Sijoitetut lapset pääsevät eskariin!

eskari sijoitetuille

Hienoa, että nyt kaikki lapset pääsevät eskariin. Ei voi joku mielivaltainen sijaisvanhempi päättää olla viemättä lasta sinne.

Hieno juttu!

9

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä ja

kaikissa minun tuntemissani sijaisperheissä lapset ovat käyneet eskarin, niin sijoitetut kuin biologisetkin.

• Lapsen parhaaksi

Jos tuo mitä väität olisi totta, niin mitään lakia ei olisi tarvinnut säätää.

• Meillä ja
        Lapsen parhaaksi kirjoitti:

Jos tuo mitä väität olisi totta, niin mitään lakia ei olisi tarvinnut säätää.

Kirjoittamani on täysin totta.

• Lapsen parhaaksi
        Meillä ja kirjoitti:

Kirjoittamani on täysin totta.

Näinhän asia ei ole.

• tasan ei käy

Valitettavasti minä tiedän erään huonolaatuisen paikan, josta ei päässyt eskariin. Siellä asia vietiin vaikka käräjille, jos vanhempi olisi halunnut muuta, kuin sijaisvanhempi. Todella kamala paikka! Suuri joukko lapsia joutui viettämään "eskaria" epämiellyttävän ja tehtävään sopimattoman sijaisvanhemman kanssa.

• tasa-arvoa

Sehän onkin niin, että noin 98% ikäluokasta on suorittanut eskarin. On kuitenkin joitakin ryhmiä, jotka ovat saattaneet jäädä tuon joukon ulkopuolelle: mm. päätoimisesti sijaisperheessä / huonolaatuisessa sellaisessa hoidettavat lapset ja romaanilapset.

• hienoa hienoa
        tasa-arvoa kirjoitti:

Sehän onkin niin, että noin 98% ikäluokasta on suorittanut eskarin. On kuitenkin joitakin ryhmiä, jotka ovat saattaneet jäädä tuon joukon ulkopuolelle: mm. päätoimisesti sijaisperheessä / huonolaatuisessa sellaisessa hoidettavat lapset ja romaanilapset.

Jep. Uutisissa olikin 11.1. asiasta.

• hyvä pakko kerrankin
        tasa-arvoa kirjoitti:

Hienoa myös, että koivuniemen pöpi-kultista pääsevät lapset aitojen ulkopuolelle.

• näintäälläpäin

ne perheet jotka minun tuttavapiirissä on jättänyt eskari mahdollisuuden käyttämättä on omia lapsia jatkossakin kotikoulussa pitäneitä ja muutama perhe missä vain katsottu että kun muutenkin kotona toinen vanhempi niin ei viitsi lasta minnekkään viedä ennen kuin koulu alkaa, saa siihen asti olla vapaasti kotona.
      Siis ihan normi perheitä joista lapset ei huostaan otettuna tai edes avohuollon piirissä. yhteistä näissä perheissä on kyllä että lapsia enemmän eli ns suurperheitä. Sijaiseperheessä asuvat jotka minä tiedän ovat kyllä eskarin käyneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2747
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      304
      2673
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      46
      2359
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1424
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1132
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1106
    7. 57
      812
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      801
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      709
    10. 55
      702
    Aihe