koska on niin hyvää. Meillä on mennyt sillä tahnalla alas antibioottikuurit ja matolääkkeet. Maksamakkara on myös hyvä konsti piilottaa tabletit.

• lääkärin neuvo

Päällystä kissalle anettava tabletti voilla,käännä kissan kuono ylöspäin ja pidä yläleusta kiinni,suu aukeaa.aseta tabletti syvälle kissan suuhun ja sulje se hiero kissan kaulaa nielemisen aktivoimiseksi.

• toimivakonsti

Minä tungen kurkkuun ja karjasen että nyt syö se. toimii

• miävaa

olen joskus tuon ohjeen jollekin palstalle laittanut sanasta sanaan.

• Koita tällä tavoin

Itse madotan Axilurilla oman kissani niin, että liuotan lääkkeen pieneen määrään vettä ja ruutalla sitten suuhun.
      Sen verran rauhallisesti tietysti, että nielee lääkeveden kakomatta jne. Pidän kissan vielä sen verran tukevasti kainalossa, ettei pääse karkuun eikä ala riehumaan.
      Tuo on meillä ainoa tapa, kun lääkkeen ylipäätään saa menemään alas. Tablettia on ihan turha edes yrittää sinällään tai ruuan seassa, ei varmasti suostu syömään sitä.

• korvapunkkirulettaa

Just näin pitää tehdä.

Minun kiltein kissani on sihtikurkku. Liuotan Axilur annoksen ruiskulliseen (5 ml) vettä ja ei kun kitaan pikkuhiljaa. Myös eläinlääkäriltä saa yksittäisiä pillereitä madotukseen ja niskaan laitettavaa mönjää, joka tappaa myös korvapunkit. Miksi hitossa annat kissasi käydä ulkona?

• elho12

Laitan nieluun tapletin ja suljen kissan suun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      165
      3270
    2. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      226
      2850
    3. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      70
      2447
    4. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      304
      1703
    5. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      7
      1490
    6. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      25
      1362
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      1251
    8. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      1022
    9. Ei osattu ratkaista etääntymistä

Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.
      Ikävä
      115
      930
    10. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      103
      913
    Aihe