Kävin turkkuses

k/k

Usseest en alotuksii tee mut sillonko teen ni asia on tärkiä. Simmottis on päässy käymään et turun linnas on kylmä ja meinas varppaat jäätty siäl.

46

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hunksz.

      Feikki "k/k"

      Oisit mennyt Runosmäkeen. Kuka käskji mennä Turun linnaan.


      Rikkinäise jääfliiti
      muljava joes
      ku föri reissaa ja reissaa
      eres ja takas
      eres ja takas
      eikä föri varmaa oikkee koskaa tiärä
      kummal pual jokkee häne piräs
      oikke sitä trahteerias pittää.


      Siin sitä riittää praattamist
      pullasorsil, ja jos vaik vareksil,
      jos se nyt sit nii erinomase tärkiä asia eres on.

      juhani tikkanen




      H.

    • hunksz.

      Feikki "k/k"

      Onko rakkautta olemassa?Minua ei kukaan ole koskaan rakastanut. Lyöty on senkin edestä.




      H.

      • k/k

        Feikki hunksil
        Tot kai rakkaut on olemas ,sää et ol vaa nuukast katellu ettes, se rakkaus on ko maaha puronu elohoppia,äkki se roskie joukko sekko.


      • hunksz.
        k/k kirjoitti:

        Feikki hunksil
        Tot kai rakkaut on olemas ,sää et ol vaa nuukast katellu ettes, se rakkaus on ko maaha puronu elohoppia,äkki se roskie joukko sekko.

        Feikki "k/k"

        tuu tänne ni otetaan kaliaa. Lähtöökö sun tojota liikkeelle?




        H.


      • k/k
        hunksz. kirjoitti:

        Feikki "k/k"

        tuu tänne ni otetaan kaliaa. Lähtöökö sun tojota liikkeelle?




        H.

        Feikki hunksil
        En mä ruppe semmose kuraveren kans pruttama,mene makoki iha sekasi.
        Mun tojota lähte ain käymä,ei tart ko avami helistä nii pörisee.


      • hunksz.
        k/k kirjoitti:

        Feikki hunksil
        En mä ruppe semmose kuraveren kans pruttama,mene makoki iha sekasi.
        Mun tojota lähte ain käymä,ei tart ko avami helistä nii pörisee.

        Feikki "k/k"

        tää toyta ei läh likl


        H


      • k/k
        hunksz. kirjoitti:

        Feikki "k/k"

        tää toyta ei läh likl


        H

        An sil ryyppy samal ko tarttaat,mut älä ite ota.
        Sit ko se lähte käymä nii tul turu toril.


    • hunksz.

      Feikki "k/k"


      Tää tojota ei lähe liikkeelle. Tiiät kuka on kirjottanu ettei tarvi erikseen mainita.



      H.

      • k/k

        Koht mää alan parkkusee ku oon aito k/k ja menos turkkusee,


    • k/k

      kirjotelkka poja ja flika, mä pirä pikkuse friitä ny, taera men tonne leen pualel makkama.

      • k/k

        Ain ko mää tuun palstal ni joku toine yrittä essinty muna.


      • rikka roppone

        Laros on kylymä.


      • k/k
        rikka roppone kirjoitti:

        Laros on kylymä.

        Men tuppa,mitäs sial värjöttele.


    • tulipalopakkanen

      Ny mull taas pikkuse viiraa ko mä ehrotan sull ett käy siell Raunistulassa ni varppaat lämpee.

      • hunksz.

        Feikki "tulipalopakkanen"

        Räpyräpyrällä tuli talvahalla kuurapartatuiskutukka lumiviitta harmaa sukka.



        H.


    • €--

      Linnassako kylmää, on siellä, olen käynyt Savonlinnan olavinlinnassa talvella, höyry nousi sulasta virrasta oisko ollu piru merrassa, muuten taitaa olavissa olla ensimmäinen sisävessa ei mikään lämmin.

      • eppu2

        On tullut Olavinlinnassa käytyä, tulee mielee Erik Akselinpoika Tott.
        Myös Annikki Tähden Balladi Olavinlinnasta.


      • eppu2 kirjoitti:

        On tullut Olavinlinnassa käytyä, tulee mielee Erik Akselinpoika Tott.
        Myös Annikki Tähden Balladi Olavinlinnasta.

        Mun tulee kakolast mieleen velipoika.


      • tulipalopakkanen
        eppu2 kirjoitti:

        On tullut Olavinlinnassa käytyä, tulee mielee Erik Akselinpoika Tott.
        Myös Annikki Tähden Balladi Olavinlinnasta.

