VM-06 Jetan takakontin luukku

Ärsyyntynytjetta

Talvi ja pakkaset ovat taas täällä! Ja sen tietää viimeistään siitä, että Jettamme takakontin luukku ei tahdo pakkasilla pysyä millään kiinni!
Mitä sille voi/ kannattaisi tehdä? Kiitti vinkeistä!

Keväällä,kesällä ja syksyllä ei luukun kanssa mitään ongelmia, pysyy kiinni eikä " takakontti auki" varoitusvalokaan mittaristossa pala. Annas olla kun tulee talvi ja pakkaset, heti palaa varotusvalo ja kontin luukku ei siis pysy millään kiinni.

4

2415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aaquu

Omassa jetassa vm. 06 (oli minulla 2009-2013) sama pulma.Seuraavat jutut toimivat:
      - avasin luukun vain avaimella, ei siis kaukosäätimellä tai luukussa olevasta napista. Tällöin luukku meni aina asiallisesti kiinni
      - lämpö auttaa. Käytä esim.lämpöpuhallinta, jos mahdollista esim.kotoa lähtiessä
      - mikäli takaluukun varoitusvalo palaa, ota pois takaluukussa olevan valon polttimo. Kun valo ei toimi, ei myöskään varoitus valo pala mittarissa. Itse tein näin,kun pelkäsin,että palava valo syö päivän aikana akun tyhjäksi.
      Kyseessä on tyyppivika, joten sen kanssa oppii pärjämään. Muuten Jetta oli todella hyvä auto ja pidin siitä paljon.

• Hugoheribert

Tämä ei ehkä ole suoraan yhteydessä ongelmaan, mutta kerrotaan nyt takaluukkujuttu. Ostin v 2009 tuliterän Jetan ja takaluukku ei pysynyt kiinni. Luukun lukko tutkittiin moneen kertaan ja 'tietokone näytti' että vika on lukossa. Eipä siinä sitten muuta, voi,voi. Puuhasin jo raivoissani kaupan purkua kun yksi merkkikorjaamo äkkäsi tutkia keulasta takaluukkuun menevät johdot. Jostain antoi maihin. Johtosarja ilmeisesti vaihdettiin ja sen jälkeen on luukku pelittänyt niinkuin kuuluu.

• omistamiseniloa

Sillä tavalla noista jutuista voi olla huoletta, että ne ei ole vikoja. Tuossa automerkissä nuo toimimattomuudet ja rikkoontumiset ovat ominaisuuksia, jotka sisältyvät siihen kalliiseen hankintahintaan.

• Anonyymi

Itsellä oli takaluukun avainpesän mikrokytkin hajonnut. Huollossa arvuuteltiin takaluukun kahvan mikrokytkintä, johtosarjaa ja sitä ikkunamoottorin lukkomoduulia. Vika ilmeni niin ettei kahvasta saanut lukkoa auki ja luukku aukesi itsekseen. Korjaantui helposti ottamalla johdon pois liittimestä. Nyt toimii normaalista mutta avaimella aukaistaessa ei saa keskuslukitusta samalla auki. -06 mkv Jetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9027
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3539
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2767
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      81
      2169
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2050
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      363
      1818
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1462
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1221
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      67
      1072
    Aihe