Röpöttää

mopedisti

Niin, miksihän näin kylmien ilmojen tullen röpöttää täyskaasulla, vaikka olisi jo ajettu kilometrin verran, eli moottori lämmin ?

Ennen ei röpöttäny, mutta savuttaa. Mulla on vähän liian suuri pääsuutin....

Mun piti kyllä seosruuvia kääntää kierros kiinnipäin, muuten ei käynnistyny, mutta käänsin sen mielestäni takaisin vanhaan asentoon.

Kylmällä moottorilla ei tahdo vetää, nykii.
Imutiivisteet vaihdoin, niissä oli pieni vuoto.

12

16256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiijii

      teille kaikille "virittäjille" kun säätää
      ilmaruuvia EI SITÄ kierretä mitään kierroskaupalla tarkat säädöt tehdään
      kiertämällä milli kerrallaan,otetaampa vaikka se näin niin on helpompi ymmärtää kun ottaa kellotaulun säätö ohjeeksi,eli yleensä on nyrkkisääntö ilmaruuvi AUKI 1,5-kierrosta
      ja TÄSTÄ kun alatte hienosäätää jompaankumpaan suuntaan (näin talvella)TIETYSTI kiinnipäin
      kiertäkää kerrallaa AINOASTAAN noin 5minuttia-
      ja tämähän tarkoitti sitä kellotaulu mallia montakertaa sekin on kyllä liikaa,toinen homma tehkää tämä homma kun kone on LÄMMIN,pistäkää ruuvimeisseliin joku merkki (vaikka teipin pala)
      on hyvä konsti,vielä parempi on kun kierrätte meisselin kahvan ympäri esim.rautalankaa ja siitä jätätte pään ikänkuin sarveksi niin SIINNÄ SE ON meinaan kellonviisarit,jollei näillä onnistu niin älkää tehkö koko hommaa.

      • mopo

        ja jos koko talven meinaa mopolla ajella niin kannattaa vaihtaa n.3-5 kokoa isompi suutin! jos ei vaihda niin mopo voi jopa leikata kiinni! tää on monimutkainen juttu, niin en jaksa selittää miksi leikkaa kiinni...


      • jiijii
        mopo kirjoitti:

        ja jos koko talven meinaa mopolla ajella niin kannattaa vaihtaa n.3-5 kokoa isompi suutin! jos ei vaihda niin mopo voi jopa leikata kiinni! tää on monimutkainen juttu, niin en jaksa selittää miksi leikkaa kiinni...

        jos mopo käy kesäkelillä "normaalisti" silloin
        on asiat suhtkoht okei mutta kun ilmat kylmenevät
        silloin käy yleensä (varsinkin jos on vähän laitettu)niin että kone saakin liikaa ilmaa eli
        ilmaruuvia säätämään yleensä tämäkään ei auta
        koska suutin on jo ylikokoa,eli kerroppas mulle
        se sun pitkä juttu että minäkin tulisin viisaamaksi ettei olisi "tiedoissa"aukkoja


      • Mopedisti
        jiijii kirjoitti:

        jos mopo käy kesäkelillä "normaalisti" silloin
        on asiat suhtkoht okei mutta kun ilmat kylmenevät
        silloin käy yleensä (varsinkin jos on vähän laitettu)niin että kone saakin liikaa ilmaa eli
        ilmaruuvia säätämään yleensä tämäkään ei auta
        koska suutin on jo ylikokoa,eli kerroppas mulle
        se sun pitkä juttu että minäkin tulisin viisaamaksi ettei olisi "tiedoissa"aukkoja

        Mun mopo on vakio.

        Mulla on vähän liian iso pääsuutin. Kaasutin on vakio, Mikuni 14mm, ja siinä pitäis olla 72,5 suutin vakiona, mutta mulla on vanha omistaja laittanut 78 suuttimen. Se on mulla vieläkin.

        Savuttaa aikalailla, ja nyt ruvennu röpöttään, nykii kylmänä, mutta johtunee kylmistä ilmoista.

        Jos laitan, kun mulla on siihen 75 suutin, niin kasteli tulpan, ei lähtenyt käyntiin.
        Mulla on neula toiseksi alimmassa asennossa.

        Mihin kohtaan neula kannattas laittaa, jos 75 suuttimen laitan ? Entäs jos laittaa 72,5 suuttimen ? Missä muilla on neula uudemmissa PV:issä ??


        En talvella aja. Huomenna otan akun irti, ja mopo jää seisomaan talveksi. Papiskalla ajelen talvella sitten....