        Olen käynyt myös minäkin Olavinlinnassa ja aina katson sitä pihlajaa. Olin lapsena tosi tosi surullinen siitä tarinasta.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mun tulee kakolast mieleen velipoika.

        Kakolasta en tiedä mitään, mutta Turun linnan alla vankikoppeja olen käynyt katsomassa. Huh huh.


      • €ero
        eppu2 kirjoitti:

        On tullut Olavinlinnassa käytyä, tulee mielee Erik Akselinpoika Tott.
        Myös Annikki Tähden Balladi Olavinlinnasta.

        Eppu2
        Hokasin ennen käytettiin nimen mukana isän nimeä yhdisteenä, meikän nimi, olisi, eero eino olavinpoika......he he huvittaisi nykyään, olisiko johtunu sukunimien puutteesta vai..


      • eppu2 kirjoitti:

        Kakolasta en tiedä mitään, mutta Turun linnan alla vankikoppeja olen käynyt katsomassa. Huh huh.

        Eipä tainut pojilla olla nettiä viihdykkeenä kun siel laverilla pötköttivät.
        Olen kans ihmetellyt et miten se ilkka sielt poterost pääs karkuun.


      • eppu2
        €ero kirjoitti:

        Eppu2
        Hokasin ennen käytettiin nimen mukana isän nimeä yhdisteenä, meikän nimi, olisi, eero eino olavinpoika......he he huvittaisi nykyään, olisiko johtunu sukunimien puutteesta vai..

        Rahvaalla ei ollut sukunimiä. En muista missä vaiheessa asiat muuttui.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Eipä tainut pojilla olla nettiä viihdykkeenä kun siel laverilla pötköttivät.
        Olen kans ihmetellyt et miten se ilkka sielt poterost pääs karkuun.

        Ei tule mieleen Jaakko Ilkan kaikki kulkemiset. Jokinmoinen yleiskuva nuijasodasta vaan on päässä.


    • bessie*

      Onkohan siellä linnassa henkimaailman edustajia /osaajia paikalla? Jos vaikka joku selvänäkijä voisi vilkaista mun lämpötolpan ajastinta, milloin alkaa Foordi huomenna lämmetä. Roskiskeikan jo tein, mutta unohdin ottaa auton/tolpan avaimet mukaan ja enää en tuonne pakkaseen mene.

      • tulipalopakkanen

        Hengessä mukana kuitenkin tässä henkimaailmassa ja autosi alkaa tolpasta huolimatta lämpiämään aamusella. Lumipeite tekee suojakerroksen auton päälle ja ympäröivä atmosfääri tekee auraa Foordin ympärille lämmittäen säteillään ja Celsiuskin kipuaa elohopean nopeudella.


      • hunksz.

        Feikki "bessie"

        tojota ei lähe käyntii


        H.


      • bessie*
        tulipalopakkanen kirjoitti:

        Hengessä mukana kuitenkin tässä henkimaailmassa ja autosi alkaa tolpasta huolimatta lämpiämään aamusella. Lumipeite tekee suojakerroksen auton päälle ja ympäröivä atmosfääri tekee auraa Foordin ympärille lämmittäen säteillään ja Celsiuskin kipuaa elohopean nopeudella.

        Katospaikka, että ihan ilmojen, ympäröivän pienoisilmaston ja auran varassa tässä ollaan. Jos joku käy tekemässä aurausvallin auton eteen (taakse), niin sehän kyllä voisi vähän vaikuttaa atmosfääriin suotuisasti.
        Oliko se niin, että yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin 600 ajokilometriä. Ei, kyllä minä vielä tänään hilppasen laittamaan lämmityksen alkamisajan noin kohdilleen ja vien vielä luettavaksi-kierrätykseen säästämäni lehdet paperikeräykseen. Liian 'haastavaa' lähteä vain yhden asian takia.


      • bessie*
        hunksz. kirjoitti:

        Feikki "bessie"

        tojota ei lähe käyntii


        H.

        No voi hepsutarallaa

        Muuta en osaa sanoa kuin että älä riko starttimoottoria kun ei lähde niin ei lähde ja seuraavalla kerralla pysäköi alamäkeen niin saat yksin työnnettyä. Älä liian jyrkkään, että kerkiät hypätä kyytiin.


      • tulipalop
        bessie* kirjoitti:

        Katospaikka, että ihan ilmojen, ympäröivän pienoisilmaston ja auran varassa tässä ollaan. Jos joku käy tekemässä aurausvallin auton eteen (taakse), niin sehän kyllä voisi vähän vaikuttaa atmosfääriin suotuisasti.
        Oliko se niin, että yksi kylmäkäynnistys rasittaa moottoria yhtä paljon kuin 600 ajokilometriä. Ei, kyllä minä vielä tänään hilppasen laittamaan lämmityksen alkamisajan noin kohdilleen ja vien vielä luettavaksi-kierrätykseen säästämäni lehdet paperikeräykseen. Liian 'haastavaa' lähteä vain yhden asian takia.

        Tämäkin ylimääräinen matka on nähtävä nyt energiankulutuksena, mutta positiivisena, sillä paperinkeräys saa täytettä, lihakset kehittyvät ja autonmoottorin rasitukset vähenevät. Näin henkien kulkua ilmatilassa ei vaikeuteta ylimääräisillä päästöillä.


      • hunksz.
        bessie* kirjoitti:

        No voi hepsutarallaa

        Muuta en osaa sanoa kuin että älä riko starttimoottoria kun ei lähde niin ei lähde ja seuraavalla kerralla pysäköi alamäkeen niin saat yksin työnnettyä. Älä liian jyrkkään, että kerkiät hypätä kyytiin.

        Feikki "bessie"

        Tää tojota ei lähe käntii




        H.


    • jaaha_

      Joku liatolaine klooni taas.

      • ota vaarin

        Oisitteppa ollu mukana viimokesänä kun lapsosen lapson kanssa oltiin pomppulinnassa ei ollu kylmä, vaarikin meni siinä kuin nuoretkin hikisenä.


    • Eivätpä tosiaankaan ole minun tekemiäni nämäkään kommentit.
      Mutta hyvä, pää-asia on että ihmiset purkavat hyvää tai pahaa oloansa minuun,
      eivätkä syyttömiin :)

      H.

      • Näkeehän ton ,sokee reettakin, nää jutut kun on kirjotettu selkokielel,ilman turhia koukeroita ja eiks sul ollu rellu?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Näkeehän ton ,sokee reettakin, nää jutut kun on kirjotettu selkokielel,ilman turhia koukeroita ja eiks sul ollu rellu?

        "koti-kiusattu"

        Tuskinpa kyseessä on minun autoni.
        Kaikkeen ja kaikkia sitä ihmiset kirjoittelevatkin.
        Mutta...Jatkakaa, lupani olen antanut.
        Ihan kaikkeen.
        Minä en poistoja vaadi koskaan.
        Sillä minäkin haluan nauraa usein ja hartaasti.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Tuskinpa kyseessä on minun autoni.
        Kaikkeen ja kaikkia sitä ihmiset kirjoittelevatkin.
        Mutta...Jatkakaa, lupani olen antanut.
        Ihan kaikkeen.
        Minä en poistoja vaadi koskaan.
        Sillä minäkin haluan nauraa usein ja hartaasti.

        H.

        Helpotti paljon kirjottelua kun annoit luvan,ei tartte erikseen kysellä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Helpotti paljon kirjottelua kun annoit luvan,ei tartte erikseen kysellä.

        "koti-kiusattu"

        Uskoisin sinun lukeneen tuon lupaukseni jo aikoja sitten.
        En usko että vasta nyt yllätyit helpottuneena.
        Miten haluat minun ajattelevan kommentistasi?
        Runollisesti, vai rujon runollisesti...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Uskoisin sinun lukeneen tuon lupaukseni jo aikoja sitten.
        En usko että vasta nyt yllätyit helpottuneena.
        Miten haluat minun ajattelevan kommentistasi?
        Runollisesti, vai rujon runollisesti...

        H.

        Uskoisin et kaikki kirjoittajat tajuaa sen et ei kukaan oo tällä palstalla luvan antajana.
        Riippumatta asuinpaikasta,sosiaaliluokasta ja koulunkäynneistä ,joku voi harhoissaan niin luulla mut ei se niin mene.
        Sanavalmiit,tottuneet median käyttäjät yrittää helposti ottaa yliotteen mut ainakin mun niskasta ote lipsuu.
        Se miten suhtaurut mun kirjotukseen saat ihan itte päättää mä ainakin pikkasen hymyilen kun joku antaa mulle armollisesti luvan kirjottaa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Uskoisin et kaikki kirjoittajat tajuaa sen et ei kukaan oo tällä palstalla luvan antajana.
        Riippumatta asuinpaikasta,sosiaaliluokasta ja koulunkäynneistä ,joku voi harhoissaan niin luulla mut ei se niin mene.
        Sanavalmiit,tottuneet median käyttäjät yrittää helposti ottaa yliotteen mut ainakin mun niskasta ote lipsuu.
        Se miten suhtaurut mun kirjotukseen saat ihan itte päättää mä ainakin pikkasen hymyilen kun joku antaa mulle armollisesti luvan kirjottaa.