      • jiijii
        Mopedisti kirjoitti:

        Mun mopo on vakio.

        Mulla on vähän liian iso pääsuutin. Kaasutin on vakio, Mikuni 14mm, ja siinä pitäis olla 72,5 suutin vakiona, mutta mulla on vanha omistaja laittanut 78 suuttimen. Se on mulla vieläkin.

        Savuttaa aikalailla, ja nyt ruvennu röpöttään, nykii kylmänä, mutta johtunee kylmistä ilmoista.

        Jos laitan, kun mulla on siihen 75 suutin, niin kasteli tulpan, ei lähtenyt käyntiin.
        Mulla on neula toiseksi alimmassa asennossa.

        Mihin kohtaan neula kannattas laittaa, jos 75 suuttimen laitan ? Entäs jos laittaa 72,5 suuttimen ? Missä muilla on neula uudemmissa PV:issä ??


        En talvella aja. Huomenna otan akun irti, ja mopo jää seisomaan talveksi. Papiskalla ajelen talvella sitten....

        neulaa 1-pykälä ja säädä seosruuvi ensin puolitoistakierrosta auki koeta niinsanotusti löysinrantein vääntää kaasua ja irroita sormet
        kaasulta kun kahva on noin puolivälissä
        jos otti äkäisesti kierroksia niin ok mutta jos
        otti laiskasti niin säädä n.5-min.verran seosruuvia jatka näin kumpaankin suuntaan ruuvia säätäen niin löydät aivan varmaan sen "maukkaan"
        kohdan jossa kone laulaa parhaiten,on vaan sellainen homma kun saat tämän tehtyä käy takuu-
        varmasti niin että et saa kylmänä kunnolla käyntiin siinä tapauksessa kierrä ruuvia ihan milli kiinnipäin niin pitäs korjautua,kyllä se siitä nää on harjoteltava kerran oikein kunnolla
        niin tajuaa mihin mitäkin on säädettävä,yksi vika on noi ns:vapaavirtasuodattimet ne tahtoo olla tehtyjä vain kesäkäyttöä varten talvella
        on melkein mahdoton saada konetta säätöihin
        ei muutakuin säätämään kerroppa tännekkin päin
        miten homma pelitti.


      • Mopedisti
        jiijii kirjoitti:

        neulaa 1-pykälä ja säädä seosruuvi ensin puolitoistakierrosta auki koeta niinsanotusti löysinrantein vääntää kaasua ja irroita sormet
        kaasulta kun kahva on noin puolivälissä
        jos otti äkäisesti kierroksia niin ok mutta jos
        otti laiskasti niin säädä n.5-min.verran seosruuvia jatka näin kumpaankin suuntaan ruuvia säätäen niin löydät aivan varmaan sen "maukkaan"
        kohdan jossa kone laulaa parhaiten,on vaan sellainen homma kun saat tämän tehtyä käy takuu-
        varmasti niin että et saa kylmänä kunnolla käyntiin siinä tapauksessa kierrä ruuvia ihan milli kiinnipäin niin pitäs korjautua,kyllä se siitä nää on harjoteltava kerran oikein kunnolla
        niin tajuaa mihin mitäkin on säädettävä,yksi vika on noi ns:vapaavirtasuodattimet ne tahtoo olla tehtyjä vain kesäkäyttöä varten talvella
        on melkein mahdoton saada konetta säätöihin
        ei muutakuin säätämään kerroppa tännekkin päin
        miten homma pelitti.

        No en kyllä nosta neulaa, sehän rikastaa, ja mulla röpöttää...pitäis laskea.

        Nyt laitan mopon talviteloille, en ajele talvella.

        Ens kesällä vaihdan pienemmän suuttimen.

        Jos mulla on 78, vakio olis 72,5, niin riittääkö jos laittaa 75 ? Loppuuko savutus ? Neula on toiseksi alimmassa, laitanko ylemmäs kuin paljo ?


      • jiijii
        Mopedisti kirjoitti:

        No en kyllä nosta neulaa, sehän rikastaa, ja mulla röpöttää...pitäis laskea.

        Nyt laitan mopon talviteloille, en ajele talvella.

        Ens kesällä vaihdan pienemmän suuttimen.

        Jos mulla on 78, vakio olis 72,5, niin riittääkö jos laittaa 75 ? Loppuuko savutus ? Neula on toiseksi alimmassa, laitanko ylemmäs kuin paljo ?

        nostat ja kompensoit sen ilmaruvilla nyt koneesi saa kylmänä kakkua aivan liikaa ja tukehtuu liikaan bensaan usko pois näin se vaan on talvella tämä homma.


      • Mopedisti
        jiijii kirjoitti:

        nostat ja kompensoit sen ilmaruvilla nyt koneesi saa kylmänä kakkua aivan liikaa ja tukehtuu liikaan bensaan usko pois näin se vaan on talvella tämä homma.

        Joo, no pitää ens kesänä vaihtaa pienempi suutin.

        Laitan suuttimen kiinni, neulaa pykälä rikkaammalle jakoetan. Jos ei lähde, ruuvista vähän rikastusta.

        Sitten säädellään sopivasti.

        Mistä tietää ettei liian laihalla ?

        Nyt otin akun PV:stä pois, ja talviteloille. Keväällä sitten....


      • jiijii
        Mopedisti kirjoitti:

        Joo, no pitää ens kesänä vaihtaa pienempi suutin.

        Laitan suuttimen kiinni, neulaa pykälä rikkaammalle jakoetan. Jos ei lähde, ruuvista vähän rikastusta.

        Sitten säädellään sopivasti.

        Mistä tietää ettei liian laihalla ?

        Nyt otin akun PV:stä pois, ja talviteloille. Keväällä sitten....

        mopon bensaseos siitä huolen pitää ettei mitään vahinkoa tapahdu


      • Mopedisti
        jiijii kirjoitti:

        mopon bensaseos siitä huolen pitää ettei mitään vahinkoa tapahdu

        Liian laihalla seoksella on kiinni leikkaamisen vaara.

        Jos siis käyttää öljyä normaalisti, minäkin PV:ssä 2,5%. Se on ihan hyvä, mutta jos seokset (ilma-bensa seos) on kovin laihalla ==> bensaa menee vähemmän ==> öljyäkin menee vähemmän = vaara leikata kiinni. Siksi ei kovin laihalla saa olla....


      • jiijii
        Mopedisti kirjoitti:

        Liian laihalla seoksella on kiinni leikkaamisen vaara.

        Jos siis käyttää öljyä normaalisti, minäkin PV:ssä 2,5%. Se on ihan hyvä, mutta jos seokset (ilma-bensa seos) on kovin laihalla ==> bensaa menee vähemmän ==> öljyäkin menee vähemmän = vaara leikata kiinni. Siksi ei kovin laihalla saa olla....

        ei se sun bensasossuhde siitä 2,5% miksikään muutu
        kun kierrät ilmaruuvia mihin suuntaan vain kyllä
        se pysyy aivan samana seossäädöllä tarkoitetaan
        ilman ja bensan määrää jonka kaasari antaa pyttyyn
        ,eli jos sulla on suutin jo vaihdettu suuremmaksi
        ja neula laskettu alemmas niin mitä meinaat että onko ilmansaanti ilman säätämättä kohdallaan,ei varmaan ole vaan kone tukehtuu bensaan pienillä kierroksilla eihän kukaan pysty ajamaan kokoajan kaasu pohjassa,mitä tulee kiinnileikkaamiseen se yleensä johtuu nimenomaan siitä että viritetään konetta ottamaan ns:ylikierroksilla joka tarkoittaa samaa mitä tuossa jo edellä kerroin.


      • Mopedisti
        jiijii kirjoitti:

        ei se sun bensasossuhde siitä 2,5% miksikään muutu
        kun kierrät ilmaruuvia mihin suuntaan vain kyllä
        se pysyy aivan samana seossäädöllä tarkoitetaan
        ilman ja bensan määrää jonka kaasari antaa pyttyyn
        ,eli jos sulla on suutin jo vaihdettu suuremmaksi
        ja neula laskettu alemmas niin mitä meinaat että onko ilmansaanti ilman säätämättä kohdallaan,ei varmaan ole vaan kone tukehtuu bensaan pienillä kierroksilla eihän kukaan pysty ajamaan kokoajan kaasu pohjassa,mitä tulee kiinnileikkaamiseen se yleensä johtuu nimenomaan siitä että viritetään konetta ottamaan ns:ylikierroksilla joka tarkoittaa samaa mitä tuossa jo edellä kerroin.

        Niin, ei se bensa-öljy seos mihinkään muutu, mutta kun laihempi bensa-ilmaseos palaa kuumemmalla liekillä, ja se kuumentaa kovasti. Kun tarpeeksi kuumuu, leikkaa kyllä kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      24
      3409
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      11
      2818
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2504
    4. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1917
    5. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      51
      1749
    6. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      14
      1681
    7. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      43
      1564
    8. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1458
    9. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      54
      1414
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

      Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      263
      1151
    Aihe