        "koti-kiusattu"

        Unohdat yleistäessäsi henkilö-kohtaisuuden.
        Minun lupani koskee henkilö-kohtaisesti minuun liittyvää kirjoittelua.
        Ylin ystävämme rajoittaa sitten meitä jokaista.
        Älä hymyile hänelle.

        yst.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Unohdat yleistäessäsi henkilö-kohtaisuuden.
        Minun lupani koskee henkilö-kohtaisesti minuun liittyvää kirjoittelua.
        Ylin ystävämme rajoittaa sitten meitä jokaista.
        Älä hymyile hänelle.

        yst.

        H.

        Se on sellaista meidän tämmösten ihmisten,sinun niin kuin minunkin.
        Ylin ystävämme ei oo pystynyt säilyttämään yhtenäistä linjaa,liian paljon poikkeamia.
        Suurin virhe on selittely ,hänellä on harkintavalta ja niit harkintoja ei kannata selitellä,se on loputon suo.
        Useasti ymmärtäen hymyilen joskus pikkasen säälinkin kun huomaan hänen haavoittuvuutensa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Se on sellaista meidän tämmösten ihmisten,sinun niin kuin minunkin.
        Ylin ystävämme ei oo pystynyt säilyttämään yhtenäistä linjaa,liian paljon poikkeamia.
        Suurin virhe on selittely ,hänellä on harkintavalta ja niit harkintoja ei kannata selitellä,se on loputon suo.
        Useasti ymmärtäen hymyilen joskus pikkasen säälinkin kun huomaan hänen haavoittuvuutensa.

        "koti-kiusattu"

        Taitaa olla enemmän niin, että me kirjoittajat olemme kauhean poikkeavia.
        Sanoisinpa että väkisin vääntäjiä jotkut ovat meistä.
        Yritä siinä sitten meillä raudoittaa turvallista Betoni-anturaa.

        Minäpä kirjoitan hänestä kuvitteellisen tarinan:

        Olipa kerra tyttönen, joka katseli maailmaa avoimin, sinisin silmin.
        Minne tahansa tyttönen katsoikin, siellä kasvoivat puut, jotka eivät lehtiään
        pudottaneet.
        Suojelivat niillä suloisesti laulavia lintusia.

        Tapahtui eräänä päivänä että putosi iso kivi.
        Kiven takaa tulvahti iso vesi.
        Vesi huuhtoi kauniita puita pois.
        Eivät enää kaikki linnut laulaneet.

        Tyttönen hakkasi kiveä kunnes kivi halkesi.
        Neidoksi kasvaneena hän tajusi pystyvänsä johonkin tärkeään.
        Siniset silmänsä pysyivät vilkkaina, mutta katseensa vakavoitui.

        Siitä lähtien nainen piti huolta, että yksikään kivi ei sammaloituneenakaan vieri
        holtittomasti.
        Mikäli se hänestä riippuu.
        Lintujen kauniit laulutkaan enää harvoin koskettivat hänen sisintään.
        Sinisiä silmiä ei hän koskaan unhoita.

        H.


      • Pipipää.

        Hävinneet selittelee.
        Olet päissäsi kirjoitellut.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Näkeehän ton ,sokee reettakin, nää jutut kun on kirjotettu selkokielel,ilman turhia koukeroita ja eiks sul ollu rellu?

        Joo ja Hunksz on sininen ja feikki tietysti musta.


    • Hei kun keikuskelen

      Kylläpäs te miehet ootte täpinäs jos kyse on autoista.

      Yks turkulainen katteli autokaupassa uutta Nissania. Myyjä esitteli auliisti autoa.
      - Ja tämä tässä on liikkeemme ylpeys, autotekniikan viimeistä huutoa, se on Sunny.
      Johon turkulainen hölmistyneenä:
      - Jaa onk tää mun ny?

      • "Hei kun keikuskelen"

        Alku-peräinen taisi päättyä:

        Nyjjo?

        Miehet ovat polkijoita.
        Isoilla miehillä on auto.
        Naiset taas ovat satula-asian-tuntijoita.
        Oreillakin.
        Etköhän vaan sinäkin tuhdolla istu hyvin toppautuneena?
        Peiliin et vilkaisekaan...

        H.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3105
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2492
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2306
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe